Lainaus Alkujaan tämän lähetti Suvanto Katso viesti
Tuosta kuvasta ei näy sitä, mutta tuossa näkyy hapettumaa toisessa reunassa.

Napsahti ihan perus polkuajossa

Kuluttajaneuvonnassa sanottiin, että tällainen kuuluisi virhevastuun piikkiin, koska takuuajan umpeutumisesta oli tosiaan kulunut vasta 16 päivää. He sanoivat, että koska kyseessä on ulkomainen liike, niin asia pitäisi hoitaa Euroopan kuluttajakeskuksen kautta. Lähetin CRC:lle sähköpostia, jossa ilmoitin olleeni yhteydessä kuluttajaneuvontaan ja etten pyydä uutta tolppaa, vaan varaosan, jolla saan itse korjattua sen. Sanoin lisäksi, että olen valmis viemään asian Euroopan kuluttajakeskuksen käsiteltäväksi, mutta toivottavasti asiaa ei pidä viedä sinne asit. Sain vastuksena, että lähettävät varaosan.
Hommassa kannattaa muistaa kuitenkin se tärkein asia. Jälleenmyyjä ei käytännössä ikinä ole tuotetakuun myöntävänä osapuolena vaan itse tuotteen valmistaja. Jos jälleenmyyjä jotain vaihtaa tai korjaa takuun piikkiin niin silloin on yleensä kyse hyvästä asiakaspalvelusta jälleenmyyjän kustannuksella, ellei valmistaja korvaa tuotetta tai tehtyä työtä jälkikäteen jälleenmyyjälle.
CRC:n toiminta kuulostaa ihan täysin oikealta. Valmistajan vuoden takuu ummessa joten ei edellytä heiltä toimia. Näin siis jos luetaan homma kirjaimellisesti. Tuohon takuun umpeutumiseen vetoavat kaikki isot firmat niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Helpompi viitata kintaalla kun kerta valmistajan määräämä ajanjakso on onnistuneesti lusittu loppuun.

Mutta peukkua CRC:lle jos tosiaan lupasivat pistää varaosan tulemaan ilman sen isompia viivytyksiä.