ElectrobikeGiantEfatGarmin
Sivu 35 / 85 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 33 34 35 36 37 45 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.021 - 1.050 / 2521

Aihe: Painonhallinta, tuo ikuinen ystävämme

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tipsu Katso viesti
    odotan tässä pikalaihtumista päivänä minä hyvänsä. Kevättä kohti pääsee sitten katsomaan, kuinka hyvin kilot lähtee ja mitä se vaatii, kun nyt on aika huoletta tullut syötyä kaikenlaista...
    Nyt taitaa olla kyseessä se kuuluista siunattu tila. Sen pikalaihtumisen jälkeen voi foorumin käyttö hiukan vähentyä, eli onnea vaan kovasti jo näin etukäteen.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Perhepizza illalla naamaan ja aamulla kylkiluut näkyy

Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Perhepizza illalla naamaan ja aamulla kylkiluut näkyy
    Tunge se pizza t-paidan alle
    that's life, tough but unfair
    https://www.tawastcc.com
    https://twitter.com/evarjus

mutanaama Guest
    Nyt kun on saanut pidettyä muutaman viikon keskimäärin 1,5h liikuntaa päivässä, välillä 0-4h päivässä. Yhtään en katso millaisia määriä tai mitä laatua nyt syön, ja paino laskee hyyyyyvin hissukseen, ehkä 100-200g/viikko.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti edu Katso viesti
    Tunge se pizza t-paidan alle
    jos pelkän pahvin työntää vaan paidan alle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti StantheMan Katso viesti
    Eiköhän tässä jaskan opeilla eletä jatkossakin.
    Kyllä vaan! Melkeinpä paras niistä on se, että dieetillä pitää muista syödä riittävästi. Tämä tuppaa ainakin multa unohtumaan turhan helposti...
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Pitäis jaksaa ajaa niin paljon että joutuu varomaan ettei paino laske. En jaksa.
    http://www.pellossalo.fi/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Johan Moraal Katso viesti
    Pitäis jaksaa ajaa niin paljon että joutuu varomaan ettei paino laske. En jaksa.
    Hullun töitä kun tekee päivän niin saa tankata tunnin verran illalla rasvaa, pizzaa, rahkaa, suklaata ja aamulla kylkiluut näkyy

Maha pitää saada "pömpöttämään" ennenkuin kylkiluut peittyy. Sentin kerros läskiä leivän päällä 200 iltaa peräkkäin niin eköhän ne kyljet peity näkyvistä. Tai en vain ymmärrä tätä hokemishuumoria.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Maha pitää saada "pömpöttämään" ennenkuin kylkiluut peittyy. Sentin kerros läskiä leivän päällä 200 iltaa peräkkäin niin eköhän ne kyljet peity näkyvistä. Tai en vain ymmärrä tätä hokemishuumoria.
    Kyllä se painonhallinta taitaa lähtee joka päiväsestä työ ja hyötyliikunnasta ja saa syödä sen sentin kerroksen läskiä illalla... niin kauan kuin jaksaa tehdä hullun hommia

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Kyllä se painonhallinta taitaa lähtee joka päiväsestä työ ja hyötyliikunnasta ja saa syödä sen sentin kerroksen läskiä illalla... niin kauan kuin jaksaa tehdä hullun hommia

mutanaama Guest
    Ensiksi se näköjään syö aivoista jonkun hillintäpainikkeen.

joo se on syöty se hillintä painike eikä ymmärrä topata paikalleen mutta rengas asentajaa ei tuu musta

en tarkkaile ku vuositasolla.
    2003 : 69kg
    2006: 90kg
    2009: 85kg
    2013: 75kg

Citypyöräilijä Guest
    Paras makean korvike ovat pakastemansikat. Erinomaisia. Tosin niistä halvemmista marokkolaisista saattaa mennä välillä maha kuralle. Ennen niiden löytämistä en tiennyt, että Marokko on mansikoiden massatuottaja. Itse olen valinnut tuon ravinnon vähentämisen tien, vaikka sulan aikaan pyöräilen paljon. Kävelylenkkejäkin tulee harrastettua, mutta liikunnassa on se pirullinen puoli että siitä tulee ainakin itselle kova nälkä, jos on jo valmiiksi ollut kuukausia "dieetillä". Isona ukkona lepokulutukseni on siinä 2300. 1800 kaloria on dieetti, kun ei liiku. Painoindeksihän ei ihan skaalaudu oikein pituuden ylä eikä alapäässä. Kun indeksini oli siinä 28, niin sukulaiset tuputtivat lenkkimakkaraa kun näytin kuulemma vaarallisen laihalta. Samoin, jos karppaa (mitä itse en enää tee), niin 50 grammaa hiilihydraatteja on aivan eri asia 160cm naiselle, kuin 190cm miehelle. Ensimmäisen lepokulutus on 1500, jälkimmäisen 2500. Naisen 50 grammaa hiilihydraatteja vastaa miehen noin 85 grammaa. Pitkä ja leveä ukko lähestyy ketoosia jo sadalla grammalla. Sekin tutkittu seikka on jännä, että laihduttaneen henkilön aineenvaihdunta jää pysyvästi vuosiksi hitaammaksi, kuin henkilön joka on aina ollut laiha. Tämä oli siinä tuoreessa jenkkidokumentissa just.
    Tämä ilmiöhän on se kuuluisa "läpipasko". Laihan aineenvaihdunta on nopeampi de facto, kuin lihavan joka on laihduttanut samaan painoon. Tämä sama ilmiö myöskin on juuri se, mikä aiheuttaa "jojoilua" laihduttaneiden keskuudessa. Ei ymmärretä eikä tiedetä, ettei laihduttanut voi syödä saman verran kuin henkilö joka on aina ollut sen painoinen. Laihduttamisesta seuraa pitkä aineenvaihdunnallinen penalti.

Itse olen kanssa löytänyt lähikaupan pakastealtaan marjat. Mustikkaa, pensanmustikkaa, vadelmaa, mansikkaa ja mustaherukka/viinimarjasekoitus. Saa kätevän ja nopean välipalan kun ottaa kahvimukillisen jäisiä marjoja ja kaataa päälle kiehuvaa vettä, että veden pinta näkyy. Minuutissa valmis ja marjat sopivan sulat. Eikä tietysti mitään sokeria.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sarpale Katso viesti
    Tää on hivenen OT, mutta pakko sanoa:
    Ylläolevan kaverin nimimerkki on kumminkin pekoni, ja iskee silmään painonhallintaketjussa..
    Taas on kova taisto käynnissä kun haaveilee paistetusta pekonista kera munakkaan, ja eväslaukussa onkin vain ateriakorvikepatukka vissyn kera
    hyvä OT-pointti!
    Pekonia kyllä tulee aina välillä syötyä. Nykyisin kyllä harvemmin, kun miellän sen lähinnä aamiaiseen kuuluvaksi ja sitä, kun ei syö niin ei syö pekoniakaan. Tosin nykyisin olen siirtynyt Pancettaan, joka hakkaa pekonit kuin Tauski muijansa.

Hemmetti, kun työt, remppa ja muutto häiritsevät urheilua. Pelkällä aamupalan pois jättämisellä ei saa painoa tippumaan vaan nippanappa pideltyä samoissa. Tammikuun saldoksi jäi 12 h liikuntaa ja 192 km fillarointia, joka on hieman alle puolet tavoitteesta
    Helmi-maaliskuun tavoite ois -3 kg, jolloin viime TdH.sta olisi pudotusta 10 kg. Oman haasteen tuo remppa, muutto ja matka Dönerin kotikaupunkiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pekoni Katso viesti
    Pelkällä aamupalan pois jättämisellä ei saa painoa tippumaan vaan nippanappa pideltyä samoissa.
    Joo, tammikuussa katosi nelisen kiloa. Keskimääräisenä päivänä minä kyllä syön aamupalan, välipalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Joskus joku ruoka jää välistä kiireiden takia, mutta toisinaan tulee taas syötyä jotain lisää. Pikkuisen olen kyllä katsonut mitä suuhuni olen pistänyt, mutta mitenkään absoluuttista linjaa en ole vetänyt herkkujenkaan suhteen. Alkuvuoden muutama eka päivä meni hotellimajoituksella ja senkin jälkeen on tullut pari kertaa käytyä ravintolassa syömässä. Kylmä tosiasia vaan on se, että terveellistä (koti)ruokaa saa vedellä melko isoja määriä tuohon mun 2650kcal (neljän viikon) keskimääräiseen vuorokausiannokseen. Täytyy varmaan nyt helmikuussa muistaa syödä vähän enemmän.
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Ragnar Guest
    Tämän viikon jälkeen vaikuttaa siltä, että paino on menossa alaspäin. Olen kiltisti pyrkinyt syömään pieniä määriä järkeviä asioita usein, minkä huomaan olevan jossain määrin tasapainoilua: pitää syödä riittävästi, ettei jää nälkä, muttei kuitenkaan liikaa, ettei mene liian täyteen, jolloin mahalaukku venyy ja on jatkossa vielä enemmän nälkä. Varmaan ihan triviaalia, mutta mun on ainakin vaikea tietää pelkästä fyysisestä tunteesta, milloin olen syönyt liian vähän ja milloin tarpeeksi.

Luulen, että alkuviikosta oli ylimääräistä nestettä kehossa, joka on nyt lähtenyt, mikä jo sinänsä tuntuu kevyempänä olona. En halua mitään pikalaihdutuskuuria, joten maltillinen pudotustahti on ok, kunhan oikeita asioita katoaa (eli rasvaa). Neljä kiloa helmikuun aikana olisi hyvä, ja sitten olisikin entistä ehompi ranta-Ragnar!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti *J* Katso viesti
    ... Aikanaan faija sano, et alkaa paino nousemaan 25 ikävuoden jälkeen.. no, tuli ja meni.. 30 poksahti ja pian jo 40...
    Tätä samaa mantraa olen itsekkin kuullut hoettavan. Onkohan tuolle väittämälle mitään perustetta jos puputus ja kulutus on sama? Ittellä 20v. paino 73kg
    ja 54v. 68kg. Mitään syötävää en ole ylenkatsonut saatikka roskiin heittänyt, vaikka eräpäivä olisi hieman ylittynyt.

25 vuotiaana paino oli hetkittäin 92. Sen jälkeen 25 vuotta paino ollut 85-87 välissä. Nyt viime aikoina 81 ollut mutta ei vatsaa näy vielä löllömassan alta. Kai se on pakko ostaa se lumilapio ja tehdä hullun töitä...

Yep

Armeijassa 1980 painoin 60 kg.
    Nyt on 61 kg. Kyllä tässä iässä töitä saa
    tehdä että paino pysyy edes paikallaan.
    Oli nimittäin tuo 61 kg vuoden 2012 alussa
    ja lähes 16 000 km fillarilla piti sen siinä.
    Tapani cycling > Quest - Catrike - Van Nicholas audio > Hegel H160 - B&W CM10

25 vuotiaana paino oli hetkittäin 92. Sen jälkeen 25 vuotta paino ollut 85-87 välissä. Nyt viime aikoina 81 ollut mutta ei vatsaa näy vielä löllömassan alta. Kai se on pakko ostaa se lumilapio ja tehdä hullun töitä...
    Keskiviikona lupaa tänne lunta niin tuut auttaa... varataan sulle joku 1 km pätkä kunnostettavaksi

Tästähän pitäis jopa maksaa jos saa osallistua painonhallinta kurssille ?

200 g ON laihtumista, esim kuussa noin tekee vuodessa jo 2,5 kilo. On monenlaisia motiiveja yrittää "hallinoida" paino suuntaan tai toiseen tai paikalleen ja ne voi olla jonkun mielestä turhia mutta ei se niin vaan mene.
    Izmon tarjous on houkutteleva mutta täälläkin ois hullulle hommia

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Iglumies Katso viesti
    Paino hallitsee mua
    Ekan sivun katselu muistuttaa hyvin, mistä oon lähtenyt liikkeelle. Tänä aamuna vaaka valehteli 85.8, mikä on oikeesti ihan hyvä paino 175 stubulle jäbälle, jos kerran lähtö oli päälle 90 pari vuotta sitten.
    Painoindeksi tuon jenkkilaskurin mukaan 25

200 g ON laihtumista, esim kuussa noin tekee vuodessa jo 2,5 kilo. On monenlaisia motiiveja yrittää "hallinoida" paino suuntaan tai toiseen tai paikalleen ja ne voi olla jonkun mielestä turhia mutta ei se niin vaan mene.
    Izmon tarjous on houkutteleva mutta täälläkin ois hullulle hommia
    onkohan täällä jo jollain liikaa painoo hallittavana eikä pysty hillitseen itteensä

mutta painonhallintaa on sekin että sopivasti täytyis nostaa painoo 2.5 kiloa

-------------------------------------------------------------------------------

jos ei oo lapiohommia niin sitten täytyy ajaa spooria 103 km niin ei rasva tartu
    izmo muokkasi tätä : 03.02.2013 at 16.52

Erään uuden bmi mukaan olen 1 piste keventynyt. Normaalipainoinen tämänkin mukaan, vaikka 15 kilo pitäis laihtua ennen kun saavat haukkua liian hoikaksi :0 Mitä näillä oikein tekee?

Painoindeksisi: 20.88
    Tämä tarkoittaa, että: olet normaalipainoinen
    Vanha painoindeksisi: 21.31

13 kg Lisäsin tohon taulukkoon niin olin vieläkin normaalipainonen

"Vanha" painoindeksi 26 ja uusi jopa alle 25. Viikon aikana paino sahaa 3 kg ylös alas. Rasvaprosentti jotain 24. Painoa hallitsen pikku hiljaa ja toivottavasti alas päin. Nimim. Kesällä iskussa
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Painoindeksisi: 20.88
    Tämä tarkoittaa, että: olet normaalipainoinen
    Vanha painoindeksisi: 21.31

13 kg Lisäsin tohon taulukkoon niin olin vieläkin normaalipainonen
    Pitää ottaa ne lumityörukkaset pois käestä ennen kuin menee vaa'alle jos haluaa oikeita läski indeksiä!

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •