Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sauli Lumikko Katso viesti
Mitä etua halkaistusta sisurista teippi-tubelessiin siirtymisen pitäisi tuottaa? Sitä gorillateippiä saa käsittääkseni aika reilusti kieputtaa vanteelle, eli kummoistakaan painoeroa ei pitäisi noiden välillä olla.

Itelläni on ghetto-tubeless läskipyörässä, ja sunnuntaina tuntumaa ja mittauslukemia vertaillessani havaitsin uuden digitaalimittarin lopettavan yhteistyönsä 3 psi:n kohdalla, eikä rengas tuntunut edes niin tyhjältä, mitä olen alimmillaan kokeillut. Ja burppailua ei ole esiintynyt.

Se vanteen keskiosaan laitettava täyte auttaa rengasta nousemaan vanteelle. Burppailu pitäisi saada hävitettyä riittävän tiukalla sovitteella vanteen ja renkaan välillä. Jos renkaan reuna pääsee niin keskelle vannetta missä täyte on, on jokin vialla.
Ideana on sisurista eroon pääseminen ja samalla muutaman gramman tiputtaminen. Kiekka teippiä on kevyempi kuin tämänhetkinen n.200g sisuri halkaistuna. Se hullu kuka vannetta täydentää kieputtamalla siihen 100 kerrosta teippiä voi mun puolesta samantien kieputtaa sen teipin itsensä ympärille ja pohtia idean järkevyyttä.

Oman suunnitelman pointti on eliminoida vanteen beadlockin ja renkaan välinen sihahtelu. Pelkkä rengas vanteella ei riitä, ellei halua yrittää tukkia kaikkia sihahduksia kilotolkulla lateksia litkun muodossa. Löysin vihdoin tarpeeksi leveän teipin, jonka pitäisi kattaa koko Marge Lite vanteen leveys luoden ilmanpitävän kerroksen koko vanteelle beadlockeista lähtien. Se mitä teipin alle tulee tai tuleeko mitään on ihan eri juttu.

Kunhan ideoita pyörittelen vaihtoehtoisista keinoista saada vanne pitämään ilmat renkaassa kevyemmin kuin halkaistulla sisurilla ja samalla pitämään rengas pyörimättä paikallaan.
Kaivan vaa'an esiin kunhan hommaan ryhdyn ja julkaisen tulokset mikäli onnistun ja pidän omana tietonani jos en onnistu