Eipä satuttu samoille poluille, olin Korskan porukan kans samoilla seuduilla eilen. Jos Stone ja kyprok menette ens viikonloppuna niin ilmoitelkaa.
Mitenkäs sedät muuten ovat hoitaneet vakuutusasiat? Miul tuli loppusyksystä pieni hiusmurtuma ranteeseen -lääkäri sanoi, että ei haittaa menoa, paranee ittekseen. Mutta kai tässä pitäs jonkunlainen tapaturmavakuutus hankkia. Mistä kannaattaa ottaa tarjouksia vastaan?
^Kannattaa vertailla ja hommata kunnon vakuutukset, näköjään meikän tapaturmavakuutus (Nordea / Tryg, muuttuu kohta IF:ksi) onkin puutteellinen esim. kuntoutushoidon suhteen mutta toisaalta metsäpööräilyä ei katsottu lisämaksua vaativaksi erityisen vaaralliseksi lajiksi.
Pitäisikin laittaa kuitit taas liikenteeseen, saa sieltä jonkun euron taas takaisin.
Mietin noita vakuutuksia viime vuonna. Oma yhtiö oli aika nihkeä kalustovaurioiden kohdalla. Henkilövahingon hoito kuuluu työterveydenhuollon soppariin. Ei kai tuossa ole minun tapauksessa mitään järkeä...
Minäkö luulin, et kaikilla on kaiken kattavat vakuutukset -kalustolle en ajatellutkaan, mutta ranteeni hoidettiin työterveyshuollossa, röntgen, ultraääni ja erikoislääkäri, mutta jos se olisi kaivannut operaation, niin olisin joutunut kunnalliseen jonoon........ja se kestää. Tämä työterveyslääkäri kehotti kyllä vakuutuksen ottamista. Toinen vaihtoehto on opetella ajamaan pystyasennoossa.(mun ongelma on se, että en vielä puolen vuoden harjoittelun jälkeen saa klapia lukkopolkimesta riittäävän nopeasti irti) Ikää on jo se verran, et toin wi-fi yhteys pätkii.
Noo jos totta puhutaan nii kyllä mä semmosen vakuutuksen meinaan hankkia. Kyllä sitä on tässä itsekin lennelty vaikka miten, vaikka nuori olenkin vielä. Rapatessa roiskuu vois sanoaItse kuulun sairaskassaan joka kustantaa 75% lääkäri kuluista,lääkkeistä jne. Nii ei ole niin akuutti tuo vakuutus, itsensä telomisen suhteen.
Tossa aamusta kävin lääkärillä kun kropassa mustelmia vaikka en oo kaatuillukaan jne.
Viikko tuli lomaa ja täytyy koiraa lenkkeilyttää ja siinä samassa itekki saa vähän liikuntaa,mullakaan mitään erikoisia vakuutuksia mutta tuttu lääkäri jos pikaisen remontin tarvii kropassa korjattavax.
ellmeri muokkasi tätä : 11.03.2013 at 15.32
ehkä ajoin,ehkä en....
Pahat sedät 50/60
Mulla on vapaaehtoisia tapaturmavakuutuksia eri lajeille ja ihan nimettynä. Vaikka meidän mielestä me vaan pyöräillään metsässä, niin kaatuminen jyrkässä alamäessä voidaan tulkita DH-häröilyksi, eikä korvauksi tipu. Varsinkin jos vetäiset dropista turvallesi.
Työnantajan vakuutus korvaa jos on tapaturma tapahtunut yli 50km:ä kotoa eli jos hyvinkäällä lippaa tai porvoossa eli kannattaa ajaa ensin pitempi siirtymä ennen muksahdusta.
Six mää ajan aina pitkät siirtymät.
ehkä ajoin,ehkä en....
Pahat sedät 50/60
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
Joo mä luovutin suosiolla päivystyksen pois. Liian hyvää keliä luvattu jaa *kauhee määrää hyviä syitä*Elikkäs viikoloppuna vois kattoa jotain lenkkiä, siittä lähempänä sitten. Arkipäivinä on jonkun verran muuta menoa esimerkiksi Corratecin Saint vipstaakin vaihto ja etuvaihtaja pois.
PS: Olivat sanoneet tolle kybällä tsygäiliälle shimanon varastolta et 9 speed Saint poistuu kuviosta ja et 10 speediäkään ei enää saaku shorttina. Perkele jos mä paskon ton medium vaihtajan nii mitäs sit tilalleku short ei soviOliskohan se Zee sit mikä jatkaa tota 9speediä jne
![]()
Jahas, tarviikin sitten kysellä sieltäkin.
Mul on ykskäytetty...
Mul on vaan 2 käyttämätöntä lyhythäkkistä...
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Asiahan ei minulle kuulu, mutta... Ebay saksa 1kpl, englanti 6kpl, google: shimano saint schaltwerk medium 9- schaltung löytyy useita...
http://www.bike-components.de/produc...0-9-fach-.html
- Hiki syö aivoja -
Hmm, ebay oli viime viikolla nolla, amazon kanssa ja tuo saksa on vähän huonommin hallussa.
Mutta täällä se tieto on![]()
^ hää kun ostaa ekaks bike24:n / probikeshopin / rczbikeshopin stokit tyhjiks niin luulis vähäks aikaa vimpauttajia piisaavan
Nythän on hyvä hetki kaikkien vähemmän lihavien lompakon haltijoiden siirtyä kymppiaikakauteen ZEE-tuote sarjan myötä. Ei muuten tule edes kalliiksi, vaihdevipunen sisältää myös ulkokuoren ja nippelit alle 30,-, vaihtaja 55,- ja vaikkapa slx kymppipakka taitaa olla alle 40,-. Ja tuossa tulee mukana tuo plussa ominaisuus eli vaihtimen jäykkyyttä voi säätää ja tuohan on vanhemmalle setämiehellä ihan must.![]()
Ride harder - Ride a totally rigid.
Johan on mielenkiintoinen takavaihtaja. Täytyy vähän ottaa takaisin $haisse-arvostelussa... selvästi ei ole tullu paremman pään tuotteitaan katsottua sillä silmällä. Ja juutuubin perusteella triggerikahvatkin on jo hyvät.
Ei sen puoleen nojarissa on yleensä taittopyörä tai ketjuputki kampisarjan ja vaihtajan & pakan välissä jolloin tuo chain slap jää lähinnä hifistelypuolen ongelmaksi. Mutta tuo vaihtajan tapa nostaa rissat ylemmäs on kyllä järkevä.
Samaan pyrkii SRAM noilla maastovaihtajilla, X.9 9-vaihteinen mtb-malli nostaa häkin selvästi ylemmäs kuin 10-vaihteinen maantiemalli. Suurin piirtein sama X.7 kamppeella.
Verraten järkevää kun kivikossa ja kannokossa kolutaan. Muutenhan me ei näitä vaihtajia särjetä, vai ?
Minulla kiinnostaisi semmoinen viritys että joku oli saanut Sramin x.9 9spd -vivulla Zeen 10spd takavaihtajan toimimaan 9-pakalla. Joo, ei pitäisi toimia mitenkään mutta MTBR:ssä kuulemma toimii ihan hyvin, viimeistään lisäämällä prikan siihen kaapelipidikkeen päälle.
Luulen että käytännössä kaikki variaatiot voi saada toimimaan. Mutta voipi vaatia askartelua.
Miten olis Sheldonin vinkit noista kaapelin vetosuhteista ja Shiftmate tai Travel Agent vaijerin väliin ?
Ajattelin itse tekasta tollasen vetosuhdetta muuttavan rullan jos raaskin etuvetoon hommata SRAM:n vaihtajan mutta ohjata sitä Campy Doppler kitkavivulla ainakin aluksi. Jos sitten myöhemmin kestäis budjetti hommata myös TT500 tangonpää naksuvivut... tai jotkut muut joissa on sekä napsut että kitka.
Ei noilla ole tuohon sopivaa ja pointtihan olisi nimenomaan se ettei tartte mitään välikilluttimia. Kummasti tämä viritys tulee vaan mieleen silloin kun kuumeessa joten houkuttelevuus ei ehkä ole tarpeeksi korkea...
Aina parempi jos ei välipalikoita tarvi. Etenkin maastossa ja kurassa jne. Periaatteessa laskemalla vipusuhteita homma voisi onnistua, jos noista linkatuista tietolähteistä on apua, tai empiirisestä itse mittaamisesta.
SRAM:n X.9 ja X.0 vaihtajia on myös kaupattu modattuna:
("Custom rear derailleur" -otsikon alla)
Tämmönenkin löyty aiheen tiimoilta... pahemmin lukematta.
Ja tämä jossa X.0 pelittää Campyn kahvojen kanssa tandemissa.
Eli vipusuhdetta muuttamalla, joko vaihdekahvassa, vaijerilla tai vaihtajassa homman saa aikaiseksi.
Kirjanmerkit