No katsoppas, ei mulle voi laittaa montaa kysymystä samaan postaukseen. Menee pää sekaisin.
Tollaisen ohjeen olin laittanut jossain kohtaa.Täytyy tarkentaa myös tonne aloitusviestiin.
Täällä on välillä niin pitkät rastinhakuvälit, että rastin laittaja ehtii jo kuukahtaa, ennen kuin joku on sen hakenu.
Tuota nimimerkki kysymystä en ymmärrä. Sinä laitat tietenkin vaikka dt ja minä laitan vema60 jne. Vai tarkoititko rastin laittaja/noutaja, että kumpi laittaa nimimerkkinsä?
Eli nyt se näyttäis tolta. Onkohan vielä jotain paranneltavaa?
Fatless biker
Avataan nyt tuota vinkkiä vähän: tarkoitin sanoa, että rasti sijaitsee kovin lyhyen matkan päässä edellisestä. Tarkemmin sanottuna: linnuntietä alle puolentoista kilometrin päässä sijaitsee tuo.
Valitettavasti ko. kallion nimeä ei maastokartassa (kansalaisen karttapaikassa) näyttänyt olevan, joten ette voi sieltä haravoida kaikkia "kallioita". Maastokartasta kuitenkin selviää, että rastin läheisyydessä on mm. avokallioa, jyrkänne ja oja.
Käykää jo hakemassa! Onkohan Jahvetti hävinnyt jonnekin..?![]()
Olikos siinä entisen tanssilavan lattia siinä kallion päällä, ihmeteltiin kun etsittiin entisen hyppyrimäen paikkaa syksyllä.
(edit.. Sielunrajank..)
Kotiseutuhistoriasta kiinnostuneille tiedoksi, että saviolaisilla on blogi, josta löytyy monenlaista mielenkiintoista tietoa. Osoite: http://saviokyla.blogspot.fi/
Hmmm... Kävin lauantaina pyörimässä Sielunrajankalliolla. Polut olivat siellä paljon kapeampia kuin tuossa tuoreimman rastin kuvassa. Avokalliota, jyrkänne ja oja kyllä löytyy.
Vanha oli sielun rajankalliolla. Kävin siellä jo yli viikko sitten, mutta kännyllä en saanut kuvia tänne. (Uusi kuva otettu kännykällä)
Vanha: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...394531&lang=fi
Uusi. Pitäisi olla helppo.
![]()
Höh, juuri tuosta kohdasta kiipesin Sielunrajankalliolle. Pimeässä otettu kuva saa paikan näyttämään tasaiselta, joten en kekannut olevani oikeassa paikassa. Onneksi ei kameraakaan ollut mukana.
Tämä uusi on niin tuttu paikka, muttei tule millään mieleen, prkl!
No nyt luulen tietäväni tuon uuden. Olen meinannu pakittaa autolla tuohon tolppahässäkkäänOlkapää ja niska on niin jumissa että en varmaan ehdi pyöränpäälle ajoissa...
MCT
Vanha rasti löytyi Vaunukankaan koulun pihasta, eli täältä:
Uusi rasti:
![]()
Tarvitaanko vinkkiä?
Mä luulin, että toi olisi ollut helppo. Ei ole kovin kaukana edellisestä...
Luulen tietäväni, missä tuo on. Kun katsoo äärimmilleen suurennetusta ilmakuvasta, siinä näkyy tuo taustalla oleva koppi. Tai ainakin joku maastosta poikkeava piste ilmakuvassa on tuolla kohtaa - jos siis kyse on oikeasta paikasta.
Mahtaisinko lauantaina ehtiä ajamaan kameran kanssa paikalle, jollei joku ehdi ennen.
satula
kerkis jo tulla pimee (pari kertaa) ennenkuin uuden rastin paikka löytyi
toi musta möykky oikeassa alakulmassa on kait ohjaustangon pää tai satulan kulma
ens lauantaina sit tonne.
Äh, aina ei voi voittaa. Paikka oli kyllä oikea.
Tämä uusi on paha. Olen käyttänyt jo hyvän tovin työaikaa Googlen Streew View -ukkelin kanssa pelehtimiseen, mutta ei tärppää. Kuvasta pystyy päättelemään muutaman jutun, mutta ei siltikään...
Vanha: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/l...397613&lang=fi
Ja uusi:
![]()
Ihan kuin olisin nähnyt uusimman lähi aikoina. Mutta, missä?
Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.
Ei vaan tule mieleen. Olisko vihjeen aika?
Pudotetaan sillat puoleen ja vihjaistaan että alla virtaa ......njoki
2.vihje:Kuvanottopaikassa kesäisessä kuvassa sillalla kävelee mies ruskeassa takissa ja sinisissä housuissa.
Jukka H muokkasi tätä : 24.02.2013 at 13.56
No vihdoinkin oli aikaa käydä noutamassa rasti.
Vanha:
Pysytään uudella rastilla samassa aiheessa, eli mistä löytyy tällanen naama:
![]()
vanha
uusi
en voinut olla käyttämättä tätä tilaisuutta![]()
Hieno kuva, tuttu paikka.
Hannes polkee - kunnes halkee.
Heccu - kävitkö eilen pyöräileen... on sulla melkoinen lamppu
Taisi kuitenkin löytyä kuvakokoelmista...
kyl mä kävin eilen pyöräileekin![]()
Oli paikalla renkaanjälkiä kovasti, niin jätin uuden hakematta. Eiköhän ne olleet asialla..
Love the Ride!
Tänään oli niin hieno keli, että tuli lähdettyä ajeleen aivan mahtavia polkuja. Samalla tuli noukittua vanha rasti
ja vietyä uusi:
![]()
Kirjanmerkit