Very good. Kiitän opastuksesta.
(ja seuraavaksi levarillisten kiekkojen metsästykseen...)
Very good. Kiitän opastuksesta.
(ja seuraavaksi levarillisten kiekkojen metsästykseen...)
Kahvassa ja pakassa täytyy yleisesti ottaen olla sama määrä vaihteita.
Vaihtajan pitää yleisesti olla samalta aikakaudelta. (vrt. Shimanon shadow, joka ei tiettävästi toimi vanhemman kanssa yhteen)
Tiedä noista sitten varmaksi mutta Sheldon ainakin väittää että toimii..
The end of the road is just the beginning...
Tämmönen luuloperäisen käsityksen varmistus. Mullon maantierukissa orkkiskeulan Rake 45mm. (Vorlauf, setback, jättö näitä synonyymeja.) Jos nyt vaihdan keulan (ihan ulkonäkösyistä, kokovalkoinen runko kaipaa mun silmään hiilarikokomustan haarukan...) lyhyemmällä rake-mitalla olevaan, niin muuttuuhan ajettavuus pikkasen rauhallisemmaksi eli suuntavakaammaksi?
I väntan på ännu dåligare tidet
Sori nyt että tulee pelkkää luulottelua, mutta luulis että just päinvastoin tapahtuu. Miten niin? No eikös se etukiekko siirry taaksepäin kun rake-mittaa lyhennetään, luulisi että hätäisemmin kääntyy, vrt chopperikeula jossa reilusti rakea ja suuntavakautta piisaa.
Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Joku, joka oikeesti jotain tietää, kertokoon!
Saako Ant Agenttia Samsungin tablettiin?
Tää keulan jättö eli Rake-ideologia on mullen jollain lailla näitä hoksaamattomuusasioita. Luulen kyllä etten ole ihan ainoa hoksaamaton.
I väntan på ännu dåligare tidet
Jopoman luulee mutta ei tiedä.
Kyllä se menee just niin kuin arctic biker kaavaili. Pienempi rake -> enemmän trailia -> vakaampi ajaa suoraan.
Trailin lisäys toisaalta myös auttaa pyörää kääntymään kallistettaessa, mikä ei ole huono asia.
Yksi lukemattomista lähteistä: http://davesbikeblog.squarespace.com...f-history.html
Kiitos Kare. Olen tuon linkkaamasi sivun joskus lukenutkin. Ja nyt taisi tajuta! http://www.bikeraceinfo.com/tech/trail.html, tuo tuli eteen.
I väntan på ännu dåligare tidet
Tuli wigglesta rouvalle fillari ja olin nerouksissani laittanut tilaukseen etujarrun puoleksi oikean. Miten tuo kannattaa vaihtaa? Voiko jarrukahvan vaihtaa toiselle (jolloin kahva olisi "ylösalaisin", vaikuttaako nesteisiin?) puolelle vai pitäisikö letkujen paikkaa vaihtaa? Kyseessä Shimanon nestelevarit.
vaihda letkut päikseen kahvojen kesken.. ei välttämättä joudu edes ilmaamaan.. ite en ainakaan joutunu ku avideista letkua lyhentelin..
The end of the road is just the beginning...
Maallikko kyselee maantietangon leveydestä,mitataanko putken keskeltä/keskelle vai reunasta reunaan?
jarruletkuhan on mutterilla kiinni siellä kahvassa, ihan tavallinen kiinto-avain toimii mutta itte tuhosin yhden avidin letkunmutterin. Siihen on olemassa ihan vasittu työkalu. Avidien matkassa se tuli kyllä muttei ollu kalun vaatimaa 3/8" tuuman räikkää, nyt on sovite momentti-avaimelle...
I väntan på ännu dåligare tidet
Miten tuo kannattaa tehdä käytännössä? Letku irti ja kiinni toiseen kahvaan? Kannattaako kahvat ja letkut olla jossakin tietyssä asennossa?
Deore M575 siis kyseessä http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=38418
Tuossa ei ole samanlaista mutteria kuin XT -setissä.
en mä mitään kahvojen asentoja vaihdellut ja auki vaan... kyl ne nesteet siellä letkuissa/kahvoissa pitäis pysyy enkä edes kiristänyt momenttiin kun ei ollut momenttiavaimeen sovitintä ja hyvin on toiminut viimäsen puolisen vuotta..
The end of the road is just the beginning...
Ok. http://www.youtube.com/watch?v=o2c6ezHY0A4
Tuolta selvisikin, että kyseessä on flip-flop -malli, joten puolen vaihto hoituu ehkä helpoiten tässä tapauksessa vaihtamalla kahvojen puolta.
näköjään lukee tuolla crc:n sivuillakin että on flip-flop-kahva... no pääsit helpolla..
The end of the road is just the beginning...
Millaiset ovat shimanon levyjarrut mallia br-m575? Käyttäjäkokemukset kiinnostaisi.
Mitä suosittelisitte kiveniskuteipiksi mattapintaiseen alumiinirunkoon, johon ainakaan kontaktimuovia ei millään saanut tarttumaan? Tarkoitus olisi suojata ketjun vieressä menevä pieni vaakaputki ja rungon alaosa ja olisi hyvä, jos jostain Jyväskylän seudulta saisi ostettua.
Shimano 105 takavaihtajan vaijerin vaihto. Ehkä olen vaan osaamaton, mutta en vaan hoksaa mistä ja miten sen pitäisi tulla kahvasta ulos, jotain linkkiä / vihjeitä kaivataan.
Ville Ilves
Shimanon sivuilla on techdoc:it pdf:nä ja niissä ihan kuvin näytetty...
The end of the road is just the beginning...
Joo tuota jo tutkinkin, en vaan silti älynnyt..
Ville Ilves
Tossa aika hyvä videonpätkä kaapelien vaihdosta
http://www.youtube.com/watch?v=Za3Z_GHXCAw
Sydänhymiömies vartioi vierelläsi
Motonetistä taitaa löytyä halvimmat kiveniskuteipit. Keljossa ne on siinä palvelutiskin vieressä, ainakin oli vielä puolivuotta sitten.
30T
Kirjanmerkit