Otsikon mukaisen kohtaaminen mopoauton kanssa on muuten mahdollinen Länsiväylän varren kevyen liikenteen väylällä. Oikotie Westendistä Lauttasaareen. Laillinen reitti on yllättävän pitkä.
Otsikon mukaisen kohtaaminen mopoauton kanssa on muuten mahdollinen Länsiväylän varren kevyen liikenteen väylällä. Oikotie Westendistä Lauttasaareen. Laillinen reitti on yllättävän pitkä.
A Gentleman will walk but never run
^ Ei mikään. Siellä nyt vain joskus ajaa sellainen punainen mopoauto. Ihan sitä pohjoispuolen kelviä.
A Gentleman will walk but never run
^joo, se on sen mulkeron ihan vakioreitti. Eiköhän mennä joskus porukalla sitä vartoomaan ja kaadetaan se koko rakkine mereen![]()
^Eikö siitä voi yksinkertaisesti ilmoittaa poliisille?
Niissähän on se rekisterikilpi, otatte muistiin ja ilmoitatte poliisille. Kuva ois kiva, muttei pakollinen…
Olen soittanut. Onko sillä joku vakioaika? Siitäkin voisi ilmoittaa.
A Gentleman will walk but never run
Käsi ja mies ovat nyt sitten suurin piirtein ennallaan, ja elämä on palautunut normaaliksi. Käden kuntoutuminen lähes ennalleen kesti tuollaiset kuusi viikkoa. Lenkkeilystä tuli nyt sitten taukoa lähes kolme kuukautta. Toki vähän aiemminkin olisi voinut aloittaa, mutta sen estivät muut kiireet.
Vakuutusten kanssa piti hieman säätää, muttei mitenkään valtavasti. Henkilövahinkokorvaukset ovat juosseet jokseenkin automaattisesti, mutta kalustopuolella joutui sitten vähän vääntämään. Fillarista tuli sitten lopulta saatua vallan ok korvaus, kun hyödynsi myös kotivakuutusta. Liikennevakuutushan korvaa vain ajoneuvon käyvän hinnan eikä uuden vastaavan hankintaa, kuten kotivakuutus.
Aika nihkeätä, joskin mukavaa, on ajo ollut noin pitkän tauon jälkeen. Eli kyllä se kesä meni sitten tavallaan siinä. Vaan onneksi sulaa maata on vielä kauan jäljellä, vaikkei maanteistä enää tällä kaudella pääse kilpurilla nauttimaankaan. Krossari siis toimittaa nyt myös kilpurin virkaa, sillä korvausrahoilla ostin ensimmäiseksi täpärin. Maantiepyörä odottelee 2012-malleja ja mitä todennäköisimmin uutta sähkö-Ultegraa...
"pohjolassa kansa on sen kaamoksensa vanki"
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Sama punainen mopoauto (SD-897) on ajeskellut ainakin Kaskisaari - Matinkylän jäähalli - Lauttasaari väliä jo 5 ? vuotta. Nyt on neljäs kuski meneillä, varakkaiden vanhempien (ent. Nokia johtaja nykyisin konsultti) lätkää pelaavia junioreita. Selitys poliisille on ollut että kun lätkäkassit painaa niin paljon niin urheilijanuorten on käytettävä mopoautoa ja kun liikenneyhteydet Kaskisaaren ympärillä ovat niin vaiketa niin heidän lapsensa joutuvat käyttämään kevyeen liikenteen väyliä mopolla ja mopoautolla...... Poliisin kiinnostus on aika pieni, on kuulema "tärkimpiä tapauksia"....
Ilmotatte jatkuvasti siitä. Poliisi tekee kyllä asialle toimia ku jatkuvasti saavat kuulla samasta hommasta.
Toi ajoi kerran ohi länskärin kelvillä, yritin kiinni mutta ei riittänyt paukut jaloissa. Painoin silloin rekkarin mieleen ja ajattelin ottaa suoraan yhteyttä asianomaiseen tai sen vanhempiin tai sitten poliisiin, mutta niinpä vain luiskahti rekkari mielestä duunimatkan aikana.
Kesäpyöräiliällähän on hyvät tiedot, tuttuja?
edit: Kaskisaaresta juu löytyy omistaja ja varmaan käyttäjäkin. Mikähän on vaikeus kulkea Kuusisaaren-Otaniemen kautta Matinkylään että oikein erioikeudet kelvillä suhaamiseen pitää olla. No, selvitellään...
Jopoman muokkasi tätä : 01.02.2013 at 16.15
Muutamaan kertaan nähnyt tapauksen. Nokia-laru välillä.
Juniori käy koulua Lauttasaaressa... Sitten kotiin Laukkaluodonpolun ja Laukkaluodonsillan kautta (klv).... ja takisin kavereiden luokse illemmalla...
Eikä tee ! Poliisin kiinnostus on tasan nolla ! Häiritsemme heitä meidän jatkuvilla ilmoituksilla ja joidenkin polisien käytös on ollut todella asiatonta. Ilmoitettu vuosikausia eikä sakkoja ole edes jaettu ! Kiltti soitto poikien kotiin jolloin isä selittää polisisedälle että Ville (keksitty nimi) urheilijapoikana ei voi kävellä tai käyttää fillaria vaan hänen on kuljettava mopolla/mopoautolla treeneihin..... Keskusteltu Helsingin polisijohtajan kanssa, lähipolisiin y.m. Ei auta ! Mopoauto jatkaa päivittäistä ajoa vielä vuosikausia.....
Jos jollain on tuosta noin tarkat tiedot, eikun rikosilmoitus/tutkintapyyntö menemään. Sitä ei voi sivuuttaa ilman toimenpiteitä. Espoon puolella olen törmännyt fiksuun komisarioon, jota asia voisi hyvinkin kiinnostaa.
A Gentleman will walk but never run
Polttakaa se perkeleen koppero!
"Ainoa treeni mitä kadut on se, jota et tehnyt." -Michael Jordan
Jos junnulla ei ole pysyvää fyysistä estettä liikkumiseen ilman mopoautoa niin ei tuota isän, elämään arvokkaita ohjeita ja arvoja antavan kasvattajan selitykseksi voi sanoa, lähinnä munattoman luuserin vastuunpakoiluksi. Ja vaikka olisi pysyvä vamma niin liikennesäännöt koskee myös mopoautoja, joillekin se vaan on niin äärettömän vaikeaa. Onnettomuusuutista odotellessa...
Mopoautoissa on 1 pieni ongelma. Niille ei oikeastaan ole mitään hyvää paikkaa. Kaupungin keskustat ja 40 km/h alueet ovat ainoita paikkoja joissa niillä pääsee esteettä ja muille hidastusta aiheuttamatta ajoradalla ajamaan. Heti kun siirrytään pois ydinkeskustasta ja yli 50 km/h tiestölle ne on pahana tientukkona.
En kuitenkaan lähtisi oman käden oikeutta käyttämään jos pyöräteillä ajelee.
"Pahempi on rikos jos omenavarasta pahoinpitelee"
Riittänee sormella soosottelu ja soitto poliisille. Hyvä konsti näyttää luvattomalle ajelijalle oma paikkansa on myös asettua sen eteen kun se ma on sopivasti pysähtyneenä pyörätien risteykseen. Ehkä silloin pääsee keskustelemaankin. Kunhan ei nuorta miestä säikäytä liikaa. " iskä mut yritetään kiidnapata"
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119
Poliisin lisäksi voinee kokeilla yhteydenottoa rakennusvirastoon, josko ehtisivät lumien sulettua käydä kiikuttamassa muutaman strategisesti sijoitellun betoniporsaan johonkin sopivaan paikkaan.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Taas yksi syy muuttaa Länsiväylä Keilaniemestä alkaen kapunkibulevardiksi. Rajoitus kuutenkymppiin ja se mopoauto sinne ajoradalle, jonne se kuuluu. Ongelmahan syntyy siitä, että kevyttä nelipyörää kutsutaan mopoautoksi, jolloin tietämätön (ja välinpitämätön) mieltää sen mopoksi, jota se ei ole.
A Gentleman will walk but never run
Laittakaa tuosta juttuvinkki Hesarin kaupunkitoimitukseen, ties vaikka innostuisivat tekemään juttua.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Betoniporsaat ovat paikoilaan ja kaupunkisunnittelijakin on ollut usein paikalla (yksi mopoautoilia yritti ajaa hänen päälle tällä kertaa mopolla). Mutta betoniporsaita voi siirtää (kuvat löytyy, ei kiinnostanut polisia). Lumen aurauksen ja huoltotöiden vuoksi löytyy portteja jotka rikotaan monta kertaa joka vuosi. Välillä mopoautoilijat rikkovat portit, useinmiten huoltotraktoreiden kuskit. Helsingin kaupunki ei jaksa korjata portteja..... Cirkus jatkuu ja mopoauto kulkee jo ainakin viidettä vuotta.... Odotamme vain milloin kouluun kulkevat lapset tai joku muu jää mopoauton/mopojen alle..... Kuka ottaa vastuun ?
Kirjanmerkit