GiantElectrobikeFillariHepha
Sivu 32 / 134 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 30 31 32 33 34 42 82 132 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 931 - 960 / 4013

Aihe: Työmatkatemmon säännöt?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Tuskin edes porukalla ohi menisi kaikista yksilöistä, ei ainakaan ylämäessä.
    Onneksi pääsen tasasella sentään nopeemmin kuin vakio laillinen mopo. Ja kunto riittänee pidemmälle kuin mopon bensat pitää tuota vauhtia.

Ainakin pappatunkat. Meinaan jos yrität sillä normaaleissa maantieolosuhteissa pitää 45 km/h keskaria niin ei onnistu. Sillä 1.5 hp:n teholla ja painolla vaikka kuski olisikin kevyempi kersa.

Mutta hyvää vauhtiharjoitusta saa kun nappaa nykyaikasen moposkootterin peesiin, ne kun jaksaa kulkea tuon 45 km/h melkein kaikki ylämäetkin... alamäissä saa sitten jarrutella siellä peesissä.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Ragnar Guest
    Kevät on tuonut teille työmatkapyöräilijät, joiden ohi Ragnarkin pääsee edes sen kummempia tempomatta - jipii!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wacky Katso viesti
    Nyt puhuit siitä onko toinen edellä vai ei, kun minä puhuin ohittamisesta. Se on täysin totta että olet edellä heti kun pyöräsi etummaisin osa on toisen etummaisen edellä, mutta et ole vielä ohittanut tätä toista pyörää vaan se tapahtuu vasta kun olet kokonaan tämän edellä.

Kukahan se sanoi, että "Jos pitää keksiä jotain lisäsääntöjä, ehtolauseita ja pisteytyksiä, niin kannattaa katsoa peiliin, koska sieltä näkyvät häviäjän kasvot. Ja jos nyt tuntuu siltä, että tuo on epäreilu sääntö, niin aja kovempaa, jumalauta."

Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Kukahan se sanoi, että "Jos pitää keksiä jotain lisäsääntöjä, ehtolauseita ja pisteytyksiä, niin kannattaa katsoa peiliin, koska sieltä näkyvät häviäjän kasvot. Ja jos nyt tuntuu siltä, että tuo on epäreilu sääntö, niin aja kovempaa, jumalauta."

Niin esimerkiksi tieliikennelaki määrittelee aika osuvasti ohittamisen siinä missä eri urheilulajeissa kehitetaan käsitettä Tuli maaliin ensimmäisenä/voittaja/parhaana ja toisille se vaan on vaikeampaa.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Jos on epäselvyyttä siitä, tulitko ohitetuksi vai et, niin todennäköisesti tulit ohitetuksi.

Selittelyt ovat häviäjille.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Jos on epäselvyyttä siitä, tulitko ohitetuksi vai et, niin todennäköisesti tulit ohitetuksi.

Selittelyt ovat häviäjille.
    Siis kestoselittäjä asb olisikin kestohäviäjä? Minä kun luulin jotain ihan muuta, mutta ... niinhän se on
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Tänään oli kivaa olla työmatkalaisten kiusana. Kotimatkalla oli aika mukava 6-8m/s vastatuuli, eli mitä oivin jekkuilusää. Ajelin todella iisisti läskipyörällä odotellen ohittavaa tempoilijaa. Kaksi hybridimiestä tarttui matkan aikana pyydykseen. Hävisin kaksi kertaa, mutta sain hupia koko rahan edestä.

Ensimmäinen ohitti raskaalla poljennalla ja kevyellä huohotuksella jo ensimmäisen kilometrin kohdalla. Siitä ikään kuin huomaamatta nostin vähän vauhtia ja katselin kuinka hän vilkuili taaksepäin ja kiihdytti yrittäen päästä karkuun. Punaisena mollottavat liikennevalot pelastivat hänet totaalinöyryytykseltä. Hän oli silminnähden puhki siitä että joutui tempomaan n. 22km/h vauhdilla tuolla tuulella. Pysähtyessään valoihin hän näki kuinka kolistelijalla oli kaikki hyvin ja oltiin vielä mukavasti aerobisen puolella, hänen katseensa oli kuin ajovaloihin juuttuneella peuralla. Peuran selkäranka oli murskana ja hän jättäytyi suosiolla taakse vaikka lähdin valoista todella rauhallisesti.

Toinen oli oikeastaan aika kovassa kunnossa. Saavutin hänet noin puolimatkassa kun hänellä oli selvästi hitaampi vauhti kuin minulla. Saavuttaessani hän vilkaisi taakse ja nosti vauhtia niin etten pääsisi ohi. Siinä sitten katselin kun edessäni oli taas valokeilaan juuttunut peura, ei muuta kuin lisää löylyä. Hän huomasi että lähestyn jälleen ja alkoi tuuttaamaan oikein kunnolla. Päätin jättää nöyryytyksen vähän isompaan mäkeen joten annoin hänen pysyä vähän edellä. Mäen tultua pidin vauhtia vaihtamatta vaihdetta. Edessäni alkoi melkoinen heiluminen kun peura yritti takoa voimaa kampiin penkistä istuen, putkelle nouseminen olisi osoittanut heikkoutta. Heti mäen loputtua hän kääntyi asuintalon pihatielle, toivottavasti omaan pihaansa.

Lumien ja jäiden poistuminen näkyy selkeästi pyöräilijämäärissä. Tänään alkoi olla päänahkoja liikkeellä jo niin paljon, että sekosin laskuissakin jossain vaiheessa. Yhden, helposti kiinni ajetun, viimeisen päälle kisavaatteissa olleen taakseen pälyilleen uhrin kohdalla tein harvinaisen poikkeuksen - päätin välttää ylimääräistä häslinkiä, enkä en mennyt uhrista ohi, koska olin kääntymässä 50 m päässä olevasta risteyksestä toiseen suuntaan. Säästin siis ko. pyöräilijän tappion tuomalta häpeältä. Sen takia olen ansainnut lisänimen Armelias liitettäväksi nikkiini - Mosse Armelias. Tai voisi se olla Jalomielinenkin...
    Mosse muokkasi tätä : 16.04.2013 at 12.56

9. Kesäpyöräilijän ohittaminen huhtikuussa ei anna pisteitä.

Tänään muuten tuli reittivalintapisteet kun mäkiä välttelevä työmatkailija kiersi (Helsingissä) Tuusulanväylän vieressä Maunulasta Metsälään vievän mäen alakautta niinkuin monet tekevät siinä kohtaa. Hän ohitti minut vasta Alppilan kohdalla, eli melkoinen tappiokierto oli kyseessä! Luulen että kyseessä ei ollut kesäpyöräilijä. Itse olin liikkeellä mummopyörällä ja ylim. hikeä vältellen.
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ketjureaktio Katso viesti
    Kesäpyöräilijän ohittaminen huhtikuussa ei anna pisteitä.
    Työmatkatemmossa ei saa pisteitä vaikka ohittaisi itsensä Alberto Contadorin. Mutta kesäpyöräilijä kyllä voi hävitä huhtikuussakin, mitäs läksi...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mosse Katso viesti
    Sen takia olen ansainnut lisänimen Armelias liitettäväksi nikkiini - Mosse Armelias. Tai voisi se olla Jalomielinenkin...
    Armelias, jalomielisyys tai muukaan hellämielisyys muita pyöräilijöitä kohtaan eivät kuulu työmatkatempoon.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ketjureaktio Katso viesti
    Kesäpyöräilijän ohittaminen huhtikuussa ei anna pisteitä.

Tänään muuten tuli reittivalintapisteet kun mäkiä välttelevä työmatkailija kiersi (Helsingissä) Tuusulanväylän vieressä Maunulasta Metsälään vievän mäen alakautta niinkuin monet tekevät siinä kohtaa. Hän ohitti minut vasta Alppilan kohdalla, eli melkoinen tappiokierto oli kyseessä! Luulen että kyseessä ei ollut kesäpyöräilijä. Itse olin liikkeellä mummopyörällä ja ylim. hikeä vältellen.
    Eilen oli mielenkiintoinen tilanne poilkiessani kohti Helsingin maalaiskuntaa. Ohitin Espoon Niittykummussa muuan työmatkailijattaren. En itse tullut kertakaan ohitetuksi. Lehtisaaressa ohitin ko henkilön toistamiseen ?????????

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mosse Katso viesti
    Lumien ja jäiden poistuminen näkyy selkeästi pyöräilijämäärissä. Tänään alkoi olla päänahkoja liikkeellä jo niin paljon, että sekosin laskuissakin jossain vaiheessa. Yhden, helposti kiinni ajetun, viimeisen päälle kisavaatteissa olleen taakseen pälyilleen uhrin kohdalla tein harvinaisen poikkeuksen - päätin välttää ylimääräistä häslinkiä, enkä en mennyt uhrista ohi, koska olin kääntymässä 50 m päässä olevasta risteyksestä toiseen suuntaan. Säästin siis ko. pyöräilijän tappion tuomalta häpeältä. Sen takia olen ansainnut lisänimen Armelias liitettäväksi nikkiini - Mosse Armelias. Tai voisi se olla Jalomielinenkin...
    Olisko sittenkin Mosse Voitontahdoton tai Mosse Kilpailukyvytön...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H32i Katso viesti
    Eilen oli mielenkiintoinen tilanne poilkiessani kohti Helsingin maalaiskuntaa. Ohitin Espoon Niittykummussa muuan työmatkailijattaren. En itse tullut kertakaan ohitetuksi. Lehtisaaressa ohitin ko henkilön toistamiseen ?????????
    Tilanteen kuvailusta päätellen hävisit.
    Rennosti paikat jäykkänä

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H32i Katso viesti
    Jos kyseessä olikin ne kuuluisat Helsingin maalaiskunnan identtiset kaksostyömatkailijattaret?
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Rupeaa olemaan taas enemmän pyöräilijöitä liikkeellä, ja kiva niin. Talvella oli kovin hiljaista kelveillä, mut eipähän mennyt kukaan ohi.

Armelias, jalomielisyys tai muukaan hellämielisyys muita pyöräilijöitä kohtaan eivät kuulu työmatkatempoon.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuhat1000 Katso viesti
    Olisko sittenkin Mosse Voitontahdoton tai Mosse Kilpailukyvytön...
    Prkl, olette oikeassa! Mikä hel**tin herkkä hetki mullekin tuli? Sirottelen päälleni tuhkaa ja syön hatullisen pa*kaa rankaistakseni itseäni tästä typeryydestä. Jatkossa ei armoa anneta, ei edes lapsille tai vammaisille!!1!

Hävisin tänään. Sen siitä saa kun ei vahdi selustaa. Mopo meni harjulla ohi, kun satuin ajamaan kevaria juuri kun amiskoulu loppui. Tästä suivaantuneena myös mopoilija koki tappion minulle, minä toisen tappion ja se myös.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Noni. Joku spessun ajokamoihin sonnustautunut feminiinisen oloinen maantiepyöräilijä kuittas mun ohituksen tänään. Nielen tappion karvasta kalkkia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kampia Katso viesti
    Rupeaa olemaan taas enemmän pyöräilijöitä liikkeellä, ja kiva niin. Talvella oli kovin hiljaista kelveillä, mut eipähän mennyt kukaan ohi.
    No ei se ole kivaa, että muita tempoojia on ilmestynyt baanalle. Tänäänkin tuli tuplatappio parille romupyöräilijälle. Tosin epäilen heidän roikkkuneen peesissä tovin, puolikuurona kun ajelen pipo korvilla. Ja tempossahan ei peesta prkl. Joo, joo tiedän, seliseli, mutta ottaa niin koville!
    "Cycling is not rocket science" (Uncle Jens)

Makea työvoitto tuossa keskiviikkoiltana; vyölaukkusälli poukasi päin punaisia juuri kun olin saavuttamassa. Minäpä jäin odottamaan vihreitä. Heebo kai luuli päässeensä karkuun. Kelasin mittariin 35 kilsaa tunnissa valoista päästyäni.... Tarpeentonta kai sanoa kuka oli hiku.....
    Peikkomainen flaksi

Vaikka en olekaan voittanut yhtään mitään (koska se ei ole TMT:ssä mahdollista), niin sen voin todeta, että parina viime päivänä olen päässyt juottamaan usealle tuulipukuhybridistille tappion karvasta kalkkia vanhan turuntien kelvillä mormoonikirkon ylämäessä ennen Rastaanlantien valoja. Siinä on ollut paha vastatuuli ja tempoilijat taipuu ylämäessä yleensä muutenkin. Ei mitään vaikeuksia annostella parit kalkit kilpailijoille 26" maasturilla.

-Lauri
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Ragnar Guest
    Tänään sattunutta: Joku ajoi rinnalle, jolloin minä käänsi innostuneena päätäni nähdäkseni, ken aikoo aiheuttaa häviöni. Tyyppi ei katsonut takaisin muttei myöskään mennyt ohi. Siispä kiristin tahtia ja vältin häviön. Hämmentää?

Eilen väärinpäin käännetyillä kilpurin sarvilla varustettu hupparihyypiö painoi kohtuu uudenkarhealla maantiepelillä risteyksestä editseni sopivasti juuri kääntösuuntaani. Heti alkuun jo huomasin, että kyseessä ei fillarista huolimatta ole harrastaja. No, käänteinen stonga jo tuon kertoi.. ajoin kevyttä ajonopeutta rinnalle ja ähinä/kahina sen verran selkeää etten koukannut oikealle heti takaisin vaan jatkoin muutaman sata metriä siinä "vasenta kaistaa" sillä varalla, jos kaveri yrittäisi jotain.. Ei yrittänyt joten matka jatkui seuraaviin valoihin saakka. Punaisissa tuli rinnalle. Vaihdoin hanskat (sormikkaat) ajohanskoihin ja siinä samalla valot jo vaihtuivatkin.. Kaveri polkaisi etiäpäin.. jäin siihen iskuetäisyydelle odottamaan lähestyvää loivaa muutaman sadan metrin mäkeä..

Ajelin mäkeä ylös katsellen taakse josta näkyikin todellinen haaste lähestyvän.. ajovermeisiin pukeutunut kilpurikuski.. Olimme siis "irtiottoryhmä" pelotonista irtautuneen pyrkyrin tähtäimessä.. eroa oli pari sataa metriä ja poljeskelin mäkeä tasavauhtia ilman käsiä venytellen samalla.. ohitin hupparikaverin tällä perusmenolla lopullisesti. Kuntopohja ei riittänyt tyypillä edes säälliseen ajovauhtiin saati yli 20km/h mäkivauhtiin. Mielessäni oli kuitenkin odotus ajomiehen saamisesta hännille..

Alamäessä vauhti karkasi jo 40km/h tienoille ja seuraavat valot osuivat vihreiksi.. pälyilin missä asti ajomies on. Oli saavuttanut mäessä meitä, mutta etäisyys silti edelleen huomattava. Pitkä, tasainen suora, edessä jolloin ajattelin välin kaventuvan. Ei kaventunutkaan vaikka nopeus ei ollut kuin 27-30km/h. Seuraavassa alamäessä sitten ajattelin etten enää jää odottelemaan vaan polkaisin vauhdin pysyvästi päälle 30km/h jolloin viimeistään ajomies jätti takaa-ajon.. jos koskaan edes tosissaan oli aloittanutkaan. Lievä pettymys siis.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    vanhan turuntien kelvillä mormoonikirkon ylämäessä ennen Rastaanlantien valoja
    Tuo on muuten loistava paikka pikku intervallille. Esimerkiksi tänä aamuna huomasin notkossa, että suojatiellä valo vaihtui vihreäksi. Hirveä spurtti, että ehdin yli. Sitten sykkeiden palauttelua ja uusi spurtti pieneen ylämäkeen.
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti *J* Katso viesti
    Heti alkuun jo huomasin, että kyseessä ei fillarista huolimatta ole harrastaja.
    Tässä vaiheessa täytyy muistuttaa, että työmatkatempo ei ole mikään harrastus.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Tuo on muuten loistava paikka pikku intervallille. Esimerkiksi tänä aamuna huomasin notkossa, että suojatiellä valo vaihtui vihreäksi. Hirveä spurtti, että ehdin yli. Sitten sykkeiden palauttelua ja uusi spurtti pieneen ylämäkeen.
    Se on! Mulla on siinä kohtaa aina paluutyömatkaa ~13km takana, ja esim. tänään punttitreeni ja tietysti koko viikon 145km työmatkat reidessä, niin koetellaan miestä spurtissa. Mutta just ehdin spurtata valoista ja taisin pari pyöräilijää ja yhden skootterinkin hävitytin.

-Lauri
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Tässä vaiheessa täytyy muistuttaa, että työmatkatempo ei ole mikään harrastus.
    Niin kukas nyt työntekemistä harrastaisi. Enemmän puhutaan rakkaudesta lajiin-jutusta.

Vältinkö tänään tappion, kun läksin autolla töihin, vaikka oli hieno aamu? Miten se nyt menikään pykälien mukaan.........
    "Cycling is not rocket science" (Uncle Jens)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ejex Katso viesti
    Vältinkö tänään tappion, kun läksin autolla töihin, vaikka oli hieno aamu? Miten se nyt menikään pykälien mukaan.........
    Riippuu ohittiko sut joku autolla? Tempoilit siis autosarjassa.
    Rennosti paikat jäykkänä

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •