GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 28 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 26 27 28 29 30 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 811 - 840 / 1036

Aihe: Grammanviilausta raharajoitteisille

  1. #811
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Kolistelija, voisit kattoa Syntace low riser tarjontaa.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Tollanen itellä "xc"-pyörässä ja cobalt 2:sia 720 leveinä alumiinisina noissa "kovemman ajon" pyörissä..
    Kiitos vinkeistä! Eksyin sittenkin pidemmäksi aikaa aiheen ympärille...

    Syntace on kyllä hieno tanko ja erittäin kevyt jos lupaukset pitävät paikkansa. Eksyin hieman tutkimaan ja esimerkiksi Racefacen Next olisi aika hyvässä hinnassa, mutta en tiedä miten pärjäisin 2,5cm lyhyemmällä tangolla. Tuo CB:kään ei olisi kovin kallis, mutta sekin on vähän lyhyt. Eastonin Haven olisi kuituisena varmaan aika spot-on kaikin puolin, paitti että upsweep eroaa asteen verran nykyisestä (huomaako eron? 5 ja 6 astetta).

    Sitten olisi vielä Syncros FL1.0 Carbon, se olisi samaa settiä muiden putkiosien kanssa ja sentin pituuseroa lukuunottamatta identtinen nykyisen kanssa. En vain löytänyt sitä mistään nettikaupasta.

    Selvisi kuitenkin että pyöreällä satasella saan painoa pudotettua noin 200g, joten ollaan ihan aiheessa.

  2. #812
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    496
    Jos katselet Ritcheyn hiilaritankoja ebaystä, niin ota huomioon, että suurin osa niistä on kopioita. Itse erehdyin tilaamaan sieltä jonkun ja kyseisillä spekseillä (nousu/leveys) ei kyseistä tankoa ole ritcheyn sivuilla. Kestävän ja jäykän oloinen tanko on tosin ollut, olkootkin sitten kopio. Syntacen kanssa vastaavia ongelmia ei pitäisi esiintyä ja syntacen hiilarituotteilla on 10v takuu.

  3. #813
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Tangoksi valikoitui Easton Haven. Valmistajan lupaama paino yhdistettynä huokeaan hintaan ja oikeisiin mittoihin sai painamaan tilausnappia. Oleellinen g/€ suhde olisi 2,15g/€... siinäpä vasta halpaa grammaa, varsinkin jos laskee tuolle nykyiselle tangolle jotain arvoa.

    Gripeistä tosin tulee vähän takkiin. Nykyiset vääränväriset ovat 98g kun tulevat Odin gripit sinisillä lukkorenkailla ovat kai noin 125g. Toivottavasti tuo sininen on edes lähellä oikeaa väriä, netin kuvista on mahdotonta päätellä väriä.

  4. #814
    Jos kohtuullisella 130-140€ investoinnilla saa kesäksi ~600g pois ja seuraava isompi olisi 220€ toisesta ~600g pudotuksesta niin eikö se olisi suorastaan kannattavaa? Nämä enempi tai vähempi pelkästään pyörivästä massasta.

  5. #815
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    tollaset grammamäärät pyörivistä massoista tuntuu kyllä väkisin, eikä sillä väärällätavalla..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  6. #816
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti reappear Katso viesti
    Jos kohtuullisella 130-140€ investoinnilla saa kesäksi ~600g pois ja seuraava isompi olisi 220€ toisesta ~600g pudotuksesta niin eikö se olisi suorastaan kannattavaa? Nämä enempi tai vähempi pelkästään pyörivästä massasta.
    .. Tollanenhan on "pakko" tehdä.melkein molemmat.

  7. #817
    Liittynyt
    04/2002
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    244

    Grammanviilausta raharajoitteisille

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Tangoksi valikoitui Easton Haven. Valmistajan lupaama paino yhdistettynä huokeaan hintaan ja oikeisiin mittoihin sai painamaan tilausnappia. Oleellinen g/€ suhde olisi 2,15g/€... siinäpä vasta halpaa grammaa, varsinkin jos laskee tuolle nykyiselle tangolle jotain arvoa.

    Gripeistä tosin tulee vähän takkiin. Nykyiset vääränväriset ovat 98g kun tulevat Odin gripit sinisillä lukkorenkailla ovat kai noin 125g. Toivottavasti tuo sininen on edes lähellä oikeaa väriä, netin kuvista on mahdotonta päätellä väriä.
    Itsekin harkitsin täpäriin tuota hiilari Havenia, mutta olisko kuitenkin varmempi valinta alumiininen? Tosin jäykkäperäisessä on 100gr 3t tanko joka on kestänyt hyvin kovaa ajoa. Haven on huomattavasti leveämpi, joten rasitusta tulee pitemmällä vipuvarrella enemmän. Onhan noita hiilaritankoja mennyt ihmisiltä poikki. Mutta kaippa se kestäisi voimattoman vinkuheinän käsittelyä

  8. #818
    Citypyöräilijä Guest
    Kävin hakemassa uuden hyvännäköisen alumiinikampisetin Fillarikellarista.
    Uuden setin kokonaispaino 669g
    Vanha setti 1460g + vaihtaja 253g
    Painonsäästöä 1044 grammaa kampisetin hinnalla.
    Ei paha? Ei gramman, vaan kilonviilausta.
    Seuraavaks haluaa kullanväriset ketjut. Just siistit tohon.
    Niitä ei oo ihan joka puljussa.

  9. #819
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    199
    Citysukkulaprojektiin:
    Keula, entinen oli joku """""jousto"""""keula, joka ei oo varmaan 10v joustanut kyllä milliäkään.
    Entinen: 1586g
    Uusi: 743g jäykkis keula (täysmittanen kaulaputki) (99e)
    Paikpalasti lähetti ihan samannäkösen keulan ku alla, mut oli 10e halvempi. Syytä eivät tosin sanoneet.
    http://www.bikepalast.com/product_in...ght-I-MTB.html

    Lisäks edellisten pedaalien jotka hädin tuskin pyörivät enää (myös ikivanhat) tilalle lyötiin tämmöset muovipolkimet:
    http://www.bikepalast.com/product_in...b-Polytec.html

    Atomlab polytec: Paino - 392g (yhteesä) (19,90e)

  10. #820
    Päivää. Pitäis hiukan viilata grammoja ja jarrulevyistähän lähtee mukavasti ja helposti. Nykyiset on Avidin X.0 vakiolevyt ja niiden tilalle ajattelin hinta/painosuhteeltaan sopivaa Ashiman levyä. Mutta tuleekos tuollaisilla kevytlevyillä nyt sitten merkittäviä ongelmia esim. jarrutehon tai jarrupalojen kulumisen suhteen?

    Vaihtoehdot levyiksi on esim:
    Ashima Ai2 67g
    Ashima AiNEON 69g

    Jälkimmäinen tuplasti kalliimpi. Se on varmaan sitten ylihyvä.

  11. #821
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    miks ostaa kalliimpi jos halvempi on kevyempi..

    ja osittainen vastaus kysymykseesi; ainakin teoriassa, mitä isommat reijät levyssä, sitä rajummin pala kuluu, toisaalta, pitoa ainakin omissa AiRotor2sissa riittää kivasti..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  12. #822
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Tänään työmatkalla antoi periksi 3 vuoden käytön jälkeen Fun Works S-Light Carbon Pro -tolpan satulan kiinnitysmekanismista satulan läpi menevä alumiinipötkylä.

    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  13. #823
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    860
    Vihdoin ja viimein sain kiekot tilattua. Vahdannu tässä hyvää diiliä. Spessun Roval Traverse EL malleja vähän kuikuillut alessa. Niitä aika harvoin näkee. Nykyiset kiekot on pomminvarmat Transitionnin omat, mutta yli kaksikiloiset. Traverse EL:t pitäisi olla suht varmat 1600g trailikiekot. Hinta noin 450€ posteineen. DT Swissin navat. Mukana tulee adapterit, QR:ät, venttiilit ja nauhat. Eli tubeless readyt kuhan vaan litkut hankkii. Ei paha mielestäni.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  14. #824
    Noilla rovaleilla nyt vuosi ajettu ja hyvin on kestänyt. Nuo alkuperäiset teipit ei oikein pelannut tubelessina, mutta kun laitoin stanin teipit + venttiilit, niin nyt on pelannut. Tubeless asennukset on tosi helpot tehdä.

    Samalla rahalla sai suomestakin...

  15. #825
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    860
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Noilla rovaleilla nyt vuosi ajettu ja hyvin on kestänyt. Nuo alkuperäiset teipit ei oikein pelannut tubelessina, mutta kun laitoin stanin teipit + venttiilit, niin nyt on pelannut. Tubeless asennukset on tosi helpot tehdä.

    Samalla rahalla sai suomestakin...
    Jep sai. Mountainbikeshopista ainakin, mutta olivat loppu kun soitin ja kyselin perään.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  16. #826
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Tankohomma alkaa olla valmis. Reilun satasen hinnalla tuli ihan kelpo kevennys:



    Samalla mittasin tuon "710mm" Syncrosin ja sepä ei ollutkaan 710mm vaan 695mm. Onpa koijattu apinaa, mutta Haven saattaa keventyä vielä muutaman gramman jos hieman leveämpi ei tunnu kivalta.

  17. #827
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Ai niin, elvistellään nyt tässä(kin) säikeessä viimeisintä saavutusta: kasasin täpäri nojakkiin uudet kunnolliset kiekot, lopulta painoa säästy 500g yhteensä josta etunen keveni vain 150g.

    Tämä siis kun vanhoista kiekoista riisuttiin gumekset, jarrulevyt ja takapakka veks ja siirrettiin uusiin. Molemmat punnittuna "ajokunnossa" eli paikalleen laittoa vaille, pikalinkkuineen päivineen.

    Eli WTB:n kehät, Quando:n navat ja Yosemite-fillareiden 2mm:n pinnat vaihtu DT-Swiss XR-400 26" & XM-490 29er kehiin, DT-Swiss 2.0/1.8 Competition 32 pinnaan per kiekko 3-ristiin sekä WTB LaserDisc Lite napoihin joihin FSA:n MTB-pikalinkut. Kokonaiskustannus 145 € kehät + pinnat + pikalinkut ja navat 92 € eli tarkkaan ottaen yhteensä vajaat 240 €.

    Jos noita vielä meinaa kevennellä niin ehkä vähän Hayes:a kepeämmät jarrulevyt (onkohan järkeä jos maastoon mielii) ja puolittaa sisurit litkuttamalla. Niin, seuraava himpun keventävä tuunaus on vaihtaa halpis-pakan tilalle vastaavilla välityksillä (11-32) oleva SRAM 970 mallinen.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  18. #828
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti reappear Katso viesti
    Jos kohtuullisella 130-140€ investoinnilla saa kesäksi ~600g pois ja seuraava isompi olisi 220€ toisesta ~600g pudotuksesta niin eikö se olisi suorastaan kannattavaa? Nämä enempi tai vähempi pelkästään pyörivästä massasta.
    Suunnittelemani grammankevennys muuttui hieman tässä osittain pienen laskuvirheen vuoksi, vähän joka suuntaan...

    Näin väliaikatietona sain vähennettyä todella budjettiratkaisulla 595g hintaan 80e. Ihan hyvä grammanviilaus? Vertauksena aikaisempaan laskelmaan tähän olisi mennyt 140e. Jos eräät osat ei kestäkään niin taidan ostaa vain varalle toiset kappaleet kun halvalla saa.

    Seuraava 600g pudotus oiskin sit sen reilu 200e. Se saa odottaa pari kuukautta.

  19. #829
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti reappear Katso viesti
    Ihan hyvä grammanviilaus?
    Äärimmäisen vaikea arvioida, kun ei ole puhe kuin pelkistä grammoista ja hinnoista. Viimeiset grammat on melkeinpä aina ne kalleimmat, mutta riippuen lähtötasosta varmaan ihan hyvä saavutus.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  20. #830
    Grammat lähtivät ainoastaan pyörivästä massasta, enkä mennyt keveimmät mukaan. Lähinnä hinta-/laatusuhteen mukaan. Lähtötaso oli 9,85kg, nyt tilanne on 9,3kg. Uudet kiekot kun saa vielä niin se vajaa 600g lähtee vielä pyörivästä massasta.

    Seuraavat grammanviilaukset lähteekin sitten ajamalla paljon.

  21. #831
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti reappear Katso viesti
    Grammat lähtivät ainoastaan pyörivästä massasta, enkä mennyt keveimmät mukaan. Lähinnä hinta-/laatusuhteen mukaan. Lähtötaso oli 9,85kg, nyt tilanne on 9,3kg. Uudet kiekot kun saa vielä niin se vajaa 600g lähtee vielä pyörivästä massasta.
    Ihan parhaasta päästä on lähenyt. Ilmeisesti kevyemmät gummit...

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti reappear Katso viesti
    Seuraavat grammanviilaukset lähteekin sitten ajamalla paljon.
    Yleensä juuri tästä kannattaisi gramman fiilaus aloittaa...
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  22. #832
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Mulla tää 26" maasturi on kesäkunnossaan just pikkasen yli 10 kg. Xo-pakalla menis alle mutta pahasti paukkuu hintapuoli. Ei mun pörsällä, ajan tyytyväisenä
    Kuskikin on sen verta hoikkanen ettei oo varaa sielläkään, no pari kiloa talvivarastoa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  23. #833
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    64
    Tällaiset kiekot tuli tilattua

    Novatec/BOR388/D-Light

    Halpaa ja kevyttä. Vaan saa nähdä miten on keston kanssa 90kg kuskilla. Joka tapauksessa olen valmistautunut kasaamaan takakiekon uudelleen, jos napa ei kestä. Jos kestää, niin avot. Samasta kaupasta saisi BOR333 kehät kyseiseen settiin vain hiukan kalliimmalla...
    Härifrån tvättas.

  24. #834
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Niin, seuraava himpun keventävä tuunaus on vaihtaa halpis-pakan tilalle vastaavilla välityksillä (11-32) oleva SRAM 970 mallinen.
    Tuli tarkistettua painot vanhan ja uuden pakan välillä. Säästöä tuli gramma per euro (noin 25 yksikköä). Ei välttämättä paha kun vaihtaminen samalla parani.

    Pitkällisen analysoinnin tuloksena saattaa seuraava kevennyksen paikka olla polkimet. Jos raskis jostakin hommata Time Atac XS -polkimet niin lähtis 100-200g pyörivistä massoista. Sitä ei saa järkihintaan keventämällä kampisarjaa, ainakin jos tahtoo triplan pitää.

    Ja mistähän löytyis noin 117-millinen BSA JIS (kasetti-) keskiö joka olis vielä kevyempi kuin nykyinen $haisse ?
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  25. #835
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    575
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Ja mistähän löytyis noin 117-millinen BSA JIS (kasetti-) keskiö joka olis vielä kevyempi kuin nykyinen $haisse ?
    Tokenilta, näkyy olevan 116mm ja 119mm, käykö kumpikaan noista? Toi teräsakseliversio on ainakin lyhyessä mitassaan (103 ja 107 ite punnittu) vain vähän yli 200g.

  26. #836
    Tokenilta näytti löytyvän titaaniakselinen nelikantti, jonka painoksi ilmoitettu 156g. Se on kevyt, eikä hintaakaan kirvele 69€.

  27. #837
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti simojoki Katso viesti
    Tokenilta, näkyy olevan 116mm ja 119mm, käykö kumpikaan noista? Toi teräsakseliversio on ainakin lyhyessä mitassaan (103 ja 107 ite punnittu) vain vähän yli 200g.
    Vaikuttaa hyvältä. 116 tai 119 milliset sopinevat. Pitää kattella speksit... mutta hinta on lähinnä naurettava. Ja painoakin on lähes 150 grammaa vähemmän kuin nykyisessä BB-UN 26-E $haisse ankkurissa.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  28. #838
    Shimanon 68x113 nelikantti UN55-keskiö painaa 293 g eli Tokenilla n. 70g (?) 17,10 euron sijoituksella. Ihan ok g/€
    Siitä ali missä aita on matalin.

  29. #839
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pikkukara Katso viesti
    Shimanon 68x113 nelikantti UN55-keskiö painaa 293 g eli Tokenilla n. 70g (?) 17,10 euron sijoituksella. Ihan ok g/€
    Tuo mun nykynen 26:n tuottaa noin tupla säästön, eli 2x ok g/€ . Punnitsin sen nimittäin ja pulttien kanssa teki 356g.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  30. #840
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    496
    FSA Gossamer BB30 kampisarja 938g -> Cannondale Hollowgram SI SL 580g. Kustannuksia hitusen yli 300€. Painonpudotus on kiva, mutta kyllähän nuo hitusen kalliit olivat. Sram red black oli toisena vaihtoehtoja, mutta Hollowgramin maine vei voiton. Ainoa mikä vähän harmittaa, on kampien väri, ne ovat hopeat ja olisin halunnut mustat.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •