HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 6 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 273

Aihe: Virallinen vastine: Miksi pyöräilemme autotiellä?

  1. #151
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Velootti Katso viesti
    Luulin, että kadunvarren autopaikat kaventavat muun liikenteen kulkuväyliä. Väitteillesi ei taida löytyä perusteita.
    kovin paljon mainitsemiasi kadunvarren autopaikkoja ei kyllä sieltä Mechelininkadun ja manskun varrelta löydy eli väitteellesi ei ole perusteita.

  2. #152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyörällä ja autolla Katso viesti
    Pelkkiä pyöräteitä ja kaistoja ei ole Helsingissä kuin hieman reilut 50 km.
    pyöräteiksi voi laskea myös kelvit ja kaikki muutkin reitit (keskuspuisto yms),joilla voi ja on suotavaakin ajella pyörällä.

  3. #153
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    En minäkään. Toisaalta ymmärrän sen että rekkakuskeja ei hirveästi hotsita hidastella jatkuvasti lakia rikkovan pyöräilijän takia. 60 tonnisen kiihdyttäminen 20-80km/h kun tuppaa kestämään hieman pidempään kuin vastaava kiihdytys henkilöautolla.
    Kävikö mielessä että ko pyöräilijä saattaa olla täällä Oulussa ajamassa vaikkapa kainuuntiellä tai vaalantiellä. Tai kuusamontiellä. "Rikkomassa lakia" vai, lähimpään pyörätiehen voi olla matkaa 20-50 km...

    Koska tällainen moottoriajoneuvojen kuljettajien käyttäytyminen on ainakin Oulun seudulla yhtenäistä sekä yo paikoissa että vastaavalla tieosuudella jonka sivussa tai samaan suuntaan ihan lähellä menee kevyen liikenteen väylä (nyt vaikka esimerkiksi tuo vaalantie Saarela-Myllyoja välillä). Jossa ajan kesällä aina "laittomasti" koko matkan "autotiellä".

    Kuitenkin sanoisin että jälleen Oulun seudulla juuri raskaan liikenteen kuljettajat ovat lähes poikkeuksetta huomattavasti huomaavaisempia ja sääntöjä ja varovaisuutta paremmin noudattavia kuin vaikkapa honda-miehet, citymaasturi pelleilijät ja tietysti lippalakki-korolla kuskit. Ehkä pahin ryhmä kaikesta on reippaasti seniori-iässä oleva maaseudulla asustava korolla-mersu-volvo kuski kuitenkin (havaintojen perusteella).

    Mutta pidetään nyt huolta että tuolla tien päällä on ne näkyvät kamppeet päällä, löytyy näkyvää taka- ja etuvaloa. Jotta raskas liikenne ja samalla muut voi nähdä ja ennakoida hyvissä ajoin pyöräilijän kohtaamiseen tai ohittamiseen.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  4. #154
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Kastemaa Katso viesti
    mitään kovin paljon mainitsemiasi autopaikkoja ei kyllä sieltä Mechelininkadun ja manskun varrelta löydy eli väitteellesi ei ole perusteita.
    Pääsääntöisesti Mechelinin kadulla saa (asukas)pysäköidä kadunvarteen siihen oikeanpuoleiselle kaistalle (ark. 18-07 ja la, su 00-24) ja ymmärtääkseni juuri siksi Töölön asukkaista osa vastustaa pyöräkaistaa peläten sen hävittävän nuo pysäköintipaikat.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  5. #155
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Kävikö mielessä että ko pyöräilijä saattaa olla täällä Oulussa ajamassa vaikkapa kainuuntiellä tai vaalantiellä. Tai kuusamontiellä. "Rikkomassa lakia" vai, lähimpään pyörätiehen voi olla matkaa 20-50 km...

    Koska tällainen moottoriajoneuvojen kuljettajien käyttäytyminen on ainakin Oulun seudulla yhtenäistä sekä yo paikoissa että vastaavalla tieosuudella jonka sivussa tai samaan suuntaan ihan lähellä menee kevyen liikenteen väylä (nyt vaikka esimerkiksi tuo vaalantie Saarela-Myllyoja välillä). Jossa ajan kesällä aina "laittomasti" koko matkan "autotiellä".

    Kuitenkin sanoisin että jälleen Oulun seudulla juuri raskaan liikenteen kuljettajat ovat lähes poikkeuksetta huomattavasti huomaavaisempia ja sääntöjä ja varovaisuutta paremmin noudattavia kuin vaikkapa honda-miehet, citymaasturi pelleilijät ja tietysti lippalakki-korolla kuskit. Ehkä pahin ryhmä kaikesta on reippaasti seniori-iässä oleva maaseudulla asustava korolla-mersu-volvo kuski kuitenkin (havaintojen perusteella).

    Mutta pidetään nyt huolta että tuolla tien päällä on ne näkyvät kamppeet päällä, löytyy näkyvää taka- ja etuvaloa. Jotta raskas liikenne ja samalla muut voi nähdä ja ennakoida hyvissä ajoin pyöräilijän kohtaamiseen tai ohittamiseen.
    Toki sielläkin ne ovat rikkomassa lakia kun eivät anna tietä selkeästi muuta liikennettä hitaampina ajoneuvoina - eikös sekin velvoite ole hitaalle liikenteelle säilytetty?
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  6. #156
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Toki sielläkin ne ovat rikkomassa lakia kun eivät anna tietä selkeästi muuta liikennettä hitaampina ajoneuvoina - eikös sekin velvoite ole hitaalle liikenteelle säilytetty?
    Siis ajamalla sääntöjen mukaan niin oikeassa reunassa kuin se turvallisesti on mahdollista. Pientareella jos sillä voi ajaa (toisin kuin vaikkapa 8-tiellä jossa tärinäraidat on tehty piennarviivan oikealle puolelle). Käyttämällä peiliä ja varmistamalla että jos joutuu poikkeamaan sivusuunnassa ajoradan puolelle (yo syistä tms) ei niin tekemällä aiheuta yllättävää vaaratilannetta mahdollisesti takaa tulevalle ohittavalle ajoneuvolle, jos ei muuten niin hiljentämällä/pysähtymällä.

    Noilla lääkkeillä selvisin hengissä 150 km:n lenkistä 8-tiellä välillä Oulu-Raahe-Oulu vuosi sitten. Ei-paikallisille tiedoksi että pätkällä on 50 kilsaa suuntaansa kapeaa piennarta jossa tärinäraidoitus, ja 100:n nopeusrajoitus suurimmalla osalla matkaa.

    Muuten olen tämän aiheen suhteen kypsä, mielipiteeni ja ajokäytökseni keskustelusta muuttumatta (vrt ihan alkuun kirjoittamani vastine).

    Jatkakaa ja pitäkää hauskaa. Minä jatkan ajamalla nojakkejani, myös tien päällä.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  7. #157
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Kävikö mielessä että ko pyöräilijä saattaa olla täällä Oulussa ajamassa vaikkapa kainuuntiellä tai vaalantiellä. Tai kuusamontiellä. "Rikkomassa lakia" vai, lähimpään pyörätiehen voi olla matkaa 20-50 km...
    Kävikö mielessä että pyöräilijä ei tuolloin riko lakia ajaessaan pientareella.

  8. #158
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Pääsääntöisesti Mechelinin kadulla saa (asukas)pysäköidä kadunvarteen siihen oikeanpuoleiselle kaistalle (ark. 18-07 ja la, su 00-24) ja ymmärtääkseni juuri siksi Töölön asukkaista osa vastustaa pyöräkaistaa peläten sen hävittävän nuo pysäköintipaikat.
    Mikä on taas hyvin ymmärrettävää.

  9. #159
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Siis ajamalla sääntöjen mukaan niin oikeassa reunassa kuin se turvallisesti on mahdollista. Pientareella jos sillä voi ajaa (toisin kuin vaikkapa 8-tiellä jossa tärinäraidat on tehty piennarviivan oikealle puolelle). Käyttämällä peiliä ja varmistamalla että jos joutuu poikkeamaan sivusuunnassa ajoradan puolelle (yo syistä tms) ei niin tekemällä aiheuta yllättävää vaaratilannetta mahdollisesti takaa tulevalle ohittavalle ajoneuvolle, jos ei muuten niin hiljentämällä/pysähtymällä.

    Noilla lääkkeillä selvisin hengissä 150 km:n lenkistä 8-tiellä välillä Oulu-Raahe-Oulu vuosi sitten. Ei-paikallisille tiedoksi että pätkällä on 50 kilsaa suuntaansa kapeaa piennarta jossa tärinäraidoitus, ja 100:n nopeusrajoitus suurimmalla osalla matkaa.

    Muuten olen tämän aiheen suhteen kypsä, mielipiteeni ja ajokäytökseni keskustelusta muuttumatta (vrt ihan alkuun kirjoittamani vastine).

    Jatkakaa ja pitäkää hauskaa. Minä jatkan ajamalla nojakkejani, myös tien päällä.
    Siinä missä kevytnelipyörät ja muut traktoritkin.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Mikä on taas hyvin ymmärrettävää.
    Ajoradan kaventuminen pysäköidyistä autoista vai pyöräilikaistasta?
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  10. #160
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.643
    Puhu sitten niistä äläkä pyöräteistä: Helsingissä on hieman reilut 1200 km kevyenliikenteen väyliä ( mukaan lukien puistoreitit ja muut ). Näistä 90 % on yhdistettyjä jalkakäytäviä / pyöräteitä.
    6 % on pelkkiä jalkakäytäviä ja vain 4 % on pelkästään pyöräilijöille tarkoitettuja pyöräteitä / kaistoja.

  11. #161
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyörällä ja autolla Katso viesti
    Puhu sitten niistä äläkä pyöräteistä: Helsingissä on hieman reilut 1200 km kevyenliikenteen väyliä ( mukaan lukien puistoreitit ja muut ). Näistä 90 % on yhdistettyjä jalkakäytäviä / pyöräteitä.
    6 % on pelkkiä jalkakäytäviä ja vain 4 % on pelkästään pyöräilijöille tarkoitettuja pyöräteitä / kaistoja.
    Valitettavasti jo kantakaupungista on yli 72 km pelkkää jalkakäytävää, jos 6% pitää paikkaansa tai sitten 1200 klv ei sisällä jalkakäytäviä.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  12. #162
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    En ole muuten koskaan ymmärtänyt lainlaatijan logiikkaa kun kieltää pyöräilyn jalkakäytävällä 12-vuotiailta tai sitä vanhemmilta mutta pakottaa kuitenkin
    ajamaan kyvyenliikenteenväylää jalankulkijoiden seassa. Noh, ymmärrän kuitenkin ettei jälankulkijoiden seassa pidä ajaa....

  13. #163
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Lago di Lahti
    Viestit
    1.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Kävikö mielessä että pyöräilijä ei tuolloin riko lakia ajaessaan pientareella.
    Silloinkin autoilijoita ärsyttää vain 2 rinnan parijonossa ajavat pyöräilijät ja telaketjun pyörittäjät.

  14. #164
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani R. Katso viesti
    Silloinkin autoilijoita ärsyttää vain 2 rinnan parijonossa ajavat pyöräilijät ja telaketjun pyörittäjät.
    Se taas ei ole laillista ajamista.

  15. #165
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Eikös pyöräilijää saa ohittaa myös toinen pyöräilijä. Ja siitähän pakassa ajamisessa on kyse. Hallittu ohittaminen

  16. #166
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Lago di Lahti
    Viestit
    1.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    En ole muuten koskaan ymmärtänyt lainlaatijan logiikkaa kun kieltää pyöräilyn jalkakäytävällä 12-vuotiailta tai sitä vanhemmilta mutta pakottaa kuitenkin
    ajamaan kyvyenliikenteenväylää jalankulkijoiden seassa. Noh, ymmärrän kuitenkin ettei jälankulkijoiden seassa pidä ajaa....
    Varsinkin kun suurin osa ihmisistä ei edes tajua missä saa ajaa (jalkakäytävä vs. klv). Eri väylät pitäisi olla riittävän hyvin merkitty vaikkapa eri värillä ja jos pyörätie päättyy yhdellä puolella katua, niin siinä pitäisi olla riittävän iso kyltti ohjaamassa toiselle puolelle katua. Esimerkiksi Lahdessa ajetaan joka päivä Rautatienkatua alaspäin vaikka siinä on vain jalkakäytävät ja lisäksi ajorata on yksisuuntainen, joten pyörää saisi laillisesti vain taluttaa tai jos haluaisi ajaa, niin pitäisi käyttää viereistä Vesijärvenkatua.

  17. #167
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Lago di Lahti
    Viestit
    1.108
    Osallistuin keskusteluun tuollakin: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=14960.60

  18. #168
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Kuitenkin sanoisin että jälleen Oulun seudulla juuri raskaan liikenteen kuljettajat ovat lähes poikkeuksetta huomattavasti huomaavaisempia ja sääntöjä ja varovaisuutta paremmin noudattavia kuin vaikkapa honda-miehet, citymaasturi pelleilijät ja tietysti lippalakki-korolla kuskit. Ehkä pahin ryhmä kaikesta on reippaasti seniori-iässä oleva maaseudulla asustava korolla-mersu-volvo kuski kuitenkin (havaintojen perusteella).

    Mutta pidetään nyt huolta että tuolla tien päällä on ne näkyvät kamppeet päällä, löytyy näkyvää taka- ja etuvaloa. Jotta raskas liikenne ja samalla muut voi nähdä ja ennakoida hyvissä ajoin pyöräilijän kohtaamiseen tai ohittamiseen.
    Ihmisiä ne autoilijatkin vain ovat riippumatta siitä, minkä merkkisellä tai mallisella autolla ajavat. Oman havaittavuuden parantaminen on jo astetta kypsempää ajattelua, mutta värikkäistä vaatteista ja lampusta huolimatta pitää muistaa, että varsinkin matala pyörä on huonosti havaittava kulkuväline. Lokerointi ja leimaaminen eivät vie asioita eteenpäin.

  19. #169
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Ei ehkä kannata kompata. Jos nimittäin sulla on ajokortti, ajat ajoneuvoa ja törmäät Wackyn korkeaan nojapyörään keskellä yleistä tietä. Jos kuitenkin väität pystyväsi väistämään kissat, jänikset, pienet lapset ja siilit tiellä.

    Ongelma ei ole yleensä pyörässä vaan ajoneuvon kuljettajan virheestä suorittaessaan ajamista. Itse selvisin tilanteesta vain varautumalla siihen että tuohan tulee päälle ja väistämällä vastaantulijan kaistalle. Jarruttamalla olisin ajanut itse kylkeen.
    Jos kissat, jänikset ja siilit yleisesti juoksisivat liikenteen seassa +30:n nopeuksia, niin kaduilla taitaisi olla paljon tien pintaan liiskautuneita eläimiä. Kuljettaja monesti tekee virheen, mutta mitkä tekijät altistavat noiden virheiden syntymisen? Nopeus, havaittavuus, yllättävyys...
    NHB muokkasi tätä : 05.05.2013 at 12.18

  20. #170
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    espoo
    Viestit
    77
    kylmää kyytiä tulee wackyn videosta murossa ymmärrettävistä syistä vedetään kolmion takaa eteen ennen kuin postaa kannattaa tarkistaa kuvamatsku siinähän oli 2 kolmiota mistä mentiin läpi ajatuksella minä tulen saa minulta ainakin veret kiehumaan
    jaakko.k muokkasi tätä : 05.05.2013 at 12.42 Syy: 2 kolmiota

  21. #171
    mutanaama Guest
    Anteeksi kuinka?

  22. #172
    Kylmää kyytiä tulee. Wackyn videosta murossa ymmärrettävistä syistä vedetään. Kolmion takaa eteen ennen? Kuin postaa, kannattaa tarkastaa kuvamatsku. Siinähän oli 2 kolmiota, mistä mentiin läpi. AJATUKSELLA MINÄ TULEN! SAA MINULTA AINAKIN. Veret, kiehumaan!
    Aktiivipyöräilyä jo vuodesta 2013. (tammikuu)

  23. #173
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    Ei hyvänen aika kaivas nyt ne silmät sieltä ********.... Kyllähän Wacky hiljentää ja katsoo kummankin kolmion kohdalla - ei risteävää liikennettä. Taksi tulee stop merkin takaa. Kolmio ei tarkoita sitä, että on pakko pysähtyä..
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  24. #174
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    espoo
    Viestit
    77
    higlander en väittäkään että tolppahomolla olisi etuajo oikeus mutta pientä itse hillintää ajoon tuo risteys on paha nimin 14v tsupparina keskustassa

  25. #175
    Liittynyt
    04/2013
    Viestit
    34
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaakko.k Katso viesti
    higlander en väittäkään että tolppahomolla olisi etuajo oikeus mutta pientä itse hillintää ajoon tuo risteys on paha nimin 14v tsupparina keskustassa
    Siis olisi pitänyt hidastaa reilusti? Silloinko se taksi olisi noudattanut STOP merkkiä?

  26. #176
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Ei hyvänen aika kaivas nyt ne silmät sieltä ********.... Kyllähän Wacky hiljentää ja katsoo kummankin kolmion kohdalla - ei risteävää liikennettä. Taksi tulee stop merkin takaa. Kolmio ei tarkoita sitä, että on pakko pysähtyä..
    Eikä hiljennä polkee alamäkeen ja rullaa vauhdilla 20m ennen risteystä. Polkee ennen risteystä taas kunnes meinaa ajaa taksin kylkeen. Taksi oli jo lähtemässä liikkeelle silloin kun pyöräilijä ilmestyi näkyviin. Täysin unohdettu varovaisuus risteystä lähestyttäessä. Ehkä ei ole kenellekkään tien käyttäjälle hyvä risteys.
    Nämä on juuri niitä läheltä-piti-tilanteita joista kolarit ja onnettomuudet johtuvat.

  27. #177
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Todennäköisesti taksikuskin huomio oli kiinnittynyt vain oikealta tulevaan autoon, heti kun tämä alkoi kääntyä ajosuunnassaan oikealle lähti taksi liikkeelle ja samalla Wacky tulee sillan alta risteykseen. Kääntyvän auton perässä oli tulossa myös toinen auto risteykseen, taksikuskille tuli kiire ehtiä tuohon väliin. Havainnointi virhe taksikuskilta, aikaa olisi ollut huomata nojapyöräilijä kun olisi katsonut.

  28. #178
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaakko.k Katso viesti
    higlander en väittäkään että tolppahomolla olisi etuajo oikeus mutta pientä itse hillintää ajoon tuo risteys on paha nimin 14v tsupparina keskustassa
    Mukavan asiallista keskustelua. Jatkakaa toki.

  29. #179
    Tämmöistä tässä tutkiskelin ja pistin murobbs palstalle, niin laitetaan nyt sitten tännekkin kun samoja argumenttejä kummassakin paikassa pyöritellään.

    Tässä olen tutkiskellut lisää tätä pyörätie vs autotie asiaa.

    Tämmöistä sitten löysin pyörätie liikennemerkin kohdalta:
    Merkki 422

    Merkillä osoitetaan ajoradasta rakenteellisesti erotettua taikka erillistä pyörätietä, jota polkupyöräilijän on käytettävä ajaessaan asianomaiseen suuntaan. Jos pyörätie on vain tien vasemmalla puolella ja ajoradan oikealla puolella olevan pientareen tai ajoradan oikean reunan käyttö on kulkureitin tai muun vastaavan syyn vuoksi turvallisempaa, polkupyöräilijä saa lyhyellä matkalla käyttää piennarta tai ajoradan oikeaa reunaa. Pyörätiellä ajettaessa on soveltuvin osin noudatettava, mitä tieliikennelaissa säädetään ajoradalla ajamisesta. (7.5.1997/415)

    [/I]http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1982/19820182
    Tuossa ei siis ole mitään epäselvää.

    Joku sitten veti tässä esille, että polkupyöräilijöiden pakka on kulkue. Silloin kyseessä on kokoontumislain mukainen yleisötilaisuus, josta pitää tehdä ilmoitus poliisille ja niin edespäin.

    Eli mikään pyöräretki porukalla pakkana ei ole mikään hemmetin kulkue tai ainakin siitä todennäköisesti on jätetty ilmoitus tekemättä. Kokoontumisrikkomuksestahan silloin päjähtäisi sakkoja, jos tuo kulkueeksi todettaisiin.

    Mutta summarun, ajan jokatapauksessa autotietä jos pyörätie on vieressä oman harkintani mukaan. Kuten moni varmaan autollakin ajaa oman harkinnan mukaan ylinopeutta. Lainvastaista nuo ovat kumpikin.

  30. #180
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    kaarina
    Viestit
    561
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    En ole muuten koskaan ymmärtänyt lainlaatijan logiikkaa kun kieltää pyöräilyn jalkakäytävällä 12-vuotiailta tai sitä vanhemmilta mutta pakottaa kuitenkin
    ajamaan kyvyenliikenteenväylää jalankulkijoiden seassa. Noh, ymmärrän kuitenkin ettei jälankulkijoiden seassa pidä ajaa....
    Tampereen keskustassa joutuu puikkelehtimaan jalankulkijoiden seassa - jakamaton kelvi.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •