MPMessutGiantGarminElectrobike
Näyttää tulokset 1 - 30 / 2131

Aihe: Lapin polut?

Threaded View

Edellinen viesti Edellinen viesti   Seuraava viesti Seuraava viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti M11ka Katso viesti
    kuulostaako tuo realistiselta 3-4 yön matkalta vai olisiko tarvetta varata enemmän aikaa.
    Jos lähdette Utsjoen kylältä, niin matkaa Pulmankijärvelle kertyy n.100km (Skalluvaarasta n.10km vähemmän). Pulmankijärveltä Sevettijärvelle on matkaa 60-70km. Jos pystyy ajamaan vähintään n.50km päivässä, niin neljä yötä riittää hyvin. Kolmeen joutuu polkemaan jo vähän enemmän. Keskinopeudeksi repun kanssa muodostunee 10km/h (+-3km/h). Utsjoelta Pulmankijärvelle reitti on pääasiassa hyväkulkuista (Vetsijoen ylitykset ja pari isompaa jänkää hidastavat hieman), mutta Pulmankijärveltä Sevettijärvelle on selvästi hankalampaa maastoa. Itse olen ajanut vain osan Pulmankijärvi-Sevettijärvi reitistä ja mulla ei ole siitä mitään hyvää sanottavaa, kun tykkään enemmän avotunturista ilman vetisiä jänkiä

Jos itse valitsisin 3-4 yön reissulle reitin Utsjoelta, niin ajaisin Kuoppilasjärven reitin Baddasta Utsjoelle, josta Ailiggaalta Skalluvaaraan (useampia reittimahdollisuuksia), Skalluvaarasta Riekkojärvien reittiä Kaldoaivin reitille ja siitä Pulmankijärvelle (tai Njallavaaraan Njuohgarggun reittiä). Pulmankijärveltä sitten osin avotunturissa kulkevaa tietä pitkin Nuorgamiin (Njallavaarasta Tenon vartta kulkevaa tietä pitkin parikymmentä kilometriä Utsjoelle). Auton (jos on) voisi jättää vaikka Utsjoelle ja ajaa siirtymät pikitietä. Koko matka on ajettavaa reittiä mukavilla maisemilla.
    thm muokkasi tätä : 20.04.2013 at 12.16 Syy: Täsmennystä
    utsjoenmtbreitit.weebly.com

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •