Jos tuossa keulassa ei vakio vaimennus jostain syystä natsaa itselle, niin sen pystyy simmittämään lähes minkälaiseksi tahansa uudelleen simmityksen puitteissa (toisin kuin monet muut lähelläkään samaa hintaluokkaa olevat keulat). Ei tietty omaa mitään Brain-teknologiaa tai vastaavaa (eikä tunnista mitenkään esim. ylämäkiä tai keulan asennon muutoksia), mutta hyvän simmitetyn vaimentimen kuitenkin ja simmityksillä saa todella paljon muutettua keulan vaimennuksen käyttäytymistä. Tuolla hinnalla ei kyllä mitään viimeisen päälle erikoisilla ominaisuuksilla olevaa vaimennusta saa, mutta tuon mainitun Manitoun vaimennus on kuitenkin lähimpänä huipputekniikkaa tuossa hintaluokassa (esim. Rockshoxilla vain kalleimman luokan vaimentimet on kutakuinkin vastaavia, eli simmitetyllä puristus- ja paluuvaimennuksella varustettuja).
Tosiaan polkutekniikallakin on huomattava merkitys, mutta epäilemättä tässä tapauksessa myös keulallakin on oma vaikutuksensa ko. ongelmaan. Tosiaan putkelta runtatessa pumppaa mikä tahansa keula ilman lukitusta enemmän tai vähemmän, mutta vaimennuksen simmityksillä tuohon saa vaikutettua merkittävästi. Pikaisella vilkaisulla vaikuttaa, ettei edes RST kehtaa mainita ko. keulaa sivuillaan (lieneekö jokin epämääräinen OEM-malli). 2012 kataloogi ei paljasta mitään tuosta. RST:n keulat ei yleisesti ole missään hyvässä maineessa ja usein hyvästä syystä, mutta se ettei valmistaja halua paljastaa keulastaan mitään ei tosiaan lupaa hyvää...
Kirjanmerkit