HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 128 / 203 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 78 118 126 127 128 129 130 138 178 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.811 - 3.840 / 6086

Aihe: MTB-Turku, Episodi III - shitin kosto

Huomenna torstaina itaharjun prismalle vaan. Takuulla sopiva vauhti kaikille. Siellä kokemus ja uskallus kasvaa. Itsekin aloitin viimevuonna torstailenkiltä.
    Mika.t muokkasi tätä : 29.05.2013 at 21.39 Syy: ...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Se neljäs pudonnut Katso viesti
    Ymmärrän kyllä leppoisan sanailun ja hauskojen juttujen merkityksen kavereiden kesken, mutta edeltävä Peipon viesti ei erityisemmin kannusta osallistumaan yhteislenkeille, mitä varten olin yksinäni siellä Orikedon kuntoradan maastossa kokemusta ja ennen kaikkea uskallusta hankkimassa.

Se neljäs vauhdista pudonnut
    Sut ilmeisesti tavattiin siellä Orikedolla ja houkuttelin mukaan. Mutta halusit sopia, että saatat "pudota" omille teille nopeastikin niin nyt mentiin niillä eväillä, joten eipä siitä enempiä.

Täällä nimimerkkien takana nyt voi heitellä mitä läppää kukin haluaa (siks mä käytänkin pääasiassa fb:tä).

Jos olet sama kaveri, niin olet selvästi kiinnostunut kehittymään. Ja kalustokin tuntuu olevan kunnossa. Torstailenkillä on tosiaan toinen meininki, joten jos vaan hiukankin kiinnostaa niin sinne. Porukka on se joka paikalle ilmestyy, mutta torstailenkin pontti on ottaa kaikki huomioon ja edetä maltilla. Eilisen lenkin juttu taas oli jotain muuta ja se juttu kehittyi matkan varrella. Toivottavasti nähdään joskus uudestaan.

Sori, ei ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä. Kirjoitetusta tekstistä saattaa välittyä vähän eri fiilis kuin mitä haettiin, kommenttia ei oltu kirjoitettu minkäänlainen vinoileva sävy mielessä. Avataan nyt vähän enemmän tuota edellistä viestiä…

Poistuneista Jouni totesi jo lähtöpaikalla lähtevänsä lähinnä katsomaan vain mistä ne polut Halisten suunnilla alkaa, Timolla oli takana viikon flunssa ja Jarilla alla pitkän tauon jälkeen täysjoustopyörä josta piti kesken lenkin lähteä tekemään myynti-ilmoitusta.

Täällä mainitulla sopivalla vauhdilla tarkoitin sitä että ajettaisiin torstailenkkien periaatteella eli hitaimman mukaan. No ei siinä varmaan kovin hyvin onnistuttu, Jouni ja Timo taisivat olla melko väsähtäneitä jo siinä vaiheessa kun huomattiin siirtää heidät letkan perältä eteenpäin. Tämänkin jälkeen alamäissä saattoi letka venyä mutta niissä ei kai ole tarpeen jarrutella perässä tulevien takia niin kauan kun polkua on selkeä seurata.

Kyllä sinne torstailenkeille kannattaa lähteä, porukassa oppii nopeammin ja uskaltaa kokeilla paremmin rajojaan.

(Marmarille: Artzin pidemmän lenkin metsäosuuksien vauhti näyttäisi olleen vähän nopeampaa kuin eilisen lenkin alkupuolen metsässä ajetut pätkät)

"Kaikilla on aina kivaa" kasvatuksen hedelmiä korjataan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Turha niitä torstailenkkejä on "pelätä" koska siellä mennään oikeesti hitaimman mukaan.. OlliR taisi lauantaina mainita että aloitti oman maastopyöräilyn juurikin torstailenkeillä, korjatkoon itse jos muistan väärin..
    Jeps, näin taisin kertoa! Tapahtui eräänä torstaina reilu vuosi sitten. Pyöräilyä takana ehkä 50km ennen ensimmäistä torstailenkkiä. Niskassa "hieman" kuumotti kun jouduin vähän väliä jalkautumaan kun tekniikka ei ollut (ei ole edelleenkään) hallussa. Ojalan henkka tuli perässä leposykkeillä ja minulla oli syke vähintään 190 eikä lukkopolkimet meinanneet millään lukittua polkimiin. Torstailenkeillä tasoerot ovat valtavat, mutta sekin on tavallaan homman suola. Viimevuonna taidettiin muutamaan otteeseen perustaa jo lähdössä kilppari ja ajokoiraryhmät.

Täytynee siis näiden innostuspuheiden perusteella lähteä kilppariksi vaikkapa jo heti ensi viikolla =) Jahka selviän ensin Korson reissusta hengissä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti peippo Katso viesti
    Sori, ei ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä. Kirjoitetusta tekstistä saattaa välittyä vähän eri fiilis kuin mitä haettiin, kommenttia ei oltu kirjoitettu minkäänlainen vinoileva sävy mielessä. Avataan nyt vähän enemmän tuota edellistä viestiä…
    Minusta oli tosi kiva, kun pyysitte mukaan, ja oli ihan OK, että hävisitte horisonttiin, kun minulla ei kantti kestänyt tulla kallioita alas teidän perässänne - niinhän olimme sopineetkin. Tänään kerroin tapaamisestamme ja vauhdistanne työkavereillekin. Mutta sen myönnän, että tuli hiukan pöhkö olo tunnistaessani itseni tämän foorumin viestistä, kun olen juurikin pähkäillyt, rohkenisinko tänä kesänä lähteä yhteislenkille mukaan. Mutta ei tehdä tästä tämän isompaa juttua, minun puolestani kaikki on kunnossa.

Lenkillä tummuminen on etuoikeus! Tietää että on menty täysillä. Ja eihän helpot asiat ole tavoittelemisen arvoisia.

Rohkeasti vaan mukaan!
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Itse en tänäänkään pääse mukaan. Polkekaa hyvin. Tässä saatesanat eli lyhyehkö oppimäärä porukkalenkeille:
    - Torstailenkki = aloittelijalenkki. Kaikki kypäräpäiset tervetulleita. Ajetaan hitaimman mukaan.
    - Itsensä hitaaksi, huonokuntoiseksi, araksi tms. tuntevan kuuluu mennä letkaan heti vetäjän perään. Usein kuulee sanottavan ettei haluta hidastella muiden menoa. Totuus on kuitenkin se, että letkan hännillä ajaminen on huomattavasti raskaampaa letkan "pumppaamisen" takia. Lisäksi vetäjällä on jonkinlaiset mahdollisuudet pitää vauhti sopivana, jos hän näkee mitä vauhtia hitaimmat tulevat. Kovempivauhtisillekin edessä olevan kuskin hidastelu on helpompaa ja mielekkäämpää kuin takaa tulevan odottelu - vauhtikin pysyy kokonaisuudessaan parempana. Tästä osa vastuusta myös niille ns. paremmille kuskeille - ohi saa tarpeen tullen ajaa, mutta muistakaa päästää hitaammat takaisin keulille.
    - Vastuu vauhdinjaosta ei ole pelkästään vetäjällä! Harva meistä on ennustaja, joten ilmoitelkaa reilusti hidastamistarpeesta. On kurjaa lukea jälkeenpäin kommentteja liian kovasta vauhdista, kun asiaan olisi voinut vaikuttaa jo ajon aikana.

- Muut kuin torstailenkit toimivat samoilla periaatteilla kuin aloittelijalenkit. Hitaimman mukaan edetään ja kaveria ei jätetä pulaan. Suosittelen silti että jokainen käy ensin testaamassa vauhtiaan torstailenkillä. Jokaisella pitäisi olla sen verran arviointikykyä, että tietää toimiiko "jarruna" torstailenkillä. Porukkalenkkeily ja hitaimman mukaan eteneminen ovat hienoja juttuja, mutta mielelläni soisin nopeammille kuskeille vauhdikkaatkin porukkalenkit. Alussa voi olla vaikeaa hahmottaa erinäisistä lenkkikutsuista tavoiteltua vauhtia, mutta ajan kanssa porukka käy tutuksi ja kommentit löytävät oikean tulkinnan. Rohkeasti mukaan - niin torstaisin kuin muulloinkin!

PS. Muistakaa että jokainen saa ihan vapaasti kutsua kokoon halaumansa kaltaisi porukkalenkkejä niin tässä keskustelussa kuin MTB-Turun facebookissakin.
    • Kauas on pitkä matka. Painava on raskas kantaa.

Tänään on hieno lämmin päivä. Pitkät kalsarit voi jo jättää kaappiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korhonen Katso viesti
    Vastuu vauhdinjaosta ei ole pelkästään vetäjällä! Harva meistä on ennustaja, joten ilmoitelkaa reilusti hidastamistarpeesta. On kurjaa lukea jälkeenpäin kommentteja liian kovasta vauhdista, kun asiaan olisi voinut vaikuttaa jo ajon aikana.
    Se on juurikin näin.

Vaikka en olekaan mikään nopea, niin silti koskaan millään lenkillä ei ole menty mun kannalta liian kovaa. Koskaan en ole avannut suutani ja pyytänyt hitaampaa menoa. Kohteliaita kysymyksiä vauhdin sopivuudesta on kyllä tullut. Kokeneet vetäjät ovat osanneet sovittaa vauhdin automaattisesti, kun siihen on annettu mahdollisuus. Mun osalta on toistaiseksi toiminut se, että olen ajanut minkä letka kulkee tai mihin pystyn/haluan ja muut ovat sopeutuneet. Aina tämä ei välttämättä onnistu, joten muistakaa tarvittaessa kertoa selvästi toiveet, niin kaikilla on mukavampaa.

Vaikka joskus ajan itseni loppuun ja poistun lenkiltä kesken, niin se ei tarkoita sitä, että vauhti on ollut liian kova. Kyse on yleensä siitä, että olen tullut katsomaan missä raja menee, saavuttanut rajani ja poistun tyytyväisenä palauttelemaan kotimatkalle muiden jatkaessa lenkkiä.

Jos lenkkiä ilmoitellaan rauhallisena niin en ole mahdollisesta jarruttelusta stressiä ottanut, vaan olen uskaltanut lähteä mukaan ja ajatellut, että on vetäjän vika, jos ilmoittaa rauhallisesta lenkistä ja lenkille ilmaantuu liian hitaita mukaan.

Jos haluaa erityisesti ajaa vauhdikasta lenkkiä, niin siitä kannattaa kertoa jo lenkkikutsussa, että tiedän pysyä poissa

Yksikseen kun ajaa saa ajaa ihan omaa vauhtiaan ja omia reittejään,vaikka toisaalta välillä olisi kyllä mukava ajaa joskus porukassakin. En taida nykyää ajaa porukkalenkeillä kuin kerran pari vuodessa. Kynnys lähteä mukaan on noussut.
    ÖRM 2021

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTB 50+ Katso viesti
    Yksikseen kun ajaa saa ajaa ihan omaa vauhtiaan ja omia reittejään,vaikka toisaalta välillä olisi kyllä mukava ajaa joskus porukassakin. En taida nykyää ajaa porukkalenkeillä kuin kerran pari vuodessa. Kynnys lähteä mukaan on noussut.
    Nyt on kynnys matala. Teatterisillalle voi lasketella Neitsytpolkua klo 8:00 lauantaina, josta tavoitteena metsäsatku suuntana pohjoinen. That's the plan.

Meinaatko ajaa mettiä pitkin Raumalle?

Ei ole Juha vielä tarkempia pläänejä ja voi olla, ettei tulekaan. Mutta Sun Kalliobaanatkin on yks hyvä vaihtoehto

Tku-Rehtsuo-Kurjenrahka-Valasranta-Vaskijärvi-Mynämäki-Tku.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HAK Katso viesti
    Kalliobaanatkin on yks hyvä vaihtoehto
    Kiinnostaisi turistireissu Uunisvuoren luolalle, sen jälkeen voisi rentoutua Vuorenpään erämääjärven rannalla. Eli mielessä reitti Humikkala-Takapaltta-Vuorenpää-Paijula. Metsää ainakin on, kait siellä polkujakin on. Excursio voisi jatkua Kalliobaanoilla Sika-Kyöstin luolalle.

Suojaoksen uusi virallinen juomavalmistaja:

http://www.surlybrewing.com/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti makkeli Katso viesti
    Kiinnostaisi turistireissu Uunisvuoren luolalle, sen jälkeen voisi rentoutua Vuorenpään erämääjärven rannalla. Eli mielessä reitti Humikkala-Takapaltta-Vuorenpää-Paijula. Metsää ainakin on, kait siellä polkujakin on. Excursio voisi jatkua Kalliobaanoilla Sika-Kyöstin luolalle.
    Mulla ei ole nyt äkkiseltään mitään hajua missä on Vuorenpään erämaajärvi, mutta kuulostaa hyvältä.
    Mulla on kotona joku Lounais-Suomen luolat kirjakin, muistaakseni.
    Mä en nyt ehdi ainakaan aamupäivästä suunnittelemaan mitään exactreittiä, mutta tee sä makkeli hyvä plääni. Mutta sellainen, joka ei ole kirkonseinäännaulattu. Jos esim. Kalliobaanoille mennään, niin sen mä pystyn hanskaamaan, mutta JJ voi kyllä tulla mukaan jokatapauksessa.
    Valasrannalla jos käydään niin tulee kaks satkua

En mä lähde noin pitkälle lenkille just ennen mtbseikkailua.

Saipa Hannu leivottua torstailenkin loppuun(kin) oivalliset parikytä minuuttia. Letka (siinä vaiheessa kait 6 kuskia) eteni kuin raiteilla vaikka 40km/h:n huippuvauhti taisi jäädä haaveeksi? Tänään aamulla kun heräsin niin jaloissa tuntuu että kampea olisi käännetty oikein kiukulla. Olen löytänyt lajini: vartin sprintit!
    www.pyörätarvike.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HAK Katso viesti
    Mulla ei ole nyt äkkiseltään mitään hajua missä on Vuorenpään erämaajärvi, mutta kuulostaa hyvältä.
    Mulla on kotona joku Lounais-Suomen luolat kirjakin, muistaakseni.
    Mä en nyt ehdi ainakaan aamupäivästä suunnittelemaan mitään exactreittiä, mutta tee sä makkeli hyvä plääni. Mutta sellainen, joka ei ole kirkonseinäännaulattu. Jos esim. Kalliobaanoille mennään, niin sen mä pystyn hanskaamaan, mutta JJ voi kyllä tulla mukaan jokatapauksessa.
    Valasrannalla jos käydään niin tulee kaks satkua
    Tällainen nopea reittihahmotelma, onhan tuossakin seikkailumaastoa, ne kaksi nähtävyyttä ovat ainakin kiintopisteitä. Helposti varmaan tuolta Laihoistenkin suunnalta löytyy baanat, ainakin yksi metsätie menee melkein perille asti lähelle Ratunkallioita.

Takaisin pääse vaikka harjoittelemalla 20km simulaatiojuurakkoa eli junarataa pitkin.

Lieneekö sunnuntaina tarjolla cycloilua? Epäpyöräilyn vertaistuen tarve alkaa jo kasvaa akuutiksi, sillä olen kuluneen viikon aikana ajanut maastopyörällä maastossa ja cyclolla hiekkatietä.

kari kangassalo Guest
    Hei. kysyin alkuviikosta neuvoa pyörän jarrujen vinkunasta ja sain hyviä kommentteja ja vínkkejä, joista rohkaistuneena kysyin vielä pyörän minulle myyneeltä helsinkiläiseltä pyörähuolto.comista (aiemmin en sinne ollut yhteydessä kun ajattelin että pyörä täytyy kuitenkin viedä paikan päälle ja koin sen hankalaksi jne). eniveis vastaus tuli heti että shimanon viime vuoden mallin alkupään jarruissa on valuvikoja ja he lähettää mulle uudet jarrut. Aika mahtava juttu mutta ans kattoo nyt tuleeko ne jarrut mulle ja milloin. Ja hiemanko harmittaa etten jo viime kesänä ollut sinne firmaan yhteydessä.
    Mutta täytyy kyllä suositella tuota kyseistä firmaa jos sieltäpäin joku haluaa käydä maastopyöriä ostelemassa tms. palvelu oli tuolloin ostaessakin eniromaista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti makkeli Katso viesti
    Tällainen nopea reittihahmotelma, onhan tuossakin seikkailumaastoa, ne kaksi nähtävyyttä ovat ainakin kiintopisteitä. Helposti varmaan tuolta Laihoistenkin suunnalta löytyy baanat, ainakin yksi metsätie menee melkein perille asti lähelle Ratunkallioita.

Takaisin pääse vaikka harjoittelemalla 20km simulaatiojuurakkoa eli junarataa pitkin.
    Kaveri harjoitteli taannoin ihan samaa:
    http://www.sports-tracker.com/#/work...h2438raks6k989

Pitää ottaa karttateline varmaan föliin, niin on meno sujuvampaa kuin kännyn tai oregonin näyttöä tihrustaen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kari kangassalo Katso viesti
    Hei. kysyin alkuviikosta neuvoa pyörän jarrujen vinkunasta ja sain hyviä kommentteja ja vínkkejä, joista rohkaistuneena kysyin vielä pyörän minulle myyneeltä helsinkiläiseltä pyörähuolto.comista (aiemmin en sinne ollut yhteydessä kun ajattelin että pyörä täytyy kuitenkin viedä paikan päälle ja koin sen hankalaksi jne). eniveis vastaus tuli heti että shimanon viime vuoden mallin alkupään jarruissa on valuvikoja ja he lähettää mulle uudet jarrut. Aika mahtava juttu mutta ans kattoo nyt tuleeko ne jarrut mulle ja milloin. Ja hiemanko harmittaa etten jo viime kesänä ollut sinne firmaan yhteydessä.
    Mutta täytyy kyllä suositella tuota kyseistä firmaa jos sieltäpäin joku haluaa käydä maastopyöriä ostelemassa tms. palvelu oli tuolloin ostaessakin eniromaista.
    Mulle tuli kanssa 2010 ostettuun Epiciin takuuna viimevuonna kokonaan uudet XX-jarrut. Syy sama eli valuhuokosia. Homman hoiti asiallisesti Foxcomp Turku / Sram Tampere.

Rauhaisa MTB iltalenkki 2-3h, äkkilähtö Föriltä Linnan puoli klo 17.30, post ride beer available @ Esposito. Anyone?
    www.pyörätarvike.com

Tällaisia lenkkejä voisis olla enemmänkin... vaikken nyte osallistukkaan. On niin kylmääkin.

Tahko 2013

Laitoin mtb-turun viralliselle Tahko-porukalle s-postia.
    Jos joku ei saanut viestiä niin kyselkööt perään.

Vielä ehtii treenata. Heijahoijja.
    Suo, kalja ja läski.

Meikäläinen peruu tahkolle lähdön.

Eli petipaikka ja kisalippu vapaana, kisalipun voi lunastaa multa ensimmäisen ilmoportaan hintaan.
    YV:llä tavottaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hullukoira Katso viesti
    Lieneekö sunnuntaina tarjolla cycloilua? Epäpyöräilyn vertaistuen tarve alkaa jo kasvaa akuutiksi, sillä olen kuluneen viikon aikana ajanut maastopyörällä maastossa ja cyclolla hiekkatietä.
    Istun töissä, ei cycloja. Taitaa mennä heinäkuulle seuraavat, palautellaan sitten Tahkosta. Pari seuraavaa sunnuntaita menee ittellä pohjoisessa. Ilman pyörää, nyyh.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •