ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 172 / 281 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 72 122 162 170 171 172 173 174 182 222 272 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.131 - 5.160 / 8418

Aihe: MTB Järvenpää

^Ehdotan 8. tai 9. kesäkuuta, kelin mukaan Mulla oli ajatus käydä Espoossa verestämässä polkumuistoja ennen ko. aikaa mutta nyt näyttäisi siltä ettei ole sopivaa rakoa. Toisaalta olen ajellut siellä 5 vuotta joten eiköhän sopivat polut löydy sen kummemmin kertaamatta.

Seitsemän veljestä kävisi hyvin vaikka seuraavana viikonloppuna, mä tulen sinne turistina nauttimaan opastuksesta.

Kaikille muillekin retkille ja lenkeille osallistun mielelläni.

Espoo kiinnostaa minuakin ja 8. tai 9. päivä sopii mulle.

Myös tuo seuraava viikonloppu 7 veljestä ajoon sopii.

^Etäiset sääennusteetkin ulottuvat jo tuonne ja näyttävät hyvää. Eli la 8. tai su 9. päivä Espooseen vois mennä. Tuomas laittanee jotakin koordinaattia ensi viikolla, missä ja milloin. Mä voinen ottaa kyytiini kaksikin tyyppiä pyörineen.
    Voisiko tänäkin viikonloppuna sunnuntaina ajella? Yhteislenkeillä on ollut hiljaista viime aikoina.
    Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.

Mä tulisin sunnuntaina muuten mielelläni taas sinne käymään, mutta pyörän vein epähuomiossa huoltoon ja ensi viikolla vasta saan sen sieltä Mulla olis kans kiinnostusta noille Espoon ja 7 veljeksen reissuille.

Vähän on alkanut tuntumaan siltä, että sunnuntaina voisi mieluummin ajella ajallisesti pitkähkön lenksun hauskoilla poluilla, kuin matkallisesti pitkähkön mätiksen poluilla. Eli saatanpa sunnuntaina lähteä käymään esim. Tuusulan varuskunnan mettissä kiepin. Starttaan ehkä jo kasin maissa.

Huomenna joskus kahden jälkeen käyn ajamassa kiukkuisen parituntisen. Mukaan saa tulla, mutta vauhdista ei saa valittaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timbe(r)man Katso viesti
    ^Etäiset sääennusteetkin ulottuvat jo tuonne ja näyttävät hyvää. Eli la 8. tai su 9. päivä Espooseen vois mennä. Tuomas laittanee jotakin koordinaattia ensi viikolla, missä ja milloin. Mä voinen ottaa kyytiini kaksikin tyyppiä pyörineen.
    Voisiko tänäkin viikonloppuna sunnuntaina ajella? Yhteislenkeillä on ollut hiljaista viime aikoina.
    Katotaan juu ensi viikolla kumpi päivä sopii paremmin. Tällä hetkellä mulla ei ole mitään preferenssiä. Katotaan myös kuljetukset paremmin ensi viikolla. Mun auton fillaritelineeseen menee nimellisesti kolme, mutta ehkä parempi laittaa vaan kaksi, lisäksi yksi mennee sisään kiekot irrottamalla.
    Huomenna en pääse yhteislenkille ku tulee vieraita mutta toivottavasti pääsen ajelemaan joskus iltapäivän ehtoopuolella rauhallisesti pariksi tunniksi.

Timbe(r)man, olit noista paitojen materiaaleista pähkäillyt joku aika sitten. Musta toi on varsin sopivaa matskua ajopaitakäyttöön. Menee aina kun lyhythihanen paita menee. Tommosia käytän ainakin itse muutenkin. Varsinaisesta hyvyydestä en sano kovin paljoa, oma paitani on vasta ehkä kymmenen käyttökertaa- ja pesusykliä mennyt läpi. Vuoden-parin päästä olen viisaampi. Mutta että sieltähän se on heleppo tilata wirallinen paita tuolta. Mulla ei vielä ole tota epäwirallista de facto MTB Jäke -paitaa, mutta lupaan ostaa oman ja pitää sitä lenkeilläni lähi-itä-Helsingissä, jos noita menee 20 kappaletta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ertsi Katso viesti
    Vähän on alkanut tuntumaan siltä, että sunnuntaina voisi mieluummin ajella ajallisesti pitkähkön lenksun hauskoilla poluilla, kuin matkallisesti pitkähkön mätiksen poluilla. Eli saatanpa sunnuntaina lähteä käymään esim. Tuusulan varuskunnan mettissä kiepin. Starttaan ehkä jo kasin maissa
    Jätän kans Korson väliin kun en jaksa 60e:lla syödä rusinoita ja skurkkua.
    Aamuvirkun aika sopis hyvin kun pitäs olla yhen pintaan kotosalla, millasta lenkkiä mielessä ja kui pitkää?.Jotain kikkailua vais jatkuvamman pyörittelyn lontustelu?

Messilässä tuli torstaina ajettua EK:t "vielä on kesää jäljellä" vauhdilla läpi, makoisilta vaikuttivat.

Herätellään muitakin retkikohteita:

Talma- golfkentältä siirtymää tosin 4km, paluu etelä-länsi reittiä kuis on aikaa
    Hyvinkää- länsipuolen meno on kovalevyllä, K-raudan enskapätkä ja joku muu, mut paluu hakusessa vielä (opettelen kyllä)
    Vaunukangas Hyrylässä ja siitä eteläänkin
    Vuosaari, on pitkä/vaativa. Keiniksestä lyhennettynä n.60km. Parhaimmillaan kuivaan aikaan.

Espooseen en pääse valitettavasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka H Katso viesti
    Jätän kans Korson väliin kun en jaksa 60e:lla syödä rusinoita ja skurkkua.
    Aamuvirkun aika sopis hyvin kun pitäs olla yhen pintaan kotosalla, millasta lenkkiä mielessä ja kui pitkää?.Jotain kikkailua vais jatkuvamman pyörittelyn lontustelu?

Messilässä tuli torstaina ajettua EK:t "vielä on kesää jäljellä" vauhdilla läpi, makoisilta vaikuttivat.

Herätellään muitakin retkikohteita:

Talma- golfkentältä siirtymää tosin 4km, paluu etelä-länsi reittiä kuis on aikaa
    Hyvinkää- länsipuolen meno on kovalevyllä, K-raudan enskapätkä ja joku muu, mut paluu hakusessa vielä (opettelen kyllä)
    Vaunukangas Hyrylässä ja siitä eteläänkin
    Vuosaari, on pitkä/vaativa. Keiniksestä lyhennettynä n.60km. Parhaimmillaan kuivaan aikaan.

Espooseen en pääse valitettavasti.
    Ertsi ja jukka, pistäkäähän jotakin lopuullista viestiä, lähdettekö klo 8 ja jos niin maalikaupaltako, vai ajatteko sakkolenkkiä ja tulette kaupalle klo 9. Ei huvittaisi olla siellä yksinkään klo 9.
    Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.

Mun pitäis olla puolenpäivän pintaan kotona. Ajattelin, että startti kasilta ja sinkulalla minimaalisin tauoin ja jatkuvasti löntöstellen Keravan / Hyrylän suuntaan. Tästä tunnuksettomalle hautausmaalle ja takas oli pari viikkoa sitten kolme tuntia. Neljään tuntiin ehkä mahtuisi kieppi varuskunnan mettässäkin? Lähtö vaikka maalikaupalta.

^Kasilta siis kaupalta.

Mä ja KurSki aiotaan lähteä normiaikaan, eli ysiltä maalikaupalta jonnekin päin tosi rauhassa kaatuileen, kun on melkein eka maastolenkki tälle kesälle. Eikä ajeta yli kolmea tuntia.

4 aamuvirkkua ajeli speksien mukaisen lenkin. Lämmintä oli.

^Joo, aika eleetön lenkki kaikkiaan. Sen verran teknistä murhetta, että housut repes haaroista, mutta nekin on nyt kursittu kasaan. Muuten meni niin kuin nuoteista olisi luettu. Minä ainakin sain mitä tilasin, kiitos hyvälle seuralle

Ei sillä etteikö lauantainakin saanut hyvää lenkkiä. Saisko, Palis, sen videon pätkän jotain kautta nähtäville. Olis kiva anylyseerata omaa suoritettaan näes...

Viralliseen lähtöaikaankin meitä oli kolme, niin että jos olisi samaan aikaan lähdetty, olisi ollut seitsemän.

Ei sillä etteikö lauantainakin saanut hyvää lenkkiä. Saisko, Palis, sen videon pätkän jotain kautta nähtäville. Olis kiva anylyseerata omaa suoritettaan näes...
    Minäpä laittelen, kunhan piäsen omalle koneelle siirtämään sen klipin.
    Palis79 muokkasi tätä : 03.06.2013 at 10.23

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juminy Katso viesti
    Timbe(r)man, olit noista paitojen materiaaleista pähkäillyt joku aika sitten. Musta toi on varsin sopivaa matskua ajopaitakäyttöön. Menee aina kun lyhythihanen paita menee. Tommosia käytän ainakin itse muutenkin. Varsinaisesta hyvyydestä en sano kovin paljoa, oma paitani on vasta ehkä kymmenen käyttökertaa- ja pesusykliä mennyt läpi. Vuoden-parin päästä olen viisaampi. Mutta että sieltähän se on heleppo tilata wirallinen paita tuolta. Mulla ei vielä ole tota epäwirallista de facto MTB Jäke -paitaa, mutta lupaan ostaa oman ja pitää sitä lenkeilläni lähi-itä-Helsingissä, jos noita menee 20 kappaletta
    Perustit siis tuonne "kaupan", suunnittelit paidat sen mukaan mitä sen systeemi antaa ja sillä selvä? Ei ongelmia vai. Antaisiko se liittää yhteen paitaan useita kuvia, esimerkiksi eteen, taakse, hihoihin? Olen itsekin tilannut tämä "... persestä"-paidan. Ihan ok se on, mutta aika ohut, ja m-koko oli tosi reilu.

Perustit siis tuonne "kaupan", suunnittelit paidat sen mukaan mitä sen systeemi antaa ja sillä selvä? Ei ongelmia vai. Antaisiko se liittää yhteen paitaan useita kuvia, esimerkiksi eteen, taakse, hihoihin? Olen itsekin tilannut tämä "... persestä"-paidan. Ihan ok se on, mutta aika ohut, ja m-koko oli tosi reilu.
    Moi, voi laittaa useita kuvia. Olen upannut omat .svg:t tuonne (jos monivärinen, niin se kerrotaan upattaessa, jotta systeemi osaa) ja sitte voi määritellä värit, painatusten paikat ja koot. Jos tulee monta painatusta samaan paitaan, niin hinnassa näkyy. Samoin monesta väristä tulee heti penaltyä. Alunperin tein siis noita itelle, mutta laitoin kaupan kun noita rupes muutamat tutut kyselemään. Sääli, ettei noita "tuloja" voi käyttää kreditteinä kun ostaa omia paitoja. 50e pitää kerätä, että saa edes nostaa pois, joten tuo sopii lähinnä hupihommaksi. Jos sulla on ne kuvat .svg:nä ja joku idea mihin lätkikään, niin voin lisätä myös omaan shoppiin ja pääset vähemmillä klikkauksilla. Voin laittaa provikan tosi alas, vaikka 30c tai jotain.

Se paidan matsku on tietty ihan mielipidekysymys, ite vähän epäilin ennenkuin sain ekan käyttöön. Sattu just samanlaista kun olen muutenkin ajopaitana kesäkaudella käyttänyt, joten olen ollut tyytyväinen. Katotaan miten painatus pysyy... Mulle kun olen melkonen läski (86kg), vaikka pieni olenkin(179cm), se M-koko on just eikä melekeen.

Jos tommosen "persestä"-paidan vielä joku haluaa, niin nyt saa -15% (ainakin pitäis, en olen ehtiny kokeilla) koodilla MYSHIRT2013. Voimassa 7.6. asti, jos oikein käsitin ja alko tänään. Ja toki tää koskee ihan kaikkia Spreadshirtin T-paitoja (ei vissiin tällä kerralla muita tuotteita), edelleen, jos nyt oikein käsitin...

Rokrok, täytyis tulla tänä kesänä Jäkeen ajamaan joku kerta. Myin auton pois jo vuos sitte, mutta pyörällähän pääsee polkien ja täältä (Herttoniemestä) pääsee melkein koko matkan polkuja vissiin kun vähän kattoo mihin ajaa... Täytyis vaan tulla edellisenä päivänä, että jaksaa ajokoirien perässä vielä seuraavana...

Viralliseen lähtöaikaankin meitä oli kolme, niin että jos olisi samaan aikaan lähdetty, olisi ollut seitsemän.
    Ehkä tämä nyt sitten oli sitä paljon puhuttua kahteen ryhmään jakautumista. Erilaiset tavoitteet, mieltymykset, kunto, jne.

Paidasta. Minulle (173cm lyhyt, ~70kg kevyt) M-koko on just passeli, eli sopivasti löysä muttei mikään teltta, mikä ohuuteen yhdistettynä on tehnyt tuosta lempiajopaitani. Kaikki muut ajopaitani ovat joko kauttaaltaan tai ainakin edestä paksumpaa kangasta olevia makkarankuoria, mitkä ovat ominaisuuksiltaan oikein hyviä maantieajoon. Metsään varsinkin näillä säillä kaipaan kevyempää paitaa, eikä väljyyden tuoma lepatus tai lisääntynyt ilmanvastus tuntuneet edes Messilän rinteitä lasketellessa . Jos kaipaan pusikkoajoon paksumpaa paitaa, on se sitten pitkähihaisen paikka muutenkin. Pesunkestävyydestä ei tietenkään tässä vaiheessa voi sanoa juuta eikä jaata. Vai että halvennuksessa olisivat, voisin pistää yhden lisää tilaukseen. Postikulujen jakajia? Rautapelto?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juminy Katso viesti
    Moi, voi laittaa useita kuvia. Olen upannut omat .svg:t tuonne (jos monivärinen, niin se kerrotaan upattaessa, jotta systeemi osaa) ja sitte voi määritellä värit, painatusten paikat ja koot. Jos tulee monta painatusta samaan paitaan, niin hinnassa näkyy. Samoin monesta väristä tulee heti penaltyä. Alunperin tein siis noita itelle, mutta laitoin kaupan kun noita rupes muutamat tutut kyselemään. Sääli, ettei noita "tuloja" voi käyttää kreditteinä kun ostaa omia paitoja. 50e pitää kerätä, että saa edes nostaa pois, joten tuo sopii lähinnä hupihommaksi. Jos sulla on ne kuvat .svg:nä ja joku idea mihin lätkikään, niin voin lisätä myös omaan shoppiin ja pääset vähemmillä klikkauksilla. Voin laittaa provikan tosi alas, vaikka 30c tai jotain.

S
    Svg on vektorigrafikkaa, ok. Tiedätkö, käykö sinne täysvärillinen pikselikuva paitaan painettavaksi? Vai onko niin, että sellaisen saa puuvilla-t-paitaan, mutta entä tuohon ajopaitaan?
    Mua ei mitkään provikat kiinnosta vaan joustava mahdollisuus tarjota MTB-paitoja ostettavaksi. Ja olisi mulla itselläni muitakin ideoita näyttäviksi pyöräilypaidoiksi, kun ei tarvitse saada kaikkien demokraattista hyväksyntää yhdelle mallille, mutta ne edellyttävät juuri mahdollisuutta painaa täysvärikuvia (cmyk tai rgb, ihan miten vaan).

Postikulujen jakajia? Rautapelto?
    Laita speksit väreistä ja määrästä, ko'on jo tuosta bongasinkin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rautapelto Katso viesti
    Laita speksit väreistä ja määrästä, ko'on jo tuosta bongasinkin
    1 kpl mustia valkoisella tekstillä, kiitos

Retki Espooseen siirretty heinäkuulle. Mä en ole päässyt ajamaan nastattomalla kaudella kuin yhden käden sormilla lasketun määrän lenkkejä flunssan vuoksi enkä ole terve vieläkään. Pahoitteluni siirrosta, olisi ollut kiva mennä mutta ei voi mitään.

ps. Ajelin eilen suoratankoisella maantievaihteisella entisellä cc-pyörälläni vähän maastossa 42 mm nakkirenkailla. Se oli pirun hauskaa jousettomuuden takia. Ja hauskempaa olisi ollut, jos olisi ollut 2,4" renkaat. Taidan alkaa taas suunnitella jousetonta 29" maastopyörää. Mutta miksi tämä On One aina vain myy kamaa, jota ei ole? Rungon saisi, mutta haarukkaa ei ole saanut kuukausiin. Olisihan se kivaa saada ne samalla designilla.
    Nyt on Lurcher -50%. Mulla on sormi liipasimella...vieläkin harmittaa kun en ostanut aikanaan Scandalin titskuversiota puoleen hintaan...kuituversio lievittäisi tuskaa ihan kivasti...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuomasR Katso viesti
    Nyt on Lurcher -50%. Mulla on sormi liipasimella...vieläkin harmittaa kun en ostanut aikanaan Scandalin titskuversiota puoleen hintaan...kuituversio lievittäisi tuskaa ihan kivasti...
    Toihan on nyt niin halpa että se on pakko ostaa ihan vaikka varastoon. Älytöntä, etteivät ne saa sitä haarukkaansa myyntiin, senkin hinta on alennettu, vaikka se on ollut out of stock varmaan vuoden. Alella myydään tavaraa jota ei ole. Haluaisin sen tietenkin samalla vihermustalla maalauksella.

Olisikohan 16" vai 18" tuumaa sopiva koko mulle? Auttakaapa tässä te joilla jo on 29"-pyörä. Olen 169,2 cm lyhyt.

Edullista vaikka ei halpaa. Taas pitäisi ostaa uudenlainen ohjainlaakeri, adapter keskiölle ja horizontal swapout...mutta silti taidan ostaa mustan varastoon odottamaan mustaa keulaa ja laitan Scandalin rungon ja keulan myyntiin.

Koko: Lurcher ja Scandal ovat vähintään serkuksia elleivät veljeksiä. Scandalissa sulle suositellaan 16" runkoa, joten se. 18" menisi varmaan just ja just mullekin (185 cm) mutta ostan 19,5" koska nykyinen Scandal on 19,5" ja toimii hyvin.

Olisikohan 16" vai 18" tuumaa sopiva koko mulle? Auttakaapa tässä te joilla jo on 29"-pyörä. Olen 169,2 cm lyhyt.
    Omissa pyörissä horisonttaalit top tubet(htt) n. 57,5cm. Oon kans 170cm lyhyt. Tuon 16" ett on 58,4cm ja htt siten vielä pitempi. No, suoralla satulatolpalla ja 60-70mm stemmillä saattasin kokeilla.. Tiiä sitten tykkäänkö vaan pystymmästa asennosta, mut molenpiin pyöriin vaihoin stemmit 90>70, ohjauskin nopeutu samalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka H Katso viesti
    Omissa pyörissä horisonttaalit top tubet(htt) n. 57,5cm. Oon kans 170cm lyhyt. Tuon 16" ett on 58,4cm ja htt siten vielä pitempi. No, suoralla satulatolpalla ja 60-70mm stemmillä saattasin kokeilla.. Tiiä sitten tykkäänkö vaan pystymmästa asennosta, mut molenpiin pyöriin vaihoin stemmit 90>70, ohjauskin nopeutu samalla.
    Kiitos Tuomas ja Jukka nopeesta avusta. Näyttää aika selvältä, että se on mulle 16" jos tämän ostan. No siitä ei tietenkään stockissa ole sitä vihermustaa, jonka olisin halunnut.
    Satulatolpassa mulla on kyllä pakko olla setbackia ja omat stemmini 17,5":n M-pyörissä ovat niin lyhyitä kuin olla voi, muistaakseni 5,5-6 cm. Niiden pyörien vaakapituus on suunnilleen tuota 57-58 cm:n luokkaa.
    Eli Lurcher on pitkähköksi suunniteltu pyörä nopeille ajajille helpoilla baanoilla. Se on sinänsä ihan muuta kuin minä, mutta eipä täysjäykän ensisijainen päämäärä olekaan mikään juurakko-kivikko-enduro-tekninen.

Kun Espooseen ei mennä ensi viikonloppuna. niin pitäiskö mennä 7 veljeksen lenkille?

Sunnuntaina voisi olla tuo veljeskierros paikallaan..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti KODE Katso viesti
    Sunnuntaina voisi olla tuo veljeskierros paikallaan..
    Minäkin ehkä pääsisin, jos startti on mallia ajoissa. Kuinkas kauan tuohon pitää varata aikaa?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •