HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 29 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 27 28 29 30 31 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 841 - 870 / 1036

Aihe: Grammanviilausta raharajoitteisille

  1. #841
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    lohja
    Viestit
    63
    Tässä kun on näitä juttuja lueskellu niin iskee ittellekkin himo kevyempiin osiin.Noi saksan ja ameeriikan kielet on vaan sen verran huonot että ei oikeen uskalla omin päin mennä tilailee mitään
    Voisko joku ystävällisesti suositella mulle hyviä ja halpoja 29er kiekkoja. 9mm akselilla pitäis olla ja kestää noin 90kg äijän semi kovaa mettä ajoa

  2. #842
    Hyvät ja halvat ovat vähän kiven alla mutta jos itse ostaisin niin ehkä nämä http://www.bike-components.de/produc...fradsatz-.html.

    Vähän päälle 2kg alle kahdella huntilla ihan hyvin, varsinkin isopyöräiselle. Nuo on ihan hyvässä maineessa ja kauppa on luotettava. Toki jos kevennys hinkua on enemmän niin parempaa ja kevyempää toki löytyy..
    Embrace the moment

  3. #843
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kotirotta Katso viesti
    Voisko joku ystävällisesti suositella mulle hyviä ja halpoja 29er kiekkoja. 9mm akselilla pitäis olla ja kestää noin 90kg äijän semi kovaa mettä ajoa
    Halpa hinta tietysti riippuu myös siitä mitä lompakosta löytyy, mutta Mavic Crossmax SLR:t on hyvät ja kevyet hintaluokassa 800-850€. 1600g/setti, hyvä vapaaratas, navoissa konelaakerit, helppohuoltoiset, ulkomuoto hivelee silmää ja mukana adapterit useammalle eri standardille.

    Halvempi hyvä ja suosittu vaihtoehto taitaa olla Hopen navat, DT Swissin pinnat ja Stan'sin NoTubes -kehät. Joku omistaja voi kommentoida tarkoista painoista.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  4. #844
    En aivan allekirjoita mavic crossmax slr:tee kiekkoja. Kun hinta on luokkaa +800e niin pitäisi olla kyvyemmät kuin 1600g. Onhan nuo hienot ja makeet mutta itse ottaisin jotkin muut, tuohon hintaan saa jo 1400-1500g 29er kiekot, helposti.

    Tuossa hope/crest settiä. ~1750g http://www.bike-components.de/produc...fradsatz-.html
    Embrace the moment

  5. #845
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    En aivan allekirjoita mavic crossmax slr:tee kiekkoja. Kun hinta on luokkaa +800e niin pitäisi olla kyvyemmät kuin 1600g. Onhan nuo hienot ja makeet mutta itse ottaisin jotkin muut, tuohon hintaan saa jo 1400-1500g 29er kiekot, helposti.

    Tuossa hope/crest settiä. ~1750g http://www.bike-components.de/produc...fradsatz-.html
    Olisi todella mielenkiintoista päästä koeajamaan Crossmax ja vaikka saman painoinen mutta puolet halvempi hope/crest -setti peräkkäin. Minä taas epäilen vähän noiden hope/crestien jäykkyyttä ja kestävyyttä suhteessa Crossmaxeihin, koeajo saattaisi paljastaa jotain.

    1600g on minulle ihan sopivan kevyt 29er -kiekkosetti. Maantiepyörässä kun on hiilikuitu/alumiinirunkoiset 40mm profiiliset kiekot jotka ei nekään ole keveimmät mahdolliset mutta todella mukavat ajaa. Painoa niilläkin noin 1600g.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  6. #846
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Olisi todella mielenkiintoista päästä koeajamaan Crossmax ja vaikka saman painoinen mutta puolet halvempi hope/crest -setti peräkkäin. Minä taas epäilen vähän noiden hope/crestien jäykkyyttä ja kestävyyttä suhteessa Crossmaxeihin, koeajo saattaisi paljastaa jotain.

    1600g on minulle ihan sopivan kevyt 29er -kiekkosetti. Maantiepyörässä kun on hiilikuitu/alumiinirunkoiset 40mm profiiliset kiekot jotka ei nekään ole keveimmät mahdolliset mutta todella mukavat ajaa. Painoa niilläkin noin 1600g.
    Varmaan täysin asiaa, itsellä ei kokemusta crosmax slrn laadusta. Mutta unohdit yhden tärkeän asian ollaan grammanviilausketjussa, jokainen gramma ratkaisee!
    Embrace the moment

  7. #847
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Hope Hoopseja saa briteistä saksalaisia kauppoja halvemmalla ja jos sattuu oikeat koodit kohdalle niin todella järkevään hintaan, taitaa aika yleisesti olla noin 360€ posteineen. Mutta onko tuo raharajotteisselle grammanviilaajalle tarpeeksi halpa? Omalla kohtaa näin tarpeeksi halvaksi kun setille jäi hintaa 301€ ja jätin Fulcrumit kauppaan.
    Kohtuu kevyet ovat hintaansa nähden, oma setti oli tarrat poistettuna 1668g ja stanin teipeillä ja venttiileillä 1693g.

    Mavicit on vaan tähän ketjuun turhan kalliit g/€ vertailussa.

  8. #848
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    lohja
    Viestit
    63
    eikös nämä ole aika kevyet ja halvat painoon nähden? se ei vaan mulle oikeen selviä vielä että onko nämä ajoa vaille valmiit kiekot. siis tietysti jarrut ja pakko pitää laittaa ensin kiinni

  9. #849
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kotirotta Katso viesti
    eikös nämä ole aika kevyet ja halvat painoon nähden? se ei vaan mulle oikeen selviä vielä että onko nämä ajoa vaille valmiit kiekot. siis tietysti jarrut ja pakko pitää laittaa ensin kiinni
    On, mutta nuo on 15mm/12x142 eli taida sopia sulle. En tosin tiedä voiko noita konvertoida. Huomaa myös painorajoitus 85-90kg!
    Embrace the moment

  10. #850
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    lohja
    Viestit
    63
    joo ton painorajan otin huomioon. kesään mennessä on kuskin paino viilattu reilusti alle ton 85kg joten se ei ole ongelma. pitää varmaan unohtaa sit noi kiekot

  11. #851
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    On, mutta nuo on 15mm/12x142 eli taida sopia sulle. En tosin tiedä voiko noita konvertoida. Huomaa myös painorajoitus 85-90kg!
    Ihan normaalit pikalinkku navat noissa on, konvertoitavissa sitten eteen 15mm akseli ja taakse 12x142.
    Noita katselin myös itse, mutta jäi ostamatta kun navoista ei oikein löytynyt mitään kunnon tietoa, ilmeisesti kuitenkin laadultaan vastaavat Novatecia.

  12. #852
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pikkukara
    Shimanon 68x113 nelikantti UN55-keskiö painaa 293 g eli Tokenilla n. 70g (?) 17,10 euron sijoituksella. Ihan ok g/€
    Tuo mun nykynen 26:n tuottaa noin tupla säästön, eli 2x ok g/€ . Punnitsin sen nimittäin ja pulttien kanssa teki 356g.
    No nyt on grammaakin fiilattu ja lompakko ystävällisellä tavalla. Nimittäin:



    Ja mitattu paino 200g. Hintaan himpun alle 40 €. Ihan yhtä keponen ei ole kuin Token mutta melkonen tankkihan on vekotinkin johon kevennys tulee. Saattaa olla jopa 19kg tämän kanssa.

    Tai siis kannatin kotimaista ja pitäähän edes tilkka titaania olla vehkeessä. Noista muista olis ehkä saanu keveämmän ja vähän halvemmalla mutta kun muuta ei raaski ostaa niin toimituskulut olis nostanu hinnan kovemmaksi.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  13. #853
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Etelä-Pohojanmaa
    Viestit
    171
    Noniin keventäjägurut, mites lähetään viilaamaan grammoja kuitukanuunasta http://www.canyon.com/_en/mountainbi...0#tab-reiter2? Tällä hetkellä täysin orggiskondiksessa. 90mm stemmi on lyhyt,eli se ainakin on vaihdettava ja tietenki kiekot, mutta mitkä? Rajoittaa tietenki hiukan osavalintaa ku kuski on melki 100kg liharekka..

    Heittäkää villejä ideoita, olen avoin kaikille ehdotuksille

  14. #854
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.126
    ^kiekot, kammet, jarrut, pakka... noista mä lähtisin. Sitten punnitsisin satulan ja tolpan. Stongankin voisi vaihtaa hiilariseen alle 200-grammaiseen.

    Ja hei, noi "Kanuuna"-johdannaiset lempinimet on varattu kyllä Cannondalelle. Muillekin tiedoksi
    Mikään Canyonissa ei viittaa kanuunoihin, se on "Kanjoni" ellei pysty käyttämään oikeaa nimeä.


  15. #855
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Oletko punninnut oletko kuinka lähellä tuota ilmoitettua 10,5kg painoa? Mielestäni tuosta on vaikea lähteä raharajoitteisena suuria määriä tiputtamaan.

    Kiekoista ensimmäisenä sisäkumit pois ja tubeless-venttiilit + litkut tilalle. Sisärenkaattomaan käyttöön soveltuva vanneteippi todennäköisesti on Crossrideissä valmiina. Sillä lähtee yhteensä 100-200g, vähän riippuen sisärenkaiden painosta ja litkun määrästä jonka renkaisiin laittaa.

    Veikkaan että Crossridet painaa noin 2100g sellaisenaan. Kuskin painon takia kiekkoja vaihtamalla niistä ei tippuisi kuin 300 grammaa jos rajoitetusta budjetista ja kestävyydestä haluaa pitää kiinni.

    Shimanon SLX-pakasta ja ketjusta saisi pois 100-200g siirtymällä SRAM:n XX-pakkaan ja 1091R-ketjuun, mutta muuten XX-sarja ei ole merkittävästi X9/X0-voimansiirtoa kevyempi. XX1-sarjalla saisi pois enemmän, mutta se ei välttämättä mahdu budjettiin ja jos tuntee tarvitsevansa kaksi eturatasta niin sitä ei silloin kannata miettiä.

    Avidin Elixir 5 -jarrutkin on painoltaan ihan kilpailukykyiset. Niissä ei ole kuin etäisyyden säätö työkalulla eli rakenne on yksinkertainen ja ylimääräistä on vähän. Edessä näkyy olevan 180 millinen HS1-levy. Jos tuntuu että jarrutehoa on nykyisellään riittävästi, vaihtamalla 160 milliseen HS1:een saisi 20g pois muutamalla kympillä. Avidin mallistossa ainoastaan XX-jarruilla saa merkittävää (yli 100g) kevennystä, muilta valmistajilta saattaa löytyä saman painoisia halvempia vaihtoehtoja.

    Arvioin että ohjaustangosta, ohjainkannattimesta, satulasta ja satulatolpasta saa reilulla 500 eurolla noin 250-300g pois. Se on melko paljon jos samaa yrittäisi esimerkiksi etu- ja takavaihtajaa, vaihdevipuja tai jarruja vaihtamalla. Esimerkiksi:

    Easton EC70 XC, noin 100g kevennys satasella.
    Syntace Force 109
    , Ritcheyn WCS on melkein yhtä kevyt, mutta jos vaihdat kuitenkin pitempään niin tämä on vielä vähän kevyempi.
    Tune Komm-Vor, merkittävä kevennys (yli 100g) jos sopii perseen alle ja uskaltaa ottaa pienen riskin 90kg-painorajan kanssa.
    Easton EC70, hiilikuitua järkihintaan, kohtuullinen kevennys ja lisää mukavuutta.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  16. #856
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    MIKKELI
    Viestit
    554
    Kiekoiksi: http://r2-bike.com/notubes-Laufradsa...ope-pro-II-evo
    Renkaiksi: Schwalbe Rocket Ron Evo 2,25" litkuilla
    Satulaksi: Esim. Tunen Speedneedle. (Ei muistaakseni painorajaa. On kestanyt mulla kesät ja talvet)
    Istuinkannattimeksi: Esim. Tunen Starkes Stück. (Käy hyvin kokonaisuuteen)
    Ohjainkannattimeksi: Vaikkapa Ritchey WCS C260. (n. 112g)
    Noilla kevennys jtn 1kg luokkaa.

    Tietysti voipi noita tankoja ja voimansiirtoja kevennellä mutta...
    - Numismaatikko -

  17. #857
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FRE_A_K Katso viesti
    Kun kysyjä oli 100kg kannattaa sitten huomata tämä:

    Für den Laufradsatz gilt eine Fahrergewichtsbeschränkung (inkl. Kleidung und Gepäck) von 80 kg!
    BTW, 577€ tuosta setistä on turhan paljon kun sen saa reiluun kolmeen sataan muualta.


  18. #858
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    MIKKELI
    Viestit
    554
    Ai joo 80kg limitti... My bad.
    Kannaatta muistaa, että noi on "kiekko-kasattuna-hintoja".

    No anyway, tosta kiekkosatsista saa helposti sen 400g pois...
    - Numismaatikko -

  19. #859
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Paras kevennys olisi varmaan ollut ostaa suoraan joku kevyempi malli. Tietysti 100kg ruhostakin varmaan pystyy keventämään. Vauhtineulassakin on muuten 90kg painoraja. Harvassa on kevennysosat, jotka kestää 100kg kuskin, ainakaan halvalla.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  20. #860
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Etelä-Pohojanmaa
    Viestit
    171
    jos mulla olis cannondale sanoisin sitä ehkä kuitukänäriksi. mut joo anteeksi jos pahoitin jonku mielen tuolla suurella vääryydellä. yritän korjata tapani..

    Asiaan. kyllähän tuo vissiin vaikee rasti on keventää, ainaskaa halvalla. Nämä kiekot http://www.bike-discount.de/shop/k67...sc-is2000.html olis kova sana,mutta ehkä kohtuuttoman hintaiset nyky kunnolleni ja taidoilleni.

    En ole filoa punninnut ku heitin samalla kun sen kasasin ISP:t alle. Niillä paino 11kg jotain.

    Tarttee kevväämmällä litkuttaa Xkingit päälle ja kattoo mitä vaaka näyttää.

    ps. törkeen kalliita grammoja tulee noista putkiosien vaihtamisista!

  21. #861
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Etelä-Pohojanmaa
    Viestit
    171
    btw kuskin paino lähenee 90kg kesään mennessä,jos vanhat merkit paikkansa pitää ja pääsee treenaamaa.

    nimmerk. noin puolet vuodesta työreissuilla,mikä asettaa reenaamiseen haastetta.

  22. #862
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vellu80 Katso viesti
    Asiaan. kyllähän tuo vissiin vaikee rasti on keventää, ainaskaa halvalla. Nämä kiekot http://www.bike-discount.de/shop/k67...sc-is2000.html olis kova sana,mutta ehkä kohtuuttoman hintaiset nyky kunnolleni ja taidoilleni.
    Ajoin Crossmax SLR:llä viime kesän ja ovat todellakin hyvät. Tietysti vaihtoehtona on sitten noita Hope/NoTubes/DT Swiss -paketteja joilla pääsee samoihin painoihin alle puoleen hintaan. Kun hankin Crossmaxit olin näkeväni jossain 85kg -painorajan myös niihin liittyen, mutta en löytänyt sitä mainintaa enää tuossa pari viikkoa sitten kun asiaa piti tarkistaa.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  23. #863
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Etelä-Pohojanmaa
    Viestit
    171
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Ajoin Crossmax SLR:llä viime kesän ja ovat todellakin hyvät. Tietysti vaihtoehtona on sitten noita Hope/NoTubes/DT Swiss -paketteja joilla pääsee samoihin painoihin alle puoleen hintaan. Kun hankin Crossmaxit olin näkeväni jossain 85kg -painorajan myös niihin liittyen, mutta en löytänyt sitä mainintaa enää tuossa pari viikkoa sitten kun asiaa piti tarkistaa.
    Itse en ole painorajoitukseen törmännyt noissa kiekoissa. Mistä ko kiekot sais halvimmillaan? vai onko se B-D halvin?

    Noi Hope/NoTubes/DT Swiss setit ei ilmeisesti ole meikäläisen painoiselle suositeltu?

  24. #864
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vellu80 Katso viesti
    Noniin keventäjägurut, mites lähetään viilaamaan grammoja kuitukanuunasta http://www.canyon.com/_en/mountainbi...0#tab-reiter2? Tällä hetkellä täysin orggiskondiksessa. 90mm stemmi on lyhyt,eli se ainakin on vaihdettava ja tietenki kiekot, mutta mitkä? Rajoittaa tietenki hiukan osavalintaa ku kuski on melki 100kg liharekka..

    Heittäkää villejä ideoita, olen avoin kaikille ehdotuksille
    Veikkaan että halvimmat grammat lähtevät tangon tupit vaihtamalla. Myös jarrulevyjä vaihtamalla voisi saada hyvän e/g suhteen. Satulatolppaksi ja tangoksi kiinakuitua, mikäli rohkeus riittää. Luonnollisesti myös renkaiden litkutus yms. mitä on jo mainittu.

  25. #865
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.706
    Easton Havenit ois 1785g ja pitäis soveltua all mountain -rymistelyyn. "We built these wheels to last, no matter how hard or reckless you ride." CRC:llä puoleen hintaan eli n. 440e

  26. #866
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Eikös nuo Canyonin olemassaolevat kiekot ole samaa luokkaa painoltaan kuin Eastonit? Joten ainakaan merkittävää kevennystä ei ole niillä luvassa. Kustomkiekot varmasti paras ratkaisu pyörivistä massoista keventämiseen.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  27. #867
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Crossmax ST:t 490e ja 1590g @ Skiperfo
    Mud, sweat and beers.

  28. #868
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Eikös nuo Canyonin olemassaolevat kiekot ole samaa luokkaa painoltaan kuin Eastonit? Joten ainakaan merkittävää kevennystä ei ole niillä luvassa. Kustomkiekot varmasti paras ratkaisu pyörivistä massoista keventämiseen.
    Mavicin sivujen mukaan 2020g. Jos siinä ei ole pikalinkut mukana, niiden kanssa varmaan lähelle 2100g.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  29. #869
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Huh huh! Onpa painavat kiekot, siis oon itsekin kokeillut tuota GC Cf 29:ä mutta en olisi arvannut, että ne kiekot on noinkin painavat. Vaikenen.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  30. #870
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Crossmax ST:t 490e ja 1590g @ Skiperfo
    Taitaa olla 26"? En kyllä ranskaa osaa, paitsi sanoa "la prostitueé"

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •