Jos kyseessä on maantiepyörällään rauhallista lenkkiä ajava oikeasti kovaa pääsevä, niin se ei yleensä välitä mitään nappuloiden äänestä. Jatkaa omaa rauhallista tahtiansa. Jos heräävä on kovaa pääsevä työmatkatempoilija, niin se ei meinaa jäädä alle jokaisessa ylämäessä ja nopeus on suoraan verrannollinen etäisyyteen. Mitä kovempi nappuloiden ulina sitä kovempi kadenssi. Heräämisen jälkeisistä tapahtumista voikin sitten päätellä, että kannattaako lähteä ohi, vai ei. Jos taas heräämistä ei tapahdu, niin silloin ohituksessakaan ei ole mitään erikoista. Vähän sama kuin ohittaisi asemalla olevan pendolinon tietäen, että nopeutta on kulkuneuvossa riittävästi, jos se vain käskytetään käyttöön. Kuljettaja ei vain halua sitä nyt syystä taikka toisesta käskyttää.
Kaiken lisäksi noiden rauhallisten lenkkien ajajat ajaa yleensä mun kanssa samaa rauhallista 25...27 tahtia, joten niitä ei juurikaan tapaa muuta kuin vastaantulevassa liikenteessä. Sensijaan nuo 20...25 polkevat CC ja maantiepyöräkuskit, jotka jaksaa vääntää hetken 35...40 nopeutta ja hyytyvät sitten totaalisesti ovat niitä hauskimpia härnättäviä.![]()
Kirjanmerkit