GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 37 / 134 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 35 36 37 38 39 47 87 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.081 - 1.110 / 4013

Aihe: Työmatkatemmon säännöt?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Tässä oli kyllä hyvin kiteytetty tämä ketju.
    Tavallaan. Onneksi tänäänkään ei tullut aamulla ultra-pitkällä 2.45 km:n työmatkalla takkiin. Sillä nappularenkaisella. Saa nähdä kuinka käy töiden jälkeen, pääosin maastossa.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Mut hävisinks mä?
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Mut hävisinks mä?
    Samaa kyselen mä. Itse en tunnusta...
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Kyllähän se nakertaa kun jalat ovat koko ajan "tyhjät" varsinaisen liikunnan vuoksi ja sitten pitäisi vielä työmatkatemmossa menestyä. Tänään tulin suosiolla autolla töihin kun piti olla heti aamulla palaverissa kauluspaita päällä ja nyt sitten masentaa kun tiedostaa olevansa heikko.
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Joku paineli tänään länsiväylän varrella nojakilla ohi ja harkitsin hetken takaa-ajoon lähtöä, mutta nojakkikuski kääntyi ennen Telkkäkujan jyrkkää nousua vasemmalle. Ei olisi tainnut nojakilla nousta mäki riittävän nopeasti...
    https://www.instagram.com/xtranza/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Tavallaan. Onneksi tänäänkään ei tullut aamulla ultra-pitkällä 2.45 km:n työmatkalla takkiin. Sillä nappularenkaisella. Saa nähdä kuinka käy töiden jälkeen, pääosin maastossa.
    Maastossa työmatkatemmon ajaminen on automaattinen tappio.

Mitä täällä horistaan voitoista? Ei ole kuin tappioita ja hävinneitä.

Kaks aamua jo putkeen ettei tullu ilmiselvää tappiota. Ainakaan kukaan ei ohittanut ja ite ohitin ainakin kymmenkunta ilman mitään yritystäkään.
    Tänään iltapäivästä sitten maistatettiin heti ensi metreillä karvasta kalkkia kun ukko vetää cc:llä virallisen olosena ohi. Reittimme erkanivat sen jälkeen muutamaksi kilometriksi kunnes sama ukko painaa uudelleen ohi. Hetken jaksan pyristellä tuplahäviötä vastaan kunnes muistan ettei tässä lajissa voi kuin hävitä ja katselen kun häviäjä lipuu horisonttiin.

kaksi päivää taas temmottu, tappioiden määrä edelleeen 0. Kai nyt edes joku täältä foorumilta ajo vastaan. Aika paljon kippurasarvisia oli kyllä liikenteessä. Ps. jorvin sairaalan remontti on perseestä. Ei kehtaa 25mm slickseillä ajaa yli siitä sepelistä mitä siinä kelvillä on.
    Entä jos sataa?

Keevo, siitä vaan kiertämään sairaalan takaa.... ja rykäisemään se kuuluisa mäki pari kertaa

Sepelipaikan voi myös ohittaa alamäkeen ajoradan reunaa pitkin. Ylös olen tullut pysäkin kautta, niin että sepeliosuutta on vain kymmenen metriä. Sen kyllä ajaa kevyesti myös 23-millisillä.
    10k-kerhon jäsen

Ei varainaisesti työmatka, mutta hävisin tänään maantiellä Pitää varmaan laittaa fillari myyntiin tai vähintään muuttaa ulkomaille. Eihän tässä kehtaa enää naamaansa näyttää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Keevo, siitä vaan kiertämään sairaalan takaa.... ja rykäisemään se kuuluisa mäki pari kertaa

Sepelipaikan voi myös ohittaa alamäkeen ajoradan reunaa pitkin. Ylös olen tullut pysäkin kautta, niin että sepeliosuutta on vain kymmenen metriä. Sen kyllä ajaa kevyesti myös 23-millisillä.
    Joo, oon oppinu kiertelemään. yks ilta uskalsin ajaa ylös asti myös ylämäkeen..
    Entä jos sataa?

Oli muuten ihme, että en hävinnyt tänään kotimatkalla, kun ajoin pitkät pätkät aika rauhallisesti. Onneksi kiersin Bemskistä Velskolan ja Vihdintien kautta Vantaalle, niin oli varmaankin vähemmän takaa-ajajia. Suht rauhallisesta tahdista huolimatta tuli voitettua mm. yhden lisenssikuskin päänahka plus kolme vähän nuorempaa (noin 5-8-vuotiaita, mutta kaikkihan lasketaan).
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Ei ole kuin tappioita ja hävinneitä.
    Näin se on nähtävä. Olisi pitänyt jäädä niissä valoissa vaan taktisesti porukan taakse.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Oli muuten ihme, että en hävinnyt tänään kotimatkalla, kun ajoin pitkät pätkät aika rauhallisesti. Onneksi kiersin Bemskistä Velskolan ja Vihdintien kautta Vantaalle, niin oli varmaankin vähemmän takaa-ajajia. Suht rauhallisesta tahdista huolimatta tuli voitettua mm. yhden lisenssikuskin päänahka plus kolme vähän nuorempaa (noin 5-8-vuotiaita, mutta kaikkihan lasketaan).
    Tästä tulikin mieleen. Jos valitsee ohitetuksi tulemisen välttämiseksi tarkoituksella reitin, jossa kulkijoita on mahdollisimman vähän niin onko silloin automaattisesti häviäjä vaiko vaan ovela taktikko?

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Työmatkatempo on raaka laji, jossa kaikki keinot ovat sallittuja. Eli ohuella kunnolla kannattaa turvautua taktiikkaan, jos aikomuksena on kylvää häviöitä. Suunnittelee reitin niin, että ajaa käytetyintä työmatkaväylää sellaisen pätkän, että pystyy pitämään nopeuden jossain 35 km/h, koukkaa reitiltä sivukaduille palauttelemaan toviksi ja sitten taas häviöitä jakamaan...
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Tuosta "vastuksen puutteesta"... Itse ajan vanhan turuntien kelviä päivittäin Karakallion risteyksestä Pitäjänmäkeen, ja vaikka tällä hetkellä ajan täpärillä ja 2,2" leveillä maastonakeilla, niin ei ole kuin ehkä yksi tai kaksi ohittanut viimeisen kuukauden aikana. Pari maantie/cycloheppua on mennyt heittämällä ohi, se on pakko myöntää tappio, käsitellä se ja mennä eteenpäin. Keskitytään omaan tekemiseen. Mutta ei siellä paljon ole sellaista porukkaa työmatka-aikaan liikenteessä, että joutuisi koko ajan häviämään.

Ironista on se, ettei esim. omassa tapauksessa (työmatka yhteensä 30km/pv) ole mitään järkeä ajaa koko ajan täysillä tai yrittää välttää ohitusta... Oon varmaan jotenkin missannut huumorin noissa aiemmissa uhoamisviesteissä. Eihän kukaan oikeasti aja työmatkatempoa, ja täällä vaan ironisoidaan tuulipukukansan mentaliteettia (?). Herrasmies ajaa maltillista vauhtia muttei silti häviä.

-Lauri
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    tuulipukukansan mentaliteettia
    Ja mitähän se on? Itse ajan nyt enimmäkseen cyklocrossarilla, mutta ajovarusteeni ovat vieläkin lähes tuulipukutasoa. Mitähän tuosta pitäisi ajatella. Hauska yleistys vaan tuo "tuulipukukansa".

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Ironista on se, ettei esim. omassa tapauksessa (työmatka yhteensä 30km/pv) ole mitään järkeä ajaa koko ajan täysillä tai yrittää välttää ohitusta... Oon varmaan jotenkin missannut huumorin noissa aiemmissa uhoamisviesteissä. Eihän kukaan oikeasti aja työmatkatempoa, ja täällä vaan ironisoidaan tuulipukukansan mentaliteettia (?). Herrasmies ajaa maltillista vauhtia muttei silti häviä.
    Mitä ***vettiä, eivätkö muut muka aja työmatkatempoaan VK tai MAX-treeninä?!? Ihan sama, vaikka alla rullaisi taysjoustosinkula maastovälityksillä, pitäähän sitä nyt aamusuihkussa veri vähän suussa maistua mahdollisen katkeran tappion kalkin sivumausteena?
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ArtoR Katso viesti
    Ja mitähän se on? Itse ajan nyt enimmäkseen cyklocrossarilla, mutta ajovarusteeni ovat vieläkin lähes tuulipukutasoa. Mitähän tuosta pitäisi ajatella. Hauska yleistys vaan tuo "tuulipukukansa".
    Eiköhän se tuulipuku viittaa tässä tapauksessa asenteeseen.
    Rennosti paikat jäykkänä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ArtoR Katso viesti
    En nyt jaksa kaivaa tuolta historiasta, muistaakseni työmatkatempoilijan stereotyyppiä on joskus käsitelty, mutta korjataan ilmaisua: ei-VOMPIT® (viittaus mistä tunnet sä tosipyöräilijän -ketjuun).

-Lauri
    -L.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pave Katso viesti
    Mitä ***vettiä, eivätkö muut muka aja työmatkatempoaan VK tai MAX-treeninä?!? Ihan sama, vaikka alla rullaisi taysjoustosinkula maastovälityksillä, pitäähän sitä nyt aamusuihkussa veri vähän suussa maistua mahdollisen katkeran tappion kalkin sivumausteena?
    Okei, no myönnetään, laattasin tänään työpaikan suihkussa vatsahappoa. Ja itkin vähän. Mutta en hävinnyt.

-Lauri
    -L.

Melkein sanoisin että työmatkatempoilijoista löytyy kaksi koulukuntaa: Lähes Vakavasti Otettava MaantiePyöräilijä (LVOMP) ja Tuulipuku Plus Kitisevä Hybridi Miinus Kypärä (TPKHMK). Mielestäni LVOMP pääsee VOMP -tasolle kun hän tajuaa työmatkatempoilun turhuuden ja negatiivisen vaikutuksen ympäristöönsä. TPKHMK pääsee LVOMP tasolle huoltamalla pyörän ja pistämällä kypärän päähän.

Pahoitteluni jo etukäteen, jos näitä kysymyksiä on käsitelty aiemminkin, mutta olen suhteellisen tuore työmatkatempoilija. Tänään duuniin tullessa oli tiukka taisto suht. hyvällä vauhdilla ajaneen hybridimiehen kanssa. Päätin hieman peesata ennenkuin iskin ja meninkin heittämällä ohitse. Kysymykseni kuuluu: onko peesaaminen sallittu työmatkatemmossa?

Kyllähän lajin ytimessä on täysin tappion välttäminen. Ohituksia tulee jos on tullakseen, mutta harva varmaan alkaa merkittävästi omaa nopeutta lisäämään tehdäkseen ohituksen. Sen sijaan ohitetuksi tulemisen uhka pistää jalat surraamaan aivan toisella tavalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timi Katso viesti
    Pahoitteluni jo etukäteen, jos näitä kysymyksiä on käsitelty aiemminkin, mutta olen suhteellisen tuore työmatkatempoilija. Tänään duuniin tullessa oli tiukka taisto suht. hyvällä vauhdilla ajaneen hybridimiehen kanssa. Päätin hieman peesata ennenkuin iskin ja meninkin heittämällä ohitse. Kysymykseni kuuluu: onko peesaaminen sallittu työmatkatemmossa?
    Mielestäni peesaaminen on jopa suotavaa. Pelihän on sitten ohi kun ohitus tulee. Siitähän se tempoajon riemu repeää kun saa piinattua edellä ajavan epäinhimillisiin suorituksiin. Toki ohituksen jälkeen pitää olla valmis itse tempomaan ettei juuri ohitettu pääse peesiin tai mikä kauheinta kuittaamaan uudestaan ohi. Häviäjälle häviäminenhän on kaikkein nolointa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuhat1000 Katso viesti
    Melkein sanoisin että työmatkatempoilijoista löytyy kaksi koulukuntaa: Lähes Vakavasti Otettava MaantiePyöräilijä (LVOMP) ja Tuulipuku Plus Kitisevä Hybridi Miinus Kypärä (TPKHMK). Mielestäni LVOMP pääsee VOMP -tasolle kun hän tajuaa työmatkatempoilun turhuuden ja negatiivisen vaikutuksen ympäristöönsä. TPKHMK pääsee LVOMP tasolle huoltamalla pyörän ja pistämällä kypärän päähän.
    Mä olen sitten TPKH, kun potta on kuitenkin päässä. Vauhti työmatkoilla on mennessä rento(miinus) ja tullessa yleensä täpö tai jotain vetoja. Noilla spekseilla eilen n. 40 aiheutettua häviötä ja itse ilman häviötä. Tulomatkan täpö on joskus haastava, kun pitää ohittaessa ajaa tyynesti selkä suorana nenän kautta hengittäen, kuin sunnuntaiajelulla, vaikka sydän hakkaa kolmatta sataa.

Ja jos joku missaa huumorin tässa aiheessa ja tämän viestiketjun viesteissä johtuu siitä, että tähän asiaan EI liity huumoria!!1!

En kulje työmatkojani polkupyörällä, mutta näitä juttuja lukiessa tulee mieleen, että työmatkatemmot pitäisi viedä hiukan ammattimaisemmalle tasolle:
    www.strava.com

Tuon jälkeen ei enää olisi kenelläkään epäilystä siitä, kuka voitti. Huijaaminenkin saataisiin mukaan kuvioihin: riittää, että yhtenä päivänä viikossa ajaa työmatkat skootterilla ja sen jälkeen on varmasti useimmilla pätkillä KOM hallussa.
    Rule #1: Obey The Rules

Peesaaminenhan on työmatkatemmon suola. Näin saa kerättyä voimia sitä iskua varten, jotta saa sen näyttämään mahdollisimman helpolta, samalla voi vaikka haukotella/vihellellä, näin saa nöyryytyksen maksimoitua.

Vinkki: Helppoja tuplavoittoja on jaossa Jorvin ylämäessä. Saman fillaristin voi ohittaa mäen alaosassa ja sitten uudestaan yläosassa, kun itse on kiivennyt reippaammin, lasketellut alas ja lähtenyt uuteen nousuun.
    10k-kerhon jäsen

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •