Niitten paristojen pitää olla oikeaa mallia. Mikä tahansa LR44 ei käy. Kesän ne yleensä tuppaa kestämään, ja talven kesti mullakin vaikka oli ulkotallissa koko-ajan lenkkien välit. Katson huomenna tarkan tyypin, nyt ei muista.
Kävin ajaan PT G3 (Garmin Edge 500 mittarina) ja Rotor Powercrankeillä (Joule GPS mittarina, koska tykkään siitä empi ja sitä on tarkoitus käyttään kampien kanssa anyway.). Eilen tuli ajettua vähän kovempaa, joten tänään oli parempi vaan keskittyä kyttäämään numeroita eikä itsekeskeisesti nauttia kivusta. Tein siis sellasella teholla mistä voi pitää yllä viä helposti mutta kuitekin vähän reippaammin että tulisi watti-erojakin, 3 vetoa, 5min kerta. Kun tehot pyörii siinä 360-375w, on keskitehossa max 2w ero, eli alle +-0,5%. Ja PT näytti enempi. Siinä vaiheessa kiinnosti kokeilla jotain maagista ketjurasvaa jolla säästäää 10w, mun vakioketjuvahan sijaan....
Sekalaisessa ajossa, varsinkin kinttusuorana rullailussa, oli suurempi ero, eli muutama %. Ei hirveän huolestuttavaan mutta täytyypä laittaa viä 2x Joule GPS:ää ja katsella myös NP:tä Training Peaksista,ettei vaan ero johdu kompuutterien keski-arvoitusten arvoituksista. Tärkeintä että vedoissa teho on luotettava ja todella tarkka eikä mitään: "40minutes of useless data, are kidding?.."-juttuja esiinny.
Noi Rotorin kammet on muuten 160g sippoisemmat kuin sakukilpailija, vastaavalla 3D+ kammella. 560g oli 172mm kompacti-setti. Mikä on varsin kohtuullista. Kalibrointi, jotai ei tarvitse tehdä usein, on hauska, painaa manuaalikalirointia vain 2 kertaa, ja katsoo että numerosarjat on eri. Kammet vaan pysty-asennossa, eikä lapikkaita piällä. Lämpötila ei vaikuta kalibroitiin kuten muissa mittareissa.
PT:hän kalibroi kun rullaa hetken ketju löysänä, kestää muutaman sekunnin siis. Lämpimästä kun ottaa sellaisen kylmään niin tehot on matalammat. Kylmästä lämpimään, pikkasen liian lupaavat.
Kirjanmerkit