GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 83 / 241 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 73 81 82 83 84 85 93 133 183 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.461 - 2.490 / 7218

Aihe: Pikakysymykset.

Jaksa ny oottaa melkein naapurikaupungin miehen linkin aukeamista. Olen vuosia pitänyt periaatteena että aina ajosta tullessa tipautan ketjun edessä ja takana pienimmälle rattaalle. Vaihtajissahan on noita jousia. Etuvaihtajan jousi kiskoo häkkiä ja ketjua pienemmälle rattaalle ja samoin takana. Takavaihtajassa on häkissä oma jousi joka pitää löysää ketjun osuutta kireällä. Maastopuolella on ny plus ja type2 versiot. Miettinyt jotta kun jouset on lepotilassaan niin pysyvät pidempään toimintakuntoisina. Tietysti vois veikata että sun 105takavaihtajan häkin vieteri ei enää olis ihan täydessä terässään?
    Pari kertaa törmännyt semmoiseen tilanteeseen että ajettaessa takavaihtaja teki satunnaista nykivää liikettä, se asettui eturattaan uusinnalla. Ja pesu on tietenkin kattonut että ketjun pituus edelleen riittää iso/iso yhdistelmällä ajettaessa?
    I väntan på ännu dåligare tidet

Onks 0,2mm kriittinen mittaero satulatolpan pannan nimellismitassa?

Putki on 29,8mm... luulis jotta 30mm panta kävis? (29,8mm pantojakin on olemassa, mutta harvassa)

Ei ole. Kyllä se käy.

^thänks! Hopea Hope sitten.

Jarrulevyistä:
    Mitä eroa on Shimano SM-RT56 ja RT56s välillä? Jarruina CX-75 ja yritän löytää tietoa mitkä levyt käyvät. Jokin tieto on nyt jäänyt oppimatta.

Ettei s tarkoittaisi vain sitä, että levy on 160-millinen? 180-millisen levyn koodin lopussa näyttäisi olevan m. Tai sitten jotain muuta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Liitiä Katso viesti
    Ettei s tarkoittaisi vain sitä, että levy on 160-millinen? 180-millisen levyn koodin lopussa näyttäisi olevan m. Tai sitten jotain muuta...
    Ei mielestäni. Täällä 160mm ja 180mm samalla nimellä (nuo olen tilaamassa, jollei joku jossain älähdä):
    http://fi.rosebikes.eu/product/detail/aid:59207

Edit. "product is the same. The rotor is named "S" (160mm) or "M" (180mm)." - Roselta vastattiin.
    Halloo halloo muokkasi tätä : 04.03.2013 at 19.23 Syy: lisäys

Pikaisesti ilman googlea ja muistinvaraisesti. Shimanon halvimmat jarrulaikat on tarkoitettu vain muovipaloille eli kuluvat nopiaan jos jotain sintteripaloja haluaa käyttää. No jotain,
    Bike24 - Shimano SM-RT56 Disc 6-hole

www.bike24.com/p233650.html - Käännä tämä sivu
    Original Shimano SM-RT56 6hole disc suitable for Shimano SLX/Deore brakes. Only for Resin brake pads.
    arctic biker muokkasi tätä : 04.03.2013 at 18.42

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Liitiä Katso viesti
    Olit oikeassa. Roselta vastasivat: Product is the same. The rotor is named "S" (160mm) or "M" (180mm).

Mun tekninen evoluutio pääsi hiilikuituisen kaulaputken katkaisun asteelle. En ihan suoraa katkaisujälkeä saanut aikaseksi. Haarukan mukana tullut expanderi omaa tommosen alumiinikauluksen joka nojaa kaulaputken yläpäähän. Tosin nyt ei nojaa aivan tarkasti...Onko tuo kuin riskaabeli homma? Isompaa probleemaa ei toki ole , sen verta järkeä että jätin sentin verran vielä ylimääräistä putkea!

Löytyykö jostain, esim DX:stä vastaavaa kuin Garmin Edge Out Front Bike Mount?

Tuntuu siltä, että moinen muoviklemmari voisi löytyä reilustikin halvemmalla. En nyt markkinoita haravoimatta halua maksaa tuosta kolmekymppiä plus postituskulut (CRC).
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Mun tekninen evoluutio pääsi hiilikuituisen kaulaputken katkaisun asteelle. En ihan suoraa katkaisujälkeä saanut aikaseksi. Haarukan mukana tullut expanderi omaa tommosen alumiinikauluksen joka nojaa kaulaputken yläpäähän. Tosin nyt ei nojaa aivan tarkasti...Onko tuo kuin riskaabeli homma? Isompaa probleemaa ei toki ole , sen verta järkeä että jätin sentin verran vielä ylimääräistä putkea!
    Jos tuo alumiinikaulus on semmonen ohkanen alle 1mm paksu seinämältään ja olisiko jotain 100mm pitkä, niin käsittääkseni joihinkin hiilarikaulaputkiin noita on liimailtu epoksilla kiinni. Tarkoitus tuolla on kait vahvistaa kaulaputkea jos esim. vääntää stemmin ruuvit apinanraivolla kiinni yms. Voin kyllä olla ihan väärässäkin....

Mistä helikopteriteippiä?

Saikos sitä tai "jotain vastaavaa" autotarvikeliikkeistä... Motonet tjsp?

Suomesta ei taida Helitapea saada. Paljonko tarvitset, mulla on jotain pätkiä?

^En mä sitä kai "paljoa" tarvitse. 29erin vinoputken alapinnalle joku (yhtenäinen) suikale, chainstay ja kenties jotain patchejä johonkin.

Ei taida ihan noin vähää olla. Itse tilasin Briteistä aikoinaan aivan helvetillisellä hinnalla, mut on kyllä hyvää tavaraa.

Tuommoinen löytyi myös:
    http://www.biketape.co.uk/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mistä helikopteriteippiä?
    Ebaysta näyttää löytyvän

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^En mä sitä kai "paljoa" tarvitse. 29erin vinoputken alapinnalle joku (yhtenäinen) suikale, chainstay ja kenties jotain patchejä johonkin.
    Jos jäk-ojalle kelepaa toi yllälinkattu Biketape, niin mun säätämöstä löytyy sitä jokusen pyörän tarpeet. Yyvee.

3M:n tuotteita kantsii kysellä tuolta:http://www.taperoll.fi/ Ainakin ennen niiden putka oli Kalliossa jollain Linjalla.

Itse hankin jotain kiveniskuteippiä fillariosasta, aika näyttää onko siitä mihinkään.. varsin huomaamaton läpinäkyvä suoja kyllä. Sikahinta kyllä oli, tiedä sitten löytyykö vastaavaa jostain halvemmalla.
    Rennosti paikat jäykkänä

Sitä "helitapea" ainakin pitäisi läytyä jokaiselta autoteipparilta ja kulkee kiveniskuteipin nimellä.

Suojausteippiä löytyy myös ETRASTA http://tuotteet.etra.fi/fi/g20642691...skuteippi-8592

Itse olen käyttänyt juurikin tuota 3M:n kiveniskuteippiä. Helppo laittaa ja hyvin on pysynyt paikallaan.

Kertokaas viisaammat tuleeko ongelmia jos vaihtaa 8 takapakan vaikka 7 tai 9 pakkaan? Mahtuuko ja pitääkö vaihteisto uusia täysin, myös vaihtajat tangolta? Oletan että näin on eikä siis kannata rueta tämmöseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OCH Katso viesti
    Kertokaas viisaammat tuleeko ongelmia jos vaihtaa 8 takapakan vaikka 7 tai 9 pakkaan? Mahtuuko ja pitääkö vaihteisto uusia täysin, myös vaihtajat tangolta? Oletan että näin on eikä siis kannata rueta tämmöseen.
    Jep, kyllä joudut uusimaan koko vaihteiston jos haluat lisävaihteet käyttöön.
    Embrace the moment

Shimanon 7 ja 8pakoissa rattaitten etäisyys toisistaan niin samoissa mitoissa että sama vipu ja ketju käy. Jos vanhan 8pakan tilalle laittaa seiskan niin 3 mm sovitteen tarvii koska 7 on yhden rattaan verran kapeampi, koskien näitä nykyisiä vapaarattaalle asennettavia. 9-pakalle joutuu vähintään oikean puolen vivun ja ketjun uusimaan. Riittääkö 9pakalle vanhan 8takavaihtajan liikevara sivusuunnassa on eri juttu.

Kiveniskuteipin sai taannoin tuolta Taperollista sopivaksi soiroksi leikattuna. Ei ollut kallista.

oneordai Guest
    Sattuuko kukaan tietämään mistä mahtaisi löytyä Hebie city 135 -merkkistä etutarakkaa? Valmistus on lopetettu, mutta jos jostain Suomesta löytyisi kauppa, mistä sellaisen voisi löytää.... Nettihaut eivät ole tuottaneet tulosta.

Tietääkö joku myydäänkö konan unittia pelkkänä runkona jossain???
    Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Löytyykö jostain, esim DX:stä vastaavaa kuin Garmin Edge Out Front Bike Mount?

Tuntuu siltä, että moinen muoviklemmari voisi löytyä reilustikin halvemmalla. En nyt markkinoita haravoimatta halua maksaa tuosta kolmekymppiä plus postituskulut (CRC).
    Ei nyt DX:ltä mutta Saksasta löytyy. Ei tosin edes kovin paljon halvempi. Vastaavaa ei löydy millään hinnalla 705:lle. Pitäisikö itse alkaa rakennella...
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •