Jaksa ny oottaa melkein naapurikaupungin miehen linkin aukeamista. Olen vuosia pitänyt periaatteena että aina ajosta tullessa tipautan ketjun edessä ja takana pienimmälle rattaalle. Vaihtajissahan on noita jousia. Etuvaihtajan jousi kiskoo häkkiä ja ketjua pienemmälle rattaalle ja samoin takana. Takavaihtajassa on häkissä oma jousi joka pitää löysää ketjun osuutta kireällä. Maastopuolella on ny plus ja type2 versiot. Miettinyt jotta kun jouset on lepotilassaan niin pysyvät pidempään toimintakuntoisina. Tietysti vois veikata että sun 105takavaihtajan häkin vieteri ei enää olis ihan täydessä terässään?
Pari kertaa törmännyt semmoiseen tilanteeseen että ajettaessa takavaihtaja teki satunnaista nykivää liikettä, se asettui eturattaan uusinnalla. Ja pesu on tietenkin kattonut että ketjun pituus edelleen riittää iso/iso yhdistelmällä ajettaessa?






Lainaa viestiä vastauksessa

Kirjanmerkit