ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 80 / 181 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30 70 78 79 80 81 82 90 130 180 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.371 - 2.400 / 5421

Aihe: Uudet kiekot maantiepyörään

  1. #2371
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    312
    Taitaa olla kiekkojen osto edessä vielä tänä kesänä. Budjetti on vielä auki, mutta selviää samalla kuin työtilanne selviää. Mielellään paketin hinta saisi alkaa kolmosella, mutta hyvässä tapauksessa voin venyttää vitosella alkavaksi, jos työasiat kääntyy hyvin päin.

    Sisurit käytössä kun en oo "uskaltanu" lähteä mukaan tubeless-maailmaan.

    Painopiste enemmän kestävyydellä kuin keveydellä, mutta kestävyys ei liene suuri ongelma kun kuski painaa vähän yli 70 kg. Osasarjana Ultegra. Jarruina cantileverit (ainakin toistaiseksi), jos sillä on merkitystä.

    Vaihtoehdoista ainakin osa mainittu täällä useampaankin kertaan.

    Shimano RS-80
    http://www.salden.nl/default.asp?pid...067&catid=3188

    Zonda
    http://www.bike-discount.de/shop/k63...o.html?mfid=96

    Saldenilla tarjouksessa Easton EA90 SLX:t. Hieman yli kipurajan, mutta taitaa olla melko hyvä alennus. Tuohon voin ehkä venyä, jos nämä ovat niin paljon paremmat, että kannattaa maksaa pari sataa enemmän kuin Zondasta.
    http://www.salden.nl/default.asp?pid...471&catid=3178

    Zonda vs. Fulcrum 3 lienee selvä Zondan hyväksi joten Fulcrumia en edes laita listalle.

    RS-80 ja Zonda taitaa mennä RS-80:n hyväksi, jos tulkitsen edelliset kirjoitukset oikein, mutta onko asiantuntevia kommentteja Eastonin suhteen?

  2. #2372
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Mutu-tuntumalla (muistikuvat lukemastani ja kokemastani) SLX Eastonit ei välttämättä ole ne räjähdyksenkestävät, mutta ovathan ne siistit ja pirun kevyet avokiekot.

    RS-80:iin jos hakee vaihtoehtoja niin saldenilla näytti olevan EA70:t myös tarjouksessa

  3. #2373
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Ffwd:n kuitukiekkojen mukana tuli swissstopin keltaiset palat ja toivoin ne kiekkojen tavoin Campa yhteensopivina. Campa Recordin jarrut ovat kuitenkin valmistettu ennen vuotta 2011 ja nämä palat ovat näköjään uusinta 2011 alkaen mallia. Sopivatko ne silti vanhempiin jarrupalojen kiinnikkeisiin "kullin hyvin"? Tämän mainoksen mukaan sopisi väärinpäin asennettuna? Onko riskiä / ongelmaa?
    http://www.competitivecyclist.com/pr...3626.20.1.html

    Tietty voisi myös tilailla uudet pidikkeet uusinta mallia ja käy ymmärtääkseni myös vanhemman mallin länkiin?

    Edit: jaha, kyllä se näköjään ihan swissstopin omalla etusivulla lukee vasemman reunan yhteensopivuustaulukossa, että vuodesta 2000 nykypäivään pitäis passata. Pitää nyt sitten vain asentaessa ihmetellä, että miten päin ne nyt sitten kuuluu laittaa vai voikohan edes laittaa ns. Väärin. Sen verran muistan, että paloja katsellessa niihin oli merkitty forward suunta.
    http://www.swissstop.ch/road.aspx
    kauris muokkasi tätä : 24.05.2013 at 07.18

  4. #2374
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Veikkaisin että vanhat palat joissa ei ole koloa taustapuolella, saattavat olla väljät. Sen takia ne neuvotaan asentamaan väärinpäin, että kiilaavat itsensä tiukempaan.


  5. #2375
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Eihän nuo holsterit paljoa maksa. Minulla on carboneihin omat ja alumiiniin omat. Swisstoppeja paremmat ainakin hiilarikehiin ovat FRWD:n palat ja halvempiakin ovat.

    Ajoin eilen lenkin Campagnolo Vento kiekoilla. Saldenilla rapiat 130 euroa ja maksuineen kotiovella 151.
    Edelliset alumiiniset ovat Nucleonit joiden kehään tuli halkeama.

    Luulenpa, että nuo muutaman satasen halvemmat Ventot ovat minulle lähes satakiloiselle paremmat kuin Nucleoneja vastaavat neutronit.
    Painoa on 250 grammaa enemmän, mutta kun laippa on vähän korkeampi niin ilmanvastuksen väheneminen sai aikaan tuntuman siitä että Ventot rullaavat paremmin. Ainakin normilenkin maksimivauhtimäessä enkka parani pari kilsaa tunnissa.

    Ei voi käsittää kuinka hyvät ja jäykät kiekot voivat maksaa vain 1,5 sataa euroa.
    Jos et aja et voi ottaa!

  6. #2376
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Campan "holsterit" vain 79,90€: https://www.bike-components.de/produ...ell-2011-.html

    Nuo uudet jousikiinnikkeiset ovat kyllä kätevät jos vaihtaa usein alu- ja hiilaripalojen välillä. Aiemmin hioin paloja vähän pienemmiksi että vaihto on helpompaa, nyt ne liukuu nätisti kun nostaa jousen.


  7. #2377
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Veikkaisin että vanhat palat joissa ei ole koloa taustapuolella, saattavat olla väljät. Sen takia ne neuvotaan asentamaan väärinpäin, että kiilaavat itsensä tiukempaan.
    Niin siis mulla on tosiaan vanhat holsterit ja olen asentamassa niihin uusia kolollisia paloja ja mietin kummin päin ne nyt sitten tulee asentaa ja kärsiikö toiminta/pito/lisääntyy vinkuminen, jos joutuu asentaa väärinpäin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti

    Käyhän nuo uudet siis kuitenkin suoraan vanhoihin jarruihin? Ja ei nuo nyt ihan ilmaiset ole.

  8. #2378
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Käyhän nuo uudet siis kuitenkin suoraan vanhoihin jarruihin? Ja ei nuo nyt ihan ilmaiset ole.
    No ei oo joo...reilulla satasella saa kuitenkin 205 g painavan hyvän jarrusetin..
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  9. #2379
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Kauhistelin siis tuota 79,90 hintaa itsekin, koska uudet Chorus-jarrut joissa myös samanlaiset pidikkeet, maksavat 119,00€. Halpojen kevennysjarrujen pidikkeistä ei ole kokemuksia...

    Tuskin tulee mitään ongelmia jos on uudet palat ja vanhat holsterit. Voin kyllä testata tuota yhdistelmää ja raportoida...


  10. #2380
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Pakko kysyä kun kerran hiilarikiekkojen huopapaloista turisette... onko mitään saumoja saada virveli/SRAM yhteensopivia paloja pysymään Campy Centaur 2012 palojen pidikkeissä ?

    Ei oikein himota koko SRAM-jarrun siirto toiseen pyörään jos kuitukiekon siihen haluaa alle...
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  11. #2381
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    Tämä ei ole jarrutopikki / mainos, mutta laitan tähän kuitenkin.. http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/...brake_calipers

    Olen ajanut näillä nyt tuhansia kilometrejä sinkulalla jossa etukiekossa ei ole edes koneistettua jarrupintaa. Toimineet niin hyvin, että campat lähtivät kiertoon toisesta pyörästä. Tuntuma jarruissa on huomattavasti parempi kuin vanhoissa Choruksissa saati halpisjarruissa. Näillä saa pyörän lukkoon pienelläkin voimalla tosin palathan siihen tietysti myös vaikuttavat. Jarrupalat ovat laadukkaat ja kestävät pitkään. Myös säätösysteemi on näppärä ja näitä saa monen värisinä
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  12. #2382
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Planet-X:n jarruja olen kyllä kuullut kehuttavan muuallakin. Vielä kun saisi kokomustina ilman tuota punaista osaa.

    Reynolds Assaultit näköjään myynnissä fillaritorilla tuubeineen... Tiedän kokemuksesta että ovat aika nopean tuntuiset ja jäykät kiekot


  13. #2383
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    32
    Onkos kokemuksia tällaisista Ritchey Apex Carbon 38mm Tubulars Wheelset ​kiekoista?

  14. #2384
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    150
    Mulla on ollut muutaman vuoden käytössä Ritchey Apex Carbon-tuubikiekot, tosin 50mm. Ei mitkään kevennyskiekot, mutta toimineet hyvin eikä ongelmia ole ollut. Pääosin olen krossarissa niitä käyttänyt, jarrupinnat vieläkin uudenveroiset kun on palat pitänyt puhtaina.

    Huono puoli noissa on tulevaisuutta ajatellen, ettei ainakaan vielä saa Shimano 11-speed vapaaratasta. Samaan hintaluokkaan toinen vaihtoehto voisi olla DTSwiss RC 38 Spline. Paikallisessa kaupassa tapahtuneen pikaisen hipelöinnin perusteella vaikuttivat kivoilta, näitä itse tod näk harkitsen jos krossarissa siirryn jossain vaiheessa uuteen Ultegraan ja yhteentoista vaihteeseen.

  15. #2385
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Mulla on tällaset Clarksit sekä amuliiniin että karpooniin. Toimivat hyvin ja ovat edullisia. Ei tarvise paloja vaihdella. 20-30 euroa ostopaikasta riippuen. Siis Juuroopassa.
    Jos et aja et voi ottaa!

  16. #2386
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    32
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mollki Katso viesti
    Onkos kokemuksia tällaisista Ritchey Apex Carbon 38mm Tubulars Wheelset ​kiekoista?
    Nälkä kasvaa syödessä! Elikkä uusia kiekkoja etsiessä törmäsin seuraaviin kiekkoihin FFWD F6R LTD Black Carbon Wheel Set Tubular DT Swiss 240s Hub ja Campagnolo Bora One Dark Label Wheelset Tubular Tire . Onkos näistä kokemuksia? Onko näillä mielestänne paljon keskinäisiä eroja ja ennen kaikkea onko näillä merkittävää eroa verrattuna noihin Ritchey Apexeihin?

  17. #2387
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Mulla on tällaset Clarksit sekä amuliiniin että karpooniin. Toimivat hyvin ja ovat edullisia. Ei tarvise paloja vaihdella. 20-30 euroa ostopaikasta riippuen. Siis Juuroopassa.
    Tottakai alumiinille voi käyttää mitä paloja vaan. Kuidulle on tarkempaa. Samoja paloja molemmille ei voi käyttää koska alumiinijarrupinnasta jää paloihin alumiinia (pieniä siruja joita ei silmällä nää) jotka sitten tehokkaasti rikkovat hiilikuidun jarrupinnan. Eli hannu anna mennä vaan samoilla paloilla ja hajota kuitukiekkos, mutta älä muille suosittele.

  18. #2388
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lasol Katso viesti
    Tottakai alumiinille voi käyttää mitä paloja vaan. Kuidulle on tarkempaa. Samoja paloja molemmille ei voi käyttää koska alumiinijarrupinnasta jää paloihin alumiinia (pieniä siruja joita ei silmällä nää) jotka sitten tehokkaasti rikkovat hiilikuidun jarrupinnan. Eli hannu anna mennä vaan samoilla paloilla ja hajota kuitukiekkos, mutta älä muille suosittele.
    Ei siitä ollukkaan kyse et samoja jarrupaloja käytettäisiin vaan ettei tarvitse vaihtaa jarrupalaa jos omistaa molemmille paloille omat holsterit:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Eihän nuo holsterit paljoa maksa. Minulla on carboneihin omat ja alumiiniin omat.

  19. #2389
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    1.195

    Uudet kiekot maantiepyörään

    Ööö, siis ei kai jarrupalojen vaihto ole mikään ongelma? Mulla (Shimpan Ultegra) menee palojen vaihtoon noin minuutti. Palat Shimpan omat R55C3:et.
    Tommaso Primavera - Pannuhuoneen Fausto Coppi

  20. #2390
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lasol Katso viesti
    Tottakai alumiinille voi käyttää mitä paloja vaan. Kuidulle on tarkempaa. Samoja paloja molemmille ei voi käyttää koska alumiinijarrupinnasta jää paloihin alumiinia (pieniä siruja joita ei silmällä nää) jotka sitten tehokkaasti rikkovat hiilikuidun jarrupinnan. Eli hannu anna mennä vaan samoilla paloilla ja hajota kuitukiekkos, mutta älä muille suosittele.
    Eiku mulla on omat setit molemmille: alumiinille ja carbonille. Sorry huono ilmaisu. Vaihdan siis palat holsterienneen en pelkkiä paloja.
    Jos et aja et voi ottaa!

  21. #2391
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    150
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mollki Katso viesti
    Onkos näistä kokemuksia?
    Edellisessä pyörässä oli Campan Borat, tosin Ultra two eli navassa muovikuoret ja keraamiset laakerit. Niistä tykkäsin kyllä Ritcheyn kiekkoja enemmän, ehkä siksi kun niissä oli hienommat tarrat. Isot pojat kehuu noita Campan paremman pään kiekkojen napoja, ja kyllä ne herkästi tuntuivat pyörivän. Kiekot ovat käsittääkseni muutenkin varsin kestävässä maineessa. Varaosien saanti noihin voi tosin olla haastavaa jos vaikka pinna menee poikki. Kuitenkin itse noista vaihtoehdoista valitsisin Campat.

    Täytyy kyllä sanoa, että itse tusin sokkotestissä pystyisin kiekkoja toisistaan erottamaan - korkeintaan vapaarattaan äänestä. Toki ultrakevyet kiekot tuntuvat kiihtyvän nopeammin ja menevän reippaammin ylämäkeen, mutta painoeroa saa olla aika paljon että sen huomaan. Tietyissä tuuliolosuhteissa ns. aerot kiekot tuntuvat nopeammilta, mutta tiedä sitten onko se pelkkää kiekkojen suhinasta johtuvaa kuvitelmaa.

  22. #2392
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mollki Katso viesti
    Nälkä kasvaa syödessä! Elikkä uusia kiekkoja etsiessä törmäsin seuraaviin kiekkoihin FFWD F6R LTD Black Carbon Wheel Set Tubular DT Swiss 240s Hub ja Campagnolo Bora One Dark Label Wheelset Tubular Tire . Onkos näistä kokemuksia? Onko näillä mielestänne paljon keskinäisiä eroja ja ennen kaikkea onko näillä merkittävää eroa verrattuna noihin Ritchey Apexeihin?
    Omalla kohdalla valinta oli FFWD. Noilla on crash replacement takuu, joka hyvin pitkälti vaikutti valintaan. Noh, onko Campalla vastaavaa, en edes tiedä. Kannattanee tuokin pointti miettiä.

  23. #2393
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Mikäs olisi palstatietäjien virallinen suositus jos (kun) tekisi mieli päivittää Kanjonin Mavic Ksyrium Elitejä pykälää köykäisempiin?

    Kriteerejä:
    - Painonsäästötavoite: esim. 300g (jotta saisi koko konkelin alle 7kg ajokunnossa, nyt taitaa olla polkimineen ja kilkkeineen 7.2)
    - Estetiikka: (tärkeää..)Väri musta (runko "stealth", pikkuosia tuunattu punaisiksi), ehkä jotain punaisia detaljeja, ei hopeaa eikä valkoista. Punaiset navat mustilla kehillä olisi optimi.
    - Ehkä avokiekot, nykytuubeista ei oikein ole kokemusta mutta tubulaaritkin ehkä menisi? Voisi olla pikkasen korkeammat kehät ja Elitejä voisi käyttää kovalla tuulella
    - Hintaluokka jossain 1K- 1.5K€
    - Osat D-A:ta eli Campa taitaisi olla saksalais-japaniinialaiseen pyörään liikaa..
    - Elopaino karvan alle 90kg eli kestävyyttäkin pitäisi olla, ei viitsisi tuollaista hintaa sijoittaa kiekkoihin joilla ei uskalla ajaa.

    E: Noi FFWD:n mustat näyttää kyllä aika sexyiltä
    Takamisakari muokkasi tätä : 27.05.2013 at 10.53

  24. #2394
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937

    Re: Uudet kiekot maantiepyörään

    Tuo hinta- ja painotavoite taitaa viedä tuubikiekkojen puolelle. Eikös Ksyrium Elite ole luokkaa 14XXg?

  25. #2395
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Kun noita tiirailin Bike24:stä, uuden Elite S- setin painoksi ilmoitetaan 1.52kg ilman renkaita. Punnitsin noita joskus talvella ja mun mielestä mä sain setille jotain 1.6x kg omalla surkealla digivaa'alla. Esim. noi FFWD:n mustat taisi olla 1.3xkg eli pientä kevennystä saisi. Ei tuossa kyllä käytännössä mitään järkeä ole mutta unohdetaan se nyt tässä vaiheessa..

  26. #2396
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    531

    Uudet kiekot maantiepyörään

    Ja ainakin ffwd:n 6:sta saa control versiona eli 28 pinnaa 24:n sijasta, eteen ffwd 4 ja taakse ffwd 6:n on aika optimi setti ainakin mulle, ja tietty tuubiversiona.

  27. #2397
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937

    Re: Uudet kiekot maantiepyörään

    Joku voisi muuten punnata FFWD:n kiekkosettinsä. Olen kahdella vaa'alla saanut saman n.1350g painon F6R setille sis. pikalinkut. Joko mittavälineet ovat huonot tai sitten FFWD ilmoittaa painot linkkujen kera.

    Mavicin painot ovat ilman pikalinkkuja.

  28. #2398
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Mulla oli F6R:t ilman linkkuja noin 1328 g.

  29. #2399
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Mavicin painot ovat ilman pikalinkkuja.
    Taitavat olla ilman pikalinkkuja JA snadisti kaunisteltuina. Esimerkiksi ensimmäisen sukupolven Cosmic Carbone SLR:t eivät tainneet olla lähellekään luvattua 1595 grammaa per setti.

  30. #2400
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Mulla oli F6R:t ilman linkkuja noin 1328 g.
    Kiitos. En musitanut silloin kirjoittaa painoja mihinkään. Muistaakseni punnasin omalla vaa'alla 135Xg ja äidin keittiövaa'alla 136xg. Saattaapi olla pari prosenttia heittoa sekä kiekkojen että vaakojen painossa, joten eipä tästä viisaammaksi tullut.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •