FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 19 / 80 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 17 18 19 20 21 29 69 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 541 - 570 / 2384

Aihe: Keski-Uudenmaan kuvarastit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti dT_ Katso viesti
    Ei ummarta tama. Otsikkoon tulee "oma" nimimerkki, eli sen, joka sattuu rastin karttaan lisäämään. Vai onko tässä takana joku ääneen lausumaton ajatus, että joku tietty henkilö lisää tietyn rastin, esim. hakija tai jättäjä? (No mutta ei, koska ei kaikilla ole tunnuksia isoon geehen.) Kysyy nimim. epätietoinen.
    Joo, olet oikeassa, vaatii kirjautumisen Googleen. Mutta jos et halua sitä tehdä, niin viesti vaikka mulle, niin saadaan rastit karttaan.
    Fatless biker

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vema60 Katso viesti
    Joo, olet oikeassa, vaatii kirjautumisen Googleen. Mutta jos et halua sitä tehdä, niin viesti vaikka mulle, niin saadaan rastit karttaan.
    Itse olen jo myynyt sieluni ameriikkaan, notta rastien lisäily onnistuu kyllä, ja viimeisen hakemani rastin lisäsinkin. Meinasin vaan, että lienee aiheellista tarkentaa noita ohjeita sen osalta, että kenen nimimerkki siihen otsikkoon tulee.

Itse olen jo myynyt sieluni ameriikkaan, notta rastien lisäily onnistuu kyllä, ja viimeisen hakemani rastin lisäsinkin. Meinasin vaan, että lienee aiheellista tarkentaa noita ohjeita sen osalta, että kenen nimimerkki siihen otsikkoon tulee.
    No katsoppas, ei mulle voi laittaa montaa kysymystä samaan postaukseen. Menee pää sekaisin.
    Lisäsin ekaan viestiin ohjeen rastien merkkaamisesta. Katsokaa onko ohjeet kirjoitettu oikein.
    Olen itse merkkaillu noita rasteja, niitä mitä olen vienyt että noutanut, mutta jospa jokainen tästä eteenpäin merkkais noutamansa rastin.
    Tollaisen ohjeen olin laittanut jossain kohtaa.Täytyy tarkentaa myös tonne aloitusviestiin.
    Täällä on välillä niin pitkät rastinhakuvälit, että rastin laittaja ehtii jo kuukahtaa, ennen kuin joku on sen hakenu.
    Tuota nimimerkki kysymystä en ymmärrä. Sinä laitat tietenkin vaikka dt ja minä laitan vema60 jne. Vai tarkoititko rastin laittaja/noutaja, että kumpi laittaa nimimerkkinsä?

Linkkikartta löytyy täältä

Ohje linkkikartan käyttöön

Kirjaudu sisään Google mapsiin
    Etsi löytämäsi rastin paikka kartalta (huom. ei toimi”street view” toiminnassa. Eli älä vedä sitä ukkoa siihen kartalle)
    Paina Muokkaa
    Paina pisaran kuvaa (vasemmasta ylänurkasta) ja vie hiirellä rastikohtaan
    lisää paikkamerkintä
    Otsikkoon oma nimimerkki
    tekstikenttään kuvaus kohteesta
    tallenna
    Eli nyt se näyttäis tolta. Onkohan vielä jotain paranneltavaa?
    Fatless biker

Tuota nimimerkki kysymystä en ymmärrä. Sinä laitat tietenkin vaikka dt ja minä laitan vema60 jne. Vai tarkoititko rastin laittaja/noutaja, että kumpi laittaa nimimerkkinsä?
    No nyt se on päivityksen jälkeen yksiselitteinen! Kun lukee, että "Etsi _löytämäsi_ rastin paikka". Nyt sitten, jos jonkun puolesta lisäilee, niin tietää laittaa rastin löytäjän hatun päähän. Näin sen itsekin ajattelin, mutta hyvä kun tuli selkeytettyä ohje!

Uusi, johon voin antaa vinkiksi, että lähdin rastireissulle suoraan töistä päästyäni, mm. puuvillainen t-paita, huppari ja prätkärotsi päällä
    Avataan nyt tuota vinkkiä vähän: tarkoitin sanoa, että rasti sijaitsee kovin lyhyen matkan päässä edellisestä. Tarkemmin sanottuna: linnuntietä alle puolentoista kilometrin päässä sijaitsee tuo.

Valitettavasti ko. kallion nimeä ei maastokartassa (kansalaisen karttapaikassa) näyttänyt olevan, joten ette voi sieltä haravoida kaikkia "kallioita". Maastokartasta kuitenkin selviää, että rastin läheisyydessä on mm. avokallioa, jyrkänne ja oja.

Käykää jo hakemassa! Onkohan Jahvetti hävinnyt jonnekin..?

Olikos siinä entisen tanssilavan lattia siinä kallion päällä, ihmeteltiin kun etsittiin entisen hyppyrimäen paikkaa syksyllä.
    (edit.. Sielunrajank..)

Kotiseutuhistoriasta kiinnostuneille tiedoksi, että saviolaisilla on blogi, josta löytyy monenlaista mielenkiintoista tietoa. Osoite: http://saviokyla.blogspot.fi/

Hmmm... Kävin lauantaina pyörimässä Sielunrajankalliolla. Polut olivat siellä paljon kapeampia kuin tuossa tuoreimman rastin kuvassa. Avokalliota, jyrkänne ja oja kyllä löytyy.

Vanha oli sielun rajankalliolla. Kävin siellä jo yli viikko sitten, mutta kännyllä en saanut kuvia tänne. (Uusi kuva otettu kännykällä)
    Vanha: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...394531&lang=fi

Uusi. Pitäisi olla helppo.

Höh, juuri tuosta kohdasta kiipesin Sielunrajankalliolle. Pimeässä otettu kuva saa paikan näyttämään tasaiselta, joten en kekannut olevani oikeassa paikassa. Onneksi ei kameraakaan ollut mukana.

Tämä uusi on niin tuttu paikka, muttei tule millään mieleen, prkl!

No nyt luulen tietäväni tuon uuden. Olen meinannu pakittaa autolla tuohon tolppahässäkkään Olkapää ja niska on niin jumissa että en varmaan ehdi pyöränpäälle ajoissa...
    MCT

Vanha rasti löytyi Vaunukankaan koulun pihasta, eli täältä:

Uusi rasti:

Tarvitaanko vinkkiä?
    Mä luulin, että toi olisi ollut helppo. Ei ole kovin kaukana edellisestä...

Luulen tietäväni, missä tuo on. Kun katsoo äärimmilleen suurennetusta ilmakuvasta, siinä näkyy tuo taustalla oleva koppi. Tai ainakin joku maastosta poikkeava piste ilmakuvassa on tuolla kohtaa - jos siis kyse on oikeasta paikasta.

Mahtaisinko lauantaina ehtiä ajamaan kameran kanssa paikalle, jollei joku ehdi ennen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Retzi Katso viesti
    Tarvitaanko vinkkiä?
    Mä luulin, että toi olisi ollut helppo. Ei ole kovin kaukana edellisestä...

satula

kerkis jo tulla pimee (pari kertaa) ennenkuin uuden rastin paikka löytyi

toi musta möykky oikeassa alakulmassa on kait ohjaustangon pää tai satulan kulma

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Liitiä Katso viesti
    Luulen tietäväni, missä tuo on. Kun katsoo äärimmilleen suurennetusta ilmakuvasta, siinä näkyy tuo taustalla oleva koppi. Tai ainakin joku maastosta poikkeava piste ilmakuvassa on tuolla kohtaa - jos siis kyse on oikeasta paikasta.

Mahtaisinko lauantaina ehtiä ajamaan kameran kanssa paikalle, jollei joku ehdi ennen.
    ens lauantaina sit tonne.

Äh, aina ei voi voittaa. Paikka oli kyllä oikea.

Tämä uusi on paha. Olen käyttänyt jo hyvän tovin työaikaa Googlen Streew View -ukkelin kanssa pelehtimiseen, mutta ei tärppää. Kuvasta pystyy päättelemään muutaman jutun, mutta ei siltikään...

Ihan kuin olisin nähnyt uusimman lähi aikoina. Mutta, missä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka H Katso viesti
    Enpä olisi arvannut, että tuossa kohdassa onkin jo Tuusulaa. Tulipahan kartalla kierrettyä Järvenpään rajat ja heti tuli mieleen, että jokainen kunnon maastoajopaikka, joka jää Järvenpään alueelle, on varmaan uhattuna, kun rakennusmaata ei ole rajan sisällä.
    Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.

Ei vaan tule mieleen. Olisko vihjeen aika?

Pudotetaan sillat puoleen ja vihjaistaan että alla virtaa ......njoki

2.vihje:Kuvanottopaikassa kesäisessä kuvassa sillalla kävelee mies ruskeassa takissa ja sinisissä housuissa.
    Jukka H muokkasi tätä : 24.02.2013 at 13.56

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka H Katso viesti
    Pudotetaan sillat puoleen ja vihjaistaan että alla virtaa ......njoki

2.vihje:Kuvanottopaikassa kesäisessä kuvassa sillalla kävelee mies ruskeassa takissa ja sinisissä housuissa.
    Nostetaan uuden vihjeen takia. Ketjuja kireälle

No vihdoinkin oli aikaa käydä noutamassa rasti.
    Vanha:

Pysytään uudella rastilla samassa aiheessa, eli mistä löytyy tällanen naama:

vanha

uusi

en voinut olla käyttämättä tätä tilaisuutta

Hieno kuva, tuttu paikka.
    Hannes polkee - kunnes halkee.

Heccu - kävitkö eilen pyöräileen... on sulla melkoinen lamppu
    Taisi kuitenkin löytyä kuvakokoelmista...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Retzi Katso viesti
    Heccu - kävitkö eilen pyöräileen... on sulla melkoinen lamppu
    Taisi kuitenkin löytyä kuvakokoelmista...
    kyl mä kävin eilen pyöräileekin

Oli paikalla renkaanjälkiä kovasti, niin jätin uuden hakematta. Eiköhän ne olleet asialla..
    Love the Ride!

Tänään oli niin hieno keli, että tuli lähdettyä ajeleen aivan mahtavia polkuja. Samalla tuli noukittua vanha rasti

ja vietyä uusi:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Oli paikalla renkaanjälkiä kovasti, niin jätin uuden hakematta. Eiköhän ne olleet asialla..
    Joo, lenkki pikkasen venähti, kun oli niin mahtava keli ja polut

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •