GarminElectrobikeGiantHepha
Sivu 20 / 70 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 30 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 2071

Aihe: Hissitolppaa

  1. #571
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Oma Reverb päästi ilmat pihalle tos taannoin eikä lukitus tuon jälkeen toiminut enää kunnolla.. Tolppa on tilattu B-D:ltä mutta vein tolpan kuitin kanssa paikalliselle sramin jälleenmyyjälle joka lähetti maahantuojan huoltoon ja tasan viikossa sain takasin huollettuna.. ei muuten kyllä mitään moitittavaa ole ollut reverbin kanssa..
    The end of the road is just the beginning...

  2. #572
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leku Katso viesti
    Jaa se tämä uusi LEV toimi kuukauden . Nyt sen saa napista liipaistua lyhyempään suuntaan, mutta vehjes ei lukitu alas, vaan hiipii ittekseen lähes yläasentoon. Eikun pakettiin ja takaisin myyjälle tämäkin.
    Mulla se teki jotain tommosta kun pääs jäätymään systeemit, oisko näille plusmiinuskeleille herkkä laite?. Tosin heti oireilun alettua se ei kunnolla noussut ylös asti, mutta pienen käytön jälkeen homma alkoi pelaamaan.

  3. #573
    Liittynyt
    09/1999
    Viestit
    5.830
    Meinasin lähteä lenkille, mutta eihän toi pysy nyt enää ylhäälläkään vaan luistaa. Onpas kranttuja vehkeitä, mutta en mä mitään reverbbiäkään jaksa katella. Hiiohoi ja vanha kunnon Enve kiinni.


  4. #574
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.337
    Alkoi kuulostamaan tutulta tuo Reverb ja hetken penkomisen jälkeen semmoinen löytyikin varastosta... Saas nähdä pysyykö kunnossa kun ilmauksen jälkeen.

  5. #575
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Reverbbi on kyllä toiminnaltaan aivan pätevä laite ja sietää sontaa keskimäärin aika hyvin, mutta se kaukosäätönamiska vain on sysipaska. Semi-hankalassa kulmassa pitää namiskaa painaa kun tulee jarrukahva tielle ja namiska ottaa helposti damagea, vaikka on vasemmalla puolen stongan alapuolella. Oon paskonu jo kolme namiskaa(~40€ laaki) ja vasta kun itte teki pehmeemmästä matskusta(jotain räkä alumiinia) joka kestää vääntelyä niin se on kestänyt poikkeutumatta, joskin solmussa harvase päivä kun on pyörässä ollut kiinni. Toki joku voisi sanoa että pitäisi ajaa vähän rauhallisemmin tai muuten järkevämmin ettei oo värkit särki kokoajan, mutta eipä siitäkään oikein mitään tuu jos himmailemaan rupee... LEViä en henkilökohtaisesti ole vielä omistanut, mutta sellainen tulee seuraavaan pyörään, jahka sellainen joskus malttaisi saapua. Sen mitä olen LEViä testaillut niin se kaukosäätömekanismi on ylivoimaisesti miellyttävin käyttää "oikeassa tilanteessa", niistä hissitolpista mitä on päässyt testaamaan.

    Tuon toimivan kaukosäätimen merkitystä aliarvioidaan mielestäni aivan liikaa, mielummin ottaisin vaikka enemmän huoltoa vaativan tolpan kuin huonolla kaukosäätimellä olevan...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  6. #576
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Mullakin on Reverbin nappi vasemmalla puolella tangon alla, mutta ei oo kertaakaan mennyt paskaksi. Ilmeisesti on sitten aika lailla kiinni kuskista, että osuuko esim. polvet siihen. Itellä on kyllä muutenkin Reverb toiminut loistavasti, vasta nyt yli vuoden-puolentoista aktiivikäytön jälkeen käytin huollossa, kun yläasentoon tuli pientä klappia/painumaa. Mutta ei toikaan nyt täydellinen oo, akilleen kantapää omassa käytössä on ollut letkun liitos tolppaan, joka on pari kertaa vuotanut. Tosin lähinnä letkun lyhentämisen (vaihdoin toispuoleisen remoten) ja huollon yhteydessä, pyörässä kiinni ollessaan se on ihme kyllä kestänyt. Ton liitoksen kun sais modattua paremmaksi, niin tolppa ois lähes täydellinen. Ja kuinka monesta muusta hissitolpasta on saatavana Stealth-versiota?

    Tässä muuten vähän lisää Thomsonin tulevasta hissitolpasta:
    http://www.bikerumor.com/2013/04/10/...t-impressions/

    Aika pitkään ne tota hinkkaa ja viimeistelee, mutta hyvä tietty sinänsä. Tulee vaan heti mieleen, että onko se puoliksi vanhentunut jo ulostullessaan, kun ei ole Stealth-mallia? Ja aika aika hyvin varmaan imee toi vaijerinkuori paskaa sisään satulan päästä?

  7. #577
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Onkos muuten muut LEVin omistajat laittanut jotain kitkatahnaa tolpan ja rungon väliin niinkuin ohjeissa sanotaan? Jos kyllä, niin mitä?
    Itse laitoin kuivana sisään, kun rasvaus ehdottomasti kiellettiin, vaikka luulis sen nyt pysyvän ylhäällä rasvankin kanssa niinkuin kaikki muutkin tolpat. Vai onko tuossa niin ohuet seinämät että heti alkaa ahdistamaan jos tolpankiristin on yhtään liian kireällä?

  8. #578
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.722
    Olisiko jotain suositusta 27.2 -putkeen menevästä hissitolpasta? Joka vielä kestäisi 100+ -kuskin...

    Miten nuo hissitolpat asennetaan? Upotetaanko ne kaulusta myöten vai kiristetäänkö kuten normitolppa jollekin sopivalle korkeudelle?

  9. #579
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.722
    Jahas, itse itselleni vastaten: näyttäisihän noita nyt olevan lähinnä Gravity Dropperilla ja Kind Shockilla... täytyy lueskella kokemuksia noista.

  10. #580
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Miten nuo hissitolpat asennetaan? Upotetaanko ne kaulusta myöten vai kiristetäänkö kuten normitolppa jollekin sopivalle korkeudelle?
    Tolppaa ostaessa sun pitää ottaa huomioon se, että miten korkeelle haluut penkin ja kuinka matalalle haluut sen ala-asennossa. Lisääksi tarviit tiedon, kuinka paljon runkovalmistaja suosittelee tolppaa jäävän rungon sisään. Tyypillisesti 10cm on ehdoton minimi ja 15cm ehkä turvallisempi. Näiden kaikkien speksien perusteella sitten valitset kokonaispituudeltaan ja liikkumavaraltaan sopivan hissitolpan. Asennuksessa ei tarvi upottaa tolppaa kaulusta myöten runkoon, mutta kuten mainittu, niin rungon sisään pitää jäädä riittävän pitkä pätkä tolppaa.

  11. #581
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.722
    ^Ok, tänks. Pitää mitata perussatulan kanssa sopivat korkeudet ja tilailla sitten. Olen tottunut polkemaan XC- ja HT-fillareilla tosi korkealla (jalat melko suorina), mutta nyt täytyy opetella uusi tyyli.

  12. #582
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Itellä on 125mm säätövaralla oleva Reverb säädetty niin että ylimmillään on sillä polkemistehokkaimmalla korkeudella jota käytän siirtymillä ja välillä ylämäissäkin jos on tarpeeksi jyrkkää/korkea.. Perus polkuajelussa on satula 3-5cm alempana jotta helpottaa jumppaamista ja jyrkissä alamäissä tai pitempään alaspäin viettävillä poluilla missä mennään painovoiman avittamana ja tulee droppii/hyppyy niin tiputan jakkaran ihan alas asti..
    The end of the road is just the beginning...

  13. #583
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    133
    LEV on komia peli, mutta pitäisikö sitä liuputkea jotenkin yrittää suojata, kun takarengas heittää hiekkaa ja muuta skeidaan siihen putkelle ja sitten kun sitä liu'uttelee ajon aikana vaikka kuinka monta kertaa, niin voisi kuvitella ettei putki siitä hyvää tykkää?

    Onkos mitään virityksiä tai valmiita ratkaisuja olemassa? Sisäkumin sisään pakkaaminen ei oikein ole hyvä, kun välillä pitäisi saada pestyä ja öljyttyä.

    15 senttinen versio kyseessä...

    Kiitos ja kumarrus.

  14. #584
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.722
    Näyttäisi noissa 27.2 -versioissa olla kokovalikoimat melko vähissä. Kind Shockilta löytyy kaksi mallia (LEV ja Supernatural) ja molemmissa tasan yksi koko: 400/100 tai 350/100. Eipähän tule valinnanvaikeutta

  15. #585
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Gravity dropperia saa myös 27.2 koossa. Mm. Crc:ltä.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  16. #586
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Onkos muuten muut LEVin omistajat laittanut jotain kitkatahnaa tolpan ja rungon väliin niinkuin ohjeissa sanotaan? Jos kyllä, niin mitä?
    Itse laitoin kuivana sisään, kun rasvaus ehdottomasti kiellettiin, vaikka luulis sen nyt pysyvän ylhäällä rasvankin kanssa niinkuin kaikki muutkin tolpat. Vai onko tuossa niin ohuet seinämät että heti alkaa ahdistamaan jos tolpankiristin on yhtään liian kireällä?
    Hammastahna toimii Ei ole kyllä toiminta häiriintynyt vaikka ihan normaalikireyteen on laittanut.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  17. #587
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    713
    KindShockin Dropzonella nyt pari kesää takana ja nyt ei tunnu enää pysyvän aina satula ylhäällä.
    Luulin talvikeleillä että on vain pakkasen jäädyttämiä vaijeri ym ongelmia mutta tuntuu se nyt plussakeleilläkin aina välillä jäävän lukittumatta.
    Pienellä kopautuksella sen saa jäämään paikalleen, muuten valuu painon alla alas heti. olisko joku sisäinen venttiili vähän jumissa/herkällä.
    Yuutuubista ei löydy kuin perus huoltovideo jossa putsataan vain pintoja degreaserilla, onko tossa mitään muuta tehtävissä vai heitänkö sillä muuttolintuja?

  18. #588

    Hissitolppaa

    Jos se kopautuksella lukittuu niin ehkä jossain väärässä välissä on kuraa? Saako sitä mekanismia puhdistettua tai edes avattua?


    Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  19. #589
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeizei Katso viesti
    Hammastahna toimii Ei ole kyllä toiminta häiriintynyt vaikka ihan normaalikireyteen on laittanut.
    Mitkähän on hammastahnan korroosionesto-ominaisuudet? Ettei tolppa jumahda kiinni aikaa myöten. Kitkan puolesta sinne välttämättä mitään tarvisi, pysyy hyvin paikallaan kuivanakin.

  20. #590
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Carbon pastella voi lisätä kitkaa. Tosin yleensä sitä suositellaan vain metalli- ja hiilariosien väliin (esim. satulatolppaan hiilarirungossa tai hiilaritankoon alustemmissä).

  21. #591
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cabron Katso viesti
    LEV on komia peli, mutta pitäisikö sitä liuputkea jotenkin yrittää suojata, kun takarengas heittää hiekkaa ja muuta skeidaan siihen putkelle ja sitten kun sitä liu'uttelee ajon aikana vaikka kuinka monta kertaa, niin voisi kuvitella ettei putki siitä hyvää tykkää?

    Onkos mitään virityksiä tai valmiita ratkaisuja olemassa? Sisäkumin sisään pakkaaminen ei oikein ole hyvä, kun välillä pitäisi saada pestyä ja öljyttyä.

    Samalla tavallahan sulla keulan liukuputkiin sitä paskaa lentää ajaessa, joskin keulassa liukuputket joutuvat liikkumaan vielä aikatavalla enemmän kuin hissitolpassa, mutta periaatteessa siis samanlaiset tiivistys systeemit noissa on ja samanlaiset huoltomekanismit pätevät...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  22. #592
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Ei takarenkaasta lentävä paska oo ainakaan Reverbiin vaikuttanut millään lailla, mutta en sitten tiedä millaiset tiivisteet LEV:ssä on. Uskoisin kuitenkin, että asia on otettu jo suurimman osan tolppien suunnittelussa huomioon. Sitäpaitsi jos sen hissitolpan suojaksi laittaa vaikka sisäkumin, niin ei sekään välttämättä oo ihan ongelmaton ratkaisu, koska jos sisälle silti pääsee paskaa, niin sisäkumi pitää sen siellä sisällä aika tehokkaasti... Ja mitä itellä oli sisäkumi joskus Command Postissa, niin se esti tolpan lukittumisen ala-asentoon.

  23. #593
    Liittynyt
    01/2010
    Paikkakunta
    Ylläsjärvi
    Viestit
    321
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paulix Katso viesti
    KindShockin Dropzonella nyt pari kesää takana ja nyt ei tunnu enää pysyvän aina satula ylhäällä.
    Luulin talvikeleillä että on vain pakkasen jäädyttämiä vaijeri ym ongelmia mutta tuntuu se nyt plussakeleilläkin aina välillä jäävän lukittumatta.
    Pienellä kopautuksella sen saa jäämään paikalleen, muuten valuu painon alla alas heti. olisko joku sisäinen venttiili vähän jumissa/herkällä.
    Yuutuubista ei löydy kuin perus huoltovideo jossa putsataan vain pintoja degreaserilla, onko tossa mitään muuta tehtävissä vai heitänkö sillä muuttolintuja?
    Ihan satavarmaksi en vanno mutta rakeenteelta pitäisi totella samaa kuin i900 eli mahd. tämä ohje voisi helpottaa...

  24. #594
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tanska
    Viestit
    49
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paulix Katso viesti
    KindShockin Dropzonella nyt pari kesää takana ja nyt ei tunnu enää pysyvän aina satula ylhäällä.
    Luulin talvikeleillä että on vain pakkasen jäädyttämiä vaijeri ym ongelmia mutta tuntuu se nyt plussakeleilläkin aina välillä jäävän lukittumatta.
    Pienellä kopautuksella sen saa jäämään paikalleen, muuten valuu painon alla alas heti. olisko joku sisäinen venttiili vähän jumissa/herkällä.
    Yuutuubista ei löydy kuin perus huoltovideo jossa putsataan vain pintoja degreaserilla, onko tossa mitään muuta tehtävissä vai heitänkö sillä muuttolintuja?
    Mulla oli jossain vaiheessa Dropzonen kanssa vastaava ongelma. Selvis niinkin yksinkertaisesti, kun satulan alla oleva kaukosäädön vaijerin pää oli pystyssä ja otti satulan alapuolelle kiinni estäen lukituksen pääsyn kunnolla lukkoon asti. Tuskin vika tuossa on, mutta kannattaa varmaan tarkastaa ennen isompia huoltotoimenpiteitä.

    Yleisenä kommenttina mainittakoon, että itse tykkäsin K-S:n Dropzonen toiminnasta jotenkin enemmän kuin nykyisessä pyörässä kiinni olevasta Reverbin stealthista. Reverb tuntuu olevan jotenkin hitaampi ja tahmaisempi liikkeissään kuin Dropzone. Samoin mulle jäi mielikuva, että Dropzone olis ehkä vähän tukevampi. Hyviä tolppia tosin molemmat omalla kokemuksella.

  25. #595
    Liittynyt
    01/2000
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    3.451
    Eihän kellään sattuisi olemaan Reverbin enduro collaria ylimääräisenä? Erikseen ostetuissa kai tuli mukana? Tai jos on vinkkejä mistä löytyy niin kelpaa myös. En jaksaisi alkaa kovin kaukaa tilaamaan...

  26. #596
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.722
    Mitä näissä hissitolpissa tuo pituusmitta tarkoittaa. Siis jos on 400/100, niin 100mm säätövaraa, mutta onko tuo 400mm ulkoputken pituus vai kokonaispituus täysin "avattuna"?

  27. #597
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    kokonaispituus täysin "avattuna"?
    Juuri näin...
    The end of the road is just the beginning...

  28. #598
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    713
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kooki Katso viesti
    Ihan satavarmaksi en vanno mutta rakeenteelta pitäisi totella samaa kuin i900 eli mahd. tämä ohje voisi helpottaa...
    Kiitos vinkistä. Tein tuon KindShockin oman huoltovideon mukaisen "perusputsauksen" mutta se ei auttanut. Ja kun koitin tuota sisäpatruunaosaa painella irrallaan niin välillä aina se palautuu väliasennostaan täysin ulos, samalla jotain pientä sihinää sisältä kuuluen. Viittaisi siihen että se venttiili tosiaan ei aina täysin 100% sulkeudu. Tuo MTBR-foorumin kuvasarja on hyvä mutten uskaltanut vielä tuohon ryhtyä, tuo ilman lisäys systeemiin näyttää vähän haastavalta eikä sen käyttöventtiilin tuunaamisesta ollut tossa mitään.. Basaa sinne napin koloon tuntuu helposti kertyvän eikä sitä oikein putsaamaan pääse ellei koko systeemiä pura. WD40.llä koitin uittaa, katsotaan jos venttiili siitä herkistyisi..

  29. #599
    LEV tuli hankittua keväällä ja nyt testattua Espanjan vuorilla viikon verran. Täytyy sanoa että mainio keksintö tuo hissitolppa ainakin vuoristopoluilla. LEV toimi moitteettomasti koko reissun, ei myöskään minkäänlaisia klappeja - suosittelen.

  30. #600
    Pari vuotta palvellut Reverb jumiutui lopputalvesta, joten kokeilin ilmata sen ensimmäisen kerran. YouTuben opeilla homma tuntui luonnistuvan hyvin ja tolppa alkoikin toimia taas tosi nopeasti. Samalla huomasin saaneeni kuitenkin uuden, ei niin toivotun, ominaisuuden. Kaikissa asennoissa tolppa antaa noin kaksi senttiä periksi sille istuessa (eli valuu alaspäin). Tuon parin sentin jälkeen pysyy kuitenkin paikallaan, joten sinällään ei käytännössä haittaa ajamista. lähinnä mietityttää, alkaako tuo antamaa ajan kanssa enemmän periksi. Onko tuttu ongelma? Mikä avuksi? Teinkö jotakin väärin ilmetessa?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •