HephaGarminGiantElectrobike
Sivu 100 / 285 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 50 90 98 99 100 101 102 110 150 200 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.971 - 3.000 / 8526

Aihe: Talvipyöräily

Ajaminen on hauskempaa kun ei tarvitse varoa...
    Kyllä silti tänään pari kertaa meinasi etufillari paeta alta.
    Ehkä ajoin, ehkä ajoin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jjyrki Katso viesti
    Ajaminen on hauskempaa kun ei tarvitse varoa...
    Väärin, foorumitietäjien mukaan tuo ei ole mahdollista
    No oma valinta on nastat.

Tänään ei ihan kuvan mukaisia paikkoja tullu vastaan, mutta jäätä kuitenkin oli tarjolla niin kyllä se vaan oli mukavampi mennä mutkassakin kun voi luottaa, että ISP pitää. Muutenkin jo heti ensimetreistä lähtien ISP herätti luottamusta ja nopea rengas tuntuu olevan.

Kyl mä ostan kun saadaan >3,8" ISP jostain. Jos vielä olis järkevän hintainenkin...

Ei oo ISP eikä vissiin järkevän hintanenkaan, mutta kyllä se vanhan ajoon tuo pientä turvallisuuden tunnetta

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopoman Katso viesti
    Kunnon talvisukkikset? Omat peittää kivasti ristiselän, ei vetoa eikä kolotusta kyykkypyörästä huolimatta. Mutta on toi tyrävyö toki hieno
    Ei tässä nyt sentään sukkiksiin aleta pukeutumaan. Nehän ihmiset luulee vaikka vielä mitä..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Ei tässä nyt sentään sukkiksiin aleta pukeutumaan. Nehän ihmiset luulee vaikka vielä mitä..
    Luulee mitä? Korkeintaan huomaavat vestokselliset jalkalihaksesi ja huokaavat kun omat puuttuvat.

Minä voisin pitää mitä vain kunhan toimis. Kokelin jotain Goren makkarankuoria, joita oli hyviksi haukuttu, mutta olivat kyllä minulle liian tiukat ja jäykät ja XL-kokoa en suostunut edes kokeilemaan. Vaikka minä läskin olenkin, niin joku roti...

Mut tämmöset olis täydelliset, jos ne olis henkselihousut. Vai onko oikea termi haalarihousut. Ei siis tarvi tarjota irtohenkseleitä. Se ongelma on siinä, että nuo loppuvat ennen aikojaan, tuulentopparia sais olla ylemmäs. Ihan niinkuin maantiehousuissakin. Tommonen korsetti on vaan siksi tarpeellinen, että on tullut ostettua huonosti suunnitellut housut.

Hannu Oskala kirjoittaa talvipyöräilystä:
    http://hannuoskala.fi/2013/03/talvipyorailysta/

(itsehän olen liian pehmeä ajamaan talvisin työmatkaa)
    juminy muokkasi tätä : 03.03.2013 at 10.40

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    että mitä ihmiset luulee .... ?

Jos tuosta syystä hommaa itselleen selkävaivoja,munuaisvaivoja tai jopa eturauhasvaivoja niin melkeen mielellään anna ihmisten luulla ihan mitä haluavat .

IncBuffille olisi helpompi antaa vinkkejä, jos tietäisi miten nyt pukeudut, millaista lenkkiä ajat, onko reppu, kuinka korkealle nykyisten housujen vyötärö tulee, entä paidan pituus jne.

Kun on ulkona niin kylmä, että selkä tarvitsee suojausta, laitan kalsareiksi maantieshortsit. Suojaa alaselän oivallisesti. Siihen päälle jotkut vähän väljemmät housut. Viileämmillä keleillä (-5 tai kylmempää) laitan vielä välihousut eli ihonmyötäiset pitkälahkeiset trikoot. Oikein kylmillä keleillä lisäksi maastoshortsit. Kun pakaroiden ja lantion seutu pysyy lämpinämän, ei selällekään tule niin helposti kylmä.
    10k-kerhon jäsen

Onhan nuo pyörätelineet välillä melkoisten lumikasojen alla, mutta en nyt muista sellaista paikkaa tältä talvelta, että olisi isommin joutunut miettimään minne pyörän parkkeeraa. Kerran tuli iskettyä pyörä pystyyn tien vieren pehmeään lumihankeen, hyvin se siinä nökötti eikä ollut kenenkään tiellä.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    IncBuffille olisi helpompi antaa vinkkejä, jos tietäisi miten nyt pukeudut, millaista lenkkiä ajat, onko reppu, kuinka korkealle nykyisten housujen vyötärö tulee, entä paidan pituus jne.
    Aloin tossa miettiä että viime talvena tämmösiä ongelmia ei ollut ja mikä on muuttunut. Tosiaan mulla on uusi väliasun paita joka on lyhyempi kuin vanha. Kaivoin vanhan kaapin perältä ja tosiaan aamun lenkillä ei ollut selän kylmenemisen kanssa mitään ongelmia vaikka ajoin yhtä pitkään kuin eilen ja pakkastakin oli enemmän. Housujen vyötärö yltää kyllä ristiselän yli ja takkikin ahterin päälle asti joten vähän tämä ihmetytti miksi kylmää. Yleensä mä ajelen metsäpolkuja tai kun ne ei ole kunnossa niin kelvejä maastopyörällä. Reppu on toisinaan mukana ja toisinaan ei.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Luulee mitä? Korkeintaan huomaavat vestokselliset jalkalihaksesi ja huokaavat kun omat puuttuvat.
    Ne voi luulla oikeaksi pyöräilijäksi. Jalkalihaksissakaan ei ole mitään näytettävää.

Incbuffille yksi vaihtoehto on laittaa ne sukkikset sinne alle ja päälle sitten pussihousut niin ilkeää näyttäytyä julkisilla paikoilla.

Itse ajan sukkiksissa kun pitää saada lahkeet pois eturattaan välistä ja ilmanvastus pienemmäksi ilman lepattavia vaatteita. No tietty kynnys oli kyllä siirtyä käyttämään tiukkoja pyöräilyasusteita kun on koko ikänsä ollut valtava läski.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juminy Katso viesti
    Minä voisin pitää mitä vain kunhan toimis. Kokelin jotain Goren makkarankuoria, joita oli hyviksi haukuttu, mutta olivat kyllä minulle liian tiukat ja jäykät ja XL-kokoa en suostunut edes kokeilemaan. Vaikka minä läskin olenkin, niin joku roti...
    Et ainakaan viime syksynä mikään läski ollut, no onhan tässä ollu joku kuukausi aikaa läskistyä

Minä käytän myös maantiesukkiksia talvella. Joskus on kiva mennä ihonmyötäisissä releissä, varsinkin tuulisella säällä. Silloin käytössä on yleensä Goren pitkät WS bibsit, mammarit ja lyhyet bibsit. Maastoon mennessä voi sitten vaihtaa nuo WS-pökät tavallisiin thermosukkiksiin ja päälle lökärit. Selkä kylmenee heti jos ei ole tuplabibsejä, oli muu vaatetus mitä tahansa.

Sitä kyllä ihmettelen ettei noita kunnon housuja tehdä kuin perus S,M,L,XL kokoisina. Ne taitaa tosiaan luulla että kaikki fillarilla liikkuvat on tasan yhtä leveitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J_K Katso viesti
    Incbuffille yksi vaihtoehto on laittaa ne sukkikset sinne alle ja päälle sitten pussihousut niin ilkeää näyttäytyä julkisilla paikoilla.

Itse ajan sukkiksissa kun pitää saada lahkeet pois eturattaan välistä ja ilmanvastus pienemmäksi ilman lepattavia vaatteita. No tietty kynnys oli kyllä siirtyä käyttämään tiukkoja pyöräilyasusteita kun on koko ikänsä ollut valtava läski.
    Itse ajan juuri tällä setupilla kun kelit kylmenee tonne +5 korville, vaikken ole koskaan ollutkaan läski. Jalassa on jotku 90-luvun thermo-pökät joista on henkselit kastroitu. Päällä Dobsonin juoksuanorakkiasun housut.

