Pitäiskö kaikki noi nippelit vaihtaa samalla, vai pitäiskö laittaa uudet kehät kokonaan?
Pitäiskö kaikki noi nippelit vaihtaa samalla, vai pitäiskö laittaa uudet kehät kokonaan?
Pinna löystyy kun ketju kiristyy.
Varmaan ihan siitä kiinni kuinka kalliiks tulee noiden nippelien vaihto, eiks ne ole kuitenkin suht arvokkaita?
Ja tietty kuinka monta nippeliä menee uusiks, vastaus kysymykseen: En osaa sanoa..
Kanada. Soitto Ylähikiävitoseen voipi selventää tilannetta.
Riippuu vähän kehän kohtalo varmaan siitä mistä kohta menee silmäke katki. Eli onko kehästä kierteet menneet? Eli onko ne löystyneet ja sitten nasahtaneet kierteiltään? Ite lähtisin löysäämään pinnat (asteittain, tasaisesti) ja tutkisin tilannetta eli ottaisin pari ehjän oloista silmäkettä irti ja katsoisin miltä tilanne vaikuttaa. Ja samalla tietty miltä kehä näyttää hajonneiden kohdalta. Jos kaikki vaikuttaisi olevan hyvin, niin irtiotetuista vielä tarkistus, että on kasattu lukitteen kanssa, lukitteen kanssa takas kii ja kiekko timmiin. Tietty ne pari silmäkettä täytyy hankkia. Samallahan tulee kiristettyä pinnat sopivalle kireydelle. Mittari auttaa. Tai sitte se yläfemma auttaa, vaikka huumorihintaiset kehät ovatkin päässeet loppumaan.
Ite en jotenkin pahemmin tykkää tuosta Mavicin silmäkehässäkästä ja laittasin jotain muuta kehää, koskapa Flow ja Aurinkorinkulakin ovat allani kestäneet. Mut se mielipiteistä. Yhet kiekot kasasin vanhoihin jossain määrin sikaa saaneisiin 823:iin eikä se nyt sinänsä juuri normaalia kummempaa ollut, mutta Mavicin silmäkeavaimen joutui ostamaan.
Eyelet, käytin sanaa silmäke. Kun ei se oikein reivireikäkään ole.
Edit: Kuntoilija, jos satut lukemaan, niin se ahdistelija, joka sun vaimolle soitti eräänä päivänä olin minä. Tai sun puhelimeen vastas joku nainen. Mä olisin ollu liikkeellä ja joku tuikku oli ehkä ja tietty läskiä kattomaan (fillari ei niin kiinnosta), mut taisit olla paksuttelemassa. Toisella kertaa tai jotain.
juminy muokkasi tätä : 16.02.2013 at 21.29
Mullakin joskus menny noita tubeless-vanteen nippeleitä ja syy ollut epätasainen kiristys noissa pinnojen nippeleissä.
ehkä ajoin,ehkä en....
Pahat sedät 50/60
PMT ehjäs viimex, nyt mietin että pitäiskö kaikki vaihtaa ja kasata kiekko uudestaan?
Polut oli 9+ kunnossa, kotiovelta munqqikselle josta sain autokyydin takas kotiin tuli 30 kilsaa. Nyt päikkärit.
Kävin itekin vähän teiän jälkeen ja seurailin myös teiän jälkiä. Tosin ainoa kehen törmäsin oli NIMBY Silvolan poluilla. Keski-ikäinen nainen ulkoiluttamassa koiraa ja tulee polulla vastaan. Ei näytä väistävän mihinkään suuntaan, joten pysähdyn itse ja siirryn polun sivuun, jotta pääsevät ohi. Kohdatessamme käymme seuraavan keskustelun:
Nainen: Ei tää oo mikään pyörätie!
Minä: Ei olekaan, mutta kyllä täällä saa pyöräillä.
Nainen: No sit sä väistät!
Minä: Niinhän mä väistinkin?
Nainen menee ohitseni ja lähden jatkamaan matkaa.
Minä: Hyvää päivänjatkoa
Nainen: Haista paska!
Minä. Samoin!
Nainen: Haluutsä turpaas?!
Että sellasta taas tälläkertaa.![]()
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Kuulostaa mukavalta rouvalta. Olisit kysyny reffeille...
Missä elaston läski? Joko on saapunut?
Tais samainen rouva jättää vielä paskansa keskelle polkua, ei ainakaan ollut jäätynyt perkele.
Läskistä ei ole vielä kuulunut mitään uutta muuta kun lupailivat saavansa osat tämän kuun lopussa. Ilmoittelevat sitten tarkemmin kun jotain tapahtuu.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Mää kävin skouttaamassa noita lähialueen polkuja ja siellä on paalion pätkiä joilla ei ollut ensimmäistäkään fillarinjälkeä. Kunhan tässä nyt hiljalleen kuntoutuu niin vien setälaumaa poluille joilla ei o viimekevään jälkeen käyty, tänään liki kaksi ja puoli tuntia koko ajan edeten ilman että olisin samaa polkua ajanut toiseen kertaan edes eri suuntaan. Omituisissa paikoissa oli pyörältä heittäytyilemisjälkiä....
Meillä oli eilen rouvan ja hooceen kanssa puhetta siitä, kun ratsutallilla joku putoaa, niin sen pitää tehdä kaakku kaikille. No me sitten funtsittiin että samaa vois tehdä fillaroidessa, mutta kovasti tulis kalliiksi. Joka tapauksessa tänään vedin pitkospuilta sivuun semi otb:n, ja kun tuosta vaimolle kerroin, niin totes, että hyvä kun tein sulle valmiiksi juustokakun.Ruokakin oli valmiina pöydässä, pasta-pinaatti-vuohenjuustokanaa.
Mckollaan kanssa lenkillä nähtiin tänään kun haukka saalisti oravan metsästä ihan meidän nenän edessä
Tänään tuli tehtyä pyöränkuvia polun varteen muutama.
Mä ainakin kaatuilin tänään taas tuttuun tapaan ihan sikana. Muutama ihan ihmeellinen heittäytyminen ku ei auttanu jalan laittaminen maahan vaan se uppos hankeen niin kauan kunnes koko ukko oli kumossa.
Niinpä mulle Jussi kerrottiin, jotta soitit ja kerrottiin, että laitat viestiä tai jotain, jos tarve. Lamputin on hyvässä tallessa laatikossa yhä kuten luvattu.
Hurjia koiran omistajia siellä Ylästössä. Lähimetsässä tulee kyllä ihan toimeen kaikkien sitä käyttävien kanssa. Suhteellinen ikävä lenkki, jos saisi kesken lenkin naiselta turpaa.
Pitänee joku ehtoo tai viikonloppu ottaa rohkeasti askel kohti kevennysreikien tekoa, kun kaveri lupasi, että antaa hövelisti porakoneen ja askerteluhallinsa
reikäprojektin käyttöön.
Ride harder - Ride a totally rigid.
Nyt mutis taas ymmärsi asian väärin, se oli niin että vaimon piti leipoa setälaumalle kaakkua eikä kaatuneelle sedälle.
Siitä tän päivän lenkki. http://www.sports-tracker.com/#/work...m5g5ojir7rudp2
Kävin näyttämässä Ruohonet80(mun naapuri) Keravan polkuja. Hyvin mukana pysyi ja polutkin olivat aamusta hyvin ajettavia. Sään lämmetessä rupes jo vähä upottamaan. Kyllä noita kiukkusia koiranulkoiluttajia on tullu Keravalla muutama vastaan, mut ei ne sentään turpaan uhkaa vetääZippokin tuli vastaan Savion metissä kun oltiin tulossa Keravalta takaisin. Ellmeriä ei ollu mukana silloin. Harmi olis ollu kiva turista vähän taas pitkästä aikaa.
Kaakku hyvä idja mutta ensin ruakaa parituntisen rekkuiluiluttelun päälle.
Rekkuilu con Muqlutin @ Ülästö ois seuraavana vuorossa.
Varoo sit sitä Haperokujalla olevan talon takapihalta polulle karkaavaa vehnäterrieriä, on jo kahdesti käynyt mun koiraan kii. Kolmas kerta jää viimeiseksi.
Jep. Eka postaus tälle foorumille. Kävimme tosiaan eilen St0neyNut1:sen kanssa pyöräilemässä tossa kulmilla. Vasta toinen lenkki tälle talvelle, mutta ihan kohtuullisesti meni. Lopussa piti tietenkin kaatua olkapää edellä ojan vastapenkkaan.... Jää henkiin =) Pitää yrittää järkätä harrastukselle aikaa. Työt ja 5kk tyttö vie isohkon osan ajasta.
Kirjanmerkit