Täällä ilmoittautuu myös yksi, jolle Juha Kastemaa on tuntematon suuruus.
Täällä ilmoittautuu myös yksi, jolle Juha Kastemaa on tuntematon suuruus.
http://www.hs.fi/paivanlehti/mielipi...c48ae3184857df
Siis lumimyrsky hiekkalaatikossa...
Kun tarkastelee Helsingin rakennussuunnitelmia keskustan tuntumassa (VR:n konepaja-aluetta, Kalasatama, Lauttasaari) niin voi vain toivoa että yhä enemmän ihmiset alkavat kulkea työmatkoja fillarilla.
Ehkä ajoin, ehkä ajoin.
Äh lähen pyöräileen.
Roces muokkasi tätä : 06.03.2013 at 22.39 Syy: huonoon provoon vastaaminen huonosti
Kyllähän kotterolla pitää päästä ovelta ovelle, sehän on perusoikeus. Alkaa näköjään Stadiakin vituttamaan tämä loputon itsekeskeisyys joka tekee vaikeaksi järkevien projektien läpiajon - Auroransiltakin olisi pitänyt rakentaa 20v sitten, mutta sehän on selkeä 'turhakeinvestointi'. Onneksi se nyt on viimein avattu ja helpottaa huomattavasti sekä kevyen- että autoliikenteen sujuvuutta. Ja on kaikenlisäksi ihan hyvän näköinen.
Meilläpäi on ensimäisenä aurattu kevyenliikenteen pääväylät. Heti kun kuudeksi töihin lähtee niin joku toinen on lähtenyt auran kanssa jo aiemmin. Ja tarvittaessa reitit on aurattu päivällä toiseen tai kolmanteen kertaan.
Aika säälittävää jos pääkaupunki ei pysty samaan!
Ihan tavalliset ihmiset noita kulkeepi. Eivät heiluttele minkään puolueen jäsenkirjoja.
Kotham kuittaa myös! Monasti aamuisin ikkunasta tullut katseltua, kun jopa tuota läheistä merkitsemätöntä väylää ajaa traktori ylös-alas lumikeleillä lähes kellontarkasti viideltä. Kuuteen mennessä pääväylät ajokunnossa. Pitäis kyl viedä varikolle säkillinen munkkeja tms. kiitokseksi tästäkin talvesta!
Tämä talvi on menty tälläisin varustein:
Toppahaalari hupulla ja huppu ylhäällä
Goretex pipo
Halpakaupan halvimmat Thinsulate hanskat, jotka yhdessä talvessa ovat ratkenneet liki jokaisen sormen kyljestä, kylmät ovat. Siannahkaiset työkäsineet lämpövuorella ovat korvanneet nuo sittemmin.
tavalliset lyhyet kalsarit
tavallinen t-paita
Yhden talvitakin fleece vuori, joka toimii fleece puserona.
villasukat
Sievin kävelkengät, ei vuorta, kesäkäyttöön lie tarkoitettu.
-15C kylmemmällä puolella ajonopeus on pidettävä hyvin alhaisena ja kadenssi mahdollisimman korkeana, kädet nyrkissä tietty ja välillä varpaita kipristellen.
1-1.5 tuntia kauppaan ja takaisin ajomatkat, riippuen vähän tuulesta, nopeutta rajoittaa eniten siis se kuinka lujasti tuulee, jos liian lujaa ajaa, niin varpaat palelee niin että kipu on sietämätön.
Ai miksei enempää päällä, no kävi niin että katti sairastui ja talous kusahti, syksyllä olisi pitänyt hankkia uutta talvivaatetta, mutta eipä ollut sitten pelimerkkejä moiseen, eikä ole vieläkään, joten näillä mennään.
Eikä se oikeastaan ole kuin asennekysymys, alussa kylmää eniten, siitä se oikeastaan helpottaa, jos vaan ei pidä kovin lujaa vauhtia. Toisaalta on niin raskas ajaa talvikelissä ja nastakumeilla ettei hirveitä vauhteja muutoinkaan olisi mahdollista ylläpitää.
Ajo tapahtuu maaseututeillä autojen pyörien urissa ja kun auto tulee niin sitten sinne auraamattomaan hankeen vaan, 5-10cm paksua tavaraa uran ja penkan välissä, kun ei täällä ole pyöräteitä, 80km/h rajoitus ja paljon tukkirekkoja kylläkin löytyy.
Kuulostaa varmaan pahemmalta kuin onkaan.
^hyvin tsempattu.
Juha Kastemaa on trolli. Älkää ruokkiko sitä, pliis, niin säilyy foorumin hygienia parempana.
Juha Kastemaa on just mahtava! Kaveri pamahtaa foorumille huutamaan omista saavutuksistaan ja kiroilemaan kun SIITÄ KIRJOITETAAN SKEIDAA. Kenelläkään ei ole hajua kuka se on, mutta Juha pitää huolen että kohta tietää KAIKKI. Jamppa istuu himassa ja googlailee omaa nimeään ja lähtee sitten trollailemaan eri foorumeille asiasta. Onhan toi jo sen verran ammattimaista että mua hymyilyttää kovasti.
Mut kmw on täysin oikeassa. Eka postaus on kaikessa mahtipontisuudessaan hauska, mutta kaikki loput on sitä SAMAA SKEIDAA. Oliko se Painajainen Elm Streetillä missä kummitukset häviää jos niitä ei noteeraa?
niin no,ensinnäkin noi 1 vaihteiset pyörät,mulla on Green Bikesta ostettu 1 vaihteinen Monark,joka on tod.kevyt polkea ja juuri sopiva vastus,mitään kovaa
vauhtiahan sillä ei saa kovin helposti aikaan,mutta en sellaista kaipaa ja ajoasento on erittäin bueno,eikä juuri rasita niskaa.
Mitä tulee mun internet pyöräilyyn,niin tällä hetkellä mulla ei ole kotona edes minkäänlaista nettiyhteyttä.
Ja kyllähän toi 30 kymppisten Vihreitten ym.itsekkyys näkyy tossa fillarireittisuunnittelussa,vaaditaan tollasia älyttömän hintasia reittejä
joka puolelle,vaikka monissa kohdin pärjätään/pärjättäis entisilläkin ja pikku ehostustoimilla.
Ketä Auroran silta sitten hyödyttää? lähinnä pikkuryhmää Kallion suunnalta tulevia hiihtäjiä,itse asuin 4v.Länsi Pasilassa,eikä ollu minkään sortin probleema odottaa minuutti tai pari
siinä alla olevissa liikennevaloissa,ymmärtäis jos tolla ratkaisulla ois pystytty poistamaan osa noista valoista,juu ja onhan silta hyvännäköinen,mutta kiitos mielummin olisin
laittanu ne miljoonat vanhustenhoitoon tai uutten asuinalueitten infraan.
Olen myös lähestynyt P.Sauria ja toivottavasti hän vastaa "syytöksiini" pe 15.3 Radio Helsingin kyselytunnilla.
hei, nyt jostain helvetin kastemaasta jauhajat ja 'herra' itse, tämä on talvipyöräily-ketju. ketään EI KIINNOSTA typerät mielipiteet, sitä varten olkaa hyvä ja siirtykää: http://www.suomi24.fi/
ja aiheesta: kohta taitaa olla aika siityä kevätpyöräily-ketjuun, koska aamulla pirun kylmä ja iltapäivällä kuuma ja loska lentää. aamulla oli kevlit kuumottavassa kunnossa, kun uraa meni sinne tänne, röykkyjä ja jäätyneitä jalanjälkiä. täysillä vaan niin ei virheet haittaa... kunnes on turvallaan jäämujukossa, mihin kyllä ei mielellän kaatuisi.
näinpä myös elämäni ensimmäisen paksupyörän ja vaikutti olevan oikea laite aamun polanteille.
Fucked up and ready to die.
Ei piru vie vielä kevät kuumota itäisessä suomessa, täys talavihan täällä on ja jos ennusteet paikkansa pitää niin kuun loppuun asti. No säälle mitään voi niin ajetaan sitten vallitsevisssa olosuhteissa![]()
I väntan på ännu dåligare tidet
Täytyy myöntää, että tänään oli parissa paikassa aika jänskää jäätikköä, eilisen sohjon jäädyttyä. Toisaalta paremmissa paikoissa oli ihan kivasti sulaakin pintaa.
Aurinko aika hyvin sulatteli lunta siellä sun täällä, vaikka keli ei kauhean kuumottava ollut.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Mites nää köpiksen pyöräilyolot eroaa suomesta:
Lumisade/sohjopäiviä on käsittääkseni yhtä paljon kuin Suomessakin. Suomessa on kunnollisia talvipäiviä enemmän, mutta ne eivät ole pyöräilyn kannalta mikään ongelma. Itse en näe pyöräilyolosuhteissa hirveitä eroja.
Kelvit oli jossain paikoissa täysin sulat ja joissain oli sitten haasteellinen jäärata. Otin talven backup pyörän varastosta (kona dew plus alla winter marat 37x622) sulalla pääsi 30km/h keskariin, mutta jääradalla ei pahemmin uskaltanut antaa mennä kun koko talven olen kulkenut maasturilla ISP:t alla jolla uskaltaa polkee vaikka perä edellä puuhun kun pitoa ja luotettavuutta riittää
Himmailua nauttien aurinkoisesta, mutta hyvin tuulisesta talvilomapäivästä. Tuli jo keväinen fiilis kun vuosaaren aurinkorannalla tsiigailee merelle päin ja aurinko lämmittää kasvoja.
Aika uraherkkää tuntui olevan ja cyclocrossin kanssa kiemurtelu ei ollut kyllä hauskimmasta päästä. Tosin eilinen loskassa kahlaaminen oli vielä syvemmältä. Paksutin ois kyllä kova sana, nyt on karvan alle 1000 km talvipyöräilyä cx:lla alla ja ei kyllä vielä ole löytynyt sellaista kokonaan toimivaa keliä sille. Loskalla ja lumella kiemurrellaan liikaa, pakkasella keula hakkaa polanteissa ja mennään urissa matkustajana. Ehkä mulla on liikaa vaihteita siinä?![]()
No ens viikko vielä, sitten Geneven reissu ja toivottavasti nastat vaihtuu nappuloihin maaliskuun toisella puoliskolla.
"Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."
Turussa oli äsken aika hurjaa.
Päivän voimakas auringonpaiste sulatti kaikki lumet ja auringon laskiessa pakkasen iskiessä jokainen kelvi muuttui luisteluradaksi.
Maasturissa paineet alle 2bar ja pito lumella tosi hyvä mutta tuolla ei mitään mahista. Ei pysy pito vaikka mitä tekis. Nastat vois olla kivat ens talvelle.
Krossarilla kiemurtelu on mukavaa talvella, varsinkin kun alla nastarenkaat jotka ei sovellu minkaanlaiselle alustalle. Viime ja tämän talven saldo krossarilla vähän reilu 6tkm ja en tällä kokemuksella suosittele kenellekään nastarenkaiksi Continental Nordic Spikejä. Viime lauantaina vihdoin pääsin eroon krossarilla talvella ajamisesta, kun sain kaksysin ajoon ja entiseen ei ole paluuta. Varsinkin ISP:t renkaina on mahtavat ruullaavudeltaan ja pidolta.
Seuraava päivitys voisi ensi talveksi olla fätbaikki, mutta onko sillä eteneminen sitten kärsimättömälle liian hidasta?
Kyllä leveemmällä on eri hauska päästellä random-kuntosille kelveillä... ja jousitus auttaa vielä lisää.
Mitä jos muuttais strategiaa, ajelee 29er:llä "nopeemmilla" keleillä ja mittaa niitä kilsoja, ja fatsolla sitten mahdottomilla keleillä ja mittaa sitten pelkästään ajoaikoja ? Tällä perustelulla saattais mullekin tulla moinen
-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
ihan vain tiedoksi: kuumottava=pelottava, jännittävä, kauhea, hurja jne.
Fucked up and ready to die.
Klv:t olen yrittäny minimoida lenkeillä vaikka tänä talvena ne on kyllä olleet hyvin ajettavissa kun lunta on tullut kohtuu vähän tai sitten lumisateet on ollu lepopäivinä. Pääosa krossarilla ajetuista lenkeistä on ollut pienemmillä vähäliikenteisillä teillä ja saaristossa aikaisin alkaneen jäätiekauden ansiosta. Nyt sitten kaksysillä tullut ajettua polkuja jne.
Jousitusta ei ole, eli täysjäykkä kuskia myöten.
Jotain tuon suuntaista on suunnitelmissa, no mietitään enemmän kun fätin rungon teko joskus alkaa.
Aika harvoin niitä mahdottomia kelejä kuitenkaan on. Eilen oli varmasti pahin myräkkä koko talvena ja kilsan tartti 29:iä työntää reilun 15 kilsan matkalla.
Tänään täälläkin päin Suomenniemeä oli haastavaa/mielenkiintoista (tulkinnan mukaan) ajella. Asfalttia oli valtaosin näkyvissä, joten paluu cycloon/Maraton winter oli oikea ratkaisu. Ensimmäisellä 3-4m murhaajaurapätkällä meinasi käydä huonosti, kun on ehtinyt tottua 29"/Nokia extremejen pitoon ja yhdistelmän mahdollistamaan roisiin ajotapaan. Loppu hapetuslenkki menikin, selkeän asfaltin ulkopuolella, kävelyvauhdilla murhaajauravyöhykeitä ylittäessä. Ja sen verran vielä tästä "tuntemattomasta suuruudesta" eli trollista: jos se edustaa jotain puoluetta, niin menee koko kööri äänestysboikottiin. Että lycka till!
SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.
Kirjanmerkit