HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 48 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 46 47 48 49 50 58 98 148 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.411 - 1.440 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #1411
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    65
    Selkeesti liian kevyt . Mutjoo kyllä tolla varmasti ajaa ihan hyvin endurokisoja. Ite ehkä ottasin tommosen Swoopin jos noitte välillä pitäs arpoo.

  2. #1412
    Keulakulma on kyllä yllättävän jyrkkä tossa slidessä Oonkohan mä ainoo, jonka mielestä toi Swoop tuntuu aika järeeltä Suomen enskakuvioihin?

  3. #1413
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Keulakulma on kyllä yllättävän jyrkkä tossa slidessä Oonkohan mä ainoo, jonka mielestä toi Swoop tuntuu aika järeeltä Suomen enskakuvioihin?
    Enpä usko, itsekkään en tuota enskamäkeen ottaisi, pienen hetken miettisin jopa bike park käyttöön. Toki joillekkin sopii järeempi pyörä. Omasta mielestä suomi enskassa se nopein laite itsellä on 160mm-170mm joustava peli, ehkä vpp, ja melko kevyellä kokoonpanollla eli alta 14kg. Kevyet kiekot tuovat kiihtyvyyttä.
    Embrace the moment

  4. #1414
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Makuasia, jotkut tykkää ajella 150mm enskapyörillä ja jotkut sitten pykälän järeämmillä 160-170mm vehkeillä. Paljon varmaan vaikuttaa, että haluuko painottaa kisojen ulkopuolella normiajoa metässä vaiko kenties bikepark jne. alamäkiajoa. Jälkimmäiseen toi Radon ei ehkä yhtä hyvä ole.

  5. #1415
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Video pätkää Bronson:sta...

    The end of the road is just the beginning...

  6. #1416
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    221

  7. #1417
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Hauska nähdä että ajaako Minnaar ja Peat enskaa tällä, vaiko kenties Nomadilla.
    Peat mainitsi ainakin fb:ssä että koko Syndicaten tiimi ajaa Bronsoneilla enduron maailman cupii, eli myös Bryceland ja Gracia..
    The end of the road is just the beginning...

  8. #1418
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    Enpä usko, itsekkään en tuota enskamäkeen ottaisi, pienen hetken miettisin jopa bike park käyttöön. Toki joillekkin sopii järeempi pyörä. Omasta mielestä suomi enskassa se nopein laite itsellä on 160mm-170mm joustava peli, ehkä vpp, ja melko kevyellä kokoonpanollla eli alta 14kg. Kevyet kiekot tuovat kiihtyvyyttä.
    Itsellä 170/200mm joustava, VPP, kevyillä kiekoilla, koko läjä painaa himpun alta 15kg, josta runko (vanha Intense Uzzi VPX) syö pitkän siivun kiloja.. Toimii myös lenkkikäytössä mainiosti tarvittaessa nimenomaan keveiden pyörivien massojen ansiosta..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  9. #1419
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    168
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Itsellä 170/200mm joustava, VPP, kevyillä kiekoilla, koko läjä painaa himpun alta 15kg, josta runko (vanha Intense Uzzi VPX) syö pitkän siivun kiloja.. Toimii myös lenkkikäytössä mainiosti tarvittaessa nimenomaan keveiden pyörivien massojen ansiosta..
    Vähän kyllä epäilyttää tuo Uzzin lenkkikäyttö. Itsellä on huippuosilla DH pyörä jonka sais enduro renkailla 15kg paikkeille, mutta tuskin viitsisin sillä silti parkkipaikkaa kauemmas lähtä.

  10. #1420
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henkka.k Katso viesti
    Vähän kyllä epäilyttää tuo Uzzin lenkkikäyttö. Itsellä on huippuosilla DH pyörä jonka sais enduro renkailla 15kg paikkeille, mutta tuskin viitsisin sillä silti parkkipaikkaa kauemmas lähtä.
    Nimimerkki Space Cowboy vetää xc-lenkkiä Mondraker Summumilla (aiemmin Iron Horse Sundaylla) semmoista vauhtia että perässä ei pysy millään vehkeellä. Meidät muut on vaan aivopesty ajattelemaan että painavalla tai joustavalla pyörällä ei pysty ajamaan lenkkiä.

  11. #1421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Nimimerkki Space Cowboy vetää xc-lenkkiä Mondraker Summumilla (aiemmin Iron Horse Sundaylla) semmoista vauhtia että perässä ei pysy millään vehkeellä. Meidät muut on vaan aivopesty ajattelemaan että painavalla tai joustavalla pyörällä ei pysty ajamaan lenkkiä.
    Kunnon pitää olla rautainen, myö huonokuntoset yritetään epätoivoisesti päästä helpommalla
    Embrace the moment

  12. #1422
    Emmä tiedä onko tässä välttämättä aina kysymys siitä, että mitä jollain pyörällä pystyy joku kova jätkä tekemään. Ehkä enemminkin ajattelen niin, että jos pyörän käyttötarkoitus on selvillä, niin ostaa sitten siihen kyseisen tarkoitukseen parhaiten sopivan mankelin. Ja tokihan se pyörä sitten venyy yleensä niihin muihinkin tarkoituksiin tarvittaessa. Luulisi, että se homma olisi hauskintakin tällä tavalla :>

  13. #1423
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henkka.k Katso viesti
    Vähän kyllä epäilyttää tuo Uzzin lenkkikäyttö. Itsellä on huippuosilla DH pyörä jonka sais enduro renkailla 15kg paikkeille, mutta tuskin viitsisin sillä silti parkkipaikkaa kauemmas lähtä.
    oliskohan tuolla nyt jotain hiukka auki 30kilsan lenkkejä tullu heitettyä, ei tee pahaakaan se taitaa olla miehestä kiinni eikä pyörästä..

    Ja lisättäkööt vielä, että tuolla pyörällä lenkkeily on sellaista naatiskelua, vauhdin hurmaa koetaan lähinnä alamäissä
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  14. #1424
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Allekirjoitan kyllä ton Uzzin lenkkikelpoisuuden.
    Tosin mulla on uudemman mallinen Uzzi VP. Perä notkuu 180 ja keula 160. Kiekot taitaa olla mulla jotain +1800g ja enskarenkaat alla. Muutenkin mun tankki taitaa painaa n. 16 normi enskarenkailla ja 17 tosi painavilla renkailla. Käytännössä kaikki lenkit tulee sillä kuitenkin ajettua. Kovaa en tietty aja, mutta enpä tolla stumpilla juurikaan kovempaa mene ku siirtymillä. Siinä toki kilo vähemmän pyöriviä massoja alla. Jokatapauksessa perstuntuma on et stumppi notkuu enemmän jakkarasta ajaen. Brain-iskarin jos huoltaisi takaisin käyttöön, niin ehkä sit notkuminen vähenisi.
    Kyllä noi VPP ja DW linkut on todella hyviä ajaa ihan normilenkkiä pitkäjoustoisenakin. Ja ihan normijampoilla ilman terämiehen kuntoa.

    edit. Uzzin geometria soveltuu siis hyvin polkulenkkeilyynkin, vaikka on pitkäjoustoinen. Useimmat aidot DH-pyörät ei niinkään.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  15. #1425
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Tähän voisin Kemiztiä ja Itsokkia kompatakseni kertoa, että 15kiloinen Nomadikin on pysynyt poluilla mukana.

  16. #1426
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Tähän voisin Kemiztiä ja Itsokkia kompatakseni kertoa, että 15kiloinen Nomadikin on pysynyt poluilla mukana.
    ja usein jopa edellä
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  17. #1427
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Onhan sitä kisoissakin näkynyt top5:ssa pyöriä 140mm joustavasta (Orange Five) aina 200mm alamäkipyörään asti (Pivot Phoenix DH). Kuskistahan se loppupeleissä on kiinni.

  18. #1428
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Emmä tiedä onko tässä välttämättä aina kysymys siitä, että mitä jollain pyörällä pystyy joku kova jätkä tekemään. Ehkä enemminkin ajattelen niin, että jos pyörän käyttötarkoitus on selvillä, niin ostaa sitten siihen kyseisen tarkoitukseen parhaiten sopivan mankelin. Ja tokihan se pyörä sitten venyy yleensä niihin muihinkin tarkoituksiin tarvittaessa. Luulisi, että se homma olisi hauskintakin tällä tavalla :>
    Tottakai kannattaa valkata parhaiten omaa tarkoitusta vastaava fillari, pointti olikin lähinnä se, että kaikki pyörät on kuitenkin aika monikäyttöisiä, jos pääkoppaa ei ole pilattu pyöräfirmojen markkinointimateriaalilla.

  19. #1429
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti


    Muodoiltaan ei mitään hirveen uutta, mutta hyviä yksityiskohtia (direct mounttia, reverb stealth ilmeisesti, jne.). Hauska nähdä speksit huomenna ja toisaalta myös se, että ajaako Minnaar ja Peat enskaa tällä, vaiko kenties Nomadilla.
    Lainataan nyt kuvineen, kun onhan tämä nyt aika kuumottava laitos. Värityskin jo niin ruma, että on jo hieno. Ja tuo syndicaten räppäilyvideo tällä vehkeellä myös aika vauhdikasta menoa joskin tuo kööri tulisi vaikka Helkama Oivalla aika näyttävästi.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  20. #1430
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    26
    Mitä mieltä ootte Intense Carbine 275?
    http://intensecycles.com/carbine-275/

    Olen nyt vähän Jari-Matin (Move&Go) keskustellut millaista pyörää tässä ostais ja tuon pyörän kun näin niin eipä paljo muuta tehnyt enään mieli Oli sen verran hiano peli (tuo vihreä varsinkin)!
    Hintaa sillä nyt on reilusti yli alkuperäisen budjetin joten täytyisi säästää hiukan lisää taas, mutta onneksi aikaa on. Setti mitä hän ehdotti olisi mm. SLX- osilla ja hintaa olisi jonkin verran alle 4000e.

  21. #1431
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tonait Katso viesti
    Mitä mieltä ootte Intense Carbine 275?
    http://intensecycles.com/carbine-275/

    Olen nyt vähän Jari-Matin (Move&Go) keskustellut millaista pyörää tässä ostais ja tuon pyörän kun näin niin eipä paljo muuta tehnyt enään mieli Oli sen verran hiano peli (tuo vihreä varsinkin)!
    Hintaa sillä nyt on reilusti yli alkuperäisen budjetin joten täytyisi säästää hiukan lisää taas, mutta onneksi aikaa on. Setti mitä hän ehdotti olisi mm. SLX- osilla ja hintaa olisi jonkin verran alle 4000e.
    Järjetöntä kuolaamista on aiheuttanut itsellekin sama laitos samasta paikasta..

    En sit tiesä kumpi olis järkevämpi xt osat ja kiekot+foxit vähä alle 4,5k€ vai slx+sun ringle+rokspoksit alle sen 4k€
    Kemizti muokkasi tätä : 02.04.2013 at 20.19
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  22. #1432
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    26
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Järjetöntä kuolaamista on aiheuttanut itsellekin sama laitos samasta paikasta..

    En sit tiesä kumpi olis järkevämpi xt osat ja kiekot+foxit vähä alle 4,5k€ vai slx+sun ringle+rokspoksit alle sen 4k€
    Niinp. Mitkä rokspoksit tuohon muuten mahtaisi sitten kuulua? Onko tietoa? Itseäni kyllä nuo foxit kiehtoisi. SLX- riittää varmasti omaan ajoon pitkään, mutta mutta..
    Saa nyt nähdä raskisko tuota ostaa, alkuperäinen budjettini oli 2000e (oma ketjukin löytyy) joka tosin alkoi nousta 3000e ja olisi ensimmäinen täpäri kyseessä kuitenkin...mut on tuo vaan niin hieno

  23. #1433
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    ei ole kyl mitään tietoa iskarien tarkemmista spekseistä, mutta tuskin kummaltakaan valmistajalta ainakaan keulan osalta kovin montaa vaihtoehtoa löytyy ko.rengaskoolle.. toi osasarja-asia ei askarruta laisinkaan niinpaljoa kuin tuo kiekko-asia jos tuollaisen päätyy tilaamaan.. slx/xt ei juur ole eroa loppupeleissä, mutta noissa kiekoissa voi joko voittaa tai hävitä koko pelin, e.o.s.
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  24. #1434
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Tottakai kannattaa valkata parhaiten omaa tarkoitusta vastaava fillari, pointti olikin lähinnä se, että kaikki pyörät on kuitenkin aika monikäyttöisiä, jos pääkoppaa ei ole pilattu pyöräfirmojen markkinointimateriaalilla.
    Tätä en tietenkään ole missään vaiheessa kieltänytkään Oli pakko tuo oma jyräkin käydä punnitsemassa, 15.92kg heilahti puntariin, etten minäkään nyt millään keijulla ajele lenkkejä Pitää melkein ruveta speksaamaan kevennysjuttuja... Kun on Cubeltakin jo tullut alle 10kg vehje samaan joustoluokkaan (ja vielä isommilla kiekoilla).

  25. #1435
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    168
    Oisko kuvamateriaalia siitä xc-lenkki Summumista? Mun dh pyörällä ei kyllä pystys lenkkiä ajamaan välitysten, satulan sijainnin ja geometrian takia.

  26. #1436
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Tossa jonkinnäköinen kuvä siitä DH-touhuissa, mutta XC-konfiguraatioon se taitaa muuttua vain penkkiä nostamalla.

  27. #1437
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Toinen video Matt Slavenista ajelemassa tuolla 650B täpäri Konalla..

    The end of the road is just the beginning...

  28. #1438
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    141
    Bronson-kuolausta..

  29. #1439
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    38
    Mitä olen asiaa tutkinut niin valtaosa enduropyöristä on 26". Onko jokin erityinen syy siihen ettei 29" pyöriä tehdä vielä hirvittävästi? Onko kyse jostain ajo-ominaisuuksista vai vain siitä, että 29" ovat vielä niin uusi juttu?

  30. #1440
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    127
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Tossa jonkinnäköinen kuvä siitä DH-touhuissa, mutta XC-konfiguraatioon se taitaa muuttua vain penkkiä nostamalla.
    Itse totesin että en ehdi ulkoiluttamaan Spessun Demoa riittävästi bike-parkeissa, joten nostin sen perää (käänsin säätöpalan ja lisäsin hieman esijännitystä vs. DH) vaihdoin hissitolpan (Reverb) ja kevyemmät renkaat (varastossa olleet WTB Weirwolfit). Hidasta sisäänmenoa laitoin myös lisää. Nyt sillä ajelee mukavasti alamäkipaikkoja, droppeja ja kivikoita, joihin Epicillä en menisi, mutta välitykset ovat lenkkeilyyn pääosin turhan pitkät, ja ylämäissä paino on takana. Ei se vieläkään mikään enskakone ole, mutta noilla renkailla paino jäänee noin 15 kiloon ja pyörä on semi-poljettava. Eteen jos vaihtaisi pienemmän rattaan ja alustaa säätäisi vielä hieman mm keulaa jyrkentämällä, niin pyörä voisi olla jopa melko hyvä tasaiselle ja alamäkivoittoiselle polulle.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •