GiantGarminElectrobike
Sivu 6 / 46 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 8 16 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 1354

Aihe: Gravel Grinding ja Gravel Racing

  1. #151
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.714

    Pelago Stavanger Disc

    Eilen paikallisessa ihailin moista, on meinaan hieno!

  2. #152
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Sivistyksen hautalehto
    Viestit
    242
    ^ Tosiaan on, kävin vkonloppuna Tukholmassa ja vanhan kaupungin pyöräliikkeessä oli useampi Pelago. Esite jäi käteen. Muutenkin mukavanoloinen palveluhenkinen, nostalginen fillarikauppa. Suosittelen visiittiä jo pelkästään liikkeessä esillä olevien huippukuntoisten puupyöräisten velocipedien takia.
    - Hiki syö aivoja -

  3. #153
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Niin että oliko tapahtumalla jo nimi vai taasko mä missasin jotain oleellista?
    Jatkan nimiehdotuksien heittämistä:
    Raparalli
    Rouhinnat
    Ruma (jos haluaa suomalaista ytimekkyyttä, voisi olla lyhennys sanoista rupisen maaston rouhinnat tms.)

    Lisää ehdotuksia laitan yllättäen ja pyytämättä.

  4. #154
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Noin kuvasta päätellen tuossa Stavangerissa olis ainesta Viralliseksi Suomalaiseksi Raparalli-pyöräksi! Ei tarvii tilata merten takaa meinaan. Kovastihan Liitiä tykkäs, Markkukin on varmaan sen verta pyörän päällä viihtynyt ettei ihan höpöjä kirjoita.
    Tai kuin tuo Gravel Grinding sitten suomeksi kääntyykään.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  5. #155
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    En tykkää tuon Stavangerin ulkonäöstä, näyttää jotenkin kasaan lysähtäneeltä, mutta varmasti toimiva. Onkohan tuo geometriatauluko etuhaarukan jättö sama kuin rake?


    Kyllähän aihe on hyvinkin kiinnostava, hiekkateitä ajamalla löytyi viime kesänä pitkään kadoksissa ollut ajomotivaatio. Täällä meidän kylän suunnalla on ihan siedettävä hiekkatieverkosto ja pystyy välttelemään hyvin asfaltilla ajoa, mitä nyt kaupungin läpi joutuu aina ajamaan asfaltilla.

    Tarkotus saada vielä ennen kesää omaan soranmurskaajaan tehtyä runko ja komponentit sitten krossarista hyötykäyttöön.

  6. #156
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    En tykkää tuon Stavangerin ulkonäöstä, näyttää jotenkin kasaan lysähtäneeltä,
    Veikkaanpa että kuva on otettu turhan lyhytpolttovälisellä optiikalla, siitä tuo etupään korostuneisuus. tommosesta vinkkelistä kuvattaessa pitää olla aikamoinen etäisyys kohteeseen. Hesasta löytyy varmastikin studioita jossa homma onnistuu, vaan saattaa olla taksat kohtuullisen arvokkaita.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  7. #157
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Veikkaanpa että kuva on otettu turhan lyhytpolttovälisellä optiikalla, siitä tuo etupään korostuneisuus. tommosesta vinkkelistä kuvattaessa pitää olla aikamoinen etäisyys kohteeseen. Hesasta löytyy varmastikin studioita jossa homma onnistuu, vaan saattaa olla taksat kohtuullisen arvokkaita.
    Voi olla noinkin, muttei siltikään miellytä silmää tuo rungon muotoilu. No ehkä johtuu siitäkin kun tullut aiheeseen perehdyttyä viime aikoina liikaa.
    No laitan oman tekeleen sitten aikanaan arvosteltavaksi.

  8. #158
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.714
    Suttupuhetta!

  9. #159
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.714
    Tässä vielä sivulta toisenvärisenä ja lokareilla:

  10. #160
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    No anteeks vaan jos ei saa mielipidettään esittää, on siellä taas San Sebastian hyvin onnistunut paketti.
    No meen pois täältä.

  11. #161
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.714
    Oikean johtopäätöksen vetämisestä:




    Eiku oisko sittenkin ollu pilkettä silmäkulmassa hmmm?

  12. #162
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Jäsen J K kovasti minun tonttia foorumin virallisesti herkimmin hermostuvana omii Kaakun kanssa olen samanmielinen että on ihan oikean pyörän näkönen, kelpais erinomaisesti mun silmään ja ajoon vaan ei nykyiseen lompakkoon, nyyh.
    Ja tarkennan että mun käsitys Stavangerista perustuu nettikuviin, firman infoon, omaan elämänikäiseen ajokokemukseen ynnä näihin suosiollisiin silminnäkijäkommentteihin sekä Markku Liitiän artikkeliin Fillarilehdessä. Kovasti huonommallakin tiedolla ja luulolla olen ostopäätöksiä tehnyt, toistaiseksi katumatta.
    arctic biker muokkasi tätä : 05.03.2013 at 22.12
    I väntan på ännu dåligare tidet

  13. #163
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    En hermostunut millään tavalla, ehkä turhan kärjistetysti laitoin tuon kommentin, pahoittelin vaan kun oli tuollaset vihaset hymiöt kun aiheutin mielipahaa Kaakulle. Tähän loppuun

    Oma mielipide pyörän ulkonäöstä johtuu sitää, että pitkät chainstayt ja paljon tiputettu keskiö yhdistettynä reilulla rakella varustettuun haarukkaan näyttää aika erikoiselta.

  14. #164
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    [QUOTE]Oma mielipide pyörän ulkonäöstä johtuu sitää, että pitkät chainstayt ja paljon tiputettu keskiö yhdistettynä reilulla rakella varustettuun haarukkaan näyttää aika erikoiselta. [/
    Hmm, minusta noi geometriset nyanssit Pelagossa ovat ihan järkevät. Itte asiassa keskustelu siitä miten oikeesti gravel grinder pitäis mitoittaa eli mikä on se optimaalinen geometria ei huono homma ole. Itte en ota siihen tinkaan osaa, en siksi ettei ois kokemusta jo 60luvulta vaan siksi etten noitten iänvanhojen pyörieni mittoja tiijä. Monennäkösellä vehkeellä mutkasta soratietäkin olen päässyt näkymättömiin.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  15. #165
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Monennäkösellä vehkeellä mutkasta soratietäkin olen päässyt näkymättömiin.
    Ja nythän tähän kalustoasiaan on saatu kokemuksen syvällä rintaäänellä selvyys ja yhteenveto. Kohan mutkan taaske pääsee tai ainakin kotoaan karkuun.

  16. #166
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J_K Katso viesti
    .... pitkät chainstayt ja paljon tiputettu keskiö yhdistettynä reilulla rakella varustettuun haarukkaan ....
    Menee kuin juna ja kääntyy kuin tankkilaiva.

  17. #167
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Ite tykkään, että tämmönen geomeetria on hyvä:



    ...muuta vikaa kuin toi takakiekon heijastin näyttää hassulta ja onko tossa stongassa joku boogie? Mutta siis rungon geomeetria on tossa se oikea. Mullolis yks tommonen kun sais vaan laitettua ajoon. Laitoin kuvaan linkin sivulle, josta lainasin, ihan kohtuullisuuden nimissä. Ei ole maksettu mainos enkä tunne kauppiasta.

  18. #168
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Juminystakaan ota ainakaan minun älyllä selvää milloin se vittuilee tai muuten vaan eholle panee eli ystävällismielistä herjaa heittää. Ja kun en oo varma niin otan vittuiluna. Noo siinähän Juminy räkytät kun itteäs noin viisaana pidät, todellakin olen kohta 60 vuoden ikääni monennäköisellä rakkineella joita Juminyn tapaiset itteään ja omahyväistä viisauttaan täynnä olevat eivät ees pyöräksi tunnustaisi kerennyt ajamaan.
    Omaan gg-projektiin tuli ongelmia. Kas kun satulaputki on 28 mm. Saahan siihen nykyvaihtajan istumaan mutta sitten alkaa rengas ottamaan vaihtajan pantaan kiinni. Pirullista, varsinkin kun originaaalin etuvaihtajan jousi on matkansa päässä.
    Jotain viritän ynnä jotenkin saan toimimaan ja syksyllä sitte uus runko, eihän tässä muuta vaihto-ehtoa ole. Empä usko että tulen kysymään opastusta rungon valinnan suhteen.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  19. #169
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Onko vaihtajaan saatavissa uutta jousta? Soveltamalla jostain?

  20. #170
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Nuo keskiökiinnitteiset taitaa olla kaikki maastovaihtajia ja niissä tää linkusto tulee taakse eli se vasta tiellä onkin. nykyvaihtajan niveletken on tietysti kuluneet ja kun 7pakalle on, niin nyt jo olevalle 9ketjulle häkki on pikkasen turhan leveä. Palat tulee maanantaina joten propellihattu päähän ja asentelemaan. romuista löysin iänvanhan aceran jonka panta sopii 28 mm putkeen ja "koneisto" siellä kammen puolella. Tommosena projekti-aikataulullisena suunnitelmana oli pärjätä tällä kesän yli ja lumien tullen hommata kohtuullinen runko. Maantiepyörällä ja maasturilla kun menee kesälllä eniten aikaa. Jos ny tään saan toimivaksi niin sitten varmaan maantievehkeestä ryövään uuteen runkoon puuttuvat palat, tämä hirvitys sitten jäis rospuutto ja speedcityvehkeeksi ja taas on pitkä pimeä talvi aikaa hommata maantiepyörään tilalle uutta ja kevyempää osaa, pienellä budjetilla ja vielä pienemmillä tuloilla kun joudun operoimaan.

    edit, ei ollut Acera vaan Altus, on alavetoinen kuten pitääkin mutta sillai hauskasti rakennettu että vaijerinkuoren pitäs tulla vaihtajalle asti. Toi hoituu rautasahalla, häkki on tietysti leveemmälle ketjulle tarkoitettu ja miten tuon vaatima vaijerin veto ja Sora3300 kahvan veto sitten natsaa keskenään. Sinänsä oma ilonsa saada epätoivoiset ja romutason yhdistelmät toimimaan!
    arctic biker muokkasi tätä : 17.03.2013 at 11.19
    I väntan på ännu dåligare tidet

  21. #171
    Liittynyt
    09/2007
    Viestit
    471
    Tuollainen kaunotar tuli pelastettua Tori.fi palstalta. Pienillä modauksilla oikein lupsakka soratie ohjus.
    Runko alkujaan ilmeisesti Tunturin professional joka sai toisesta projektista ylimääräiseksi jääneet sielukkaammat tarrat kylkeensä

  22. #172
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Omaan gg-projektiin tuli ongelmia. Kas kun satulaputki on 28 mm. Saahan siihen nykyvaihtajan istumaan mutta sitten alkaa rengas ottamaan vaihtajan pantaan kiinni. Pirullista, varsinkin kun originaaalin etuvaihtajan jousi on matkansa päässä.
    Jotain viritän ynnä jotenkin saan toimimaan ja syksyllä sitte uus runko, eihän tässä muuta vaihto-ehtoa ole.
    Mitä jos kattelis jostakin, tai tekis muovista, epäkeskon holkin nykysen vaihtajan ja tuon ohkasen satularunkoputken väliin ? Ohuin kohta taaksepäin (=käytännössä ei materiaalia) ja paksuin eteenpäin (tai tarpeen mukaan sivulle, miten sen vaihtajan saa pelittään).

    Tommonen mun piti kans viritellä möykkäriin kun tilasin siihen SRAM X.5 vaihtajan jonka periaatteessa piti passata Nopsan runkoputkesta tehtyyn tolppaan mutta ei ihan. Laitoin vasemmalle puolelle alumiinisen kaistan jolla vaihtajan sai riittävän tiukalle, toiselle puolelle ei pystyny laittamaan jos meinas saada myös pienimmälle lehdelle ketjun menemään.

    Ai niin, jos TIG-hitsauskone löytyis nurkista niin tollasista vanhoista teräksisistä vaihtajista rakentais yhdistämällä aika helposti toimivan kokoelman. Ei nimittäin hehkuta liikaa eli pilalle vaihtajan osia.
    Tein möykkäriin luovuttajapyörän etuvaihtajasta pilkkomalla lampulle telineen, leikkasin mekanismin veks, haarukan puoliksi ja sen toinen puoli vie lampun keskiön etupuolelle, kylkeen pätkä ohjaustangosta johon lamppu kiinni.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  23. #173
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Mitä jos kattelis jostakin, tai tekis muovista, epäkeskon holkin nykysen vaihtajan ja tuon ohkasen satularunkoputken väliin ? Ohuin kohta taaksepäin (=käytännössä ei materiaalia) ja paksuin eteenpäin (tai tarpeen mukaan sivulle, miten sen vaihtajan saa pelittään).
    ©mhelander
    Eilen itte asiassa asensin etuvaihtajan. 34,9mm putkelle tarkoitetun Sora 3400 sarjan 9-ketjulle. Takapyörän puolelle 1 kpl ohkaisempi adapteri (1,5mm) ja eteen paksumpi 3,1mm ja ohkasempi päällekkäin. Tää paksumpi on sen verta vankkaa ettei se taivu mutta ohuempi toki. ja nyt aamusella oikean puolen kahvan jonka eilen unohin matkasta...
    I väntan på ännu dåligare tidet

  24. #174
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti V-P.V Katso viesti
    Tuollainen kaunotar tuli pelastettua Tori.fi palstalta. Pienillä modauksilla oikein lupsakka soratie ohjus.
    Runko alkujaan ilmeisesti Tunturin professional joka sai toisesta projektista ylimääräiseksi jääneet sielukkaammat tarrat kylkeensä*nips*
    Asiallisen sielukas soramylly *peukalon kuva*

  25. #175
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    V-P.V:n ja mun ohjusta vaivaa sama riesa eli jos ja kun saa mahtumaan taakse kohtuullisen kokoisen renkaan niin kovasti vähän on tilaa siinä satulaputken takana. Nuoskaa kertyy ja näillä säillä jäätyy. Maverickin jarrusilta on ylemmäksi Tigillä hitsattu mutta tää vahvike siinä keskiön takana toimii oikein hyvänä nuoska-alustana ynnä etuvaihtajan panta. Motivoi somasti rahansäästöön ja uuden rungon ostoon. Toisaalta 1300 kilsaa tälle talvelle tällä vehkeellä ja muutama ihan uusi ah niin mäkinen ja mutkainen soratiereittikin löytynyt että on hommansa hoitanut. Enkä tunne kovasti viehtymystä kelirikon aikaan sorateille, oppikoulu-aikaan sotkin vannetta myöten liejussa ihan riittävästi.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  26. #176
    Liittynyt
    09/2007
    Viestit
    471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    V-P.V:n ja mun ohjusta vaivaa sama riesa eli jos ja kun saa mahtumaan taakse kohtuullisen kokoisen renkaan niin kovasti vähän on tilaa siinä satulaputken takana. Nuoskaa kertyy ja näillä säillä jäätyy.
    Ei jäädy ainakaan etuvaihtaja. Huomasit varmaan että pyörässäni on täyspitkät loksut tai jos tarkoitit että jäätyy lokarin ja renkaan väli niin kopsauttamalla lähtee pois. Noi bilteman mallit on vielä sen verran leveät että 32mm rengas peittyy mukavasti. Etulokarin sössin edestä liian lyhkäiseksi mutta ei sieltäkään lennä jaloille suurempia jos ei nyt ihan 40km/h työnnä vastatuuleen. Tänään taas oikein nautinnollinen kevätlenkki. Ainoastaan yhdet lipat jäiseen alamäkeen.

  27. #177
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    Rospuuttoaikaan roiskeläppä on imo ihan must. Pysyvät sekä jalat että voimansiirto puhtoisena.

  28. #178
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.290
    Lupasin photot Hipstergrinderista, kunhan siinä on kaikki. No nyt varmaan on. Tänään oli pakkovapaata töistä, kun nuorimmainen potee korvatulehdusta, joten oli aikaa dremelöidä v-jarrujen myötä turhaksi jäänyt cantihangeri takahaarukkaa rumentamasta:





    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  29. #179
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    On se vaan tyylikäs.
    Onko renkaista kertynyt miten kokemusta vielä, toimiiko kovalla lumialustalla hyvin? Paljon on todellinen leveys?

  30. #180
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    Ältsin hieno on Stenun Gunnar! Vaihteettomana olisi varmasti vielä parempi (imho). Valkoinen Napa voisi olla passeli.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •