FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 35 / 134 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 33 34 35 36 37 45 85 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.021 - 1.050 / 4013

Aihe: Työmatkatemmon säännöt?

  1. #1021
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    191
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keevo Katso viesti
    Joo, stadista espooseen painelen. Ja juurikin tuota lepuskista menevää turuntietä. Mulla on tosin vuorotyö, joten aika epäsäännölliseen aikaan olen sielä. Eniveis, jos taipaleella näkyy mustiin pukeutunut tyyppi, jolla on punainen nishiki alla, niin allerkijoittaneesta on kyse =)(vain toistaiseksi kuivalla kelillä, sadekelikiituri on vielä speksaamatta ). Tuohon mäkeilyyn, omasta mielestäni tuohon 15km siivuun on saatu mahdutettu yllättävän paljon ylä/alamäkeä, joten kun työmatkatemmosta on kyse, niin lämpöiseksi siinä kyllä pääsee. Ja kaikki haasteet otetaan vastaan. Kukaaan ei ole vielä tullut ohitse, prkl.
    (edit; postaa työmatkasi. Linkissä eilisaamun menotempo http://www.sports-tracker.com/#/work...hfeesa38em8oqh )
    Jumalauta, kilsa numero 9. sotkettu yli äänennopeutta! En kyllä lähde sun kanssa tempoilemaan!

  2. #1022
    Lyyänkö TT tulille, lyyänkö? Nyt viivalle samantien! Kahden pyörän kolmosen välityksillä ja hiilarikiekoilla -maantienojakki jättää sen. Ja kato ku ajoasentoa ruuvataan ni se lähtee näin "vsyyymm-tsifyfyfyfyfhh, vsyyymm-tsifyfyfyfyfhh...", ja TT jää. Ja saa olla aika kova vakiomaantiefillari että se vetää edelle.

  3. #1023
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mosse Katso viesti
    Jumalauta, kilsa numero 9. sotkettu yli äänennopeutta! En kyllä lähde sun kanssa tempoilemaan!
    Hurjaa menoa myös n. 2,3 km kohdalla, kun uukkari heitetty yli 80 km/h nopeudella. On tainnut olla hiukan heikkoa GPS-signaalia...

  4. #1024
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    <OT>Tässä eilisestä harjoitus-duathlon kisasta pystäri:

    Ja mun maastonojakki:

    Tuosta voi sitten päätellä mun huomattavan aerodynaamisen edun... jota ei kyllä ole lainkaan. Toisin on mun maantienojakeilla:

    Ero maastonojakkiin on huomattava ja on aika lailla tasoissa TT-fillariin jos/kun kuski jaksaa pysyä parhaassa ajoasennossa.

    </OT>

    Mutta tempoilu tuolla alimmaisella ei ole edes reilua. Siksi mun "työmatkatemmot" on ajettu tuolla maasturilla...
    No mihin sitten tarvitaan tuulitunneleita, kun aerodynamiikan voi päätellä ihan mutu-pohjalla valokuvista...

    Nojapyörän aerodynaaminen etu pystypyöriin nähden on parhaimmillaan kymmeniä prosentteja (usein näkee siteerattavan muun muassa 30 prosenttia). Se on ilmanvastuksessa massiivinen etu. Eihän aerokiekoillakaan tavoitella kuin muutamia kymmeniä watteja. Sen päälle tulee vaihtelevasti etua mm. matalammasta painopisteestä ja ajoasennosta (tt-asento painaa keuhkoja kasaan). Se, että kerrot ohittelevasi maastorenkailla maantiepyöräilijöitä luulisi jo kertovan jotain, kuten myös kaikkien pyöräilyn nopeusennätysten kuuluminen nojapyörä-tyyppisille ajoneuvoille. Edes nopea tt-pyörä ei ole mitenkään samalla viivalla nopean nojakin kanssa.

  5. #1025
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    uukkari heitetty yli 80 km/h nopeudella
    Siis todellinen työmatkatempotykkihän tekee uukkarin _vähintään_ tuolla nopeudella. Ei siinä auta kanssatempoilijoiden itkeä, kun reidet syöksee tulta punteista liikennevaloissa. Voittaessaan, tai siis ei-hävitessään työmatkatempovoittaja itkee kotipihalla nitrometaanisia ilon kyyneleitä.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  6. #1026
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    <OT> edelleen

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    No mihin sitten tarvitaan tuulitunneleita, kun aerodynamiikan voi päätellä ihan mutu-pohjalla valokuvista...
    Kuvat on vain jotta sinulle ja ehkä muillekin selviää mitä lillukanvarsia tässä taitellaan...

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Nojapyörän aerodynaaminen etu pystypyöriin nähden on parhaimmillaan kymmeniä prosentteja (usein näkee siteerattavan muun muassa 30 prosenttia). Se on ilmanvastuksessa massiivinen etu.
    No se on totta, tavallaan. Omat maantievehkeet ja ajoasento on tuunattu niin optimaaliseksi kuin se on mahdollista, kuitenkin niin että niillä kehtaa ja pystyy yleisillä teillä ajeleen ja jopa porukkalenkeillä. Mainittua 30%:n massivista etua ei silloin saa millään aikaiseksi.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Eihän aerokiekoillakaan tavoitella kuin muutamia kymmeniä watteja. Sen päälle tulee vaihtelevasti etua mm. matalammasta painopisteestä ja ajoasennosta (tt-asento painaa keuhkoja kasaan).
    Varsinkin jälkimmäinen on kaikissa mun nojakeissa etu. Kokemusta TT-asennosta on noin 100 tonnin verran 90-luvulta...

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Se, että kerrot ohittelevasi maastorenkailla maantiepyöräilijöitä luulisi jo kertovan jotain, kuten myös kaikkien pyöräilyn nopeusennätysten kuuluminen nojapyörä-tyyppisille ajoneuvoille.
    Se kertoo että mulla on watteja riittävästi jotta tuollakin traktorilla pääsee johonkin. Ei kerro mitään siitä että väline olisi jotenkin aerodynaamisempi tai ennätyskelpoinen.

    Nopeusennätyksissä käytetyt laitteet ja ajoasennot on ihan toiselta planeetalta kuin nämä normaaliin ajoon soveltuvat vehkeet. Pois lukien TT ja Tri-TT fillarit joihin UCI on tarkkaan säädellyt millaisia ne saa olla.

    Tässä on sellainen ennätyskelpoinen paketti jolla on hakattu jopa UCI-kelpoinen tunnin ennätys:



    Kuvasta on helppo päätellä ettei laitteella voi ajaa muualla kuin radalla. Ja tyynellä kelillä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Edes nopea tt-pyörä ei ole mitenkään samalla viivalla nopean nojakin kanssa.
    Tästä on runsaasti mittaustietoa. Huippuunsa tuulitunnelissa viritetty TT-ajoasento ja parhaan pään TT-pyörä on samalla viivalla nojakin kanssa. Niille ainoa kilpailukykyinen vastus on tällä hetkellä tämän näköisistä nojakeista:



    Velokraft NoCom, ja



    Morciglio M1.

    Kuten kuvista voi päätellä on noilla jo vaikeempaa ajella normaaleissa olosuhteissa. Etupyörän kate ottaa kanttareissa maahan, näkyvyys lähelle eteen on reippaasti huonompi kun mun lowracerissa jne.

    Mitä tulee tähän ilmanvastus asiaan niin ohuen lompakon ja tuulitunnelien puutteessa tulen tekemään rullaustestit kaikille nojakeilleni. Niistä saan laskennalliset vierintä- ja ilmanvastus luvut. Julkaisen mielelläni ne ja proseduuri on pienellä googlailuilla muidenkin löydettävissä.

    Siitä vaan tekemään samat maantie- ja TT filoille. Ei tartte inttää. Toisaalta ajamalla kilpaa saa myös jonkinlaisia tuloksia. Nuo pari matalalla nojakilla kisaajaa on pärjänny ihan kohtuudella TT-kisoissa joissa on CAT-luokan kuskejakin ajamassa.

    </OT>
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  7. #1027
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mosse Katso viesti
    Jumalauta, kilsa numero 9. sotkettu yli äänennopeutta! En kyllä lähde sun kanssa tempoilemaan!
    Tässä kannattaa huomata, että luovuttaminen tuolla tavalla todennäköisesti lasketaan häviöksi.

    Ei se ole mikään selitys, että toinen potkee yli äänennopeutta - ajat vaan kovempaa! Sitä paitsi selitykset ovat muutenkin häviäjille.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  8. #1028
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.468
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Tässä on sellainen ennätyskelpoinen paketti jolla on hakattu jopa UCI-kelpoinen tunnin ennätys:
    Eikös UCI hylännyt tuollaiset ajoneuvot jo vuosikymmeniä sitten? UCI.kelpoinen lienee UCI:n hyväksymä?
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  9. #1029
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Onneksi työmatkatempo ei ole UCI:n sääntöjen alainen laji.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  10. #1030
    Liittynyt
    11/2011
    Viestit
    274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Onneksi työmatkatempo ei ole UCI:n sääntöjen alainen laji.
    Ah työmatkatempo, tuo kestävyyslajien vapaaottelu...
    Oletko nahnyt varastettua fillariani?
    Metallinvihrea -97 Tunturi Kayapo
    -hopeinen 70mm Marzocchi keula
    -hollowtech keskio
    -mustat DMR V8 avopolkimet

  11. #1031
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937

    Re: Työmatkatemmon säännöt?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Onneksi työmatkatempo ei ole UCI:n sääntöjen alainen laji.
    Sitä kuitenkin odotellessa...

    World commute timetrial championship

    ja

    Tour de Commute, jossa ajetaan maailman suosituimpia tmt-reittejä. Wau!

    Työmatkakeirin, työmatkapisteajo, työmatkamäkirit, työmatkajoukkuetempo...

  12. #1032
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Kannattaa muistaa, että työmatkatempo on puhdas yksilölaji, joten siinä on aika mahdotonta ajaa mitään joukkuetempoa.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  13. #1033
    En jaksa lukea säännöistä, mutta paljonko saa pisteitä jos ohittaa liikennevaloista sinun seisaalla ollessasi ohittaneen Orbea-kuskin ylämäessä täysjäykällä maastosinkulalla? Pakko tulla pisteitä reilusti, koska Orbeat ovat Suomessa jokseenkin harvinaisia. Juu ja kyseessä näytti olevan molempien työmatka.

  14. #1034
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Kannattaa muistaa, että työmatkatempo on puhdas yksilölaji, joten siinä on aika mahdotonta ajaa mitään joukkuetempoa.
    Siinähän se paras anti onkin, ainakin yleisön kannalta.

  15. #1035
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poursuivant Katso viesti
    En jaksa lukea säännöistä, mutta paljonko saa pisteitä jos ohittaa liikennevaloista sinun seisaalla ollessasi ohittaneen Orbea-kuskin ylämäessä täysjäykällä maastosinkulalla?
    Koska sinut on ohitettu, olet hävinnyt.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  16. #1036
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poursuivant Katso viesti
    Pakko tulla pisteitä reilusti
    No kun ejjjj. Ainut TMT-relevantti tosiseikka oli Orbea-kuskin häviö, sekä tietysti oma häviösi sille.

    -Lauri
    LJL muokkasi tätä : 10.05.2013 at 23.27 Syy: Ups, Risto ehti ensin.
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  17. #1037
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    World commute timetrial championship

    ja

    Tour de Commute, jossa ajetaan maailman suosituimpia tmt-reittejä. Wau!
    Repesin niin että vaimo käski olemaan hiljaa

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  18. #1038
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Työmatkatempo on vakava asia, jossa ei ole mitään nauramista. Hyvä kuitenkin, että edes vaimosi ymmärtää tämän.

    PS: mitkä muuten ovat esimerkiksi Saksan kovimmat työmatkatemporeitit?
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  19. #1039
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    123
    Tää triidi tuo kyllä hymyn huulille, kun lukee. Etenkin, Word commute timetrial championship kyllä osui ja uppos..
    Entä jos sataa?

  20. #1040
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    No kun ejjjj. Ainut TMT-relevantti tosiseikka oli Orbea-kuskin häviö, sekä tietysti oma häviösi sille.

    -Lauri
    Valo-ohitus on kyllä minun mielestäni raukkamaista, mutta koen olevani moraalisesti korkeammalla kuittauksen vuoksi. Laitan siitä hyvästä pisteitä koriin sopivan määrän ja teen sen uudestaan kunhan kaveri uskaltaa vaan pysähtyä valoihin. Moni ei uskalla, kato.

  21. #1041
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    123
    ^
    Mielestäni myös valoissa seisovan ohittaminen ei aiheuta ohitettavan häviötä. Sama pätee mielestäni risteyskohdissa/muu vaarallinen paikka ohittelemiseen. jne
    Entä jos sataa?

  22. #1042
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Edelliset kuulostavat vahvasti häviäjän puheelta. Pitää ennakoida, ja katsoa ettei kukaan pääse valoissakaan yllättämään.

    Sääntöjä on vain yksi. Ja eikö ole vähän erikoista puhua "moraalisuudesta" ja "vaarallisuudesta" työmatkatempon yhteydessä?

  23. #1043
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Edelliset kuulostavat vahvasti häviäjän puheelta. Pitää ennakoida, ja katsoa ettei kukaan pääse valoissakaan yllättämään.

    Sääntöjä on vain yksi. Ja eikö ole vähän erikoista puhua "moraalisuudesta" ja "vaarallisuudesta" työmatkatempon yhteydessä?
    Kieltämättä olet oikeassa, mussutan turhaan, sillä kuulinhan minä miten sillä Orbea-kuskilla Shimano-merkkinen takavaihtajan kahva napsui kiihdytystä hamuten, vaikken oliota itseään vielä edes huomannut. Huonot jalat sillä kyllä oli, mutta se huomio menee myös selittelyn puolelle.

    Myönnän katkerasti hävinneeni. Vaihteelliselle pyörälle. Ylämäkeen.

    Nimim. "39/16 Siempre!"

  24. #1044
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    <OT> edelleen mutta näköjään yleissivistystä aiheesta kaivataan...

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Eikös UCI hylännyt tuollaiset ajoneuvot jo vuosikymmeniä sitten? UCI.kelpoinen lienee UCI:n hyväksymä?
    BikeRacingInfo tietoa näistä UCI:n ratifoimista ennätyksistä. Boardmanin -96 ajama ennätys ei ole perinteinen ennätys vaan "Best Human Power" jossa myös viime aikoina paljon pinnalla olleen Graeme Obreen ennätykset on siirretty.

    Jälkimmäinen herrasmies tuli useampaan otteeseen kokemaan ennätystensä hylkäämisen ja lopulta uuden BHP-luokan perustamisen.

    Nyt tuo Aurélien Bonneteaun viime vuonna ajama tunnin ennätys nokitti Boardmanin ennätyksen, ensimmäistä kertaa muulla kuin pystypyörällä.

    Se on kyllä fakta että UCI-alaisille ennätyksille tullaan lähinnä naureskelemaan jatkossa. Kaikki nopeusennätykset tehdään nojaten, kattamattomat ja katetut. Etenkin kun näyttäisi että myös toistaiseksi todella kovia pystärikuskeja alkaa kiinnostamaan todellisten ennätysten teko. Tähän asti nojapyöräilijöiden watit ei ole olleet ihan samaa tasoa kuin mitä pystärikuskit tuottaa, paremminkin ennätyksiä on tehneet "eläkeläiset", monessakin mielessä.

    Mitä tulee UCI:n hylkäämisiin, ne tehtiin jo vuonna 1930. Silloin kun nojaten rikottiin ensimmäiset ennätykset. Koska human power pohjalta ennätyksiä on rikottu tuonkin jälkeen UCI:sta huolimatta, ratifiointiin on perustettu IHPVA organisaatio jonka alla kaikki voimassa olevat absoluuttiset nopeusennätykset ovat. Kattamattomien nojapyörien ennätykset on ratifoitu WRRA:ssa.

    Aurélien:n tunnin ennätystä ei hyväksytty viralliseksi kattamattoman pyörän ennätykseksi WRRA:ssa. Jenkit äänesti vastaan koska kenkien ja polkimien rakenne oli heidän mielestään ajajan kattamista.

    </OT>
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  25. #1045
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Viestit
    1.998
    Minuahan asia ei koske, mutta uteliaisuudesta kysymys: Nyt, kun kärkikastin työmatkatempojat vetää äänen nopeudella, millä keinoin nämä hätyyttelevät turrentaluttajat ja vankkurientyöntäjät tieltään? Soittokellon tarpeellisuus menettää merkityksensä... lasersäde hälyttimeksi? Vai vaan lajinomaisesti kylmästi ja muista piittaamattomasti?
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

  26. #1046
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Paitsi että en pysty äänennopeuteen, huomasin myös yrittäneeni nokittaa Keevon reittijälkeen linkittämällä väärään tallennukseen, sellaiseen jossa on käyty singertämässä mäkeä mummotyyliin. Että työmatkatempotappion voi siis kärsiä myös foorumillakin. Nöyryyttävää.
    10k-kerhon jäsen

  27. #1047
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keevo Katso viesti
    ^
    Mielestäni
    Say no more. Jos pitää ruveta tuollai "tulkitsemaan", on häviö tapahtunut. Oli sitten tyhjän renkaan paikkaus, punaiset valot, jalkakäytävä, parkkialue tai purkautuva linja-auto; kadenssin ei tule laskea.

  28. #1048
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    662
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Sitä kuitenkin odotellessa...

    World commute timetrial championship

    ja

    Tour de Commute, jossa ajetaan maailman suosituimpia tmt-reittejä. Wau!

    Työmatkakeirin, työmatkapisteajo, työmatkamäkirit, työmatkajoukkuetempo...
    Onhan sellaiset jo olemassa. 2013 ohjelmassa on perinteisen työmatkatemmon lisäksi pudotusajo ja sprintti.
    Size is a matter of preference - http://pienetpyorat.blogspot.com

  29. #1049
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    savo
    Viestit
    1.103

    Työmatkatemmon säännöt?

    Nuo älykännyllä tallenetetut datat ovat yhtä tyhjän kanssa. Voidaan korkeintaan puhua suuntaa- antavasta datasta. Tuon on huomannut todella monta kertaa kavereiden kanssa lenkin jälkeen, kun vertailee dataa esim. Stravassa.

  30. #1050
    Liittynyt
    11/2011
    Viestit
    274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Edelliset kuulostavat vahvasti häviäjän puheelta. Pitää ennakoida, ja katsoa ettei kukaan pääse valoissakaan yllättämään.

    Sääntöjä on vain yksi. Ja eikö ole vähän erikoista puhua "moraalisuudesta" ja "vaarallisuudesta" työmatkatempon yhteydessä?

    Nyt mä ymmärrän 80km/h nopeudella tapahtuvat u-käännökset ym. - jos joku meinaa mennä kaikesta huolimatta ohi, muutetaan suunta sellaiseksi ettei kukaan mene ohi vaan on vastaantulija...
    Oletko nahnyt varastettua fillariani?
    Metallinvihrea -97 Tunturi Kayapo
    -hopeinen 70mm Marzocchi keula
    -hollowtech keskio
    -mustat DMR V8 avopolkimet

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •