ElectrobikeHephaGarminGiant
Sivu 15 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 65 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 1987

Aihe: 29" kiekot ja vanteet - kokemuksia ja kysymyksiä

  1. #421
    Liittynyt
    12/1999
    Paikkakunta
    Hollola/Lahti
    Viestit
    1.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matti S. Katso viesti
    Tänks. Tuolta ei kuitenkaan oikein löydy muita speksejä täyttäviä kehiä kuin nuo Enven kehät. Muut ovat lähinnä kapeita XC-kehiä ja lisäksi pääsääntöisesti minulle täysin tuntemattomia valmistajia. Onko Matti S. sinulla (tai jollain muulla) kokemuksia jostain noista R2:ssa tarjolla olevita vaihtoehdoista?

    Enven kehillä varustetuista kiekoista minulla on tarjouspyyntö tuolta R2-Bikesta vetämässä, mutta vastausta ei ole vielä tullut.
    MC Kramppi
    pertti.com/mtb/reitit/ (MTB-reittejä Hollolassa)

  2. #422
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Sivistyksen hautalehto
    Viestit
    242
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Portti Katso viesti
    T. Onko Matti S. sinulla (tai jollain muulla) kokemuksia jostain noista R2:ssa tarjolla olevita vaihtoehdoista?
    Ei ole kokemusta, uusien kiekkojen hankinta oli klikkausta vaille valmis, mutta nyt pääasiassa pohdiskelen asiaa.

    http://www.innolite.se/
    ^ missä lie tehty?

    Katselin myös superstarscomponents:n kiekkoja mutta en pääse tällä päätteellä kiinni sivuston sisältöön.
    - Hiki syö aivoja -

  3. #423
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Pitääkö sen Gååtin ostaa kiekot väkisin Saksasta? Me ollaan haettu pari settiä Enven kiekkoja kätevästi Signaturesta ja nyt kun tuli puheeksi, niin pitänee jossain vaiheessa ittekin tilata 29" kiekot tiedät-kyllä-mihin. Ajattelin tällä kertaa XC-kehiä, nämä mun AM:t on nääs varsin järeää tekoa, toki melko kevyet lujuuteensa / leveyteensä nähden.


  4. #424
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    355
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Portti Katso viesti
    Alunperin ajatuksena oli laittaa kiekoiksi vanhan 26-kokemuksen perusteella DT Swiss 240s/Sapim CX-Ray/NoTubes ZTR Crest-yhdistelmä, mutta kaksiysikiekoissa (hiilikuitukehillä mahdollisesti saavutettava) lisäjämäkkyys voisi olla hyvä asia. Onko siis tarjolla laadukkaita 29-kehiä, jotka olisivat sisäleveydeltään vähintään Crestien tasoa (21 mm) ja painoltaan kohtuulliset.

    Kiekot tulossa takaa 120 mm joustavaan trailpyörään, kuskilla painoa 78 kg, käyttö polkuajeluun kohtuullisin teknisissä ja välillä vähemmänkin teknisissä maastoissa.

    Reynoldsin valmiskiekot olisivat hieman kohtuuhintaisemmat kuin Envet ja ilmeisesti kohtuulaadukkaat, mutta Reynoldsia ei ilmeisesti saa pelkkänä kehänä vai saako? Muita ehdotuksia?
    Ite oon muutaman kilon kevyempi ja ajan aika teknistä rytyytystä täysjäykällä 29erillä Crestit kehinä. Jos haluat vähän jäykemmät, saman valmistajan Arch EX:t ovat yhtä leveät, selvästi jäykemmät ja vielä mielestäni kohtuullisessa painoluokassa. Ei ne hiilarikevyet ja -jäykät ole, mutta eivät ole sitä hinnaltaankaan.

  5. #425
    Liittynyt
    12/1999
    Paikkakunta
    Hollola/Lahti
    Viestit
    1.107
    Le Ku:

    Eipä kiekkoja väkisin tarvitse Saksasta tilata, meni tuo Enve-tarjouspyyntö kätevästi samalla kun pyysin tarjousta Crest-setistä. Enven AM-versio olisi kyllä kaikin puolin hieno, mutta voipi olla että en yli kahden tonnin hintaisia kiekkoja raaski ostaa. Noita AM-versioita kuitenkin katselin kun niissä sisäleveyttä on mukavasti 24 mm, XC-versioissa puolestaan 18 mm. Itse uskon vahvasti leveämpien kehien etuihin, voi pitää renkaissa alhaisia paineita vähäisemmillä muljahteluilla vaikka alla olisi kohtuu leveät renkaat.

    Sauli Lumikko:

    Joo, noita Arch EX:iäkin täytyy harkita jos sopivaa hiilarikehää ei löydy. Tai sitten otan vaan suunnitelma A:n takaisin käyttöön ja otan ne Crestit.


    Sakujen Bike-lehden uusin kiekkovertailu tuli muuten just passelisti kun oma kiekonhankinta on ajankohtainen. Mielenkiintoinen havainto oli mm. se, että Syntace on ryhtynyt vannevalmistajaksi ja tekee alumiinikehäisiä valmiskiekkoja neljällä eri leveydellä. Noissa kaikissa perusajatuksena se, että pyrkivät tekemään leveitä, mutta kohtuupainoisia kehiä. Sisäleveydet noissa 33,5 mm, 28,5 mm, 24,5 mm ja 19,5 mm. Vaikkapa tuo toiseksi kapein W30 MX-malli vaikuttaisi aika hyvältä. Tuolta löytyy Syntacen mainospuheet:

    http://www.syntace.com/index.cfm?pid=3&pk=2460

    Harmittavasti Syntace ei ainakaan toistaiseksi myy pelkkiä irtokehiä vaan ainoastaan kokonaisia valmiskiekkoja. Nuokin kiinnostaisi kyllä, Syntacen muista tuotteista on sen verran hyviä kokemuksia itsellä. Joku hintakartelli noissa taitaa kyllä olla kun joka paikassa Syntacen setit näyttää olevan tarjolla hintaan 998 eur.
    MC Kramppi
    pertti.com/mtb/reitit/ (MTB-reittejä Hollolassa)

  6. #426
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    498
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Portti Katso viesti
    Kiitos vastauksesta Lucky13. Noiden merkittömien kiinan halpis-kehien testaamisen minä jätän kuitenkin mielelläni muille.
    No minä olen se hullu "koekaniini" noille halpis Kiinan kehille. Tallista löytyy kaksi paria kiekkoja kasattuina noiden leveämpien 23 mm kehien ympärille. Saa sitten nähdä napsahtaako Jukkaa leukaan tämän hulluttelun seurauksena.

    Viime kesänä ehdin ajaa toisella parilla jo jonkin verran lenkkiä kohtuu haastavissa Turun maastoissa sekä Luukin XCM:n ja pari paikallista aluecuppikisaa. Vielä ainakin kiekot ja mies ehjinä.

    Uudempi kiekkopari, jolla ei tosin ole vielä ajettu metriäkään, Sapimin CX-Ray pinnoilla ja Extraliten hiponavoilla painaa 1320 grammaa. Saa sitten nähdä, kestääkö mitään ajoa.

  7. #427
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Ite meinaan vaihtaa pitkäpojan mukana tuleista kiekoista tasapaksut 2mm kurapinnat
    Etukiekko tuli jo duunattua. Akkuporalla vanhat pinnat helvettiin ja uudet veivattu meisselillä paikoilleen. Kiekko keventyi 110 g, eli selvästi alle euron gramma. Vähän naurettavaa, kun iso mies leikkii väreillä, mut ku sai valita samaan hintaan ja rungossaakin on muutama punanen tarra mustalla pohjalla. WTB i19 kehä 458 g ja Hope napa 15 mm aksleille 180 g.





    edit: Takakiekko tuli valmiiksi ja toiset 110 g lähti. Takakiekon vanne oli 418 g, eli 40 g kevyempi, kuin etuvanne. Lievää toleranssia made in China. Takanapa Hope X-12 142mm oli 306 g ja koko kiekko 892 g.

    Juha Jokila muokkasi tätä : 12.04.2013 at 23.38

  8. #428
    kahvipaussi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hachio Katso viesti
    Mavicin Cross Ride Disc 29" viimeistely: *CLICK*
    Maahantuojaan otettu yhteyttä, katsotaan mitä tuumaavat. Mavicin käytäntö on kierrättää kaikki takuukäsittely myyjäliikkeen/maahantuonnin kautta.
    Ei jotenkin huvittaisi alkaa viilailemaan ja ropaamaan kiekkoja ennen käyttöönottoa. Etenkään, kun pinnat on kiristetty todella epätasaisesti.
    Auts! Mavicin GP4 tuubeilla joskus ajelleena minä harkitsin noita Cross Rideja CC -pyörään. Nyt näyttää siltä, että ostan Fulcrumin Red Power 29 XL:t. Ainoa asia mikä aprikoittaa on pinnojen lukumäärä. Kai 24 -pinnaset kestää 88 kiloista jässiä, joka rauhallisesti ajaa lähinnä asvaltilla?

  9. #429
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    496
    Onko noiden Hope II Evojen ja DT 240 kestossa tai laadussa eroja suuntaan tai toiseen? Ja oliko niin, että Crestin painosuositus oli 90kg? Jos vaikka ostaisi kyseisillä kehillä varustetut kiekot kun pääsee alle tuon painorajan.

  10. #430
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    142

    RE: 29" kiekot ja vanteet - kokemuksia ja kysymyksiä

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tctic Katso viesti
    Ja oliko niin, että Crestin painosuositus oli 90kg? Jos vaikka ostaisi kyseisillä kehillä varustetut kiekot kun pääsee alle tuon painorajan.
    Hommasin hiljattain Hope Pro 2 Evo SP navoilla Crestit 29 Epiciin. 7 kilsaa maantiejoa takana, eikä vieläkään oo hajonneet Katotaan kuinka käy kun pääsee maastoon. Painoa on semmonen vajaa 94 kiloa.

    Noilla kehillä ei kai suoranaisesti painorajotusta ole. Stanin Crest valmiskiekoilla taasen on, muistaakseni 86kg maksimi painosuositus.

  11. #431
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Kokemusta ei ole, mutta jos kiinankuitu ei pelota Light-bicyclen leveämmät (23mm sisäleveys) kuitukehät voisivat olla testaamisen arvoiset. Linkki. Mtbr:llä on muistaakseni pitkä threadi aiheesta.
    Lueskelin eilisillan tuota MTBR:n threadia ja vaikuttavat oikeastaan aika lupaavilta rinkuloilta. Löysin ainoastaan yhden viestin missä vika oli ilmeisesti ollut itse kehissä (en nyt jaksanu koko 145 sivua lukea sentään ) ja katastrofaalisista tuhoutumisista en löytänyt yhtään viestiä. Sen verran tuli kipinää, että täytyy kesän/alkusyksyn aikana kasailla jonkinlainen kokoonpano noista nykyisten Crestien tilalle täpäriin.

  12. #432
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Nuo LB-kehät alkoi meikäläistäki kiinnostaa. 23mm sisämitta, matta UD-pinta, 32/32 kipaletta DT Aerolitejä/Cx-Rayjä, DT240s-navat. Vois olla kivat. Ei oo Roval Carbonit eikä varsinkaan Envet, mutta ehkäpä hinta-laatusuhteeltaan käypäset. Spessu kevenis jonku puolkiloo ainaki.
    Sitten vanteille Contin Race Kingiä soosseilla. Kai niillä kuntoilis.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  13. #433
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    339
    Nuo LB-kehät alkoi meikäläistäki kiinnostaa. 23mm sisämitta, matta UD-pinta, 32/32 kipaletta DT Aerolitejä/Cx-Rayjä, DT240s-navat. Vois olla kivat. Ei oo Roval Carbonit eikä varsinkaan Envet, mutta ehkäpä hinta-laatusuhteeltaan käypäset. Spessu kevenis jonku puolkiloo ainaki.
    Sitten vanteille Contin Race Kingiä soosseilla. Kai niillä kuntoilis.
    Täsmälleen sama kokoonpano oli mielessä.. Kylläkin astetta järeämpää rengasta tulee tuossa WFO:ssa pidettyä. Valitettavasti opiskelijan täytyy mennä kesäksi töihin että riittää lompakon täyte.

    Juu ei ole Rovalit, mutta ainakaan itellä ei nuista spessun romuista ole kovin kummoisia kokemuksia.. Jäykkäperässä (rockhopper vm 2009) oli spessun omat kiekot joista ensin hajos nippelit parin kuukauden ajon jälkeen (olivat jollain ilveellä korrodoituneet 2 kk:n talvi/kevät ajoissa). Vaihdoin kaikki nippelit uusiin DT:n alumiinisiin. Reilu vuosi meni hyvin ja sitten jämähti vapaaratas fiksi moodiin. Aikomus oli vaihtaa vapaaratasrunko uuteen, mutta purkaessa huomasin, että laakeripinnat oli niin paskana molemmista kiekoista, ettei oikein tuntunu enää järkevältä tekohengittää (totta kai takuu oli jo mennyt umpeen).. Vaikka nuo kiekot olikin varmasti halvinta mitä Taiwanissa 29 tuumasiin tehtiin siihen aikaan jäi niin paha maku suuhun etten aio ison Ässän tuotteisiin koskea enää pitkällä tikullakaan... Toisaalta ainoat hyvin säilyneet osat olivat kyllä nuo kehät..

  14. #434
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    496
    Mitä noille tulee hintaa, 240s:t on luokkaa 400€, kehät rahteineen (50 taalaa) ja alveineen luokkaa 350€, pinnat satkun ja nippelit 25€ = 875€ + vielä kasaus jos se ei itseltä suju. Painoa tulisi luokkaa 1500g kevyillä pinnoilla ja alumiininippeleillä.

  15. #435
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Navat luokkaa 350€, kehät 330€, pinnat nippeleineen luokkaa 160€. Tekis jonkun 840€. Vähintäänkin alkukasaus itse. Siihen päälle vannenauhaa, pikalinkkua, jarrulevyä, pakkaa ja sen sellaista. Eihän tuo mikään halpa projekti oo. Ainahan näitä voi suunnitella. Valmisratkaisut (Enve, SRAM, Spesh Roval Carbon) toki houkuttelee muuten kuin kustannuksen osalta.
    Nykyiset Rovalin peltikiekot on n. 2200g satsi. Alumiinikehäsistä en oo oikein löytäny hyvää ja järkihintaista ratkaisua. En mä kuitenkaan niin luttanapaineilla aja, että pitäis erityisesti pelätä vanteen hajottamista läpilyönnissä. Renkaat on ollu tapana pitää täynnä ilmaa kuitenki.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  16. #436
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    Ikuri
    Viestit
    1.229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    Nykyiset Rovalin peltikiekot on n. 2200g satsi. .
    Painaako ne noin paljon tosiaankin? Eikös sullakin ollu alla 2013-mallinen Sj Comp Carbon? Itsellä moinen peli ja kevyehköt 29er-kiekot hakusessa...
    www.kaupinkanuunat.net

  17. #437
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tctic Katso viesti
    Mitä noille tulee hintaa, 240s:t on luokkaa 400€, kehät rahteineen (50 taalaa) ja alveineen luokkaa 350€, pinnat satkun ja nippelit 25€ = 875€ + vielä kasaus jos se ei itseltä suju. Painoa tulisi luokkaa 1500g kevyillä pinnoilla ja alumiininippeleillä.
    Lukeeko noissa kehissä mitään valmistajaa ? Kuka kasaa jos ei itte osaa ?

  18. #438
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2.357
    Joo, ne '13 Comp Carbonin kiekkoja tarkoitan. Vannenauhojen, levyjen ja pulttien kanssa ne oli luokkaa 2300g eli oisko sit paljaaltaan jossain 2100-2200g välissä. En oikein tarkkaan painanu mieleen ku olivat niin jykevät.
    Izmo sä kyllä tiiät kuka kasaa sulle kiekkoja. Ei kai noissa mitään teippejä oo. Voit laittaa vaikka Izmo Works-teipit.
    If Jens Voigt was a country, his principle exports would be Pain, Suffering, and Agony.

  19. #439
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Izmo Special pizza jo onkin olemassa. Vaikutta oivalliselta kiekkosuunnitelmalta.

  20. #440
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    Joo, ne '13 Comp Carbonin kiekkoja tarkoitan. Vannenauhojen, levyjen ja pulttien kanssa ne oli luokkaa 2300g eli oisko sit paljaaltaan jossain 2100-2200g välissä. En oikein tarkkaan painanu mieleen ku olivat niin jykevät.
    Izmo sä kyllä tiiät kuka kasaa sulle kiekkoja. Ei kai noissa mitään teippejä oo. Voit laittaa vaikka Izmo Works-teipit.
    Ei oo lupaa kasata jos ei teippiä oo mutta jos itte laittaa teipit niin sitten ok

  21. #441
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wanderer Katso viesti
    .... Valmisratkaisut .. SRAM... toki houkuttelee muuten kuin kustannuksen osalta...
    .
    No nyt oon minäkin SRAM:in mannekiini, tosin ilman minkäänlaista napanuoraa ko. virmaan. (Kyseessä Rise 60 kiekot)
    Monessa yhteydessä painoksi mainitaan 1420g. Tämä minun pari on hieman järeämpää tekoa, sillä jo ilman noita akselisovite-kilkkeitä vaaka näyttää 1477g.
    Kun lisätään 12mm ja 15mm sovitteet niin ollaan 1494g. Tubeless valmiina nauha&venttiilit 1642g. Tuo vannenauha onkin ihan omanlaisensa viritys, sillä nauha ja venttiili
    ovat yhtä puuta. Voi mennä niskan raapimiseksi siinä vaiheessa kun litkut pihalla ja pitäs alkaa sisuria asentamaan. Pitää olla mukana normi vannenauha tai murjoa ventiili irti tuosta yhdistelmästä.
    Toki noihin saa, ja onkin jo kaupan hyllyllä odottamassa ns. normaali tubeless-setti, jossa ventiili ja nauha ovat erillään.

    Nyt on sen verran käyttökokemusta, että uskaltaa jotain kommenttia kirjoittaa. Kuten yllä kirjoitetusta selviää kiekot eivät ole mualiman keveimpiä, mutta ainakaan meikäläisen voimilla eivät kyllä notku.
    Ovat myös huoltoystävälliset. Esim. vapaarattaan irrotukseen ei tarvitse mitään työkaluja. Vetää vain akselisovite-holkin pois ja sen jälkeen vapaarattaan, molemmat lähtee sormivoimin irti. Myös varapinnoja saa ihan nurkan takaa lähikaupasta. Varaosien helppo saatavuus ei liene haitaksi.

  22. #442
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    860
    Mites noi alu ja messinki nippeleiden erot? Maailmalta lukenut, että alu nippelit saattaa pidemmän päälle kerätä korroosiota tai hapettua yms. Messinki olis tietenkin varma valinta, mutta alullla saisi vähän blingiä. Painoero ei kiinnosta.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  23. #443
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    52
    Onko kenelläkään kokemuksia näistä? http://www.chainreactioncycles.com/K...?ModelID=85169 Tarkotus olisi laittaa tällä hetkellä täysjäykkään pyörään isoa kuskia (kalsaripaino aika tarkalleen 100kg) kestävät kiekot, jotka sitten myöhemmin matkaisivat uuteen parempaan pyörään. Löytyisikö tuossa hintaluokassa jotain vastaavaa? Toinen vaihtoehto olisi Flow:t Hopen navoilla, mutta painoa tulee se yli 2kg setti ja hintaa kuitenkin olisi se reilu 400€.

  24. #444
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    3.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti crcm Katso viesti
    Mites noi alu ja messinki nippeleiden erot? Maailmalta lukenut, että alu nippelit saattaa pidemmän päälle kerätä korroosiota tai hapettua yms. Messinki olis tietenkin varma valinta, mutta alullla saisi vähän blingiä. Painoero ei kiinnosta.
    Ei ainakaan yhdistelmä; alunippelit- pinnat ja kehä, jotka ovat esim Mavic Crossmax kiekoissa ole mitään edellä kuvattua ongelmaa. -06 vuosikertaa (26") on vanhimmat ja ovat ok.
    Teräspinna&alunippeli galvaaninen korroosio, voi tutkistella vaikka täältä

  25. #445
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kusari Katso viesti
    Onko kenelläkään kokemuksia näistä? http://www.chainreactioncycles.com/K...?ModelID=85169 Tarkotus olisi laittaa tällä hetkellä täysjäykkään pyörään isoa kuskia (kalsaripaino aika tarkalleen 100kg) kestävät kiekot, jotka sitten myöhemmin matkaisivat uuteen parempaan pyörään. Löytyisikö tuossa hintaluokassa jotain vastaavaa? Toinen vaihtoehto olisi Flow:t Hopen navoilla, mutta painoa tulee se yli 2kg setti ja hintaa kuitenkin olisi se reilu 400€.
    Luulisi toimivan. Käsittääkseni ihan laadukas setti ja hyvään hintaan.

  26. #446
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    860
    Nonniin olenkohan nyt ymmärtänyt oikein seuraavat seikat. Eli ostoslistalla olis DT Swiss 240s napoja 6-pultti levykiinnityksellä. Jos haluan 15mm/100mm etuakselin niin täytyy valita ns. oversize napa (20/110mm) ja muuntaa se adapterilla 15/100 milliseksi? Tämä on tosi hämmentävää, koska justridingalongin mukaan Dt Swissin oma manuaali kertoo väärin asioita. Ja sitten tuolla vilahtelee 142x12mm standardi joskus jopa X-12 merkinnällä. Onko noissa jotain eroa? Takahaarukassa tulee olemaan 142x12mm Maxle.

    Navat ja ohjauslaakerit on kyllä aikamoinen millimetriviidakko! Olis kyllä helpompi ostaa koko pyörä valmiina.
    crcm muokkasi tätä : 02.05.2013 at 01.07 Syy: korjaus
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  27. #447
    Liittynyt
    11/2008
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    955

    29" kiekot ja vanteet - kokemuksia ja kysymyksiä

    Ton 240 etunavan ymmärsin samalla lailla ja niin on myös tilauksessa. Toivottavasti meni oikein
    ________

    Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride. ~John F. Kennedy

  28. #448
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti crcm Katso viesti
    Nonniin olenkohan nyt ymmärtänyt oikein seuraavat seikat. Eli ostoslistalla olis DT Swiss 240s napoja 6-pultti levykiinnityksellä. Jos haluan 15mm/100mm etuakselin niin täytyy valita ns. oversize napa (20/110mm) ja muuntaa se adapterilla 15/100 milliseksi? Tämä on tosi hämmentävää, koska justridingalongin mukaan Dt Swissin oma manuaali kertoo väärin asioita. Ja sitten tuolla vilahtelee 142x12mm standardi joskus jopa X-12 merkinnällä. Onko noissa jotain eroa? Takahaarukassa tulee olemaan 142x12mm Maxle.

    Navat ja ohjauslaakerit on kyllä aikamoinen millimetriviidakko! Olis kyllä helpompi ostaa koko pyörä valmiina.
    Takanavan kohdalla pitää vain huolehtia siitä että akselikoko ja navan leveys on oikea, muut hienot tuotemerkit voi heittää romukoppaan, silloin sillä on oikeasti väliä kun rupeat ostamaan vara/uutta akselia runkoon.

    Etunavoissa kaikkia tosiaan ei voi muuntaa QR -> 15mm/20mm koska etunavan laakeri on yksinkertaisesti liian pieni että siitä mahtuisi kunnon akseli läpi..

  29. #449
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    369
    Kiekkoja tilailemassa, hinta maksimi 300€. Ei tarvitse olle tubeless ready. Paras vaihtoehto? 15mm edessä ja pikalinkku takana.

    Näitä katsellut:
    http://superstar.tibolts.co.uk/produ...roducts_id=656

  30. #450
    29 kirkot haussa. Viime vuoden Alppiressulla sain kiekot almäkiä rymistellessä kieroiksi ja nyt olisikin vahvemmat kiekot haussa tämän kesän reissua varten. Olen katellut ZTR Flow Ex + Hope Pro 2 Evo settiä. Kiekot tulisivat myös ensi vuonna tehtävää Islannin ympäripyöräilyä varten, jolloin alla on toivottavasti Salsa Fargo. Sopivatko kiekot molempiin tarkoituksiin vai kannattaako katsella joitakin muita kiekkoja?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •