Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pave
RCZ:n 26" Race XC takakiekosta meni pinna kierteen alusta poikki melko nopeasti käyttöönoton jälkeen, mutta kyseessä valko-vihreä jauhemaalatuilla pinnoilla oleva versio (753 g + 902 g = 1655 g). Noissa pinnojen jauhemaalaus ylettyy vähän matkaa kierteen päälle, jolloin suojausrajaan jää maalauksen yhteydessä vielä ylimääräistä maalia. Tämä hirttää nippelin kiinni loppukiristyksen yhteydessä ja pinna saattaa samalla kiertyä, jolloin kierteen alkuun saattaa jäädä pieni vaurio, joka johtaa rasituksessa pinnan katkeamiseen. Kiekkojen mukana tuli kyllä varapinnat, mutta ei varanippeleitä (vihreät), joten korjaus alkuperäisen kaltaiseksi ei enää onnistunut. Laitoin omasta hyllystä löytyneen messinkinippelin tilalle, kun en katkennutta pinnan päätä nippelin sisältä millään irti saanut.
Varsinaista kestotestiä ei ole vielä noilla ajettu, takakiekolla reippaasti alta tonni takana, etukiekko meni alle vasta hiljan.

'Kisapyörässäni' olevat 26" NoTubesin Alpine kehiin rakennetut RCZ Marathon Light kiekot (678 g + 789 g = 1467 g) ovat toimineet toistaiseksi ongelmitta, mutta vasta noin tonni niilläkin takana.
No nyt alkaa vähitellen mennä luotto noihin RCZ:n käyttämiin Pillarin pinnoihin...

- Perjantaina 'kisapyörän' RCZ Marathon Light -takakiekosta pinna mutkasta poikki kesken lenkin.
- Lauantaina piti lähteä Mustilla liikkeelle, mutta huomasin rengaspaineita tarkistaessani RCZ Race XC -takakiekossa jälleen pinnarikon, samalla tavalla kierteen alusta kuin silloin viimeksi.

Helv*tti, pitääkö näihin vaihtaa kokonaan DT:t tai Sapimit, jotta alkavat kestää tavallista trailiajoa?!? Viimeksi ollut yhtä paljon vaikeuksia pinnojen kanssa tasavahvoilla 1,8 mm DT Championeilla joskus takavuosina...

Ilmeisesti Easton käyttää saman valmistajan pinnoja valmiskiekoissaan, eikös niidenkin kanssa ole ollut vaikeuksia??

Pitänee räpsiä kuvia ja pistää eteenpäin tiedoksi...