ElectrobikeGarminGiantEfat
Sivu 34 / 85 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 32 33 34 35 36 44 84 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 2521

Aihe: Painonhallinta, tuo ikuinen ystävämme

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ragnar Katso viesti
    Oikeastaan tiesin jo kaiken tuon, kaipasin vain jota kuta kertaamaan. Ruokavalioni tietyt peruspalikat ovat kohdallaan: olen vegaani eli syön melko reippaasti pähkinöitä, hedelmiä, vihanneksia ja marjoja, en syö pullaa tai ylipäänsä vaaleita viljoja, karkkeja, sipsejä tms. (poikkeuksena sosiaalinen paine sukutapaamisissa) enkä käytä juuri ollenkaan alkoholia.

Toisaalta olen tietoinen suhteellisen yksipuolisesta ruokavaliostani, jota olen pyrkinyt monipuolistamaan, mutta varmasti suurin haaste itselleni on ateriarytmi. Syön kyllä aamupalan ja jonkinlaisen lounaan, mutta suurimmat kalorimäärät painottuvat iltaan. Yksi suuri haaste piilee myös siinä, etten pidä ruuanlaitosta eli haluan mennä siitä, missä aita on matalin. Voisin siis yrittää korjata kokonaisuutta parantamalla ateriarytmiäni lisäämällä proteiinipirtelöitä tai vastaavia lounasaikaan/iltapäivään, ja edelleen jalostaa ruokavaliotani monipuolisempaan suuntaan. Varmaan riittävä proteiininsaanti on omalla kohdallani yksi kysymysmerkki.

Tätä vegaanitaustaa vasten lisävinkki. Leaderin soijaproteiinipulveri on mielestäni siedettävän makuista ja vie tuhtina annoksena tehokkaasti nälän pitkäksi aikaa. Ei vie vararikkoon, maksaa muistaakseni n. 15e/pussi Prismassa. Itse sekoittelen mysliin, veteen, maitoon, mehuun jne. Annoskokona niinä päivinä kun muistaa/jaksaa/viitsii ottaa on ollut aikalailla mitä huvittaa. Väliilä aika tuhtejakin annoksia, eli pussin suosituksen yli. Tuon lisäksi popsin vaihtelun vuoksi myös heraproteiinia. Toimii mielestäni paremmin palautumisessa, mutta ei vie nälkää samalla tavalla, kuin tuo soija.

Tosin maito ja hera ei sovellu tiukan linjan vegaanille, joten ne voi jättää komentista huomiotta. Laitoin ne mukaan, koska vinkki on tarkoitettu myös muille, kuin vegaaneille.

Ei joku kerta kuukaudessa juhlissa painonhallintaa sivuraiteille vie. Kunhan ei herkuttele joka päivä. Tärkeintä on isot linjat, eli päivittäinen ruokailu.

Komppaan Jakea oman kokemukseni pohjalla.

Jos haluan pudottaa painoa, niin jätän aamiaisen väliin ja ajan duuniin noin 30 min - 1 tunti lenkin. Vauhti siten reipas, että ainakin yksi reipas sykepiikki ja muuten pk-alueella. Töissä sitten kahvia ja vettä, lounaalle klo 11, iltapäivällä hedelmä ja sama tai pidempi lenkki kotiin. Duunilounas 80% kasvista eli salaattia, loput sitten yleensä jotain protskua tai sitten mikä sattuu mielyyttämään. Illalla sitten riittää illallinen ja ehkä joku pieni iltapala. Aamupalan pois jättäminen on minulle helppoa, sillä en ole koskaan ollut mikään aamusyöppö.
    Kun lenkin malttaa pitää tarpeeksi lyhyenä, mikä ei ainakaan näin talvisin ole ongelma, niin ei lopu energiatkaan kesken vaikka kulutus on kohtuullista. Ainakaan itse en ole sipannut tuollaisilla ajoilla. Kun syö vain 2 kertaa päivässä, niin ei ainakaan tule syötyä liikaa. Marraskuussa lähti 5 kg todella helposti tällä sapluunalla ja sama olisi tarkoitus toteuttaa helmi-maaliskuussa, kun muut kiireet mahdollistavat päivittäisen pyöräilyn.

Kesällä, kun kilsat kasvaa ja intervallit lisääntyy, niin voi sitten syödä hieman useammin ja reilummin. Paino ei minulla kesäisin yleensä laskekkaan vaan pysyy kevään lukemissa. Näin ollen talvi on minulle se oikea aika pudottaa painoa. Toisaalta olen kuunnellut kroppaani sen verran, että tätä nykyä tiedän kuinka usein minun pitää tankata lenkin aikana ja mitä pitää syödä ennen pitkää lenkkiä, jotta en sippaa.
    Tietysti pitää muistaa, että nämä pätevät vain ja ainoastaa minuun. Muilla sitten voi olla eri kokemuksia ja näkemyksiä tästä, mutta omilla lähtökohdilla ja kohdallani homma toimii.

herra jessus kun kaapista loppuu ruoka... neljä kanamunaa paistettuna ruisleivän päällä, voita noin 100g ja paljon rasvasta juustoo meni leivän päälle, litra maitoo ja jälkkäriksi puolikas pullapitko ja vielä puoli kiloo marjarahkaa nyt työnnetään suuhun vielä ja luulis että alkaa lihoon... tosin olin vamos komppaniassa tän päivän että kulu kyllä kaloreita

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pekoni Katso viesti
    Jos haluan pudottaa painoa, niin jätän aamiaisen väliin ja ajan duuniin noin 30 min - 1 tunti lenkin. Vauhti siten reipas, että ainakin yksi reipas sykepiikki ja muuten pk-alueella. Töissä sitten kahvia ja vettä, lounaalle klo 11, iltapäivällä hedelmä ja sama tai pidempi lenkki kotiin. Duunilounas 80% kasvista eli salaattia, loput sitten yleensä jotain protskua tai sitten mikä sattuu mielyyttämään. Illalla sitten riittää illallinen ja ehkä joku pieni iltapala. Aamupalan pois jättäminen on minulle helppoa, sillä en ole koskaan ollut mikään aamusyöppö.
    Toi toimii tiettyyn pisteeseen asti mainiosti, mutta sitten painon putoaminen pysähtyy ja pitää viedä sitä vähän pitemmälle eli ottaa mukaan makrojen syklitys. Eihän tää mikään uusi keksintö ole, mutta lisää infoa löytyy Googlella hakusanalla "leangains" tai "pätkäpaasto". Pudotin itse 93kg -> 89kg kuvailemallasi tavalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Tätä aamulenkkiasiaa tyhjällä vatsalla on tutkittu moneen kertaan ja se on aina todettu ennemmän tai vähemmän vääräksi. Aina löytyy yksilöitä joilla siitä ei ole merkittävää haittaa. Painonhallinnan kannalta verensokeri pitäisi olla tasainen joten on täysin älytön idea kiskoa lenkkiä ennen aamiaista. Yleensä seurauksena on vain ylisuuri aamupala tai tavallista heikompi treeni ja vireystila.
    Täysillä glygogeenivarastoilla pystyy pukkaan anaerobisella kynnyksellä yli 1,5h. Tossa saa sitkuttaa sitä pk- aamulenkkiä tuntikaupalla ennen kuin sokeri loppuu vaikka glygogeenivarastot ei olisi edes tapissa. Olen kerran joutunut ajaan kisaa 190 kilsaa ilman aamupalaa. Patteri loppui muistaaseni 180 kilsan kohdalla. Mut joo, oli sentäs sokeroitua urheilujuomaa, jipii. Paremminhan lihaksilla on hapekasta verta käytössä kun sitä ei tarvi tuupata ruoansulatukseen.

Tossa aamupalattomuudessa on se etu että ei pysäytä elimistön paastotilaa ja tutkimusten mukaan aineenvaihdunta _kiihtyy_ paaston alussa, huippu saavutetaan jossain 17 tunnin kohdalla. Lihaskatabolia alkaa vasta 36 tunnin paastoamisen jälkeen. Jos nykäisee jonku tunnin aamulenkin ei niin järkyttävillä tehoilla niin kyllä itse ainakin vetäisin sen ilman aamupalaa mikäli on tarvetta pudottaa painoa ja edellisenä päivänä on tullut syötyä ruokaa.

Mä oon ollut pitkään sitä mieltä että ei oo väliä koska syö vaan kokonais kalori määrä ratkaiseen. Itte syön jotain tuhannen kaloria iltapalalla(noin klo 21)
    mutta aamulla riittää iso kupp ikahvia, maitolasi, paljon hunajaa kahviin ja muutama leipäpalanen

No ei sillä silloin väliä olekkaan jos ei ole lihava. Kun on lihava ja syö tuhdin aamupalan koska niin on opetettu ja lounaan kun on kerta lounasaika jne. Tulee lopulta ilta ja kalorimäärä on täysi, mutta vielä siihen rasvasta iltamättöä päälle....>>>sillä se immeinen lihoaa

Ennen pyöräilyharrastuksen aloittamista laihdutin 96 kg:sta 72 kg:aan n. seitsemässä kuukaudessa. Tämä siis 30 min juoksulenkillä heti heräämisen jälkeen. Ei aamiaista. Kunnon lounas runsaine saalaattineen ja illalla kaalia, porkkanaa ja jauhelihaa. Monesti myös juoksulenkki tai kuntopyöräily iltaisin. En tiedä järkevyydestä tai tieteellisyydestä mitään, mutta ainakin kilot putosi. Lihaksiakin varmasti lähti, niitä mitä oli, kun kerran vatsan kohdalle jäi selvästi rasvaa. Tuosta 72 kg:sta oli jokseekin mahdotonta laihduttaa alaspäin. Tunsin selvää heikkoutta. Yritin sitä jonkinaikaa ilman tuloksia. Nyt paino jossain 77-80 kg:ssa. Varaa olisi toki laihduttaa.

Lueskelin tata palstaa ja sitten avasin toisen ikkunan, ja poks! siellahan oli artikkeli aiheesta. Ei ideaakaan miten luotettava tms. tutkimus oli, lyhyt, pieni otanta, mutta laitanpa tahan linkin jos sattuu jotakuta kiinnostamaan.

http://life.nationalpost.com/2013/01...xercise-study/

Kannattaa myös varoa fyysistä työtä. Mä olen tehnyt tässä kotona kaikenlaisia puoliamatöörimaisia projekteja autotallin purkamisesta ja rakentamisesta erilaisiin maanrakennus ja remonttihommiin. Kun tulee nosteltua ja väännettyä, niin rasva ei oikein pala, mutta vaikuttaisi, että tässä viimeisen 3-4 vuoden aikana on tullut jonkin verran lihasta. Tähän kun lisää kaikki talkoo-oluet, joita tulee juotua usein yksin kun talkooporukka on yhden miehen vahvuinen.

Saas nähdä jos saisi 5 kiloa pois huhtikuuhun mennessä ja kesän aikana toinen vitonen. Sitten kun saisi painon pysymään 75-80 kilossa vuoden ympäri, niin voin olla aika tyytyväinen.
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    ...Mulla on kaiken lisäksi painavat luut...
    Tämähän on se yleinen tekosyy aika monille.
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    ...Tulee lopulta ilta ja kalorimäärä on täysi, mutta vielä siihen rasvasta iltamättöä päälle....>>>sillä se immeinen lihoaa
    Niin ...eikös se ole ilmeistä, että lihoo jos syö säännönmukaisesti enemmän mitä kuluttaa?
    In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.

Meinaatko, että siitä se johtuisi :tö:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Kannattaa myös varoa fyysistä työtä. Mä olen tehnyt tässä kotona kaikenlaisia puoliamatöörimaisia projekteja autotallin purkamisesta ja rakentamisesta erilaisiin maanrakennus ja remonttihommiin. Kun tulee nosteltua ja väännettyä, niin rasva ei oikein pala, mutta vaikuttaisi, että tässä viimeisen 3-4 vuoden aikana on tullut jonkin verran lihasta. Tähän kun lisää kaikki talkoo-oluet, joita tulee juotua usein yksin kun talkooporukka on yhden miehen vahvuinen.

Saas nähdä jos saisi 5 kiloa pois huhtikuuhun mennessä ja kesän aikana toinen vitonen. Sitten kun saisi painon pysymään 75-80 kilossa vuoden ympäri, niin voin olla aika tyytyväinen.
    Nimimerkki kolistaja (joka on siis alipainoinen) kertoi edellä tekevänsä fyysistä ansiotyötä. Eli ei kannata varoa, teet jotain väärin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järppä Katso viesti
    Tämähän on se yleinen tekosyy aika monille.
    Luulen vahvasti että luut painaa kaikilla saman verran

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VeloGirl Katso viesti
    Lueskelin tata palstaa ja sitten avasin toisen ikkunan, ja poks! siellahan oli artikkeli aiheesta. Ei ideaakaan miten luotettava tms. tutkimus oli, lyhyt, pieni otanta, mutta laitanpa tahan linkin jos sattuu jotakuta kiinnostamaan.

http://life.nationalpost.com/2013/01...xercise-study/
    Tuossa vähän enemmän tietoa.
    http://examine.com/faq/is-it-better-...se-fasted.html
    Eli lyhyt johtopäätös on kyllä - auttaa lyhyellä aikavälillä rasvanpolttoon, mutta pitkällä aikavälillä mitättömät vaikutukset.

Ei tuo paasto-liikunta mikään ihmelääke ole. Kaikki riippuu kuitenkin viime kädessä kokonaisuudesta ja kokonaisenergiansaannista (olipa ylläri). Jos aamulla liikutaan esim. 300 kilokalorin edestä ja syödään myöhemmin ylimääräiset 300 kcal, niin saldoksi jää 0. Jos taas sitä ei kompensoida, niin kyllähän tuo auttaa. Tosin samaan pääsee liikkumalla saman verran myös ei-paastonneena. Käytännössä usein jälkimmäinen on parempi vaihtoehto, sillä syömisen avulla jaksetaan liikkua pidempään kuin paastonneena.

Määkin lähden ajamaan aamulla autolla tyhjällä tankilla ja tankkaan sen vasta päivällä Eiköhän tässä jaskan opeilla eletä jatkossakin.
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

Mustahuumorivaroitus!
    Se on vakava paikka kun läski laihduttaa
    Niin
    Siihen jos tulee liikaa väliin saattaa nälkäinen puraista auttajan kättä.
    Läskillä on tankki aina täynnä
    Vaikka kuinka ajaa se ei tyhjene koskaan
    Niin

Ei tästä nyt ihan runo tullut, mutta samallaista huttua kuitenkin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JanneR Katso viesti
    Toi toimii tiettyyn pisteeseen asti mainiosti, mutta sitten painon putoaminen pysähtyy ja pitää viedä sitä vähän pitemmälle eli ottaa mukaan makrojen syklitys. Eihän tää mikään uusi keksintö ole, mutta lisää infoa löytyy Googlella hakusanalla "leangains" tai "pätkäpaasto". Pudotin itse 93kg -> 89kg kuvailemallasi tavalla.
    Pitää tarkkailla käykö näin. Insinöörinä uskon energiataseeseen toistaiseksi enemmän, eli vähemmän sisään, kun kulutetaan. Oma tapani perustuu lähinnä siihen, että kun syö vaan muutaman kerran vuorokaudessa, niin ei tule syötyä kalorimielessä vaikka ruokailussa mättäisi kunnolla. Omalla kohdalla aamupala on helppo tapa vähentää kaloreita, kun ei se yleensä muutenkaan maistu. Itselläni hikiliikunta vielä vähentää lyhyelllä tähtäimellä ruokahalua, eli lounas tulee todella sopivaan aikaan.
    Aika ja vaaka näyttää tarvitaanko kohdallani myös pätkäpaastoa

Tää on hivenen OT, mutta pakko sanoa:
    Ylläolevan kaverin nimimerkki on kumminkin pekoni, ja iskee silmään painonhallintaketjussa..
    Taas on kova taisto käynnissä kun haaveilee paistetusta pekonista kera munakkaan, ja eväslaukussa onkin vain ateriakorvikepatukka vissyn kera

Sitten vähän lähempää asiaa.
    Jos haluan nauttia näitä tällaisia ateriakorvikejauhohommia, joita sekoitetaan maitoon tai veteen, voiko olla etua tai haittaa nauttimisajankohdalla?
    Olen nyt iltaruoan korvikkeena nassutellut noin 2 dl rasvatonta maitoa, jossa sitten 2 rlk tällaista jauhetta.
    Kerran päivässä on kiinteää ruokaa saatava, mutta olen pienentänyt annosta kohtuuttomasta järkevämpiin kokoihin.
    Liikkumaan ei pääse kun yksi tärkeä nivel on tainnut tulehtua (vielä diagnoosia vailla).

Tarvitsee vielä siis hioa kysymystä, eli kuinka paljon mielestänne voi olla väliä sillä mitä syö ja milloin sen kyseisen asian syö?

Aamupalaa ennen työmatkailua en syö, ja vapaapäivinäkin tulee aamupalaksi otettua nokare jugurttia tai kupponen mehukeittoa teen lisäksi.
    Sarpale muokkasi tätä : 29.01.2013 at 18.30
    Ride happy!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pekoni Katso viesti
    Pitää tarkkailla käykö näin. Insinöörinä uskon energiataseeseen toistaiseksi enemmän, eli vähemmän sisään, kun kulutetaan. Oma tapani perustuu lähinnä siihen, että kun syö vaan muutaman kerran vuorokaudessa, niin ei tule syötyä kalorimielessä vaikka ruokailussa mättäisi kunnolla. Omalla kohdalla aamupala on helppo tapa vähentää kaloreita, kun ei se yleensä muutenkaan maistu. Itselläni hikiliikunta vielä vähentää lyhyelllä tähtäimellä ruokahalua, eli lounas tulee todella sopivaan aikaan.
    Aika ja vaaka näyttää tarvitaanko kohdallani myös pätkäpaastoa
    Mä siis alotin ihan tuolla aamiaisen pudotuksella ja sillä lähti 4kg/3kk. Se on tosi helppo tapa kontrolloida kaloreita. Sitten mulla tuli pysähdys, ja perehdyin Leangainsiin. Nyt (3kk myöhemmin) oon pudottanut 7kg lisää (eli nyt vajaa 82kg ja rasvat on n.13%). Eli tietenkin on yksinkertaisesti kyse siitä, että pitää syödä vähemmän kuin kuluttaa, mutta tietyissä pisteissä homma tuntuu vaikeutuvan aina pykälällä.

Leangainsin kanssa syön nyt kaks kertaa päivässä eli saa syödä ihan mahansa täyteen. En ole pätkääkään perehtynyt väitettyihin tieteellisiin perusteisiin, että miks näin kannattaa tehä, vaan ihan siltä pohjalta, että tätä dieettiä on ollut mulle helppo noudattaa ja lihakset on pysyny. Mitään ilmeisiä negatiivisia vaikutuksiakaan en ole huomannut.

Otetaas edittinä vastaus Sarpaleelle
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sarpale Katso viesti
    Jos haluan nauttia näitä tällaisia ateriakorvikejauhohommia, joita sekoitetaan maitoon tai veteen, voiko olla etua tai haittaa nauttimisajankohdalla?
    Olen nyt iltaruoan korvikkeena nassutellut noin 2 dl rasvatonta maitoa, jossa sitten 2 rlk tällaista jauhetta.
    Kerran päivässä on kiinteää ruokaa saatava, mutta olen pienentänyt annosta kohtuuttomasta järkevämpiin kokoihin.
    Liikkumaan ei pääse kun yksi tärkeä nivel on tainnut tulehtua (vielä diagnoosia vailla).
    No, jos nyt väkisin haluat niitä nauttia, niin se on tietty sun asia Kuulostaa vähän hifistelyltä miettiä sitä ajankohtaa. Tärkeempää ois vetää se sit joka päivä samaan aikaan. Ihan perusruoka vois olla halvempaa ja pitää sut mahdollisesti paremmin kylläisenä. Mitään kokemusta ei ole ateriakorvikkeista, mutta mitä oon lueskellut, niin nestemäisiä kaloreita pitäis välttää kylläisyyden takia.
    JanneR muokkasi tätä : 29.01.2013 at 18.34

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lasol Katso viesti
    Nimimerkki kolistaja (joka on siis alipainoinen) kertoi edellä tekevänsä fyysistä ansiotyötä. Eli ei kannata varoa, teet jotain väärin.
    Uskallan väittää, että kolistaja ei ole tyypillinen Suomalainen (?) mieshenkilö. Jos olisi, niin rakennustyömaat olisivat täynnä alipainoisia rakennustyöläisiä. Tai ehkä ei koska eihän nykyisillä työturvasäännöillä varmaan saa käsitellä yli 10 kg kappaleita ilman konevoiman apua.
    6.7 WTF/kg

Painavista luista tuli mieleen, että olen käynyt kahdesti InBody-kehonkoostuusmittauksessa, joissa luumassaksi saatiin 2,73 kg ja 2,74 kg. Eli se niistä "isoista luista". Muuten kehosta löytyi nesteitä 32,3 kg, pehmytkudosmassaa 41,5 kg, rasvatonta massaa 44,2 kg ja kokonaispaino tuolloin 54,0 kg. Lihasmassa 24 kg ja rasva 9,7 kg.

Tällä hetkellä luvut on ihan muuta (kokonaismassa 66,2 kg), mutta odotan tässä pikalaihtumista päivänä minä hyvänsä. Kevättä kohti pääsee sitten katsomaan, kuinka hyvin kilot lähtee ja mitä se vaatii, kun nyt on aika huoletta tullut syötyä kaikenlaista. Se täytyy myöntää, että alle 25-vuotiaana ylimääräiskilot (jos niitä koskaan tuli) lähtivät ihan itsestään, mutta kyllä nyt joutuu vähän jo katsomaan liikuntaa ja ruokavaliota, jos tahtoo kiloja tiputtaa.

Mä vedän ns. puolikarppia = vaalea vilja (vehnä) ja sokeri minimiin..auttaa mahavammaisella.
    Hiivatonta ruisleipä aamiaisella lihan kanssa, lounaaksi puhdasta jauhelihapihviä, illalliseksi pekoni-jauheliha pannukakkua jossa pohja tattarijauhoista ja kaurasta jne. Viikonloppuna vedin karjalanpaistia.
    Puolikarppaus on kivaa - voi juopotellakin
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tipsu Katso viesti
    Painavista luista tuli mieleen, että olen käynyt kahdesti InBody-kehonkoostuusmittauksessa, joissa luumassaksi saatiin 2,73 kg ja 2,74 kg. Eli se niistä "isoista luista".
    Tuo mittaus mittaa pelkkää mineraalimassa, ei koko elävän ihmisen luuston painoa

http://www.harmonia.fi/urheilu/harmo...nasta-ja-kehon
    Luusto luo raamit kehotyypille. Halkaisijaltaan suurten luin ympärille kertyy väkisinkin enemmän lihasmassaa kuin hentojen luiden ympärille. Itse luuston kokoero kilomääräisessä painossa on kohtalaisen vähäinen. Luusto painaa alle 20 % ihmisen painosta. Mineraalimassana mitattuna luuston paino on vain muutamia kiloja.
    http://www.tohtori.fi/?page=3421831&id=8221491
    Luuston osuus painosta on suunnilleen 15 %.
    Jonkun lähteen (en muista mikä) mukaan mun mittaisella aikuisella luiden paino voi vaihdella joitain kiloja ääripäiden välillä. Silloin jos ollaan alipainoisen ja normaalipainoisen rajalla tuolla on merkitystä.

Silloin kun olin laiha, yksinkertaisimman painoindeksin mukaan laskettuna olin normaalipainoinen. Toisen laskutavan mukaan, missä mittailtiin luiden paksuuksia mm ranteesta ja polvesta olin alipainoinen. Laihuudesta sain kuulla säännöllisesti kommenttia, mikä sekin viittasi mielestäni alipainoon.

Ylipainon kannalta noilla luilla ei ole merkitystä, jos ylipainolla tarkoitetaan liian suurta rasvaprosenttia. Lihasmassa voi vaihdella mun kokoisella kaverilla helposti kymmeniä kiloja eli yli kymmenkertaisen määrän luiden painovaihteluun verrattuna. Esim voisin olla normaalipainoinen, jos mulla olisi hyvin treenattu kroppa. Nyt se ei ole sitä ja mulla on n. 20 kg mitä pitäisi kuluttaa pois sillä oletuksella, että lihasmassa ei oleellisesti muutu. Toi n.-20 kg ihannepainoon tulee useampaakin reittiä laskettuna. Se on mm. tuon kyseisen Inbody laiteen antama ihannepaino mulle.

http://fitness.bizcalcs.com/Calculat...=Body-Fat-Navy
    Tuossapa teille hämmentävän tarkka kehonkoostumuslaskuri. Tarttet puntarin ja mittanauhan.
    Muutamien kaverien kanssa koestanut ja antaa hyvinki lähelle niitä lukemia mitä pihdeillä tai inbodyillä mitattunakin.

Tein navy body fat calculator:in
    Kalkulaattorin mukaan vielä 41kg läskiä jäljellä l. 32% ( body fat catecory/ Obese). Jos oikein arvaan niin siitä voisi saada pois 20kg ja loppu on sitä perusturvaa jonka poistuminen olisi jo kohtalaisen haitallista

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Uskallan väittää, että kolistaja ei ole tyypillinen Suomalainen (?) mieshenkilö. Jos olisi, niin rakennustyömaat olisivat täynnä alipainoisia rakennustyöläisiä. Tai ehkä ei koska eihän nykyisillä työturvasäännöillä varmaan saa käsitellä yli 10 kg kappaleita ilman konevoiman apua.
    Kerran sä floodaat ni sit mäki!

Olet siis sitä mieltä että fyysinen työ lihottaa. Selvä. Itse teen fyysistä työtä. En ole lihava.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lasol Katso viesti
    Kerran sä floodaat ni sit mäki!

Olet siis sitä mieltä että fyysinen työ lihottaa. Selvä. Itse teen fyysistä työtä. En ole lihava.
    Ei lihota, mutta ainakin allekirjoittaneella noi 1-8 viikon rakennusprojektit vaikuttavat ehkä kasvattavan lihaksia. Kun loman jälkeen ei enää mene kauluspaita päälle hihan napit kiinni, niin jotain on tapahtunut. Voipi olla toisin jos tekee fyysistä työtä ihan työkseen. Kun pihalla rehkii jotain 10 tunnin päiviä +30 asteen helteessä, niin pitäisi pystyä syömään ja juomaan melkein mitä huvittaa, mutta ainakaan mun kohdalla ei mene näin vaikka käy vähän pyöräilemässä siihen päälle. Aerobinen liikunta sitten tehoaa pienemmissäkin annoksissa ihan eri tavalla.

muoks: siis ei fyysistä työtä tietty kannata välttää...väärä sanavalinta.
    OJ muokkasi tätä : 30.01.2013 at 04.30
    6.7 WTF/kg

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •