Hienostihan se meni kun ei tuon enempää ongelmia ollut.
Se vaihteensiirtäjän "rauta" ottaa siksi kiinni rattaseen kun se on sellaisessa asennossa mihin sitä ei ole suunniteltu. Se on tarkoitettu laitettavaksi niin että se jää ketjun väliin eli sinun pitäisi laittaa valkoinen&hopea lukkoprikkat akselinpäihin ja vetää vaijeri alakautta.
Rungon alaputkessa ei ole tosin vaihdevaijerille kiinnikkeitä mutta niitä saa ostaa selaisia jälkiasennettavia jotka tulee tarrateipillä kiinni. Pysyvät hyvin maalatussa rungossa.
Tai sitten laitat sen vaihdevaijerin nippusiteillä takajarruletkun kylkeen.
esim. Jagwire
Jotkut myös ovat vääntäneet sitä rautaa hieman ettei se osu ketjuun. Jos vääntöhommiin pätyy niin se vaihteensiirtomekanismi pitää purkaa ja laittaa pelkkä rauta ruustukkiin kiinni niin ettei se pääse taipumaan väärästä kohdasta.
Eikä saa vääntää liikaa kun se on niin kovaksi karkaistua tavaraa että saattaa napsahtaa poikki.
Tai jos kaikki toimii niin jätät noin kun se on.
Tässä taulukko noista lukkoprikoista, näkee mihin asentoon se rauta tulee erivärisillä prikkayhdistelmillä. (Asentovaihtoehtoja saa vielä lisääkin vaihtamalla oikean ja vasemman prikan paikkaa keskenään).










Lainaa viestiä vastauksessa

Kirjanmerkit