Voi nimittäin ottaa ne veks jos keli lämpeneekin äkisti ja pitää ne jonkin aikaa pientä tihkusadetta. Tuuli ei tule läpi ja kehtaan näyttäytyä ihmistenkin ilmoilla.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Itse ajan juuri tällä setupilla kun kelit kylmenee tonne +5 korville, vaikken ole koskaan ollutkaan läski. Jalassa on jotku 90-luvun thermo-pökät joista on henkselit kastroitu. Päällä Dobsonin juoksuanorakkiasun housut.

Voi nimittäin ottaa ne veks jos keli lämpeneekin äkisti ja pitää ne jonkin aikaa pientä tihkusadetta. Tuuli ei tule läpi ja kehtaan näyttäytyä ihmistenkin ilmoilla.
    Muutamalla eri setillä itse menen ja aikaisempi läskiys ei tähän vaikuta. Noin -3C° asti Assos Winter.LL, siitä eteenpäin riippuen tuulesta joko Assosken lyhyet tai 3/4 bibsit ja Scott fleece kokopitkät housut päälle ja sitten kovemmille pakkasille jostain -13C° alkaen Winter.LL+Scott. Pussihousuihin en toistaiseksi ole siirtymässä aikaisemmin mainitsemastani syystä.

Mulla on myös talvilenkillä Goren pitkät WS sukkikset ja kelin mukaan sitten joko lyhyet kesäbibsit tai Goren pitkät power sukkikset alimmaisena. IncBuff vaivaa nyt päätään ihan turhaan tuolla housujutulla, sukkikset
    jalkaan ja menoksi, yleisön pyynnöstä huolimatta.

Hiihtopuolelta kans vois löytyä sopivaa paitaa tai liiviä, ne o yleensä suunniteltu selän puolelta aika pitkiksi. En tiiä saisiko hiihtopöksyihin esim. cordurapaikat nivusiin että kestäisivät penkkiä.

En ole kans suuri succis fani joten tulee vetästyä succisten päälle aina shortsit foxin demot kuivemmille keleille tai enduran superlitet märemmille keleille
    The end of the road is just the beginning...

hei kaikki arvoisat pyöräilijät,googlasin huvikseni netistä,mitä kaikkea skeidaa musta on kirjoiteltu täällä ja parilla muulla
    sivustolla taannoisten ja varmaan tulevienkin lehti ym.kirjoitusten johdosta:
    Kerrottakoon tässä ny julkisesti omalla nimellä,etten ikinä ole omistanut autoa ja pyöräilen paljonkin.välillä jopa Helsingistä
    Hämeeseen ihan 1 vaihteisella kunnon Monarkilla,kunto riittää hyvin,en tartte mitään "satavaihteisia" hienouksia.
    Ja tosiaan olen sitä mieltä,että Helsingissä ja muilla lähiseuduilla pyöräily onnistuu pari poikkeuskohtaa luk.ottamatta loistavasti ja etenkään Mannerheimintielle ja Mechelininkadulle ei mitään uusia väyliä tarvita,kun siellä menee lähistöllä jo
    ennestäänkin erittäin hyvät samansuuntaset väylät.
    JA ETENKÄÄN KAUPUNGIN RAHOJA EI PIDÄ ALKAA HAASKATA jonkun pienen mariginaali talvipyöräilyryhmän erikoistarpeisiin siten,että jotain pyöräväyliä aletaan aurailla erikseen pahimpina lumiaikoina siten,että armon talvipyöräilijäpienryhmä saa väylänsä 100% moitteettomassa kunnossa heti aamukuuden aikoihin.
    Meinasin revetä,kun Hesarissa pari yliopiston tutkijaa vertaili Pariisin ja Kööpenhaminan pyöräilykokemuksia ja perusteli
    Helsingin pyöräilyinvestointeja sillä perustein, niin sääolothan täällä ovat varmaan ihan samat,äykäyk.
    Polkekaa vaan te ihan rauhassa joka pv ympäri vuoden pää/kainalot märkänä töihin tai muille asioillenne,teillä on varmaan
    tosi hyvät pesytymismahdollisuudet ym.aina paikanpäällä,hehe.
    Mä kyllä haluun,että Joukkoliikenne pysyy ykkössijalla,nykysuuntaus näyttää olevan,että jatkossa monia esim.kaupungin reunaosien joukkoliikenneyhteyksiä ollaan muuttamassa vaihdolliksi jne,mistä on vaan haittaa kaikille,me pyöräilijät kyllä pystytään polkemaan ihan nykyreiteilläkin ja uusia pyöräilyinvestointeja tulee tehdä todella harkiten,eikä roiskia väyliä
    nyt tehdyn suunnitelman mukaan kaikkialle,kuten kolmikymppiset Vihreät (mm.Otso Kivekäs) aktiivipyöräilijät haluu tehdä,löytyy tärkeämpääkin käyttöä niille rahoille.
    Mitä tulee pyöräilyn terveysvaikutuksiin,niin enpä ite ole diabetekselta,pahoilta olka/niskavaivoilta säästyny,vaikka olen pyöräilly/kuntoillu koko pienen ikäni(yli 40v) ja ollut laiha siinä sivussa koko ikäni,mutta ehkä te kolmikymppiset kaahailijapyöräilijåt,joitten Punavuoren kodista löytyy vähintään 5 kilpapyörää tiedätte asiat paremmin kuin muu enemmistö.

^ Tervetuloa foorumille.

^^ Oli sen verran huono provo, ettei siihen jaksa edes tarttua

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Kastemaa Katso viesti
    Mitä tulee pyöräilyn terveysvaikutuksiin,niin enpä ite ole diabetekselta,pahoilta olka/niskavaivoilta säästyny,vaikka olen pyöräilly/kuntoillu koko pienen ikäni(yli 40v) ja ollut laiha siinä sivussa koko ikäni.
    Ei pyöräily eikä muukaan liikunta ole luonnollisestikaan mikään tae terveydestä. Sairauksia ja kolotuksia voi tulla itsekullekin, mutta parempi kunto auttaa niiden voittamisessa ja esim. flunssat ja vastaavat saattavat jäädä tulematta, kun kunto/vastustuskyky on parempi kuin kaljaa kittaavalla sohvaperunalla. Ehkäpä niitä vaivoja tulee joillekin hiukan enemmänkin pyöräillessä yksivaihteisella monarkilla pitkiä matkoja raskaasti verrattuna sopivampaan useampi vaihteiseen vaihtoehtoon. Saati sitten, jos pyöräily onkin suurimmaksi osaksi vain internetpyöräilyä. Eiköhän enemmistö tämän tiedä. Vähemmistö sitten ihmettelee miksi sairauksia tulee vaikka harrastavat liikuntaa ymmärtämättä, että olisivat todennäköisesti vielä sairaampia ja lähempänä kuolemaa ilman liikuntaa.

Tervetuloa foorumille Juha Kastemaa. Uusia ja persoonallisia (perusteltuja) mielipiteitä tarvitaan aina.

Piti ihan tarkastaa että mitä skeidaa sitä onkaan kirjoitettu, tähän lienee syytä yhdellä jos toisellakin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Kastemaa Katso viesti
    Mitä tulee pyöräilyn terveysvaikutuksiin,niin enpä ite ole diabetekselta,pahoilta olka/niskavaivoilta säästyny,vaikka olen pyöräilly/kuntoillu koko pienen ikäni(yli 40v) ja ollut laiha siinä sivussa koko ikäni,mutta ehkä te kolmikymppiset kaahailijapyöräilijåt,joitten Punavuoren kodista löytyy vähintään 5 kilpapyörää tiedätte asiat paremmin kuin muu enemmistö.
    Teretulos foorumille täältä kans

Meinasin kans jättää tarttumatta provoon mutta tartutaan nyt kuitenkin, kun terveysvaikutukistakin puhutaan. Montakos kilpapyörää olet nähnyt talvisella kevyenliikenteenväylällä? Kyllä siellä veivaa ihan muut kuin kilpapyörät. Vaihteettomia on paljon talvella liikenteessä. Helsingin kunnossapito ei mua haittaa, en ole koskaan vielä eksynyt sinne saakka fillarilla. Julkisia en käytä, koska täältä heittää Turun keskustaan (15 km/sivu) nopeammin fillarilla ilman hikeä. Jos hikoilu pelottaa, niin ainahan voi ottaa sähköavusteisen tallista Tosin tänä talvena on jäänyt tuo sähköfillari telakalle kun ensikesäksi on ajatusta nostaa kuntoa. Ajelen mielestäni aika vähän 4000...6000 km/vuosi, mutta parisen tuhatta kilometriä on lumikeleilläkin tullut ajeltua ja varsin vaivattomasti tuo pyörä tuntuu kulkevan ilman sähköjäkin.

Ei se pyöräily aina terveeksi tee, mutta mulla henkilökohtaisesti 5 vuotta takaperin sekä verenpaine, että sokeriarvot alkoi olla huolestuttavia. Lääkäri sanoi haastateltuaan sukutaustani, että sun geenillä on 2 vaihtoehtoa, joko alat popsimaan lääkkeitä lopun elämääsi tai lisäät liikuntaa reilusti. Eihän se tällaiselta kiireiseltä onnistu muuta kuin hyötyliikunnan kautta. Lajiksi valikoitui nuoruuden lempiharrastus, pyöräily. Nyt on ympärivuotisesti ajeltu 5 vuotta. 4000....6000 km / vuosi. Eikä ole tarvinnut murehtia lääkkeistä. Verenpainemittari ja laboratoriotulokset kertoo kauniin totuuden vääristelemättä. Mitä isommat kilometrimäärät sitä alhaisemmat verenpainearvot. Hyvin suora korrelaatio tuosta löytyy, joten aika turhanpäiväistä on väittää, että liikunta ei paranna terveyttä.

On tossa pihassa 3 autoakin, jotta pääsee tarvittaessa liikkumaan. Vähemmän lähtöjä niillä on 3 ajokortillisen käyttämänä, kun mulla yksinään fillarilla, joten ei tää mun hyötypyöräily ihan merkityksetöntä ole paikallisen liikenteen kannaltakaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti karhile Katso viesti
    Ehkäpä niitä vaivoja tulee joillekin hiukan enemmänkin pyöräillessä yksivaihteisella monarkilla pitkiä matkoja raskaasti verrattuna sopivampaan useampi vaihteiseen vaihtoehtoon.
    Mulla ei taitaisi kroppa (polvet) kestää kivuttomasti vaihteetonta versiota ainoana. Mutta olenkin synnynnäisesti viallinen. Väliäkö tuolla, kun vaihteiden avustamana voi veivata surutta yli 200 km lenkkejä

Juha on jo ennestään monessa mukana ja mukava saada hänen asiantuntijalausuntojaan myös tänne Fillari-lehden fooumille. Tervetuloa, Juha
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

Avaus postaus ainakin täyttä paskaa enkä ole mistään hänen kanssa samaa mieltä, mutta jokaisella on oikeus mielipiteeseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arde1 Katso viesti
    Avaus postaus ainakin täyttä paskaa enkä ole mistään hänen kanssa samaa mieltä, mutta jokaisella on oikeus mielipiteeseen.
    Jotkin mielipiteet vahvistavat omaa kantaa, jotkin saattavat avata näkemystä. Keskustelu on hyvästä.

Ööö...taidan olla taas kerran ihan pihalla, pitäisikö siis tietää kuka on Juha Kastemaa? Vai onko sosiaalinen media vääristänyt mittasuhteita jälleen kerran.
    Mutta asiaan: kaikissa kohdissa ei Helsingissä poikittaisliikenne edelleenkään toimi ja karkeasti sanottuna kesällä pääsee Kehä-III:n sisällä ja talvella Kehä-I:n sisällä fillarilla nopeammin kuin millään muulla. Varsinkin jos on useampi kuin yksi työpiste niin fillari on se valinta. Ja oma hikihän tuoksuu vain hyvälle ja jos haluaa olla kohtelias niin voihan sen peittää vaikkapa valkosipulilla...
    Ja talvella joutuu tosiaan joskus taluttamaan mutta hei, elämä on.
    Ehkä ajoin, ehkä ajoin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •