Ei kun lightmallista toi skyray 4t6, kuten edellisellä sivulla lukee.. http://www.lightmalls.com/sky-ray-4t...ront-light-set
Pitää jotai raapustella, kun menee käytännön testiin, menee ens viikolle, mutta pitää sit kattoo.
EDIT, sinänäsä muuten jännä että toi DE:n http://dx.com/p/skyray-j58-4-x-cree-...x-18650-178575 lamppu näyttäs pikaisesti ihan samalta kun toi tuplat lupaava lightmall![]()
Tarvittaessa tulli pyytää selvityksen vastaanottajalta. Eipä nää pikkutilaukset tullia paljoa kiinnosta, kauhea vaiva alkaa setvimään.
Mikäli kannettavien verojen määrä jää alle 10€, ei tarvitse maksaa.
Edittiä: taitaakin olla nykyään muuttunu vitoseen toi raja mikäli kannetaan pelkästään alvia..
Ei se muuta sitä niiden kiinnostuneisuutta... ehkä on jotain muutakin tekemistä kuin vaatia selvitystä asiakkaalta paketista minkä arvo voi jollain silmäyksellä arvioituna olla alle 25€.
Ts akku, laturi, kypäräkiinnike ja ledivalo ovat tullille pari patteria ja sähköjohtoa, pala muovia ja lampunpolttimo tyhmännäköisessä kotelossa.
Kerran oon joutunut selvitystä antamaan golfmailan osista perusteella "painaa niin paljon että hinta lienee väärin", kuten puhelimessa asian ilmaisivat.
Se, että painaako Hattori Hanzon miekka sen enempää kuin Erätukusta hankittu onkin sitten ihan eri juttu...kalleus on tullimiehen silmässä. tai vaa`assa.
No jännitys loppui kun eilen tuli postin mukana kirjeenä linssit ja tänään kopasin postista lampun joka tuli suoraan tullin läpi.
Lamppuhan on tehokas mutta vakiokuntoisena antaa vain aika pienen pisteen. Ainakin verrattuna B&M Ixon IQ:n jota tähän asti olen käyttäny. Mutta kun heittää ja tuunaa nuo kaksi linssiä niin saa IQ:ta leveämmän valokuvion joka vaikuttaa vielä kirkkaammalta.
Vaatii testiä käytännössä, kunhan kerkeää.
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
http://www.highonbikes.com/xfire-bik...l#.UQdXNvLM8m4
Meh, tuohan olis kähee peli. Laserilla oma pyöräkaista.Osaako joku sanoa miten lie tuon laillisuuspuolen kanssa. Olishan tuo kuitenkin punainen takavalo. :P
No pikanen testaus paljasti etten saanu kahdella linssillä sopivaa valokuviota joka olis kantanu edes sen vertaa että uskaltaa 25 km/h vauhtia pitää. Joten toinen linssi pois. Yhdellä valokuvio on koko tien levyinen ja kantaa lumella ainakin sen verran että pärjää.
Ehkä vois pidemmällekin näyttää mutta ainakin maastoajoon syksyn kosteissa on aivan ylivoimainen verrattuna B&M Ixon IQ -valoon.
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
Mulla on ollut työmatkakäytössä vuonna 2009 ostettu Sigma Karma Pro. Tähän asti toiminut ok, mutta yhtenä aamuna ei enää syttynyt. Akku oli uusi, joten melkein arvasin, että lamppuosasta on johdot poikki. Hyvin veikattu, olihan ne.
Omin pikku kätösin sain purettua tuohon asti ja sen verran liitin johtoja yhteen, että valot syttyy taas. Nyt pitäisi kiikuttaa jonnekin elektroniikkapuljuun tms jos suostuisivat kohtuullisella hinnalla kolvaamaan kikottimen ehyeksi, koska omasta takaa ei enää työkalut riitä. Varaosalampunkin voisi toki ostaa, mutta kokeillaan ensin vanhan tekohengitystä.
Akun uusin tuohon tälle talvelle. Sekin sippasi kertalaakista. Todennäköisesti siitäkin murtui jostain kohti piuhat?
Laitetaan tännekkin yleisesti nähtäväksi: SKY RAY 4T6, kesti eilen lenkillä puoliteholla ½h ja sitten meni johonkin vikatilaan, valo muuttui himmeäksi ja vilkutti punaista. Tänään kokeilin uusiks, lamppu täysille ja vajaa 5min, niin sama tilanne. Valo oli kyllä täysin kirkas, kunnes hyytyi yhtäkkiä, ilmeisesti siis lämmönsiirrossa vikaa:
Thanks for purchase on our website .
For your problem, it is the circuit board control , because there is an overheat protection mechanism of this circuit board .
It means that , if the temperature is too hot , the light not only can't change to anther mode , but also will turn to low mode . If the power of the battery is going to use up , the light also will turn to low mode .
This is normal , when you use it outside , it will become better .
So please don't worry , you can keep use it , if there is any problem, you can tell me , we will offer 1 year warranty for this bike light .
Best regards
Sunny Yang
Lightmalls team
Overheating in normal Finnland winter. Fuck!
I väntan på ännu dåligare tidet
Mulla tuli tänään sama valo postissa. Kesti noin 2 min kunnes toiminta lakkasi kokonaan. Akun jännite oli kunnossa, joten vika on itse lampussa. Napissa palaa vihreä valo mutta muuta ei sitten tapahdukkaan. Hyviä vehkeitä. Laitoin mailia tonne lafkaan ja katsotaan milloin vastaavat.
Avasin kuoren ja tarkastin niin johdot ovat ainakin jossain määrin kiinni juotettuna.
Jännää sinänsä, että DX:n vastaavassa versiossa speksit ovat jopa kutakuinkin uskottavat (2400lm 1,5h).
Minulle ainakin oli positiivinen yllätys, että halpiksesta löytyi jopa suoja ylikuumenemista vastaan.Jos toki selvästikin epäkuntoinen ja samalla lampun ilmeisesti käyttökelvottomaksi tekevä, mutta olipahan ainakin yritetty... (ja tähän sitten vaikka sellainen silmiä pyörittelevä hymiö).
edit:
Fenixin uusista fillarilampuista on ollut ketjussa puhetta, mutta enpä muista että täällä olisi paljon kuvia ollut. Lampussahan piti olla epäsymmetrinen keila, jossa yläosasta on valoa leikattu ja heijastettu eteen lähelle. Tavoitteena pienentää vastaantulijoiden häikäistystä ja tietysti valaista lähialuekin paremmin. No oheisessa linkissä vertailukuvat Phillips Saferideen ja pitää kyllä sanoa, että Fenixin keilan epäsymmetrisyys on aika mitäänsanomaton.
http://www.candlepowerforums.com/vb/...=1#post4121127
Esko muokkasi tätä : 31.01.2013 at 01.55
Valmiita vastauspohjia käyttäen vastailivat lightmallsista ja varmaan neljä mailia sisälsi kehoituksen ladata akku uudelleen ja yrittää vielä kerran. Näin.. Viimeisessa viestissä kehoittivat lähettämään valon takaisin. Koitan vielä kinuta jos suostuisivat pistämään uuden lampun ilman vanhan palautusta.
Niin, ja videonkin lampun toiminnasta pyysivät tekemään, jonka sitten tunnollisesti kuvailinEn kyllä usko että sitä kukaan katsoo, mutta tulipahan näperrettyä. En ymmärrä mitä merkitystä tolla videolla on, jos haluavat kuitenkin valon sinne takaisin.
Nyt loppu siellä työaika, joten katsotaan milloin taas palaavat työpaikalleen. Toivon toimivasta lampusta olen jo heittänyt romukoppaan, mutta varaosiksi taidan tuon jättää. En taida alkaa lähettelemään takaisin...
Lähetin nyt kuitenkin rikkinäisen Skyrayn takasin lightmallsille. Saa nähdä miten käy.
http://dx.com/p/t6-waterproof-xml-t6...pack-set-82510
Tollasen tilasin DX:stä pari päivää sitten, saa nähdä kauan kestää tulla.
Mites muuten kun mulla on jo tollanen Suomesta ostettu Magicshine 856B, niin voinko käyttää sen laturia lataamaan tota akkua? Ja voiko noita akkuja käyttää ristiin?
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Mulla oli ainakin magicshine 808e lampussa eri liitin kun tossa skyrayn mukana tulevassa akussa. Veistelemällä varmaan sais sopimaan.
Apua kaivataan!
Kaivoin eilen esiin kolme vuotta vanhan Magick Shinen ja kaksi saman ikäistä akkua, mitä ei ole kahteen vuoteen käytetty. Toinen akuista ei sytyttänyt laturin valoa, mutta toinen alkoi lataamaan (en ehtinyt ladata loppuun, eli valo pysyi vihreänä koko ajan) ja pääsin sen kanssa illalla ajamaan. Ajaessa akku kului loppuun ja kotiin palattuani laiton sen uudestaan seinään, mutta nyt silläkään ei enää laturin valo syttynyt. Jätin kuitenkin sen yöksi seinään kiinni. Nyt testasin, eikä kummatkaan akut tee mitään valoon liitettynä eivätkä lataa (=sytytä laturin latausvaloa).
Ovatko kummatkin akkuni auttamattomasti rikki, vai voiko niille tehdä jotain? Eivät ole kovin montaa tuntia näinä vuosina olleet käytössä. Jos ei muu auta kuin hommata uudet akut, mistä niitä saa nopeiten? JA saisiko jostain luotettavampia akkuja, sillä tuntuu karmealta tuottaa tällasita jätettä näin pienen käytön jälkeen.
Vielä huonommin kävi neljälle(!) pattereilleni (tämän kaltaiset jättisormipatterit http://dx.com/p/trustfire-protected-...&t=1&s=&u=5790). Toimivat yhden talven ja vuoden päästä ei yhdessäkään mitään eloa niin laturissa kuin lampuissakaan (omistan kolme erilaista fikkaria ja testasin kaikkia, eli vian pitää olla pattereissa).
Eli saako näitä akkuja ja pattereista jostain luotettavampia? En todellakaan haluaisi tilata Kiinasta asti taas tällaista jätettä vain yhden talven ajoihin.. Ja tosiaan, mistä näitä saa nopeiten? Ei haittaa vaikka vähän joutuisi maksamaan ylimääräistäkin, ajamaan pitää päästä nyt kun kelit sallii.
Atte
Akun tyypistä riippuen ne säilyy pitempään jos niissä on oikea säilytysvaraus kun ne laittaa hyllyyn.
Esmes LiPot tykkää 3.8v per kenno jos niitä meinaa seisottaa hyllyssä.
Joo-o. Nyt on tolla lampulla ajeleskeltu useampi lenkki ja verraten tyytyväinen olen ollut. Tehoa on niin paljon että pilkkopimeässä valaistulla pyörätiellä on valotolppien välitkin yhtä valoisia kuin tolpan kohdalla. Yhdellä pystyasentoon justeeratulla linssillä valokuviossa on sekä leveyttä että tehoa aina 35 km/h nopeuksiin asti.
Akkukin toimii 2-3h täydellä teholla kunhan ei ole mahdottoman kylmä, tähän asti kylmin pidempi lenkki on ollut noin -10 C lämpötiloissa. Suurin miinus tulee siitä kun akun varaus laskee niin lamppu pudottaa pienemmälle teholle ja alkaa vilkuttaan punaista taakse (joka ei näy nojakissa ellen erikseen sitä kuikista), ja sitten on enää ajoaikaa 1-5 minsaa jäljellä kunnes tulee pimeys.
B&M Ixon IQ:n verrattuna siis ikävä puute, se kun antaa pienemmällä teholla valoa vielä tuntikausia.
Laittaa lataamaan akun ehkä useammin ja purkamaan sitä vähemmän tyhjäksi latausten välissä. Ainakin verrattuna IQ:n.
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
Noita 18650 kennoja saa nopeasti suomesta akkulasta tämä on edullisemmasta päästä ja hyväksi todettu, huomaa nuo määräalennukset.
Noita kiinanihmeen akkupaketteja saa ainakin taskulamput.fi ja valaisimesi.fi kaupoista. Paketit ovat periaatteessa samoja, kun kiinassa, mutta pitäisivät olla testattuja eli ehjiä ainakin tullessa (kiinasta voi tulla valmiiksi rikkinäisiä).
Li-ion akkujen säilytysjännite on 3.8-3.9V ja korkeammassa akku ikääntyy nopeammin. Jos jännite menee alle 3V eli akku menee itsepurkauksen takia tyhjäksi se käytännössä kuolee kerralla eli edullinen yleismittari kannattaa hankkia ja seurata säilytyksessä olevien kennojen jännitteitä muutaman kerran vuodessa ja tarvittaessa ladata välillä.
Tulipa itsekin kyseinen kikotin tilattua, itse asiassa kaksikin ja molemmat tuli n. viikossa. Ekan kanssa vaan ilmeni sellainen ongelma, että valo simahti täyteen ladatulla akulla jo noin tunnin porotuksen jälkeen. Yleismittari ei näyttänyt volttiakaan jännitettä akusta. Lataus tapahtui varmaan 1,5 tunnissa ja laturi näytti vihreää. Nyt akku antaa jännitettä 8.1V. Akku sökö? On muuten mainio valo tuo, se ärsyttävä vilkutusmoodi on poistettu normaalista moodikierrosta ja se pitää aktivoida painamalla namikkaa pohjassa pitkään. Hyvä!
Pyöräilyseura Velo Saimaa ry
Pyöräilyn puolesta Mikkelissä
Tuo 8.1V viittaa siihen, että sarjaan kytketyt kennot ovat pahasti eri varaustilassa eli toinen on täynnä, 4.2V ja toinen puolillaan, 3.9V. Kun toinen tulee täyteen suojapiiri katkaisee latauksen ja kun toinen menee tyhjäksi taas suojapiiri katkaisee purun. Normaalilla sarjalatauksella tätä ei saa tasapainoon. Balansoivalla laturilla ja balansointipiuhan lisäyksellä eron saisi pois, mutta menee DIY hommaksi.
Tätä ketjua lukiessani olin ymmärtävänäni, että vanhat dynamolamput ovat poissa muodista. Onko näin? Olen tosin itsekin suunnitellut, että puran vaimon pyörästä dynamon hevonkuuseen ja hommaan siihen jonkun ohjaustangolla pidettävän lampun.
No. Try not. Do... or do not. There is no try. -Yoda
Kirjanmerkit