FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 15 / 91 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 65 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 2719

Aihe: Ketjujen voitelu

  1. #421
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Joo viime kesänä ostin ja olen hyväksi havainnut vaikka aikasemmin olin astianpesuharjalinjalla. Nyt tulee todella usein pestyä ketjut kun se on helppoa.
    Pesuaineena on melkein raakaa Pinelineä, ehkä puolet vettä.
    Täällä mennään samalla setillä, Bilsun pesuri ja vahva Pineline Tehopesu on aika hyvä yhdistelmä.

    Voitelu tällä Finish Line Teflon Dry Lubella. Koska mielestäni Wet kerää liikaa kökköö ja Wax ei toimi Suomen kylmällä ajokaudella...
    http://www.bike24.com/1.php?content=...;mid=211;pgc=0
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  2. #422
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Voitelu tällä Finish Line Teflon Dry Lubella. Koska mielestäni Wet kerää liikaa kökköö ja Wax ei toimi Suomen kylmällä ajokaudella...
    http://www.bike24.com/1.php?content=...;mid=211;pgc=0
    Sama täällä. Kolmatta vuotta kyseisellä öljyllä ja toinen talvi takana. Tänä talvena vaan möykkärin 2300 kilsaa ajettu ketju tuntuu heti pian voitelun jälkeen kuivalta melutason ja pyörityksen perusteella.

    Kokeilen sitten Wet-variaatiota josko toimis talvella paremmin ja/tai maastossa.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  3. #423
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Onko kukaan testannut biologisesti hajoaviksi mainostettavia merkkejä?

  4. #424
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    70
    Usein väitetään, ettei öljy sovi polkupyörän ketjujen voiteluun, koska öljy kerää hiekkapölyä, ja hiekkapölyn ja öljyn seos toimii melkoisena hiomatahnana, joka kuluttaa ketjua. Miksi kuitenkin öljy on yleisesti hyväksytty keino voidella mopojen ja moottoripyörien ketju? Eikö niiden ketjut samalla tavalla hioudu siitä öljyn ja hiekkapölyn seoksesta?

    Itse käytän tippakannuöljyä sekä polkupyörien että mopon ketjujen voiteluun. Mopon ketjujen kestossa ei ole mitään ongelmaa, mutta polkupyörän ketjut saan aina venymään ylipitkiksi jopa sadan kilometrin matkalla, kun vain tarpeeksi kovaa runttaan menemään ylämäkiin. Ei kai ketju nyt oikeasti voi tuolla matkalla edes kerätä niin paljon sitä hiekkapölyä, että voitelutavalla olisi merkitystä kulumisen kannalta?

  5. #425
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.680
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smoppi Katso viesti
    polkupyörän ketjut saan aina venymään ylipitkiksi jopa sadan kilometrin matkalla, kun vain tarpeeksi kovaa runttaan menemään ylämäkiin.
    UU! Nyt haluan kuvan reisistäsi! Eli ketjut kuluu loppuun yhdellä pitkällä lenkillä? Johan ne varastorasvat kestää 100km.

  6. #426
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    182
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    UU! Nyt haluan kuvan reisistäsi! Eli ketjut kuluu loppuun yhdellä pitkällä lenkillä? Johan ne varastorasvat kestää 100km.
    Ugh - samaa mieltä! Kannattaa hommata kunnon ketjut!

  7. #427
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    98
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smoppi Katso viesti
    Itse käytän tippakannuöljyä sekä polkupyörien että mopon ketjujen voiteluun. Mopon ketjujen kestossa ei ole mitään ongelmaa, mutta polkupyörän ketjut saan aina venymään ylipitkiksi jopa sadan kilometrin matkalla, kun vain tarpeeksi kovaa runttaan menemään ylämäkiin. Ei kai ketju nyt oikeasti voi tuolla matkalla edes kerätä niin paljon sitä hiekkapölyä, että voitelutavalla olisi merkitystä kulumisen kannalta?
    Ketjun kuluma on vähän mittauslaite kohtainen juttu. Esim. Park Toolin CC-2 Chain Checkerissä ilmoitetaan että sen asteikolla uusi ketju asettuu .25 -.5 väliin. Ja vaihtokunnossa oleva ketju .75 tai yli. Eli uusikin ketju voi näyttää kuluneelta riippuen mittarista, vaikkei se sitä välttämättä ole. http://www.chainreactioncycles.com/M...x?ModelID=7858

    Jos öljytyn ketjun ajat vaihtokuntoon 100 kilometrin aikana niin silloin käyttämäsi ketjut ovat huonolaatuista tavaraa. Tässä välissä pitää tiedustella että millä ihmeen pyörällä moinen ketjun kuluminen on edes saavutettavissa?

  8. #428
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Vantaanlaakso
    Viestit
    163
    Fillarin ja prätkän ketjujen käytössä on isona erona nopeus. Lujaa liikkuva ketju aiheuttaa isomman keskeiskiihtyvyyden kun ketju kiertää rattaan ympäri, elikkäs lika lähtee tangentin suuntaan isommalla voimalla. Käytän enduropärrän ketjussa vaihteistoöljyä, se voitelee hyvin ja ketju pysyy kohtuu hyvin puhtaana. Öljyinen lika löytyy vanteesta. Laitoin joskus samaa tavaraa fillarin ketjuun. Parin lenkin jälkeen ketjut oli hemmetin likaiset. Nykyisin uusiokäytän vanhat iskariöljyt fillarin ketjuissa. Ketjut pysyy öljyisenä useamman kuivan kelin lenkin, mutta lika lentää pois.

  9. #429
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    70
    Purin nyt tuosta pyörästä etu- ja takaketjunrattaan irti. Onpa muuten helkkarin vaikeaksi tehty tuollaisesta fauber-etukampisesta vakiopyörästä purkaa nuo irti. Koko pyörä tuntuu olevan koottu noiden ketjunrattaiden ympärille, ja tosi paljon pitää kaikkea pikkunippeliä purkaa että saa rattaat erilleen. Nyt pitäisi jossain välissä käydä pyöräliikkeissä noiden rattaiden kanssa kyselemässä, saisiko mistään uusia samanlaisia. Ei nuo vanhat ketjunrattaat ole kyllä yhtään kuluneet, mutta ajattelin ostaa jotkut tyyriimmät ketjut, joten vaihdan rattaatkin samalla. Saa nähdä alkaako sitten kestämään paremmin.

    Ei todellakaan ole huollettavaksi tehty nämä polkupyörät, kun tuollaisten kulutusosien irroitus on tällaista tuskaa.

    Kuvat vanhoista rattaista: http://aijaa.com/Pk3SRJ
    http://aijaa.com/AOrPpf
    Smoppi muokkasi tätä : 30.05.2013 at 19.55

  10. #430
    Miten tuo ketjujen ainainen venyminen ylipitkiksi 100 kilometrin matkalla ilmenee?

  11. #431
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    355
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Onko kukaan testannut biologisesti hajoaviksi mainostettavia merkkejä?
    Mulla on Varustelekan myymä Froglube koekäytössä. Toistaiseksi on toiminut hyvin, mutta sen verran vähän aikaa on ollut, etten vielä tohdi enempää kehua. Laitoin aineen ketjuihin niin, että pyöritin kampia hitaasti ja kuumensin ketjua kuumailmapuhaltimella sen verran kuumaksi, että ei mielellään pidempään sormin koskenut. Sitten reippaasti öljyä ketjuun ja pyörittelyä, ketjun jäähdyttyä pyyhin ylimääräiset pois.

    Mitä noihin ketjun kulumamittareihin tulee, suurin osa niistä työntää ketjun puslia eri suuntiin, ja koska puslien koko vaihtelee vähän valmistajasta riippuen (ja ne voivat kuluakin ilman, että siitä on haittaa - vain pinnivälin kasvusta on), en suurimpaan osaan tulkeista luota. Paras on vetää ketju suoraksi ja mitata pinnien etäisyys toisistaan ketjun sivulta tönärillä tai teräsviivaimella.

  12. #432
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    70
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NHB Katso viesti
    Miten tuo ketjujen ainainen venyminen ylipitkiksi 100 kilometrin matkalla ilmenee?
    Siten, että ketjut eivät enää istu isolle eturattaalle kunnolla. Ketjuja saa myös kiristää todella tiuhaan, kun menevät niin löysiksi etteivät enää tahdo pysyä rattailla, vaan joka töyssyssä tippuvat pois.

  13. #433
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    [QUOTE]mitata pinnien etäisyys toisistaan ketjun sivulta tönärillä tai teräsviivaimella. [/QUOTE
    Työntömitta on aivan liian lyhkäinen tähän sinänsä järkevään tapaan. 30 sentin viivain ja 20 niittiväliä eli 10", siis 254mm on uudessa ketjussa tää niittien väli. Ketju kammella pikkasen kiristettynä. Niitin keskeltä keskelle. 0,75% lisää eli kun mittaustulos alkaa olla 256 mm niin ketju vaihtoon. Ja ainakin kahdesta ellei kolmesta kohtaa. Kellään meillä ei niin tasainen pyöritys ole jotta joka ketjun pätkälle kohdistuisi sama voima.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  14. #434
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.680
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smoppi Katso viesti
    Siten, että ketjut eivät enää istu isolle eturattaalle kunnolla. Ketjuja saa myös kiristää todella tiuhaan, kun menevät niin löysiksi etteivät enää tahdo pysyä rattailla, vaan joka töyssyssä tippuvat pois.
    Oisko vika kuitenkin mm. kuluneissa rattaissa, joille uusi ketju ei enää käy? Tai ethän ole ostanut mitään 11sp ketjua mummikseen?

  15. #435
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    12.518
    Smopin eturatas on ainakin kuvan perusteella ihan priima. Takarattaan vaihto taasen ihan aiheellinen.

    Muuttuikohan pyörästä ketjulinja voimansiirtorempan takia? Esim niin, että takatatas olisi nyt kupera puoli ulospäin?
    Toiseksi eniten ketuttaa kaikki

  16. #436
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    70
    Rattaissa ei kummassakaan näy silmillä katsottuna mitään kulumisen merkkiä, ja käytin ne myös ammattilaisen arvioitavana, jonka mielestä ne ovat myös ihan hyvät. Laitoin nyt paikoilleen Bilteman rosteriset ketjut ja voiteluaineeksi laitoin tuollaista teflonia sisältävää rullalautojen ja -luistimien pyöränlaakerointeihin tarkoitettua voiteluainetta, jonka ei ainakaan luulisi keräävän kökköä. Tuo rosterinen ketju ei sitä öljyä tarvitsekaan samalla tavalla kuin perusketju, koska ruostumistaipumus puuttuu. Öljyä tarvitsee laittaa vain sen verran, että voitelu pelaa.

    Nuo rosteriset ketjut ovat selvästi perusketjua kovemmat ja lujemmat. Ketjua lyhentäessäkin jo huomasi, että ketjutappi istui paljon tiukemmassa kuin perusketjussa. Vaikka ketjun pakkauksessa lukeekin vain Biltema, niin itse ketjuun on kuitenkin lenkkeihin stanssattu kirjaimet KMC.
    Smoppi muokkasi tätä : 31.05.2013 at 16.56

  17. #437
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.684
    Innostuin joku aika sitten pesemään maasturista voimansiirron kunnolla ja voitelin ketjut tuolla Finish Linen teflonilla. Nyt olen huomannut kuinka puhtaampana paikat pysyy ja kuinka paljon helpompaa on peseminen, kun lopetin voitelun jollain Wurthin PTFE-spraylla.
    Maantiepyörässä olen käyttänyt kunnon aineita, mutta maasturin ketjuun olen käyttänyt varaston nurkkaan jääneitä spray-pullojen loppuja. Mutta en käytä enää. Ihan hyvin nekin voitelee, mutta se lian määrä on minulle liikaa.

    Eli en suosittele ketjujen voiteluun normi-spray öljyjä, vaikka sellainen saattaa työpaikalta "edullisesti" kotiin kulkeutua.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  18. #438
    sledgehammer Guest
    Mä oon tän kesän voidellut Mobilin ATF:llä ja hyvin pelaa. Oli Finish linen ketjuliisteri päässyt loppumaan niin hätäpäissä koitin tuota ja kun se kerran toimi hyvin, niin jatkoin käyttöä. Helppo pestä puhtaaksi bensalla ja sitten injektioruiskulla painaa tippa joka niveleen. Ongelmajätteet kuskaan kauden päätteeksi kaatopaikalle kanisterissa.

  19. #439
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sledgehammer Katso viesti
    Mä oon tän kesän voidellut Mobilin ATF:llä ja hyvin pelaa. Oli Finish linen ketjuliisteri päässyt loppumaan niin hätäpäissä koitin tuota ja kun se kerran toimi hyvin, niin jatkoin käyttöä. Helppo pestä puhtaaksi bensalla ja sitten injektioruiskulla painaa tippa joka niveleen.
    Pitääpäs kokeilla. Kun löytyy setä ATF-öljyt että tyhjiä Finish Line pulloja. Vaikkapa likan tunturiin jossa Finish Line "kuivui" liian nopsaan ja moottorisahan teräketjuöljy sotkee vähän liikaa. Molemmat pantu vain niveliin.

    Se vihree Wet oli katastrofi kuivan kelin maastoiluun... onneksi WD-40 pyyhintä poisti paskaa keräävän kerroksen. Voitelee silti.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  20. #440
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Teräketju-öljy on varsinaista liisteriä. Sääli sinänsä kun 5 litran pänikän käyn täytättämässä että ainesta olis. Ja Bike 2/2010 ketju-öjyjen vertailutestin mukaan muutkin ominaisuudet ei fillarikäyttöön sovellu alkuunkaan. Sahassahan pumppu painaa koko ajan uutta öljyä ketjulle. Fillareistä tää toiminto uupuu.
    Tuo bensalla pesu, kannattaa harkita toimituksen järkevyyttä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  21. #441
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Minä kyllä vähän ihmettelen ja ihailen jos joku osaa laittaa ölyä pelkästään ketjun niveliin.
    Jos öljy kerää hiekkaa ja pölyä niin sekoituksesta tulee nopeasti melkoinen hiomatahna ja pakka kuluu nopeasti.
    Öljyn tai vahan tehtävä ei ole pelkästään voidella niveliä vaan toimia myös ketjun ja rattaiden välisenä voiteluaineena. Kun ajaa kuivalla ketjulla(Ölyä väin nivelissä?) niin välityksen äänet kasvavat kyllä melkoisesti.

    Kyllähän sitä ennenvanhaan keiteltiin ketjuja moottoriöljyssä ja hyvin toimi, mutta kyllä koko ketjussa oli öljyä ja keräsihän se pölyä vaikka keittämisen jälkeen rätillä koitti mahdollisimman hyvin ylimääräisen poistaa.

    Nykyiset ketjuvahat ja -öljyt ovat moottoriöljyä parempia monessa suhteessa.
    Jos et aja et voi ottaa!

  22. #442
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Öljyn tai vahan tehtävä ei ole pelkästään voidella niveliä vaan toimia myös ketjun ja rattaiden välisenä voiteluaineena. Kun ajaa kuivalla ketjulla(Ölyä väin nivelissä?) niin välityksen äänet kasvavat kyllä melkoisesti.
    Pikkusen pitää nyt oikasta. Tuo äänen lisääntyminen pitää kyllä paikkaansa. Mutta hyötysuhde ei ole mittausten mukaan parempi öljytyllä ketjulla verrattuna täysin kuivaan, siis kuivaksi pestyyn ketjuun.

    Ja miksi vain niveliin öljyä ? Jotta muut osat ketjusta pysyvät puhtaana, ja niveleen ei mene sitä hioma-ainetta.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Nykyiset ketjuvahat ja -öljyt ovat moottoriöljyä parempia monessa suhteessa.
    Se on kyllä totta. Paitsi ATF on sekin aika ihme öljyä varsinkin nykyautojen tomaateissa kun ei kuulemma tarvi vaihtaa melkein ollenkaan...
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  23. #443
    sledgehammer Guest
    Kun ajaa kuivalla ketjulla(Ölyä väin nivelissä?) niin välityksen äänet kasvavat kyllä melkoisesti.
    No eihän se öljy pelkästään sinne niveleen silti jää. Hetken pyörittelyn jälkeen saa ylimääräisiä pyyhkiä rätillä pois. Takapakka on aina pienen öljykalvon peitossa, vaikkei sitä mitenkään voidella. Välillä huuhtelen puutarhaletkulla möhnät pois. Turha niitä ketjun sivuja on öljyllä kyllästää, kun se kohta ei mitään voitelua kuitenkaan tarvitse. Kerää vaan suotta paskaa ja likaa paikat. Äänet ei kasva mihinkään ja voitelu on vähintään riittävää. Chainstayn saa jokatapauksessa putsata rätillä ekan lenkin jälkeen. Vielä tähän päivään mennessä eivät ole kitisseet edes 90km sadelenkin jälkeen. Voidaan siis todeta voitelun toimivan. Sitten kun öljy on mustaa/ ketju likainen, se on helppo ja nopea putsata. No mä oon aika pedantti pyörän kunnossapidon suhteen ja mun kamppeet ei oo koskaan paskasia siinä kohtaa, kun ne lenkin jälkeen kiikutetaan takas vajaan. Kun niitä ketjuja ei öljyä millään hipoliisterillä/vahalla, ne on helppo putsata esim. rätillä, jos eivät ole kovin likaiset. Liian vähän on liian vähän ja liikaa öljyä ei oo kuin haitaksi. Sottaa paikat ja kerää paskaa kaksinverroin. Ketjut tulee pestyä ehkä 300-400km välein. Seuraavaksi hommaan ultraäänipesurin ketjujen ja muiden osien pesua varten. Eivät näytä olevan pahan hintaisia ja lämmitys + ultra taatusti putsaa riittävän hyvin sopivan pesuaineen kanssa.

    keräsihän se pölyä vaikka keittämisen jälkeen rätillä koitti mahdollisimman hyvin ylimääräisen poistaa.
    Tässähän se koko pointti on. Ei kannata uittaa sitä koko ketjua siinä öljyssä. N. 2ml näyttää menevän öljyä ketjun voiteluun, kun tipauttaa tipan/nivel. Siitäkin jää vielä pyyhittävää. Tuollakin annostelulla se nivel ui öljyssä. Jos jostain löytyisi tällainen suht liukas ja juokseva öljy joka on ympäristölle vaaratonta, niin sitä voisin koittaa.
    sledgehammer muokkasi tätä : 05.06.2013 at 13.15

  24. #444
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Pikkusen pitää nyt oikasta. Tuo äänen lisääntyminen pitää kyllä paikkaansa. Mutta hyötysuhde ei ole mittausten mukaan parempi öljytyllä ketjulla verrattuna täysin kuivaan, siis kuivaksi pestyyn ketjuun.
    kuukkeloipa helander Velonewssin ja Lennard Zinnin näkemyksiä ja tään Friction Factin tai jotakin testejä. Kovasti väittävät että eroa on, jopa 10w eri öljyillä voideltuihin.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  25. #445
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    kuukkeloipa helander Velonewssin ja Lennard Zinnin näkemyksiä ja tään Friction Factin tai jotakin testejä. Kovasti väittävät että eroa on, jopa 10w eri öljyillä voideltuihin.
    Ei mun tarvi. Riittää että korvat ei ole tukossa, jalkojen jatkona pyörii jouhea vaihteisto ja syke- sekä nopeus natsaa.

    Muuten kaikki mittailu on pitkälti akateemista värkkäämistä. Tämmöselle harrastelijalle ainakin...
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  26. #446
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    318
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Työntömitta on aivan liian lyhkäinen tähän sinänsä järkevään tapaan. 30 sentin viivain ja 20 niittiväliä eli 10", siis 254mm on uudessa ketjussa tää niittien väli. Ketju kammella pikkasen kiristettynä. Niitin keskeltä keskelle. 0,75% lisää eli kun mittaustulos alkaa olla 256 mm niin ketju vaihtoon. Ja ainakin kahdesta ellei kolmesta kohtaa. Kellään meillä ei niin tasainen pyöritys ole jotta joka ketjun pätkälle kohdistuisi sama voima.
    Löytyyhän noita tönäreitä aina 4000mm asti. Mutta mun mielestä on hiukan epävarmaa mitata niitin keskeltä keskelle, siinä tulee helposti pientä mittausepävarmuutta. Paljon tarkemman tuloksen saa, kun mittaa sivulevyn reunasta sivulevyn reunaan.

  27. #447
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    355
    Jos mitataan, onko 254 millistä tullut 256 milliä, homma ei ole ihan niin tarkkaa. Ja kyllä tavallisella 150-millisellä tönärilläkin saa mitattua viidestä linkistä, onko kahden mittauspisteen etäisyys 12,7 mm vai 13,7 mm.

  28. #448
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634

    Ketjujen voitelu

    Mikäs on paras, "kaikkien" saatavilla oleva ketjun ja rattaiden pesuaine? Pineline? Tärpätti?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  29. #449
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TomH79 Katso viesti
    Mikäs on paras, "kaikkien" saatavilla oleva ketjun ja rattaiden pesuaine? Pineline? Tärpätti?
    Pineline. Asia on kerrottu näillä sivuilla kymmeniä kertoja. Kannattaa harrastaa lukemista.
    Jos et aja et voi ottaa!

  30. #450
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Niin on kehuttu myös tärpättiä,valopetroolia,pinelinea ja näiden komboa tietyssä suhteessa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •