Sama vika rahikaisella josta syystä kasvomaskissa pitää mulla olla suun kohdalla reikä jotta voi nenun sujuvasti vauhdissa niistää, kuten kuvasta näkyy!ainoa ongelma oli oikeastaan nenän vuotamisen kanssa
Sama vika rahikaisella josta syystä kasvomaskissa pitää mulla olla suun kohdalla reikä jotta voi nenun sujuvasti vauhdissa niistää, kuten kuvasta näkyy!ainoa ongelma oli oikeastaan nenän vuotamisen kanssa
I väntan på ännu dåligare tidet
Liki 35km sitten eilen, vesi jäätyi tietysti, eikä sitä muutoinkaan ollut tarpeeksi kun on vain 0.6l pullo. Ensin poljin 25km (11.2km/h keskari, 427m nousuja), piti ajaa tuo yksi tie päähän asti, kun tarkoitus oli löytää vähän vähemmän jyrkillä mäillä varustettu reitti lammen ympäri, mutta ei ole ilmeisesti aurattu talveksi sitä tietä joka kartassa näkyy, no nyt tiedän, että se on noin 12.5km koko tien pituus.
Alkumatkalla sai ajella aika varoen, koska oli sellaista pinnasta märkää kiilottunutta, mutta höylän urittamaa tuo tien pinta, nopeasit kuluvilla vanhoilla biltema nastoilla ei oikein pitoja löytynyt.
Vaihtoehtona ajaa pyörän uran sivussa jossa upottaa, mutta suurin osa matkasta oli sellaista juuri höylättyä, jäämujua ja aika huonosti rullaavaa, mutta ei ihan niin liukasta, kuten kuvista näkee.
Tuulta oli 10-15m/s, mutta onneksi se ei tuolla puiden keskellä juurikaan haitannut, sillä tuuli oli sivusta pääosin ja kuten kuvista näkee, niin ei tuonne ränniin sitä tuulta paljoa eksy. Olisi jäänyt ajamatta jos olisi pitänyt vastatuuleen kamppailla.
No kukaan ei ollut ajanut höyläämisen jälkeen tuolla ja vain omat jäljet siellä oli takaisin kun tulin, kaksi lintua näkyi, mutta muuten ei mitään eikä ketään taaskaan.
Toki sitten tahtoi palkita itseään moisen 'urakan' jälkeen, joten pikkaisen vajaa 10km lenkki kauppaan suoraan siihen perään, meinasi jalat jo alkaa loppumaan, tuulettomassa paikassa kauppareissulla hyvinkin 4. vaihteella pääsi lähes 20km/h, mutta kun tuuli puhkui sitten vastaan, niin 1. vaihde ja nopeus 8km/h tai jopa alle. Eipä nuo jalat tänään niin kovin kipeät ole, tuntuu että on tehnyt vähän enemmän eilen, mutta ihan hyvin voisi ajella taas, ehkä pidän kuitenkin välipäivän. Koukut tuli laitettua polkimiin ja oli ihan hyvät, kun sai nosteltua välillä painelemisen sijaan. Kauppareissulla tosin kolmesti molemmat renkaat samaan aikaan lähti alta, mutta onnekseni pito palautui, kovasti sitä jalkaa sivulle yritti heittää vaan oli ne koukut. Kiillottunutta jäätä jossa aika petollisia höylän uria, niin tahtoi olla vähän jännitystä elämässä tuollakin reissulla, asfaltilla ajoa tietty yrittää välttää ettei nastat kulu, olisi siinä ollut kapea auton renkaan ura ja välillä vähän enemmänkin jo. Kesärenkaita ei nyt ihan vielä alle.
Kesäkelissä asfaltilla kesärenkailla ajellen ilman tuulen vaikutuksia sama energiamäärä olisi kantanut ehkä paljonkin pisemmälle.
liukasta by ErWo9iJn, on Flickr
hoylattya_tieta by ErWo9iJn, on Flickr
hoylattya_tieta2 by ErWo9iJn, on Flickr
Erwo alkaa olla talvipyöräilyn ytimessä. Ajoin tänään 61 kilsaa josta viimeset 9 melkoiseen vastatuuleen. Kamppeet just sillai ettei ollu mistään kylmä eikä liika kuuma. Just parahultainen kevyt hiki. Puskin vastatuulifinaalin ihan ilolla, kuski tikissä (imo), minuahan ei yksi ahava hidasta! Ja perillä ootti lämmin mökki, toisin kuin moniailla Lapin talvivaelluksillani, usein kovastikin huonommissa keleissä päivämatkan jälkeen ootti telttamajoitus.
I väntan på ännu dåligare tidet
Pikkaisen jäistä oli tänään paikoitellen, kun auringon sulattamat lumet jäätyvät valuttuaan ensin vetenä vähän varjoisampaan kohtaan.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Ai vähän ja paikoitellen,,, Kyllä meillä on ollut aidosti iloa Nokian Extreme 294 valinnasta jo pitkään. Ei pysyis Maraton-miehet pystyssä![]()
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Saapa nähdä, alkavatko polut kanssa käydä vähän jäisiksi lähiaikoina. Huomenna voisi vaikka lähteä naapurikuntaan asti tähystelemään paikallisten polkujen tilaa.
Ensi viikolla taitaa muuten olla täysikuu, pitäisi varmaankin yrittää suunnata jonakin kirkkaana iltana ihmettelemään miten kuu onnistuu valaisemaan lumiset pellot.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Täällä on pyörätiet auringon kovettamassa lumessa. Alikulut osin aaltoilevalla peilijäällä sulamisvesistä. Pakkas utua on pyryttäny dyyneiksi sinne tänne, aika reipastuulinen viikko tähän mennessä.
Silti ihan ajokelit, ilman nastojakin pysyy pystyssä. Maantielle ei vielä uskalla edes kitkarenkailla lähteä. Ehkä ensi viikolla.
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
Jännäksi ajamiseksi menee, jos ei saa vastaantulijoiden vuoksi valittua hyviä ajolinjoja mäkiin, kuten esim. tänään rantaradalla.
Täällä ongelmia on alamäissä, ne kun oikein kiillottuvat auringon sulattaessa jäätä, niin eihän niissä voi pysähtyä eikä oikein uskalla käännelläkään, sitten sopiva röpelö jään pinnassa viskaa aika helposti rengasta sivuun sen verran, että luistelu alkaa.
Toisaalta jos käy ennen kuin aurinko sulattaa, niin on tämä kylmyys kiusana, -27C tänäänkin, ei siinä tahdo varpaat toimia kovin pitkään.
Whuhuu oli töihin polkiessa fiilistä.. olo erittäin flunssainen ja silti krossarilla pääsin pakettiauton imussa lataamaan 53kmh .. -16C 'lämmintä'
"Ainoa treeni mitä kadut on se, jota et tehnyt." -Michael Jordan
Täälläpäin kevätaurinko sulattaa penkat, jotka jäätyvät sileäksi kaltevaksi pinnaksi pohjoisreunoille. Kaltevalle jäälle ei pompi jalankulkijat eteen ja suurin osa pyöräilijöistäkin pysyy pois. Harvoin kesälläkään saa yhtä sileää pintaa renkaan alle ja tilaa on mukavasti. Kelit mitä parhaimpia mitä nyt iltapäivästä jossain paikoissa hieman loskaa ja vettä. Nekin jäätyy mukavan sileäksi baanaksi auringon laskiessa. Syvät urat ja jäämöykkyjä täynnä olevat kelvit alkaa olla historiaa, kun sulamisvedet tasiottaa kolot. Ei yhtään hassumpaa.
Lisää nastoja alle ja ei tarvi jännittää.![]()
Nyt on täällä kelit joihin ei nastat paljoa auta. Pakkasta oli illalla -13 kun lenkillä kävin ja näppärä kovapintainen nopea ajokeli. Nyt aamulla on vähän lauhempaa mutta pakkas pölylunta on sitten tuon kovan pinnan päällä.
Ainakin auton kitkarenkailla hauskuus alko heti kun tallista peruutti ulos jyrkähkölle rampille siinä edessä...
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
Suolaa minä olen joutunut viskomaan omassa pihassakin, että vanhoilla kitkoilla pääsee pihasta pois.
Väittäisinpä, että kunnon nastarenkaat fillarissa pitää paremmin kuin autojen vastaavat, kun mennään tuollaiseen jäähän ja etenkin jos päällä on vähän hötölunta. Yli 200 nastainen nokialainen (W240 kaiketi? Ei vanha muista enää) kun oli aikoinaan eturenkaana, niin ei löytynyt sellaista mihin se ei olisi purrut kuin tauti, taakse jos olisi A10 tilalle ollut jotain vastaavaa, niin olisi kai sellaisilla pärjännyt aika komeasti lipsumatta, uskomaton se pidon määrä noissa.
Toista se on näillä nykyisillä kapeilla Bilteman A10 kopioilla, kyllä lipsuu röpelöissä ja urissa. Seuraavalle kaudella jos saisi jotain järeämpää jo alle. Vähintäänkin eteen pitäisi laittaa niin julma rengas kun saa vain mahtumaan, takana paino huolehtii yllättävän hyvin pidosta jopa tuolla Biltsun renkaalla.
Toisaalta 99% talven keleistä ei mitään lipsumisia, joten onko se sitten hulluutta muutaman päivän takia maksaa itsensä kipeäksi?
Jäätiköllä on kyllä mahtava ajella sitten kun varusteet on kunnossa, rullaa niin kevyesti, pienin vierintävastus mitä nyt normaaleilla ajo-alustoilla löytyy, sekin on hauskaa kuinka ei pysty kävelemään niin liukkailla alustoilla, millä hyvillä nastoilla varustetulla fillarilla ei edes huomaa sitä liukkautta, se sitten onkin hauskaa kun alijäähtynyttä vettä on heittänyt ja autoilijat eivät tahdo päästä liikkeelle saati pysähtyä, fillarilla voi nokittaa noita aika hyvin, kansa katsoo huulipyöreänä kun vetelee järkyttäviä nopeuksia pelijäällä jossa ohut vesikerros päällä, mutta kun ei se juuri hiekkaisesta pyörätiestä eroa, toki maantierenkailla se hiekka on paljon liukkaampaa, mutta noin normirenkailla se hiekka ei juurikaan vaikuta normaaliin etenemiseen.
Kesällä vähän tylsää sitten tosiaankin tuo meno, mutta sitten voi väistellä niitä pään kokoisia reikiä samalla kun hätistelee paarmoja pois kimpustaan. Eiköhän sitä iltapäivällä kelin lämmettyä taas pidä käydä nautiskelemassa kun vielä pystyy ennen kelirikkoa, kelirikon aikaan soratiet menee sellaiseksi velliksi, että en tiedä pääseekö sitä ajamaan ensinkään, se ei ole kovin hauskaa kun etunapaa myöten yks kaks upottaa ja lennät naamallesi mutavelliin, noin voi käydä aivan hyvin koska pinnasta voi näyttää ihan normaalilta ja jopa kuivalta, mutta kun ajat niin se onkin ihan velliä siltä kohtaa koko tie.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Toi lumi on kitkojen, mutta ei juurikaan nastojen ongelma.
Sitä lunta saa aika paksusti olla, että nastat ei auta. Muutama sentti kevyttä lunta ei vielä esim. exrtemestä pitoa vie. Yksi päivä pikkasen jännitti, kun oli ajanut hyvin röpelöistä ja uraista jäistä tietä reitin päähän ja matkalla yllätti lumimyrsky. Takas tullessa 5 senttiä lunta tuon epämääräisen jäätikön päällä. Yhdellä kädellä piti vielä ajella, kun toinen kipsissä. Paluumatkaa 30 km. Mutta eipä tuossa mitään ongelmia ollut. Tuolla 5 sentin lumellakin luistot toppasi hyvin lyhyeen, vaikka nastat ei suoraan lumen läpi jäähän enää ylettyneetkään. Ekat nappularivit pyyhki lumet pois ja perässä tuli sitten 3-4 riviä nastoja raapimaan kovaa jäätä. Tietty tuo nastojen läpitunkeutuminen on yhdistelmän painosta ja rengaspaineista kiinni. Auton nastoihin ei kannata pyörän nastoja verrata. Pyörässä on piikkejä painokiloa kohti niin paljon enemmän, että pitokin on ihan eri planeetalta. Siinä vaiheessa kun autolla lopuu vaikkapa lumen kuorruttamassa jäämäessä nousukyky kesken, niin fillarilla voi nastoilla pyyhkäistä kevyesti naama virneessä ohi.
Jos keli oikein pahaksi menee, nin laitan jalkaan vielä kengät, jossa tällaiset pohjat:
Niin ei tarvi pysähtyessäkään jännittää pysyykö pystyssä![]()
Itsellä on juurikin tuo ErWo:n mainitsema Nokian W240 edessä ja on osoittautunut tällaisilla jääkeleillä oikein hyväksi valinnaksi. Takana on W160 ja ihan ok sekin, täytyy vaan mäkiä noustessa istua tai sitten ajaa seisten takapainoisesti niin kyllä ylös pääsee. Kertaakaan en ole kaatunut nastoilla näin talviaikaan vaikka kaikenlaista röpelöä on pyörien alla ollut. Tosin koskaanhan sitä ei tiedä koska sitä mätkähtää, se tapahtuu varmaankin siinä silmänräpäyksessä kun pito alta häviää![]()
No tavallaan. Mun jenkkikatiskassa muutama nasta niissä läskeissä ei mahdottomia saa tehtyä sileälle jäälle kiillottuneessa kohollaan olevassa ajourassa tallin edessä jonka päälle on satanu uutta lunta.
Mutta ihan pyörällä piti eilen pyllähtää naurettavassa paikassa. Ajelin möykkärillä ja tein vaihteeksi voimapyöritystä, eli alle 50:n kadenssilla ajoin tollaseen tuulen painamaan pakkaslumipattiin... ja sillä kadenssilla refleksit teki tenän ohjauskorjaukseen ja kylelleen mentiin.
Eipä tuossa mitään, vauhtia ei mahottomasti ollu, alla oli sitä pehmyttä lunta ja meno vaan tyssäs. Paljon on tapahtunu refleksien opetuksessa talven aikana kun normi kadenssilla tuosta olis menty ihan heittämällä ohi.
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
Icebugit hommasin koko perheelle ennen vuodenvaihdetta. Niin mainiot ovat, että jopa minä innostuin käymään jokusen kerran juoksulenkillä silkasta raivoisan pidon aikaansaamasta riemusta![]()
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
helanderi ei korkeelta tipahaKilometrikisassa ois ehken 2000km saavutettavissa mutta mutta, kelit lämpenee ja tiet, laidat varsinkin, kovasti lumisia sekä jäisiä eli liukastuvat entisestään ja rospuuttoon ei taakse nastarengas mahdu. Pitää huomenna ajella rajan pinnan pikitietä, sen verta rauhallinen jotta voi keskemällä baanaa ajaa, siinä on jo asfaltti näkösällä.
I väntan på ännu dåligare tidet
Polkupyörän nastojen ulkonemaakaan ei rajoiteta niin kuin autojen nastojen osalta rajoitetaan.
Ei ne nastat sitten tee aina autuaaksi. Tämän talven toiset lipat tuli heitettyä parkkihallin sulalla betonialustalla. Kyllä lähti liukkaasti alta ja taas alotettiin laskeutumisvalmistelut. Myönnettäköön ,että vähän huolettomasti lähdin kaartamaan yhdellä kädellä ja paino takana niin pyörähän tahto mennä suoraan ja minä sinne maantasalle.
Juu, ei ne tosiaan aina, varsinkin kun niitä on tarpeeksi paljon, niin kyllä on muuten liukas sellainen alusta, johon nasta ei pääse pureutumaan, rauta - betoni kitka kun ei ole kovin kaksinen, kitkakerroin 0.45 ilman tunkeutumisvaikutusta, kumilla voi olla 0.8-0.9, tosin lepokitka kumirenkailla tunkeutumisvaikutus huomioiden 1.8 ja siitä ylöspäin yli 4 jopa autojen kisarenkailla, kiihdytysrengas meneekin jo yli 5 luistossa, se on kummajainen, kun luistossa kerroin on kovempi kuin levossa. Pyörän renkaista ei ole tarkemmin dataa tuon osalta, mutta ei se perinteinen käsitys 1:n maksimista päde.
Jäällä nastojen kitkakertoimet olisikin mielenkiintoista dataa, muttei ole tullut vielä vastaan kovin paljoa dataa tuosta, yleensä tyydytään vain yhteen kertoimeen, kun renkaiden osalta kyseessä on aina lepokitkan ja liikekitkan yhdistelmä.
Se miksi lumi jään päällä on liukasta johtuu tietenkin siitä, että lumen ja jään välinen kitkakerroin on pieni, rengas jos ei pääse tunkeutumaan lumen läpi, niin sitten käytännössä on lumesta tehdyt renkaat siinä tilanteessa ja sellainen ei voi toimia kovin hyvin.
Tuossa on kuitenkin ihan hyvin selitetty jään liukkauden syytä:
http://lptms.u-psud.fr/membres/trizac/Ens/L3FIP/Ice.pdf
Sitten tässä on ihan mielenkiintoinen työ Mikkelin ammattikorkeasta, siinä on katupölystäkin esitetty vaikutuksia, nastat pölisyttää, mutta hiekoitus se pahin pölyn syy näyttäisi olevan, jos ei olisi nastoja olisi enemmän hiekkaa, siinäpä sitten onkin kompromissin paikka taas kerran. Helsingissä ilmanlaatua eniten heikentävä tekijä taisi kuitenkin olla puunpoltto, sitten vasta katupöly, yllättäviä tuloksia jollain tavalla. Vaan tosiaan onhan tuossa auton nastojen hyötyjä tarkasteltu, sekä selitetty mistä se pito oikein tuleekaan, joka lähinnä talvifillaristeja kiinnostavaa settiä on:
https://publications.theseus.fi/bits...pdf?sequence=1
Samalla tasolla vertailtuna polkupyörien nastarenkaat ja eri kokojen vaikutus pitoon, sellainen tutkimus olisikin kiinnostavaa luettavaa, etenkin jos yhdistettäisiin eri jää- ja lumityypit sekä lumi jään päällä, helpottaisi nastarengasvalintaa ja ehkä loisi paineita valmistajille kehittää tuotteitaan entisestään, siinäpä taas artikkelille idea, joka kaatunee rajattuihin resursseihin
Kesällä nastarenkaat voisi toimia hiekkatiellä aika hyvin, himpun raskaat tosin voisivat olla ja saattaisivat kulua nopeasti, mutten usko, että pito loppuisi ihan heti kesken.
Aamuisella tiukan aikataulun lenkillä huomasin riemukseni, että sivuteiden hiekoitusyritykset epäonnistuneet totaalisesti ja nastarengasiloittelu saa edelleen jatkua. Korkealla olevan tien keskiharjanteen takia jok' ikinen hiekanmuru valunut 20 sentin kaistaleelle tien reunaan. Vähäisen liikenteen takia ei onneksi tarvitse siellä ajella![]()
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Haa, tämä ylväs laji, jossa välinerikko on lähes takuuvarmaa, ainakin jossainpäin, mitä olen kommentteja täältä lukenut
Eihän masokismissä sinällään mitään vikaa ole, antaa uusia näkökulmia
Kävin taas Sammalisen kiertämässä, 14km, CRC:n paketti tuli eilen ja tappajamäen yllättääkseni nappasin HG41-7 (28-11) pakan pois, tilalle päivittyi HG41-8 (34-11) versio, huutelin vain, että mitä mäkiä, missä muka, kun istualtaan poljin menemään, eturengas tahtoi vähän pyrkiä nousemaan ja kun jäinen tie, päällä vähän lunta, niin tuo Bilteman A10 kopio takarengas tykkäsi piirtää kahta uraa, mutta silti noustiin hullun virne naamalla "tätähän ei pitele mikään". Viimeinen nousu tosin oli yhä liikaa mun keuhkoille ja taas se tappajamäki vei, minä vikisin, tai siis vinguin, kirjaimellisesti.
Odotas vaan mäki, kyllä sinusta se niskalenkki vielä otetaan, ei se paljosta enää ole kiinni, kunhan saan astamaan lääkkeet, niin nähdään kumpi antautuu
Toisaalta voisi roudata vähemmän järkkärin putkia ja työkaluja mukana, taisi olla useampi kilo siinäkin extraa, kokonaispaino pyörä + varusteet + ukko jossain 135kg tienoilla, ehkä noin.
Aivan liikaa päällä, varpaatkaan eivät palelleet, kelihän oli noin nollassa ja kuvittelin sen olevan -8C luokkaa, hikeä pukkasi aika lahjakkaasti, mutta edellisellä kerralla sama lenkki ja ei toista olisi voinut kuvitellakkaan, nyt jos aikaa olisi ollut, niin olisi hyvinkin voinut ottaa toisen kierroksen, ei tuntunut oikein missään, niin paljon tuo välitys auttoi mäkiin.
Kerran meinasin lentää ihan kunnolla turvalleni, kun vauhdikkaassa alamäessä oli vähän kurvia ja peilijää siinä lumen alla, sitten joku sopiva möykky/ura oli joka kadotti eturenkaan alta pidon aika totaalisesti, yliluonnollisella nopeudella siinä tempaisin ohjausta vasempaan ja potkaisin jalat sivulle havaitakseni, että mullahan on ne varvaskoukut ja efekti oli lähinnä koominen jalkojen heilahdus paikoillaan, mutta nasta puree kuitenkin hyvin jäähän jonka ansiosta kaatuminen loppui ikäänkuin kesken, vaistomainen eteen painon siirtäminenkin kai auttoi vähän.
Niin liukasta tuossakin, ettei kävellen olisi tullut mitään.
Mulla on vielä sekin pieni ongelma, että mun pää on liian iso pipon kera, että kypärät mahtuisi, pitää vaan olla kaatumatta senkin takia, no pitää se ainakin vauhdit alhaalla. Pian tosin kevätpipoon voi siirtyä ja se jo mahtuukin ihan hyvin.
Tällaisen talvi- ja kevätkelin taistelun yksi, ei niin mukava, piirre on se, kun aurinkoisissa kohdissa sulia lätäköitä osuu lenkille. Ilman lämpötilan ollessa kuitenkin pakkasen puolella, niin etu- kuin takavaihtajaan roiskuva vesi jäädyttää vaihtajat ja fillari sinkuloituu itsekseen. No, se kuuluu talvipyöräilyn problematiikkaan.
SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.
Mikäs ihmeen vuodenaika nyt oikein on? Tuntui tänään että talvi, kevät ja kesä yhtäaikaaKaikkia lumen olomuotoja tarjolla ja osa tutuista kelveistä on muuttunut hiekkateiksi. Liikkeelle lähtiessä tosiaan etuvaihtaja asetetaan keskimmäiselle rattaalle ja unohdetaan siihen. Takavaihtajassa oli komea jääsohjokuorrutus mutta ihme kyllä toimi läpi 70 km lenkin.
Ehkä ajoin, ehkä ajoin.
Jaa, noilla pisemmillä matkoilla tuollaisiakin ongelmia?
Alkuperäinen on yli 6000 pikseliä leveä, muttei tuo flickr halua sellaista jakaa, no näkee tuosta 2000 pikseliä leveästäkin jotain, vaikkei tuossa nyt hirmuisesti näkemistä ole, mutta ei ole lätäköitä eikä sohjoa, vesikin yritti kovasti jäätyä pulloon, vaikka yritin auringon puolella pitää ja vähän suojassa viimalta. Jotenkin haastavaa yritää saada mäessä kuvaten se mäki näkymään. Ei ollenkaan huono talvipäivä tämäkään, vähän lyhyeen vaan loppui. Ei voi kevääksi vielä sanoa.
puolivalinousu by ErWo9iJn, on Flickr
Kerrassaan hieno keli oli tänäänkin, aurinkoa, nollakeliä päivemmällä, itse asiassa kura lensi vähemmän kuin eilen. Yöpakkanen oli jäädyttänyt ulkoiluväylät napakasti kantavaan kuntoon. Innokkaimmat näköjään ajelevat jo maantiepyörillä.
Ehkä ajoin, ehkä ajoin.
Kirjanmerkit