GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 112 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12 62 102 110 111 112 113 114 122 162 212 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.331 - 3.360 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #3331
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmw Katso viesti
    Hmmm, jaa että budjetti. Meinaako Jukhaha että säästellään osissa? Knolly on niin *piip* hieno runko että ei kai siihen mtn suntouria / aceria voi ripustaa. Mutta onnitusta valmistuvalle kulkineelle. Onkohan toka Knolly Suomessa?
    Noo, kiekoissa ny ens alkuun säästellään parit eurot. Muut on perus kikkaretta.

    X-Fusion kai saapuu keulaksi ( toki väärän värinen ), jossei laivat kaadu jne. Varasuunnitelmana sitten lyyrikki. Takaiskari nyt on alkuun tuo RP23, katsotaan mitä kesän tarpeet muovaa sinne suunnalle sit lopulta.

    Onhan noita foorumilla ollu puheiden/kuvien seassa ainaki 2. Mulle toki riittää, että olis sopiva ja hauska peli omissa ajoissa.
    Jukhaha muokkasi tätä : 06.02.2013 at 14.54
    Rennosti paikat jäykkänä

  2. #3332
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Voisikohan Salsan El Mariachi olla pätevä aihio? Siitä on tarjolla myös XS-koko, jonka pitäisi soveltua. Pärjättäisiin yksillä kiekoilla. Toki tuosta on vain yksi väri, enkä tiedä onko se oikea... Kokemuksia/näkemyksiä Mariachista?
    Mud, sweat and beers.

  3. #3333
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Jos on kahdet kiekot, kaksilla renkailla, pakalla, jarrulevyillä ja pikalinkuilla, niin ei ole enää pitkä matka kahteen kokonaiseen pyörään. Jos yhdesä rungosta on pakko modata ns. talvi- ja kesäpyörä, niin joku pullea, mutta kevyesti vierivä kesäkumi vaan ja unohtaa maantienakit. Hommaa sitte myöhemmin oikean maantiepyörän, jos sitä oikeasti kaipaa.

  4. #3334
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Jos on kahdet kiekot, kaksilla renkailla, pakalla, jarrulevyillä ja pikalinkuilla, niin ei ole enää pitkä matka kahteen kokonaiseen pyörään. Jos yhdesä rungosta on pakko modata ns. talvi- ja kesäpyörä, niin joku pullea, mutta kevyesti vierivä kesäkumi vaan ja unohtaa maantienakit. Hommaa sitte myöhemmin oikean maantiepyörän, jos sitä oikeasti kaipaa.
    Ei tarttis tosiaan kaksia kiekkoja, jos ois tventinaineri... Ja muutenkin mun mielestä kaksi kokonaista konkelia on vielä aika kaukana tuossa kaksien kiekkojen tilanteessa
    Mud, sweat and beers.

  5. #3335
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Ei tarttis tosiaan kaksia kiekkoja, jos ois tventinaineri... Ja muutenkin mun mielestä kaksi kokonaista konkelia on vielä aika kaukana tuossa kaksien kiekkojen tilanteessa
    Normi 26" on joka suhteessa parempi, koska sun kuskis on niin lyhyt ja tarvitaan monipuolista rengastusta. Maantiekokoista nakkia ei tarvitse mihinkään ja ovat rumat väljässä rungossa. 40-50 mm kesäkumi vierii yhtä kevyesti ja on mukavampi. Kapean nakin aerodynamiikka ei varmaankaan näyttele nyt mitään roolia.

  6. #3336
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Normi 26" on joka suhteessa parempi, koska sun kuskis on niin lyhyt ja tarvitaan monipuolista rengastusta. Maantiekokoista nakkia ei tarvitse mihinkään ja ovat rumat väljässä rungossa. 40-50 mm kesäkumi vierii yhtä kevyesti ja on mukavampi. Kapean nakin aerodynamiikka ei varmaankaan näyttele nyt mitään roolia.
    Niin, se geometria tässä mietityttikin oikeastaan eniten, siksipä noita runkovaihtoehtoja kyselinkin. Mulle ei kyllä silti mene jakeluun se, että 26" olisi 29" parempi talvisilla kelveillä. Ehkä se sitten on. Mun omakin arkipyörä on tollanen sekasikiö, jossa on kesällä 28mm 4-Seasonit ja talvella 42mm marawinterit. Muuten hyvä, mutta talvella saisi olla vielä leveämmät renkaat. Siinä varmaan pääsyy tuolle 29" metsästykselle.
    Mud, sweat and beers.

  7. #3337
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Ei ole omaa kokemusta vielä 29erin talviominaisuuksista verrattuna 26":een, mutta konsensus pitänee 29eria parempana. Mutta silti, ei 26" ole talvella huono ja koko pyörän yleinen ketteryys, sopusuhtaisuus ja renkaan nimenomainen malli ja vanteen leveyskin vaikuttaa varmasti enemmän kuin pelkästään koko kiekon halkaisija.

  8. #3338
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Eihän se hyvä 26" huono ole talvella, mutta ketteryys ei tässä näyttele minkäänlaista roolia, kun taitetaan pitkiä kelvisuoria vaan. "Oikeassa" ajossa sitten muut ominaisuudet nostavat päätään, mutta kyllä tuo renkaan halkaisija ja leveys ovat pääosien esittäjiä ko. käyttötarkoituksessa.
    Mud, sweat and beers.

  9. #3339
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Meidän Emmalla (167 cm) oli hetken aikaa vanhemman mallinen, 16-tuumainen El Mariachi. Ei kuvan pyörä, mutta samanlainen. Se menetteli kokonsa puolesta. Satula oli kyllä selvästi alempana kuin kuvan pyörässä ja tanko pari senttiä satulaa ylempänä stemmi alas käännettynäkin. Uudet Mariachit on kai inan pidempiä. Lyhyelle kuskille no-suspension geolla varustettu kaksysi olisi fiksumpi, jos sellaisia olisi tarjon. Sellainen ei myöskään näyttäisi niin pölöltä katunakeilla, jos sellaisia välttämättä haluaa kesällä käyttää.

    Kaksysi menee pöppölumella ja epätasaiseksi kävellyillä kevareilla sinkulana kesävälityksin. Kakskutosen kanssa jouduin vaihtamaan isompaa ratasta taakse talveksi. Sen verran ainakin on eroa. Kesäkäytössä tieajeluun jäykkäkeulainen kakskutonen voi olla lyhyelle kuskille jopa parempi, koska siihen saa tasasella ajelemista varten järkevämmän ajoasennon. Edullisemman pään kaksysirungot, ainakin teräksisenä, ovat myös aika massakkaita, millä on pienelle kuskille merkitystä.

    26-tuumainen Inbred 650b-kiekoilla? Talveksi alle maastorenkaat ja kesäksi jotkut touring-kumit?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  10. #3340
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Hyviä pointteja stenulla, laitetaas mietintään. Se on kyllä totta, ettei kaksysin päällä välttämättä pääse riittävän matalaksi. Tietty joku monsterdroppi vois toimia, mutta sitten taas pitäisi olla lyhyempi vaakaputki...
    Mud, sweat and beers.

  11. #3341
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Pois eestä, mää oon Iistä!
    Viestit
    424
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jsavilaa Katso viesti
    Mp:n rakentelun ohessa innostuin viimein hieromaan tuota polkupyöräprojektiakin, ensimmäisenä operaationa maalijämien poisto. Aihio on -96 Kona AA ja tarkoitus kasata ajokelpoinen laitos ylijäämäosista, toivottavasti jo ens kesäksi. Keulaksi tullee RS SID ellen innostu kasaamaan kaverilla joutilaana olevaa Manitou Bomber Z2:sta toimintaan. Kiekoiksi tulee hyllystä Mavicin Crossmax XL:t, joita varten tarvii tinata korvakko levylle runkoon. Samoin hyllyssä on valmiina suunnilleen rungon ikäinen XT-takavaihtaja, mutta etuvaihtajaa en aatellu laittaa, joten 1x9 voimansiirrolla mennään. Kampisetiksi kaavailin, ellei parempaa osu kohalle, niin ikään ennestään jemmassa olevaa Shimano 430:stä josta poistan pikkurattaan ja isoimmasta rattaasta hampaat. Väriksi on tulossa näillä näkymin vaalean keltainen tai kerman valkea lähes alkup. Kona-tarroilla (tarrasetti on -94 Kona HOT, siksi "lähes"), renkaiksi Shwalben Fat Frank Cremet ja pienemmät osat mustalla.
    Runkoa hiottu sekä hierottu ja viimeinkin se odottelee maalausta. Tuossa askartelun ohessa projekti on elänyt hieman > voimansiirrosta jää vaihtaja pois elikkä tulee sinkula ja jarruiksi vaihtuu V:t. Ko. muutosten vuoksi hommasin Mavicin Crossridet ja Deore jarrut. Sinkulasetti ja ketjunkiristin on Superstarin tuotantoa. Nettiä kahlatessa sattui silmään SIDin tarrat, sävy-sävyyn tulevan värin kans ja se siis sitten tulee tähän. Seatpost tarttui Biltemasta kyytiin.

    Tangon ja stemmin lainaan varmaan Cubestani, mutta jakkaraksi pitäis vielä jostain löytää kerman värinen yksilö. Valkeita, ruskeita ja maitokahvin ruskeita kyllä löytyy...






  12. #3342
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    321

  13. #3343
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    26
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jsavilaa Katso viesti
    Runkoa hiottu sekä hierottu ja viimeinkin se odottelee maalausta. Tuossa askartelun ohessa projekti on elänyt hieman > voimansiirrosta jää vaihtaja pois elikkä tulee sinkula ja jarruiksi vaihtuu V:t. Ko. muutosten vuoksi hommasin Mavicin Crossridet ja Deore jarrut. Sinkulasetti ja ketjunkiristin on Superstarin tuotantoa. Nettiä kahlatessa sattui silmään SIDin tarrat, sävy-sävyyn tulevan värin kans ja se siis sitten tulee tähän. Seatpost tarttui Biltemasta kyytiin.

    Tangon ja stemmin lainaan varmaan Cubestani, mutta jakkaraksi pitäis vielä jostain löytää kerman värinen yksilö. Valkeita, ruskeita ja maitokahvin ruskeita kyllä löytyy...
    Jumankeka! Siellähän on hienot vanteet ja jarrut! Hienoo nähdä mihin vanhat osat tulee. Odotan innolla että fillari valmistuu. Laittele vaan kuvia lisää kun edistyy.

  14. #3344
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sakkeri91 Katso viesti
    Kevyt pyöräprojekti tyttöystävälle.
    Onkimiehen herkku.

    Nätti.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  15. #3345
    hiisi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sakkeri91 Katso viesti
    Yksi siisteimmistä projekteista tähän mennessä, mitä foorumilla olen nähnyt - vaikka en DH- fillareista en yleensä välitä.
    Peukkua sinne, KY!.
    hiisi muokkasi tätä : 07.02.2013 at 11.10 Syy: typo

  16. #3346
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    492
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jsavilaa Katso viesti
    Runkoa hiottu sekä hierottu ja viimeinkin se odottelee maalausta. Tuossa askartelun ohessa projekti on elänyt hieman > voimansiirrosta jää vaihtaja pois elikkä tulee sinkula ja jarruiksi vaihtuu V:t. Ko. muutosten vuoksi hommasin Mavicin Crossridet ja Deore jarrut. Sinkulasetti ja ketjunkiristin on Superstarin tuotantoa. Nettiä kahlatessa sattui silmään SIDin tarrat, sävy-sävyyn tulevan värin kans ja se siis sitten tulee tähän. Seatpost tarttui Biltemasta kyytiin.

    Tangon ja stemmin lainaan varmaan Cubestani, mutta jakkaraksi pitäis vielä jostain löytää kerman värinen yksilö. Valkeita, ruskeita ja maitokahvin ruskeita kyllä löytyy...
    Siisti tulee konasta noilla palikoilla ja suunnitellulla värillä. Kelpaisi minullekin.

  17. #3347
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    379
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sakkeri91 Katso viesti
    Yksi siisteimmistä fillarikuvista mitä oon nähnyt. Iso peukku.

  18. #3348
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941

    Tommonen projekti tuli hommatua varapyöräksi. Aika klohmon oloinen ahtaassa eteisessä kootessa, mutta pihalla, kun ajoin kuvauspaikalle, niin vähäinen toivon kipinä tuikahti, josko siitä kuitenkin tulisi ajettava.
    Mitäköhän sitä tekisi kahdelle edelliselle varapyörällä, vai veiskö ne linja-autoaseman pyörätelineeseen viikoksi?

  19. #3349
    Liittynyt
    02/2010
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    161
    Hieno cruzzi. Tässä vaimon synttärilahja commencal meta sl, joskin osia puuttuu yhä.


  20. #3350
    Liittynyt
    03/2011
    Viestit
    62
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Tietty joku monsterdroppi vois toimia, mutta sitten taas pitäisi olla lyhyempi vaakaputki...
    Kasasin singular gryphon -raamin ympärille joka_talviaamu_lähdetään_ilman_säätämistä -kommuutterin. Valmistaja lupaa rengastilaa muistaakseni 60mm. Vakaa ohjattava droppitangolla (Midge), 90 mm stemmillä ja 2,25 ISP:llä. Runko tukee tyydyttävästi myös täyspitkiä lokareita. Aika tarkkaan kahlasin speksausvaiheessa kirjoituksia ja muistelen että sulla oli roadrat alustana, juuri rengastilan vuoksi tuo putosi pois mun listalta.

  21. #3351
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti APaavo Katso viesti
    Kasasin singular gryphon -raamin ympärille joka_talviaamu_lähdetään_ilman_säätämistä -kommuutterin. Valmistaja lupaa rengastilaa muistaakseni 60mm. Vakaa ohjattava droppitangolla (Midge), 90 mm stemmillä ja 2,25 ISP:llä. Runko tukee tyydyttävästi myös täyspitkiä lokareita. Aika tarkkaan kahlasin speksausvaiheessa kirjoituksia ja muistelen että sulla oli roadrat alustana, juuri rengastilan vuoksi tuo putosi pois mun listalta.
    Jep, mulla on Roadrat ajossa. Alla pyörii 42mm marawintterit ja pääsääntöisesti oon ollut ihan tyytyväinen, joskaan tuo leveys ei vielä optimaalinen talvella ole. Löytyykö sulta kuvia tuosta Gryphonistasi?

    Edit: Gryphonista ei ole näemmä läheskään riittävän pieniä kokoja 166cm kuskeille, että sinänsä meni ohisektoriin tuo runko.
    Mud, sweat and beers.

  22. #3352
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Nyt painaa 8050 g:

    En sitten jaksanutkaan odotella ja nyt alkaa pikkuhiljaa olla uusia Di2-palikoita saatavilla. Vielä vähän auki miten ohjaamon piuhat vedetään siististi.
    Ohjaamon piuhat: akku + etuvaihtaja + takavaihtaja -> SM-JC41 -> SM-EW67-A-E -> 2x SM-JC41 -> toinen jarrukahvoille ja toinen aerotankoihin

    Piuhat ja akku tulivat tänään ja ängen ne seuraavaksi tangon ja rungon sisään. Myös tempotangon Garmin-telineen projekti etenee ja on parhaillaan maalauksessa.

  23. #3353
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    969
    Vielä projekti asteella oleva panssivaunu, kuva ennen ensimmäistäkään testipolkaisua...

    Sometimes you need to wander off from the path to find what you are really searching for

  24. #3354
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.530
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    Ohjaamon piuhat: akku + etuvaihtaja + takavaihtaja -> SM-JC41 -> SM-EW67-A-E -> 2x SM-JC41 -> toinen jarrukahvoille ja toinen aerotankoihin

    Piuhat ja akku tulivat tänään ja ängen ne seuraavaksi tangon ja rungon sisään. Myös tempotangon Garmin-telineen projekti etenee ja on parhaillaan maalauksessa.
    Virta kulkee ja takavaihtaja liikkuu etuvaihtajan trimmatessa. Garmin-teline tulee tuonne aerotankojen väliin ihan päähän. Sitten odotellaan että jarru-/vaihdekahvat ilmestyvät markkinoille.


  25. #3355
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    860
    AB:lla komea 29Covertti. Väri on mukavan erillainen. Tänne päin näyttää aika valmiilta....
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

  26. #3356
    Liittynyt
    10/2003
    Paikkakunta
    Pohjois-Pohjanmaa
    Viestit
    906
    Näistä kai sitä jottain pitää kyhätä:

    Peikkomainen flaksi

  27. #3357
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lähde Katso viesti
    Hieno cruzzi. Tässä vaimon synttärilahja commencal meta sl, joskin osia puuttuu yhä.
    Hienot värit commencallissa!

    Aiotteko rakentaa tuohon takaiskarille jonkinlaista kurasuojaa? Vaikuttaa jotenkin aika kivi/mutasadetta ottavassa paikassa olevan tuossa.
    Rennosti paikat jäykkänä

  28. #3358
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    199
    Ohjea, DHL mimmi soitteli ja sovittiin että osaa pukkaa torstaina. Alkaa fillari saamaan jo ulkomuotoa siinä vaiheessa! Ohjainlaakerin ajattelin asennutella firmassa, ei löydy oikein työkaluja siihen hommaan ja siinä voi ilmeisesti kämmätä (?).

  29. #3359
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JeTi- Katso viesti
    Ohjainlaakerin ajattelin asennutella firmassa, ei löydy oikein työkaluja siihen hommaan ja siinä voi ilmeisesti kämmätä (?).
    Tärkeintähän siinä lienee se, että emäputken pinnat on kohtisuorassa keskenään.
    Rennosti paikat jäykkänä

  30. #3360
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    199
    Luulis emäputken pintojen olevan kohtisuorassa? O_o Ja jos ei olis ni hiotaanko ne jotenkin suoriksi.. Parempi vaa ku vie liikkeeseen.

    Asiasta projektiin.. Vois noi lumet sulaa hittolaan kun projektifillariin tulee sliksit. Ei paljo lumella kurvailla.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •