Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti
Eipä tehomittareita voi nykypäivänä mahdottoman arvokkaina pitää, eikä toisaalta tehomittariin perustuvaa harjoittelutapaa minään vouhotuksena, tai lelujen kanssa pelleilynä. Käytettynä saa esim. powertapin tai hieman vanhemman SRM:n varsin kohtuullisin kustannuksin. Ja kuten OJ totesikin, fiksumpaa on minunkin mielestäni ostaa edullisempi fillari tehomittarilla, kuin kalliimpi fillari ilman. Ja pelkkä mittarihan ei sinällään mitään auta, vaan varsinaisen hyödyn tuosta mittarista saa, kunhan malttaa hieman perehtyä sen kanssa treenaamiseen, esim. Gogganin kirjaan ja googlen wattage-ryhmän keskusteluihin perehtymällä. Itselle tehomittarin hankinta -09 oli ehkäpä yksi parhaita investointeja fillarointiin ikinä ja pääsin hyvinkin lähelle eliten SM-mitalia maastossa yhden talven tehotreeneillä.
Juuri toisessa säikeessä kommentoin tätä että toiselle kallis on toiselle halpa. Eli kunkin tuotteen hinta on kunkin henkilön subjektiivinen näkemys. Ei kukaan voi tulla toiselle sanomaan mikä on halpaa tai ei IMO. Mun maantiepyörä painaa jonku 7 kilon paikkeilla, ehkä vähän alle. Kokonaan kuitua paitsi stemmi. Kiekot painaa 1300g 38mm laipalla (ilman tuubeja). Olen tyytyväinen päätökseeni, muuten olis alumiiniruoska ja joku hikinen powertap (ei edes srm). Kaverilla on kyllä wattbike, siitä näkee tehoa. Toivoisin parempia perusteluja sille miksi alumiinipyörä + watit on parempi vaihtoehto kun kuitu-unelma kevein tuubikiekoin.

En lähtisi alumiinisen maantiepyörän hinnan ylittävää käytettyä srm ant+ ainakaan halvaksi kutsumaan. Toki jos tienaa tarpeeksi niin ferrarikin on halpa kun makkara.