HephaGiantElectrobikeGarmin
Sivu 16 / 21 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 602

Aihe: Reba aiheuttaa harmaita hiuksia

  1. #451
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Voiteluöljy on taulukossa Lower Leg öljy.

    Itsekin laitoin viimeksi voiteluöljyksi täyssynteettistä moottoriöljyä hiukan laimennettuna RedLine LightWeight vaimennusöljyllä. Vaimennusöljy - RedLine LightWeight.

    Seuraavan kerran taidan laittaa pelkästään RedLine HevyWeight öljyä voiteluöljyksi. Mielestäni voiteluöljy saa olla paksumpaa, mutta se ei saa jähmettyä talvella, niin kuin vakioöljy tekee. Myös vaahtomuovitiivisteeseen samaa, pakkaskestävää voiteluöljyä.

  2. #452
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    330
    Jep, alajalkoihin, tiivisteisiin ja pienen määrän ilmakammioon olen tuota moottoriöljyä käytellyt. Liukuputken huulitiivisteissä ohut rasva (esim. silikonirasva tai vastaava) kestää pidempään, mutta moottoriöljykin toimii hyvin jos huoltoväliä ei venytä kovin pitkäksi. Moottoriöljyssä on parempi tarttuvuus kuin vaimennusöljyssä, niin soveltuu voiteluun mielestäni paremmin kuin vaimennusöljyt. Vaimentimessahan ko. ominaisuutta ei edes tarvita kun kaikki liikkuvat osat jää kuitenkin öljynpinnan alapuolelle toisin kuin alajalkojen voitelussa, jossa liukuholkit on normaalitilanteessa kaukana siitä minne öljyt valuu.

  3. #453
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    Nyt on Repa huollettu! Melko simppeliä puuhaa ja onnistuu tosiaan helpohkosti ihan tavan tallaajaltakin. Vaahtomuovirinkulat olivat tiivistepussissani väärän kokoiset, muuten vaihtelin kaikki tiivisteet.


  4. #454
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Eli minkä tuon taulukon öljyistä olet korvannut moottoriöljyllä? Kiinnostaa, sillä Mobilin ykköstä löytyisi jo valmiiksi.

    edit: laitetaan taulukko tällekkin sivulle:
    Tuo öljymäärä ilmeisesti on muuttunut jossain vaiheessa? 2009vm ohjeissa sanotaan määräksi 123ml, SL ja Race. Myös 2011 ohjeissa sama 123ml öljymäärä, tosin RL ja RLT.

    Pitääkö muuten öljyä laittaa eri määrä riippuen siitä, onko keula 80, 100 vai 120mm säädössä?

  5. #455
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.709
    Tuo on vm. 2008 ohjeesta napattu (muokattu) screenshotti.

  6. #456
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    330
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jamppe Katso viesti
    Pitääkö muuten öljyä laittaa eri määrä riippuen siitä, onko keula 80, 100 vai 120mm säädössä?
    Sama määrä öljyä joustomatkasta riippumatta.

  7. #457
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    lohja
    Viestit
    63
    Nyt on iso ongelma mullakin reban RL kanssa. Piti alkaa säätämään paineita joten päästin ilmat pois ylä ja alapäästä.Pumppasin + puolelle noin 120psi. ei ongelmaa keula nousi normaalin näköiseksi.
    Ongelma tulee esille kun alan laittamaan alajalkaan ilmaa.Keula painuu joku pumpun painalluksella pohjaan, kun mittari näyttää 120psi koko keula on kasassa.Kun päästän ilmat alajalasta keula palaa täyteen mittaan.
    Lisätään nyt vielä että kepillä on ajettu tasan yksi lenkki.
    MITÄ TEEN VÄÄRIN??

  8. #458
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kotirotta Katso viesti
    Ongelma tulee esille kun alan laittamaan alajalkaan ilmaa.Keula painuu joku pumpun painalluksella pohjaan, kun mittari näyttää 120psi koko keula on kasassa.
    Kun olet pumpannut paineet negatiivipuolelle ja keula on vetäytynyt kasaan, minkälaista painetta pumppu ilmoittaa kun kierrät sen taas positiiviventtiiliin kiinni?

    Muistaakseni Rock Shoxin Dual Aireissa keulan ilmapuolella positiivi- ja negatiivikammiot erotetaan yksinkertaisella välimännällä. Maalaisjärjellä veikattuna välimäntä on syystä tai toisesta jumissa väärässä paikassa, luulisi lähtevän liikkeelle keulaa pumppailemalla + kovalla ajolla.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  9. #459
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    lohja
    Viestit
    63
    Pumppu näyttää sitä samaa 120psi. eli ei ole hukannut painetta. Kai se pitää kokeilla jumpata sitä keulaa edes takaisin

  10. #460
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    lohja
    Viestit
    63
    Vika löyty jälleen kerran todella läheltä. Käyttäjä ei ollut ruuvannut pumppua tarpeeksi tiukalle +puolen liittimeen. Ei ottanut ilmaa vastaan. Taas toimii Kiitos nouvosta

  11. #461
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    366
    Omat kokemukset viittavat siihen että downgreidaus Recon silveriin voisi olla mielekäs. Vähemmän kammiota - vähemmän säätämistä. Recon toimii pakkasellakin.
    Ehkä ajoin, ehkä ajoin.

  12. #462
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    65
    Nonni, nyt on ilmapuoli tiivistetty. Reba toimii taas yhtä järjettömästi kuin uutenakin.

    Seuraavaksi mulla onkin sitten vaimennusöljyt alajalassa, onnistuin nimittäin jossain vaiheessa kolhasemaan lommon siihen pikku varteen.

    Siitä vielä vähän asennusmusiikkia.
    http://www.youtube.com/watch?v=cw_L8HdoYgo

  13. #463
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    330
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Edeus Katso viesti
    Seuraavaksi mulla onkin sitten vaimennusöljyt alajalassa, onnistuin nimittäin jossain vaiheessa kolhasemaan lommon siihen pikku varteen.
    Onnistuisikohan siihen sama tekniikka, jolla toiset on liukuputkiakin korjailleet onnistuneesti. Eli kunnollinen puhdistus, lommon/naarmun täyttö kynsilakalla (tarvittaessa useita kerroksia), kuivaus ja päälle varovainen hionta hienolla hiomapaperilla.

  14. #464
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.685
    Lievää offaria...

    Taitaa Reban aiheuttama hiusten harmaantuminen jatkua tulevaisuudessakin, kun katselee netistä keulojen hintoja. Ainakin Foxin keulat on tavallisen palkansaajan ulottumattomissa kun 29" versioiden hintoja katselee.

    Taitaa Rokkari olla aika vahva jälkimarkkinoilla nykyään...
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  15. #465
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    X-Fusionit on järkevän hintaisia, uutenakin ja saa suomesta.

    Itse ajan foksilla vain siksi koska niitä on nyt sattunut vain tulemaan rungon/pyörän mukana, jos jälkikäteen olisin ostanut, merkki olisi eri.

  16. #466
    Manne2512 Guest

    Heti vuotaa

    Vasta ostettu Reba RL vuotaa muutamassa tunnissa tyhjäksi. Mistä kannattaa aloittaa vian selvitys?

  17. #467
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    venttiilistä.. jos ei siitä vuoda niin takuuseen..
    The end of the road is just the beginning...

  18. #468
    Manne2512 Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    venttiilistä.. jos ei siitä vuoda niin takuuseen..
    Venttiilin voi varmaan itse eka koittaa kiristää tai sitten vaikka vaihtaa?.

    Vaatiiko jotain erikoistyökaluja?

  19. #469
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    tuossa alimpana



    tulipas pieni kuva mut eiköhän siittä selviä ja vasemmalla se venan sielu..
    The end of the road is just the beginning...

  20. #470
    Reban keulafiksauksesta tulikin kalliimpi operaatio kuin alunperin oli tarkoitus, mutta sopiva diili saatiin aikaan eikä kustannukset nousseet omakustanteen yli juurikaan.

    Saas nähdä tuntuuko SIDin sisukalut ajossa erilaiselta. Pääasia että lukitus toimii eikä enää välillä lakkaa toimimasta.

    Pitäisköhän nyt sit lähteä pois tästä ketjusta kun ei ole enää puhdas Reba vaan äpärä SID?

    Muutoksena tuohon tuli jalan päässä oleva lukitusvipu full-semi-locked säädöillä (RCT3).

  21. #471
    Manne2512 Guest
    Ei ollut venttiili joka vuosi vaan vuosi venttiilin juuresta. Heitin vettä päälle ja kuplia sieltä reunasta tuli. Haarukka lähti takaisin Saksaan ja nyt odotellaan mitä sille tehdään.

  22. #472
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    207
    Mulla vaimentimessa jotakin häikkää. Oli lenkillä patruunan alapäästä tipahtanut sellainen korkki ja samalla tunki öljyjä ulos. Nyt kun olen systeemin aukaissut ja laittanut uudet öljyt niin poploc on aivan tunnoton, eikä vaimennuspuolella ole muutenkaan säätöjä. Pitänee hommata kaikki tiivisteet ja uusi vaimennin tai joku muu kun Riesa Reba. Paluuvaimennus saattaa toimia mutta lukitus ei sitten ollenkaan eikä myöstään lukituksen säätö.
    Nyt taas ahistaa.

    Annas ku isi näyttää?

  23. #473
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    207
    Kävin tunnin tykityslenkillä lähimaastossa, uudet öljyt pysyivät sisällä, Reba liikkui herkästi ja paluuvaimennuskin oli säädettävissä ( ainakin jotakuinkin ) mutta lukitus ei toimi sitten ollenkaan. Taidan hommata tuon täydellisen tiivistesarjan ja unohtaa koko lukituksen, sitä kun on rebalaiseksi aikanaan ryhtynyt pitää oppia sietämään vähän erilaisuutta.
    voin kyllä suositella kaikille huonosti toimivasta keulasta kärsiville huoltakaa se, se saattaa jopa auttaa.

    Annas ku isi näyttää?

  24. #474
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Laitoitkos oikean (riittävän paljon) määrän sit öljyy?Noi Rebalaiset on aikas ronkeleit sen vaimennus öljyn määrän suhteen.Ölettaisin et lukitus on kauko-ohjattu,(push- tai poplock),ni kääntyykö se namiska siin oikeen jalan yläpääs riittävästi=onko vaijeri oikein/tiukalla?

  25. #475
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    207
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SSGT-92 Katso viesti
    Laitoitkos oikean (riittävän paljon) määrän sit öljyy?Noi Rebalaiset on aikas ronkeleit sen vaimennus öljyn määrän suhteen.Ölettaisin et lukitus on kauko-ohjattu,(push- tai poplock),ni kääntyykö se namiska siin oikeen jalan yläpääs riittävästi=onko vaijeri oikein/tiukalla?
    Joo mulla on toi poploc ja itseasiassa tällähetkellä ei vaijeria ole laisinkaan. Se sininen namiska siinä oik jalan yläpäässä on aivan holo eli siinä ei ole mitään tietoa.
    Muistaakseni se kiekko jonka ympärille vaijeri kiertyy on ollut jousikuormitettu.

    Annas ku isi näyttää?

  26. #476
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Jep,niinhän se on.Tääl on joskus ollu oma säie sen jousen vaihtamisest tai uudelleen paikoilleen laittamisest,haul saattaa löytyy.Tai joku muistaa kokemuksiaan...

  27. #477
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    400
    Talvella ihmettelin Rebaani, jonka pituus ei vastannut ilmoitettua 100 milliä. Nyt joustomatka tuntuu vain pienenevän jatkuvasti ja keulassa on koko ajan noin 20-25 prosentin sägi. Jos pitää rengasta paikallaan ja kiskoo tangosta, niin joustomatkaa saa "venytettyä" noin sentin, mutta saman tien keula oikeastaan nykäisee itsensä kahdeksan sentin pituuteen. Olisi tarkoitus tutustua keulan anatomiaan purkamalla ja samalla ajattelin jatkaa joustomatkaa. Onkohan ongelmaan mitään erityistä ratkaisua, jos esim. öljyä on lorahtanut johonkin? Keula on solo air, eli ilmeisesti joustomatkan lisäys ei ihan helposti onnistu, mutta keulan pitäisi olla - ja olikin alunperin - sadan millin joustolla. Jos pumppaa keulan niin koville paineille kuin iskaripumppu antaa, keulan joustomatka kasvaa melkein normaaliin, mutta pieni sägi on siltikin päällä. Röykkyiseen maastoon olen kaivannut hieman pidempää joustomatkaa ja pyörä näyttää hieman hassulta, kun on isot 29" renkaat ja pieni joustomatka niihin nähden, joten jotain tekisi mieli tehdä asian hyväksi.

  28. #478
    Onhan se mahdollista, että sieltä karkailee yhtä sun toista minne ei pitäisi ja tämä korostuu rokkarin uusissa keuloissa erityisesti talvisin. Syynä tähän on kaikissa omissa keuloissani ollut tehtaan käyttämä vaseliini "voiteluaineena". Keulan huollon yhteydessä öljyt vain tilalle niin varmaankin pelittää tällä tempulla. Rokkarin keulat on kyllä niin helppo huoltaa kotisivuilta löytyvien manuaalien avulla ja jos nämä ei riitä niin youtube on vielä videoita pullollaan. Joten ei muuta kuin työkalut kouraan ja keula auki . Keulan joustomatkan saa siinä huollon yhteydessä sitten kätevästi muutettua aivan omien mieltymyksien mukaiseksi poistamalla tai lisäämällä spacereita. Tämänkin tempun ohjeet löytyy samasta manuaalista kuin keulan huolto.

  29. #479
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Joustomatkan säätö onnistuu dual-air keulois niil spacereil mutta noiden solo-air mallien joustomatkan säätö vai sisuskalut vaihtamal sinne jousi puolelle.

  30. #480
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    330
    Vanhemmissa (ennen 2013 vuosimallia) Solo-Air keuloissa joustomatkaa pystyy säätämään holkeilla, mutta uudemmissa vaatii sisuskalujen vaihtoa / isompaa modifiointia.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •