Oon ajellu pari kesää niillä kapeammilla (1,35") Kojakeilla. Hyvät on olleet pyöräteillä, ei valittamista.
Oon ajellu pari kesää niillä kapeammilla (1,35") Kojakeilla. Hyvät on olleet pyöräteillä, ei valittamista.
- Heavy Metal will never die!! -
Canyon Endurace CF custom
Olen samaa mieltä että asfaltilla turha itseään kiusata minkäänlaisella nappulalla. Kojakin kattelijoille tiedoksi että Continentalilla o tosiaan tuo SportContact joka o vastaava kuin non-folding Kojak, löytyy Contilta myös välikokona 26x1.6 jos semmoista kaipailee.
Sport Contact sliksit 1.6" .. vähän painaa mutta on pistosuojattu ja kulkee lujaa.
Onko kellään kokemusta näistä:http://www.bike-discount.de/shop/k37...chlaeuche.html vs. RalliRanet? Ruullaavuuden kannalta.![]()
Joo muutaman sata kilsaa kestivät ja sen jälkeen oli kulutuspinta jo sen verran ohueksi kulunut ettei kestänyt enää edes hiekkatiellä ajoa vaan kaikki hiekanjyvät tuli läpi ja puhko sisärenkaat.
EDIT: Okei, vähän liioittelin, kesti ne ehkä hieman toista tonnia, mutta arkikäyttöön en voi kyllä suositella.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Rallirane rullaa huonommin Rakettironi, mutta ottaisin silti Ranet, koska asfaltti syö Roneista nappullan alle 1000km aikana, ainakin takaa. Rallirane on vähän kuin maastorenkaiden Paavo Väyrynen, ei eksotiikkaa vaan moneen kertaan nähty, kuivaa asiaa höystettynä "minä"-sanan häiritsevällä toistolla. Paavokin kuitenkin pääsi melkein presidentinvaaleissa toiselle kierrokselle.
-Lauri
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Hyvä tietää. Mun ralliranet on nähneet nyt reippaat kaksi tonnia syksyn maastoilua ja talven sorateitä ja lumisia & jäisiä kevlejä. Pinta on kuin uutena.
Roni kuulemma pitää paremmin metsässä ja märällä & liukkaalla, vai oliko se niin ? Rane on kyllä sikaliukas sekä metsässä että jäällä märällä kelillä...
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
No mitään täysin pitävää en pysty kyllä sanomaan, johtuen siitä, että 2013 mallit näyttävät ihan erilaisilta kuin ne, joista mulla on kokemusta (vm. -09 tai -10 Rakettironi ja -11 Rallirane). Jos Rane rullaa nykyään paremmin kuin ohuempikylkinen Roni samanlevyisinä, niin eikait siinä sitten... Jotenkin silti vähän epäilen, että onko varmasti näin. Ei ne varmaan kumpikaan mitään täysin katastrofeja ole rullaavuudeltaan. Ainakin omissa kumeksissa Rane on ollut Ronia kestävämpi sekä kyljistä että kuvion osalta, vaikka olen Ranestakin saanut kyllä kyljen repeämään.
-Lauri
-L.
Ok.Vaakakuppi kääntyi viimeisen kerran:
Eteen: Roni
Taakse: Rane
Kiitos asiantuntevista vastauksista!
Litkuttelin tuossa juuri Speedkingit uusille kiekoille. Kivasti tiivistyi kahdella kupillisella stanin litkua, toisessa renkaassa tosin oli yksi pihisevä reikä, joka vaikuttaisi nyt tiivistyneen puolen tunnin jälkeen. Ei toistaiseksi edes hikoilua havaittavissa, eli tuntuu toimivan litkuilla jopa paremmin kuin Raceking Racesport.
-Lauri
-L.
Äh, ei onnistunut kuvan linkitys iphonella vaikka itse kuva onkin sillä otettu, joten jälkitoimituksena foto Vauhtikunkuista:
Tuon pienen tipan alapuolella, joka näkyy lähemmän renkaan vasemmalta katsottuna toisessa nappulassa, oli ainut kohta josta vähän puski ja pihisi ilmaa ja litkua. Nyt se on jo tiivistynyt, ja molemmat pitävät ilmat sisällä. Huomenna olisi tarkoitus koeajaa uusia kumeja + kiekkoja.
-Lauri
-L.
Taisi ihan normi Evo vm. 2011 valkoraidallinen. Odotas voin kaivaa kuvatkin, kun joskus myin noi Ranet:
http://farm9.staticflickr.com/8014/7...f3b8b2b7_b.jpg
http://farm8.staticflickr.com/7223/7...605d4a6d_b.jpg
Eli nuo rullasivat kyllä mun mielestä paremmin kuin Protection Kisakunkut, jotka laitoin alle noiden jälkeen. Tahkon jälkeen, kun olin hieman tyytymätön noihin Protectioneihin, päädyin huvikseen kokeilemaan Kisakunkku Racesporttien litkutusta, ja ero oli kyllä huomattava kun keveni Protectioneihin verrattuna melkein 100g/rengas. Mulla ne alle 500km ajetut Protectionit lojuu ihan käyttämättöminä, että jos jotakuta kiinnostaa, voi laittaa yksityisviestiä.
-Lauri
-L.
Onko kukaan kokeillut ihan oikeita katukumeja?
esim. Conti Gran Prixia saa koossa 28-559, on kevyt ja 622-versio on todettu rullaavaksi monissa testeissä...
http://www.bike-components.de/produc...ltreifen-.html
Antti
Kyllä varmasti kulkee mutta jos jo Marathon Supreme oli viidellä barilla epämukava en halua tietää miltä tuo tuntuisi maantiepaineilla, puhumattakaan että noilla ei ole enää mitään asiaa asvaltin ulkopuolelle.
Sen verran mitattua dataa Fast Trakeista tältä päivältä että putsatuilla teillä sai keskinopeudeksi vajaan kympin matkalle 27 km/h ja putsaamattomillakin (todellinen sorateiden Grand Prix) väsähtäneenä paluumatkalla vielä 24 km/h, ei paha maastorenkaalle.
Pistetään pieni raportti 2,2" Speedkingien käyttökokemuksista, tosin vasta reilut 100km asfaltilla ajoa takana (maastoon ei niillä tällä hetkellä mennä):
+ Erittäin kevyet ja rullaavat hyvin
+ Erittäin helppo saada nousemaan vanteelle ja tiivistymään litkuilla
+ Yllättävän hyvä vetopito esim. jäällä
+ Yllättävän kestävän tuntuiset, en ole havainnut edes hetkellisiä pihinöitä vaikka teillä tappajasepeliä on enemmän kuin lääkäri määrää (huom. voi olla eri juttu sisureilla)
- Kiemurtelee inhottavasti, helpoin ehkä kuvailla siten, että hemmetin vaikea ajaa ilman käsiä hitaassa vauhdissa
- Kaarteissa ainakin asfaltilla hieman epävakaan tuntuiset, käännöksissä melkein helpoin ohjata moottoripyörätyyliin vastaohjauksella
- Huono pito sepelillä
Olen siis tosiaan ajanut paineilla 25psi edessä / 35psi takana. Selvistä puutteista huolimatta olen näiden kokemusten ihan optimistinen, että Vauhtikunkut toimivat tulevan kauden yhdistettynä työmatka-/helppo maasto-/kisarenkaana jäykkiksessä.
-Lauri
-L.
Käyttötesti lähenee 200 km rajapyykkiä ja näyttää siltä että onnistuu, vieläpä olosuhteissa jotka on kaukana optimaalisista - takki ja pipo päällä ei vaan saa samaa vauhtia irti kuin T-paidassa tuuli tukkaa hipoen. Fast Trak on nopea, marginaalisesti semislicksiä epävakaampi nopeissa kaarteissa (ei ihme, joustaahan se nappula aavistuksen ja siihen kun tottuu niin ei haittaa) mutta huomattavasti parempi tilanteessa jossa asvaltti ei olekaan puhdas. Tähän asti voin olla sataprosenttisen tyytyväinen enkä ole noita rikkikään vielä saanut vaikkei suojauksia pahemmin taida olla. Yllättävänä hyötynä pienet nappulat ei nosta tiestä läheskään yhtä paljon vettä kuin semislicksin jatkuva kosketuspinta, näillä säilyy reilusti salonkikelpoisempana. Toki "kaikki pelissä" tyylillä saa edelleen pikaisen naamiomaalauksen mutta kuitenkin.
Paineita edessä 2,5 baria, takana 3,0. Seuraavaksi kokeilen puoli baria enemmän kummassakin päässä.
Täältä ääni Contin Travel Contacteille. Jatketaan niitten kanssa siitä, mihin viime kesänä jäätiin Euroopan valloituksessa. Itse sain noille vuoden puhkeamattomuustakuun, joita koitin nyt lunastaa tuolla sepelillä huonolla tuloksella.
Leikkimielisessä kisassa pärjäsi hyvin hiilikuituista Trekin maantiefiloa vastaan, vaikka omassa rautahevossa on kiloja paljon enemmän pyörässä ja päällä ja Travelit on vielä leveämmätkin, kun 23 mm slicksit jaja. Mutta kuitenkin: ei jää renkaista kiinni pärjääminen.
Varoituksen sana: ei ole hyvät renkaat tiukkaan pakkautuneessa lumessa. Tai no, vauhtia tulee liikaakin ja voi käydä kunnon päälle.
Baltian mukulakivillä noilla pärjäsi erinomaisesti, samoin fireroadit ja hiekkapolut juurakossa meni ratevasti, vaikka olikin kovat paineet reissukäytössä.
"Go anywhere, but with a smile on your lips." M.C.
Hmm... minä en ole ihan tarkkaan laskenut, mutta sanoisin, että mulla alkaa Furious Fred Raceguardeilla oleen siinä hilkulla, että olis 2 tonnia rikki ja pintaa on kyllä vielä. Näkee että on kulunut, mutta ei lopussa.
Ehkä tämmöisen p-skakuntoisen rullailijan kuormitus renkaalle on vähän pehmeämpi![]()
Ei se munkaan Fredien pinta näyttänyt pahasti kuluneelta, mutta valmiiksi ohuessa renkaassa se riitti. Tuo Raceguard kyllä varmaan jeesaa aika paljon tossa asiassa. Mun fredit oli ihan tavalliset, vanhempaa mallia, ei edes TL-Ready.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Olen kyllä ollut sen verran tyytyväinen noihin reetuihin, että ostan seuraavaksi samanlaiset. Vaikka syksymmällä saikin harrastella kovasti paikkailua. Ehkä siitä pääsis kun malttais aina lenkin jälkeen tihrustaa renkaat läpi. Tein sen nimittäin tuossa eilen ja aika monta sepelijyväähän sieltä tuli bongailtua irti.
Onpas vaikeeta valita renkaita. Tällä hetkellä on alla edessä Nokia NBX 2.3 ja takana Maxxis Ignitor 2.1. Pitäisi saada selvästi rullaavampaa alle. Ajo on pääasiassa hiekkatie/polku/asvaltti painotuksella, viimeistä todella vähän. Onko Schwalben Smart Sam 2.1 performance taittuvana (550g) hyvä kompromissi yleisrenkaaksi? Rullaavatkohan paremmin kuin nykyiset? Fillari on jäykkäperäinen sinkula, ajoa tulee lähinnä kesäisin ja kuivilla keleillä. Prismassa olisi Contin Explorer (25€), X-king 2.2 (39€), smart samit maksanee 31€. Mielelläni ottaisin jotkut iisimmällä kuviolla olevat, kun maasto ajelu jäänyt vähemmälle. Semmoiset kuitenkin, että voi poiketa metsään hyvillä mielin, jos tuntuu siltä. Keveys ja rullaavuus olisi tärkeätä. Pk-seudulta olisi renkaat tarkoitus ostaa. Mitäs mieltä asiantuntijat?
Tuttu ja turvallinen
http://www.schwalbe.com/gbl/en/produ...ID_Produkt=177
Tuosta Lite-kylkisenä.
Todennäköisesti rullaa. Itse vaihdoin juuri 29 tuumaisesta 52-622 Ignitorit pois ja tilalle tuli 57-622 Smart Samit rautalankaversiona, eli 5 mm leveämmät. Todelliset budjettirenkaat 28€/pari saksasta. Tuli muun tavaran kylkiäisinä.
Lopputulos illan kokeilun perusteella:
+Rullaa asfaltilla selvästi paremmin, varsinkin pienemmillä paineilla.
+On hiljaisempi asfaltilla.
+Kulkee tasaisemmin
+Pitää pehmeällä alustalla paremmin
Vanhojen kokemusten pohjalta
+kulutuskestävyys parempi, ei sula nappulat alta yhtä nopsaan
-Selväti liukkaammat märässä kivikossa ja juurakossa
Mun mielipide ko renkaasta, että se on erinomainen kompromissi ja kaiken lisäksi halpa.
Ei pärjää rullaavuudessa asfaltilla edes smart samin superhalvalle rautalankaversiolle. Hiekkatieltä ja polulta ei testattua/mitattua kokemusta.
Sen verran kokeilin eilen noita tämän kevään alla olleita Fast Trakeja että (omaa tyhmyyttäni, olisi nuo nurkassa asuvat 2.3 leveät paremmat olleet) lähdin paikalliselle porukkalenkille niillä. Suureksi yllätykseksi niillä jopa tekee jotain ihan oikeassakin maastoajossa, luulin että tuollaisilla XC-nakinkuorilla sattuu Juhaa leukaan heti kun hiekkatieltä poistutaan mutta eipä näköjään. Ja ne on tosiaan kuitenkin sen verran nopeat että viime lauantaina tunnin asvalttilenkki meni keskinopeudella karvan alta 29 km/h.
Kirjanmerkit