Ikävä kuulla. Itse olen asioinut säännöllisesti Larussa. Fillariliikkeissä asioidessa tulee muistaa, että keskimääräinen palveluaika per asiakas on noin 10-20min välillä. Kannattaa myös suosiolla välttää lauantaipäiviä ja kello 16.00 jälkeistä aikaa arkisin.
Larun pyörässä on ollut hyvää palvelua, olen saanut siellä huonoakin, mutta viimeaikoina erittäin hyvää. Huoltokin on toiminut hyvin. Viime syksynä sydäntä lämmitti se, että jonossani edellä ollut perus "helkamapyöräilijää" opastettiin asiallisesti ja niihin tyhmiin kysymyksiin vastattiin asiallisesti ja selventäväsi.
Pyöräliikkeissä ei olla vielä ehkä tajuttu täysin, että asiakaskunta on hyvää vauhtia menossa rajautuneesta ja edistyneestä harrastajastaryhmästä kohti tavallista kuluttajaa, joka on aikeissa ostaa paremman pyörän, mutta joka ei tiedä pyöräilystä paljoakaan. Myyjän olisi hyvä opetella huomaamaan mitä asiakas haluaa ja tarvitseeko asiakas tällä kertaa vain enemmän tietoa pyöräilystä. Sekin voi jatkossa saada ostajan liikkeeseen takakaisin jos sillä ekalla kerralla ei fillaria osta.
Oma kokemukseni edelleen on se, että liian paljon on vielä tiskin takana huomioon ottamisen vaikeutta kun asiakas astuu liikkeeseen sisään.
Hayaparin kommenttiin "Miksi tällaisen myynti/huolto/asiakaspalvelu toiminnan perusasioiden hoitaminen kunnollisesti onnistuu vain harvoin. Näiden asioiden hoitaminen ei useinkaan vaadi erityisiä investointeja, enneminkin selkeiden toimitatapojen omaksumista."
Täsmälleen samaa mieltä!

Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit