ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 5 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 179

Aihe: Mahdollisimman rullaavat katurenkaat, noin 26x2.0?

  1. #121
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Oon ajellu pari kesää niillä kapeammilla (1,35") Kojakeilla. Hyvät on olleet pyöräteillä, ei valittamista.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  2. #122
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    200
    Olen samaa mieltä että asfaltilla turha itseään kiusata minkäänlaisella nappulalla. Kojakin kattelijoille tiedoksi että Continentalilla o tosiaan tuo SportContact joka o vastaava kuin non-folding Kojak, löytyy Contilta myös välikokona 26x1.6 jos semmoista kaipailee.

  3. #123
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.532
    Sport Contact sliksit 1.6" .. vähän painaa mutta on pistosuojattu ja kulkee lujaa.

  4. #124
    Onko kellään kokemusta näistä:http://www.bike-discount.de/shop/k37...chlaeuche.html vs. RalliRanet? Ruullaavuuden kannalta.

  5. #125
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Moro, valitettavasti noista mun (tulevista) speedking-kokemuksista ei ole sulle hyötyä, koska niitä ei ainakaan tällä hetkellä ole 29" formaatissa. Raivoreetut voi olla vähän turhan kisamaiset, muistaakseni elastolla oli ainakin sisureilla huonoa sanottavaa.. Tai noh, kommentoikoon elasto omasta puolestaan Mutta ilmeisesti ei oikein arkikäyttöön sopivat.

    -Lauri
    Joo muutaman sata kilsaa kestivät ja sen jälkeen oli kulutuspinta jo sen verran ohueksi kulunut ettei kestänyt enää edes hiekkatiellä ajoa vaan kaikki hiekanjyvät tuli läpi ja puhko sisärenkaat.

    EDIT: Okei, vähän liioittelin, kesti ne ehkä hieman toista tonnia, mutta arkikäyttöön en voi kyllä suositella.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  6. #126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Joo muutaman sata kilsaa kestivät ja sen jälkeen oli kulutuspinta jo sen verran ohueksi kulunut ettei kestänyt enää edes hiekkatiellä ajoa vaan kaikki hiekanjyvät tuli läpi ja puhko sisärenkaat.

    EDIT: Okei, vähän liioittelin, kesti ne ehkä hieman toista tonnia, mutta arkikäyttöön en voi kyllä suositella.
    ok, kiitos vastauksesta. Täytynee ottaa varman päälle ja tilata Ralliranet tai RocketRon/Rallirane.

  7. #127
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Trailblazer Katso viesti
    ok, kiitos vastauksesta. Täytynee ottaa varman päälle ja tilata Ralliranet tai RocketRon/Rallirane.
    Rallirane rullaa huonommin Rakettironi, mutta ottaisin silti Ranet, koska asfaltti syö Roneista nappullan alle 1000km aikana, ainakin takaa. Rallirane on vähän kuin maastorenkaiden Paavo Väyrynen, ei eksotiikkaa vaan moneen kertaan nähty, kuivaa asiaa höystettynä "minä"-sanan häiritsevällä toistolla. Paavokin kuitenkin pääsi melkein presidentinvaaleissa toiselle kierrokselle.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  8. #128
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Rallirane rullaa huonommin Rakettironi, mutta ottaisin silti Ranet, koska asfaltti syö Roneista nappullan alle 1000km aikana, ainakin takaa. Rallirane on vähän kuin maastorenkaiden Paavo Väyrynen, ei eksotiikkaa vaan moneen kertaan nähty, kuivaa asiaa höystettynä "minä"-sanan häiritsevällä toistolla. Paavokin kuitenkin pääsi melkein presidentinvaaleissa toiselle kierrokselle.

    -Lauri
    Hieno määritelmä! Vielä kerkee ehdottamaan renksuja..tuli sen verran pieni L-koon takki bike-discountista, että täytyy lähettää takasin ja siinä samalla tilata renkaat.

  9. #129
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Rallirane rullaa huonommin Rakettironi, mutta ottaisin silti Ranet, koska asfaltti syö Roneista nappullan alle 1000km aikana, ainakin takaa.
    Hyvä tietää. Mun ralliranet on nähneet nyt reippaat kaksi tonnia syksyn maastoilua ja talven sorateitä ja lumisia & jäisiä kevlejä. Pinta on kuin uutena.

    Roni kuulemma pitää paremmin metsässä ja märällä & liukkaalla, vai oliko se niin ? Rane on kyllä sikaliukas sekä metsässä että jäällä märällä kelillä...
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  10. #130
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Rallirane rullaa huonommin Rakettironi, -Lauri
    Onko selvä ero? Kokemattomana mietin vaan kun Schwalben sivut tarjoaa parempaa rullaavuutta Ralliraneille.

  11. #131
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Trailblazer Katso viesti
    Onko selvä ero? Kokemattomana mietin vaan kun Schwalben sivut tarjoaa parempaa rullaavuutta Ralliraneille.
    No mitään täysin pitävää en pysty kyllä sanomaan, johtuen siitä, että 2013 mallit näyttävät ihan erilaisilta kuin ne, joista mulla on kokemusta (vm. -09 tai -10 Rakettironi ja -11 Rallirane). Jos Rane rullaa nykyään paremmin kuin ohuempikylkinen Roni samanlevyisinä, niin eikait siinä sitten... Jotenkin silti vähän epäilen, että onko varmasti näin. Ei ne varmaan kumpikaan mitään täysin katastrofeja ole rullaavuudeltaan. Ainakin omissa kumeksissa Rane on ollut Ronia kestävämpi sekä kyljistä että kuvion osalta, vaikka olen Ranestakin saanut kyllä kyljen repeämään.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  12. #132
    Ok. Vaakakuppi kääntyi viimeisen kerran:
    Eteen: Roni
    Taakse: Rane

    Kiitos asiantuntevista vastauksista!

  13. #133
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Trailblazer Katso viesti
    Eteen: Roni
    Taakse: Rane
    Varmasti ihan hyvä ratkaisu ottaa kestävämpi Rane taakse, takakumi kun saa ainakin maastonpuolella enemmän kärsimystä osakseen.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  14. #134
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    No mitään täysin pitävää en pysty kyllä sanomaan, johtuen siitä, että 2013 mallit näyttävät ihan erilaisilta kuin ne, joista mulla on kokemusta (vm. -09 tai -10 Rakettironi ja -11 Rallirane). Jos Rane rullaa nykyään paremmin kuin ohuempikylkinen Roni samanlevyisinä, niin eikait siinä sitten... Jotenkin silti vähän epäilen, että onko varmasti näin. Ei ne varmaan kumpikaan mitään täysin katastrofeja ole rullaavuudeltaan. Ainakin omissa kumeksissa Rane on ollut Ronia kestävämpi sekä kyljistä että kuvion osalta, vaikka olen Ranestakin saanut kyllä kyljen repeämään.

    -Lauri
    Ralliranea ja rakettironia saa molempia lite-kyljellä + snakeskin. Ainut ero taitaa olla kuviossa.

  15. #135
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Litkuttelin tuossa juuri Speedkingit uusille kiekoille. Kivasti tiivistyi kahdella kupillisella stanin litkua, toisessa renkaassa tosin oli yksi pihisevä reikä, joka vaikuttaisi nyt tiivistyneen puolen tunnin jälkeen. Ei toistaiseksi edes hikoilua havaittavissa, eli tuntuu toimivan litkuilla jopa paremmin kuin Raceking Racesport.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  16. #136
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Äh, ei onnistunut kuvan linkitys iphonella vaikka itse kuva onkin sillä otettu, joten jälkitoimituksena foto Vauhtikunkuista:



    Tuon pienen tipan alapuolella, joka näkyy lähemmän renkaan vasemmalta katsottuna toisessa nappulassa, oli ainut kohta josta vähän puski ja pihisi ilmaa ja litkua. Nyt se on jo tiivistynyt, ja molemmat pitävät ilmat sisällä. Huomenna olisi tarkoitus koeajaa uusia kumeja + kiekkoja.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  17. #137
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Protection racekingejä ei voi varauksetta suositella. Kestävät ne on, mutta rullaavuus huonompi kuin esim. Ralliraneilla. Suosittelen racesport- tai supersoniceja mielummin, ainakin ensin mainittu toimii myös litkuilla.

    -Lauri
    Oliko tuo Protection Racekingejen vertaus Snakeskin kylkiseen RacinRalphiin vai normi evo ohut kylkiseen?

  18. #138
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Oliko tuo Protection Racekingejen vertaus Snakeskin kylkiseen RacinRalphiin vai normi evo ohut kylkiseen?
    Taisi ihan normi Evo vm. 2011 valkoraidallinen. Odotas voin kaivaa kuvatkin, kun joskus myin noi Ranet:
    http://farm9.staticflickr.com/8014/7...f3b8b2b7_b.jpg
    http://farm8.staticflickr.com/7223/7...605d4a6d_b.jpg

    Eli nuo rullasivat kyllä mun mielestä paremmin kuin Protection Kisakunkut, jotka laitoin alle noiden jälkeen. Tahkon jälkeen, kun olin hieman tyytymätön noihin Protectioneihin, päädyin huvikseen kokeilemaan Kisakunkku Racesporttien litkutusta, ja ero oli kyllä huomattava kun keveni Protectioneihin verrattuna melkein 100g/rengas. Mulla ne alle 500km ajetut Protectionit lojuu ihan käyttämättöminä, että jos jotakuta kiinnostaa, voi laittaa yksityisviestiä.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  19. #139
    Onko kukaan kokeillut ihan oikeita katukumeja?
    esim. Conti Gran Prixia saa koossa 28-559, on kevyt ja 622-versio on todettu rullaavaksi monissa testeissä...
    http://www.bike-components.de/produc...ltreifen-.html

    Antti

  20. #140
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Kyllä varmasti kulkee mutta jos jo Marathon Supreme oli viidellä barilla epämukava en halua tietää miltä tuo tuntuisi maantiepaineilla, puhumattakaan että noilla ei ole enää mitään asiaa asvaltin ulkopuolelle.

    Sen verran mitattua dataa Fast Trakeista tältä päivältä että putsatuilla teillä sai keskinopeudeksi vajaan kympin matkalle 27 km/h ja putsaamattomillakin (todellinen sorateiden Grand Prix) väsähtäneenä paluumatkalla vielä 24 km/h, ei paha maastorenkaalle.

  21. #141
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Pistetään pieni raportti 2,2" Speedkingien käyttökokemuksista, tosin vasta reilut 100km asfaltilla ajoa takana (maastoon ei niillä tällä hetkellä mennä):

    + Erittäin kevyet ja rullaavat hyvin
    + Erittäin helppo saada nousemaan vanteelle ja tiivistymään litkuilla
    + Yllättävän hyvä vetopito esim. jäällä
    + Yllättävän kestävän tuntuiset, en ole havainnut edes hetkellisiä pihinöitä vaikka teillä tappajasepeliä on enemmän kuin lääkäri määrää (huom. voi olla eri juttu sisureilla)

    - Kiemurtelee inhottavasti, helpoin ehkä kuvailla siten, että hemmetin vaikea ajaa ilman käsiä hitaassa vauhdissa
    - Kaarteissa ainakin asfaltilla hieman epävakaan tuntuiset, käännöksissä melkein helpoin ohjata moottoripyörätyyliin vastaohjauksella
    - Huono pito sepelillä

    Olen siis tosiaan ajanut paineilla 25psi edessä / 35psi takana. Selvistä puutteista huolimatta olen näiden kokemusten ihan optimistinen, että Vauhtikunkut toimivat tulevan kauden yhdistettynä työmatka-/helppo maasto-/kisarenkaana jäykkiksessä.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  22. #142
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    Viime kesänä asvalttilenkkien keskinopeudet pyöri 26-27 km/h maisemissa, pitkäaikaisempi käyttötesti kertoo aikanaan onnistuuko sama edelleen.
    Käyttötesti lähenee 200 km rajapyykkiä ja näyttää siltä että onnistuu, vieläpä olosuhteissa jotka on kaukana optimaalisista - takki ja pipo päällä ei vaan saa samaa vauhtia irti kuin T-paidassa tuuli tukkaa hipoen. Fast Trak on nopea, marginaalisesti semislicksiä epävakaampi nopeissa kaarteissa (ei ihme, joustaahan se nappula aavistuksen ja siihen kun tottuu niin ei haittaa) mutta huomattavasti parempi tilanteessa jossa asvaltti ei olekaan puhdas. Tähän asti voin olla sataprosenttisen tyytyväinen enkä ole noita rikkikään vielä saanut vaikkei suojauksia pahemmin taida olla. Yllättävänä hyötynä pienet nappulat ei nosta tiestä läheskään yhtä paljon vettä kuin semislicksin jatkuva kosketuspinta, näillä säilyy reilusti salonkikelpoisempana. Toki "kaikki pelissä" tyylillä saa edelleen pikaisen naamiomaalauksen mutta kuitenkin.

    Paineita edessä 2,5 baria, takana 3,0. Seuraavaksi kokeilen puoli baria enemmän kummassakin päässä.

  23. #143
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Earth, Finland, Kymi
    Viestit
    343
    Täältä ääni Contin Travel Contacteille. Jatketaan niitten kanssa siitä, mihin viime kesänä jäätiin Euroopan valloituksessa. Itse sain noille vuoden puhkeamattomuustakuun, joita koitin nyt lunastaa tuolla sepelillä huonolla tuloksella.

    Leikkimielisessä kisassa pärjäsi hyvin hiilikuituista Trekin maantiefiloa vastaan, vaikka omassa rautahevossa on kiloja paljon enemmän pyörässä ja päällä ja Travelit on vielä leveämmätkin, kun 23 mm slicksit jaja. Mutta kuitenkin: ei jää renkaista kiinni pärjääminen .

    Varoituksen sana: ei ole hyvät renkaat tiukkaan pakkautuneessa lumessa. Tai no, vauhtia tulee liikaakin ja voi käydä kunnon päälle.

    Baltian mukulakivillä noilla pärjäsi erinomaisesti, samoin fireroadit ja hiekkapolut juurakossa meni ratevasti, vaikka olikin kovat paineet reissukäytössä.
    "Go anywhere, but with a smile on your lips." M.C.

  24. #144
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Joo muutaman sata kilsaa kestivät ja sen jälkeen oli kulutuspinta jo sen verran ohueksi kulunut ettei kestänyt enää edes hiekkatiellä ajoa vaan kaikki hiekanjyvät tuli läpi ja puhko sisärenkaat.

    EDIT: Okei, vähän liioittelin, kesti ne ehkä hieman toista tonnia, mutta arkikäyttöön en voi kyllä suositella.
    Hmm... minä en ole ihan tarkkaan laskenut, mutta sanoisin, että mulla alkaa Furious Fred Raceguardeilla oleen siinä hilkulla, että olis 2 tonnia rikki ja pintaa on kyllä vielä. Näkee että on kulunut, mutta ei lopussa.

    Ehkä tämmöisen p-skakuntoisen rullailijan kuormitus renkaalle on vähän pehmeämpi

  25. #145
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Ei se munkaan Fredien pinta näyttänyt pahasti kuluneelta, mutta valmiiksi ohuessa renkaassa se riitti. Tuo Raceguard kyllä varmaan jeesaa aika paljon tossa asiassa. Mun fredit oli ihan tavalliset, vanhempaa mallia, ei edes TL-Ready.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  26. #146
    Olen kyllä ollut sen verran tyytyväinen noihin reetuihin, että ostan seuraavaksi samanlaiset. Vaikka syksymmällä saikin harrastella kovasti paikkailua. Ehkä siitä pääsis kun malttais aina lenkin jälkeen tihrustaa renkaat läpi. Tein sen nimittäin tuossa eilen ja aika monta sepelijyväähän sieltä tuli bongailtua irti.

  27. #147
    SS_Freak Guest
    Onpas vaikeeta valita renkaita. Tällä hetkellä on alla edessä Nokia NBX 2.3 ja takana Maxxis Ignitor 2.1. Pitäisi saada selvästi rullaavampaa alle. Ajo on pääasiassa hiekkatie/polku/asvaltti painotuksella, viimeistä todella vähän. Onko Schwalben Smart Sam 2.1 performance taittuvana (550g) hyvä kompromissi yleisrenkaaksi? Rullaavatkohan paremmin kuin nykyiset? Fillari on jäykkäperäinen sinkula, ajoa tulee lähinnä kesäisin ja kuivilla keleillä. Prismassa olisi Contin Explorer (25€), X-king 2.2 (39€), smart samit maksanee 31€. Mielelläni ottaisin jotkut iisimmällä kuviolla olevat, kun maasto ajelu jäänyt vähemmälle. Semmoiset kuitenkin, että voi poiketa metsään hyvillä mielin, jos tuntuu siltä. Keveys ja rullaavuus olisi tärkeätä. Pk-seudulta olisi renkaat tarkoitus ostaa. Mitäs mieltä asiantuntijat?

  28. #148
    Tuttu ja turvallinen

    http://www.schwalbe.com/gbl/en/produ...ID_Produkt=177

    Tuosta Lite-kylkisenä.

  29. #149
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    1.735
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SS_Freak Katso viesti
    Onpas vaikeeta valita renkaita. Tällä hetkellä on alla edessä Nokia NBX 2.3 ja takana Maxxis Ignitor 2.1. Pitäisi saada selvästi rullaavampaa alle. Ajo on pääasiassa hiekkatie/polku/asvaltti painotuksella, viimeistä todella vähän. Onko Schwalben Smart Sam 2.1 performance taittuvana (550g) hyvä kompromissi yleisrenkaaksi? Rullaavatkohan paremmin kuin nykyiset?
    Todennäköisesti rullaa. Itse vaihdoin juuri 29 tuumaisesta 52-622 Ignitorit pois ja tilalle tuli 57-622 Smart Samit rautalankaversiona, eli 5 mm leveämmät. Todelliset budjettirenkaat 28€/pari saksasta. Tuli muun tavaran kylkiäisinä.

    Lopputulos illan kokeilun perusteella:

    +Rullaa asfaltilla selvästi paremmin, varsinkin pienemmillä paineilla.
    +On hiljaisempi asfaltilla.
    +Kulkee tasaisemmin
    +Pitää pehmeällä alustalla paremmin

    Vanhojen kokemusten pohjalta
    +kulutuskestävyys parempi, ei sula nappulat alta yhtä nopsaan
    -Selväti liukkaammat märässä kivikossa ja juurakossa

    Mun mielipide ko renkaasta, että se on erinomainen kompromissi ja kaiken lisäksi halpa.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Tuttu ja turvallinen

    http://www.schwalbe.com/gbl/en/produ...ID_Produkt=177

    Tuosta Lite-kylkisenä.

    Ei pärjää rullaavuudessa asfaltilla edes smart samin superhalvalle rautalankaversiolle. Hiekkatieltä ja polulta ei testattua/mitattua kokemusta.

  30. #150
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Sen verran kokeilin eilen noita tämän kevään alla olleita Fast Trakeja että (omaa tyhmyyttäni, olisi nuo nurkassa asuvat 2.3 leveät paremmat olleet) lähdin paikalliselle porukkalenkille niillä. Suureksi yllätykseksi niillä jopa tekee jotain ihan oikeassakin maastoajossa, luulin että tuollaisilla XC-nakinkuorilla sattuu Juhaa leukaan heti kun hiekkatieltä poistutaan mutta eipä näköjään. Ja ne on tosiaan kuitenkin sen verran nopeat että viime lauantaina tunnin asvalttilenkki meni keskinopeudella karvan alta 29 km/h.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •