Liian kallista. Hajotan nykyisen ensin....
Liian kallista. Hajotan nykyisen ensin....
http://forums.mtbr.com/all-mountain/...ed-837468.html
Tuolla on jotain puhetta aiheesta.
Blacx Jewel XC 2011 tänäpänä poikki liukuputken juuresta. Ihana kokemus, suosittelen.
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Bonjour
LEV käväisi ranskassa "Racecompany" takuu huollossa.
Tais ollu mennä värkit sekaisin ilmakammion sisällä ku alkoo tyhjää painumaa olemaan ja ei hiissannu itteensä ylös asti. Vaihtoivat jotain tiivisteitä ja ilma kammion osia jotka ovat myös i950/i900 yhteensopivia . Tuli sieltä hieno huoltoraporttikin mutta ku se on ranskaksi?!?!!? Meinasin huoltaa itte mutta eivä suosineet ilmapatruuna avausta ku on alipaineistettu ja kun ilmasäiliön avaa niin poksahtaa myös takuu. Muuten purin raadoksi ennen takuukorjausta enkä vikaa löytäny.
Samaan paikkaan kehottivat lähettämään, kun kyselin uusia naruja. En jaksa enää kiertää onkivapaliikkeitä ettimässä noita *tun nyörejä, vaan lähetän minäkin tonne Franskaan.
Kun purin tolpan osiin, niin alapään vivun liikuttama tapin pää ei ainakaan mun sormivoimilla painu sisäänpäin, eli oliskohan säätösydeemi ensin jumittanut ja "hiukan" voimakkaampi paino tankovivusta katkaisi sitten langan. No, sama se - uusi Lev taitaa tulla postilaatikkoon tänään. Pitäähän noita tolppia olla varuiksi ja onhan tossa noita pyöriä muutenkin mihin tommonen kelpaa.
Semmonen ominaisuushan tossa on aina ollut, että johonkin ala-asentoon lukittuna pyörän nopea riuhtaisu satulasta luistattaa tolppaa ylöspäin, mutta kun laskee pyörän taas alas, imeytyy tolppa takaisin säädettyyn pituuteen ja toimii kummiskin hyvin. Kai se sitten on F=ma -riippuvainen ominaisuus, eli pitää vissiin keventää pyörää.
kyllä Leku, alimmaisen vivun painama puikon pää jumiutuu, jos LEV on pidempään käyttämättä. Itse ruuvaan alimman korkin auki ja painan vivulla tai vaan käännän vivun pois narun vapauttamalla, tökkäsen varovasti puikon päätä vapauttakseni sen jumituksesta. Tämä puikon pää painaa ilmamännästä jotain osaa joka vapauttaa ylös alas menevän lukituksen. Tosiaa tämä kyseinen "puikko" voi mennä niin jumiin että kahvasta vääntämällä naru katkeaa tai irtoaa käytöstä , todenäköisesti suomen ilmastolla esim pakkasella voi olla osuutta asiaan
Miten teillä on noita ongelmia noitten tolppien kanssa noinkin paljon? Mulla command post on pelannut kuin unelma säässä kuin säässä.
- Fear is a mindkiller -
commnand on sellainen pomminvarma työkalu jossa ei ole sellasii hifistely naruja ku esim LEV omistaa . Mut Kyl noi aika huolettomia on ollu , vanhempi 950 rokkas ongelmitta kunnes pölvästi omistaja apa myi sen tarpeettomana.
itsellä nyt kokemusta kahdesta KS-tolpasta, i900 ja i950r sn, enkä näe mitään järjellistä syytä vaihtaa merkkiä.. tuntuu tukevalta jopa tällaisen ylipainoisen mursun alla.. =)
Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..
http://www.youtube.com/watch?v=h7wdE2wqhOA
2:40 kohdassa irroitetaan tämä kyseinen "puikko" tuolta putkesta , puikon pää on mäntä putken sisällä painamassa jotain nappia tjms sydeemiä joka jumiutuu edellä kerrotulla tavalla.
Luultavasti tuonne "puikon" männän sisälle menevään päähän tarvitaan välillä jotain jo PaHin mainitsemaa esim silikonispayta
Niin mullahan se pidempään käyttämättä oleminen tarkoitti sitä, että vehje rapsahti pakkaskelillä ajaessa, mutta samase, uusi on jo kiinni.
Uusi on...no uudemman näköinen. Esmes siinä tolpan rungon yläpään aukiruuvattavassa tiivistepesäholkissa lukee tällä kertaa moneen kertaan LEV ja sitä on vähän kevennelty, aiemmin osa oli vaan mykkä & pyälletty. Samoin tolppaan oli ilmestynyt kaikenlaisia varoitustekstejä, sisuskaluista ei ole tietoa, kai nekin on jo kumminkin pariin kertaan revisioitu. Mulla olikin varmaan aikalailla alkupään kamaa toi ensimmäinen, korjatkoot siis ite.
Nyt on muutama lenkki heitetty, eikä ole pahaa sanottavaa. Tukeva ja toimii myös yli 10 asteen pakkasessa. Jos pitemmän päälle tulee ongelmia vastaan, niin jaan sitten täälläkin.Alkujaan tämän lähetti pecu_83
Mä hain tämmöstä Motonetistä
Karvan verran (heh) ohuempaa kevlarnarua kuin alkuperäinen ja vähän notkeampaa. Sama vika minullakin tuon narun katkaisi. Eli se tappi siellä jumittaa ja sitten reilumpi painallus kahvasta napsauttaa narun poikki tai irti päätyholkista. Jos tuo naru kestää niin onpahan ainakin muutaman katkeamisen varalle. Sen narun päätyholkin kiristys voi myös katkaista tuon narun, jos sinne ei laita mitään pehmeämpää väliin. Ilmeisesti uudemmissa malleissa siellä on jo valmiina joku muovinpalanen, mutta ainakin tuossa omassa alkupään versiossa sinne oli vaan laitettu liimaa. Itse sössäsin myös epoksia sinne mukaan ennen viimeistä kiristystä.
Lev sinällään toimii kyllä kuin ajatus eli jos tuon tapin jumittelun saavat jotenkin ratkottua niin aika täydellinen kapistus.
Johannes"I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like"
-Queen
saa olla aikast reippaasti jerkkua peukussa jos tuon saa poikki kun vetolujuus on kuitenkin 36kg..
The end of the road is just the beginning...
Sinähän zeizei dokumentoit varmasti hyvin korjausoperaation ja jaat meidän muiden leeviksen omistajien kanssaOman katkeemista odotellessa!
Juu tuskin keskeltä vetämällä poikki menee. Siitä kiristyskohdasta se alkuperäinenkin katkesi vaikka oli vielä vahvempaa. Eli se kiristys nirhaa sen aluilleen ja sitten jumittuneena reilumpi painallus katkaisee.
Johannes"I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like"
-Queen
Tuubista löytyy kyllä hyvä huoltovideo (ks lev service). Sitä remmiavainta ei kyllä tunnu mistään ainakaan Tampereen seudulta löytyvän eli pitää joku oma remmi/sisäkumiviritys tehdä siihen liukuputkeen tarttumiseen. Ja tosiaan sitä päätykappaletta ei kannata kiristää siihen naruun ilman jotain muovia/kumia välissä.
Johannes"I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like"
-Queen
kuitusiimassa on kyllä suht huono hankauskestävyys sikäli että kun hieman rispaantuu niin vetolujuus ei ole enään välttämättä kiloakaan.. kannattaa hieman sylkästä solmuun ennen kiristystä..
The end of the road is just the beginning...
Hyvät foorumilaiset, kertokaapas kumpiko nyt on parempi vaihtoehto; Spessun Mustakevyt (Blacklite) vaiko RoksPoxin Reverb Stealth? Kuski on 80+ kg sarjassa joten kestävyyttähän tässä haetaan ja toimintavarmuutta. Olisi vaan niin siistiä, jos tuon vaijerin saisi tulemaan alaosasta kuten rokkari on keksinyt, muutoin kyllä ei tarvitsisi miettiä ja ostaisin Blackliten.
Miulla oli reverbbi vuoden ja jos ihan rehellisesti sanotaan niin en tykännyt. Siis hissitolppa keksintönä on loistava ja aivan ehdoton rytyytyspyöriin mutta rs ei toteutuksessa täydellisesti onnistunut. Tuntuma oli jotenkin tahmea, siis kesälläkin talvikeleistä puhumattakaan. Hisseissä takana oleva kiinnitys ja letku aiheuttaa harmia ja muitakin huomauttamisen arvoisia asioita löytyy.
Jokin vaijerivetoinen jossa järkevä nappi systeemi ja tuo satulan alapuoli kunnossa niin johan alkaa homma luistamaan. Pitkän selotuksen jälkeen valitsisin spessun.
Embrace the moment
Tattis!
Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
Jaa se tämä uusi LEV toimi kuukauden . Nyt sen saa napista liipaistua lyhyempään suuntaan, mutta vehjes ei lukitu alas, vaan hiipii ittekseen lähes yläasentoon. Eikun pakettiin ja takaisin myyjälle tämäkin.
Kuulin vastaavaa ongelmaa olleen jollain muullakin. Saattaisi tuokin ongelma johtua siitä jumittavasta toimilaitteesta jos jumittaa vaan hiukan ja jää venttiili vähän auki. Ja kuulemma Ameriikassa eivät olleet Pivotin poijjaat vastaavista ongelmista kuulleet eli jotain tekemistä saattaa tässäkin olla meidän talvella. Itse ruiskin sinne liukuputken sisään vähän silikonispraytä, saa nähdä onko mitään vaikutusta.
Johannes"I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like"
-Queen
Reverb voitti huhtikuun Mountain Bike Riderissa testin ja sai täydet pisteet.
Kirjanmerkit