ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 45 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 35 43 44 45 46 47 55 95 145 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.321 - 1.350 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #1321
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    168
    Aina kun aletaan puhua Marsun keuloista niin löytyy joku joka alkaa valittaa, että on ollu luotettavuus ongelmia, firma kohta konkassa, ei ole varaosia jne..

    Marsulla oli pahoja laatuongelmia muutama vuosi sitten kyllä. Mutta nykyiset vehkeet on ihan eri laatuisia joten tuo kortti on jo aika kulunu ja minusta sillä on ihan turha pelotella ihmisiä ku siitä on kuiteski jo monta vuotta.

    Ja sit toi firma menee kohta konkkaa homma. Marsuhan meinas mennä konkkaa jo 2008 mutta sitten se myytiin. Marsun uusi omistaja jatkoi toimintaa normaalisti. Ei Tenneco sanonut, että niitä vanhoja malleja ei enää takuukorjailla. Vaikka se nurin menis niin en olis yhtään huolissaan keulan omistajana. Kyllä niitä vielä senkin jälkeen joku tekee/huoltaa. Ja toisekseen ainakin nykyiset Marsun jousikepit on tosi luotettavia. Itse olen omistanu 3 eri mallia: 888 RC2X, 888 ATA, 888 RC3 keulat. Mun keulat on ollu niin hyviä että vain yhden kerran olisin tarvinnu yhden tiivisteen ilmakammioon. Tämä ilmakammion tiivistevika ATA malleissa oli varmaan pää syyllinen minkä takia Marsulla meni maine. Sitä tiivistettä ei paikallisella pyöräkauppiaalla ollu, sanottiin vaan että ei voi mitään. Sit kävin hakemassa sen tiivisteen viereisestä tiivistekaupasta 20 sentin hintaan ja pistin paikoilleen.

    Jos lukee arvosteluja 55 rc3 keulasta viimesen parin vuoden ajalta niin melkoista hehkutusta. Nyt ne vielä paranteli reboundia 2013 malleissa. En tiiä tuliko simmejä vai mitä ne muutti, mutta tuskin se huonompaan suuntaan meni! Just möin Fox 36 VAN Kashiman pois ja 55 RC3 on potentiaalinen korvaaja.

  2. #1322
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    330
    No voi toki olla että luotettavuus on parantunut, mutta jo pelkästään simmittämätön rebound on itselle sellainen ongelma etten tuollaista ainakaan ykköspyörään keulaksi laita. Kuten tuossa aikaisemmin totesin, niin RC3 EVO V2 malleihin piti tulla simmitetty rebound ja sitähän Marzocchi myös mainostaa, mutta näköjään ei ole kuitenkaan sellaista löytynyt keulan sisältä. 55 RC3 on itselläkin ollut, mutta ei suorituskyvyltään riittänyt itselle. Nopeissa iskuissa hakkasi läpi joustamatta kunnolla (tuota vanhempaa mallia ei voinut edes simmittää) ja simmittämätöntä reboundia ei oikein saanut säädettyä mieleiseksi (liian nopea alkujoustosta ja liian hidas loppujoustosta, säätämällä reboundia saa toki jomman kumman suurinpiirtein kohdalleen, mutta ei molempia).

  3. #1323
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    168
    Oisko sulle ollu liian löysä se vakio jousi jos kerta läpi hakkas?

  4. #1324
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    125
    Tosta takavaihtajasta vielä...
    Lyhyt häkkistä Zee:tähän myydään kahta eri mallia : 23-28 ratio ja 32-36. Just eilen satuin lukeen ton ZEE revikan täältä:

    http://factoryjackson.com/2012/12/30.../#.UPZDZo55ugk

    Tässä suora lainaus em. revikasta.

    "I must also point out that the new Saint mech has a built in mode converter which will enable it to run with a 36T cassette but it is heavier and twice the price"

  5. #1325
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    Taitaa tulla saint kuitenkin

  6. #1326
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    330
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henkka.k Katso viesti
    Oisko sulle ollu liian löysä se vakio jousi jos kerta läpi hakkas?
    Ei ollut löysä ja läpi hakkaamisella tarkoitin, että iskut tulee läpi (eikä keula jousta kuten pitää nopeissa iskuissa). Painoa itsellä on aavistuksen vajaa 80 kg. Oikea painuma kertoo kyllä riittävästi jousen sopivuudesta, mutta vaimennuksen ongelmia ei jousella voi korjailla ja päinvastoin.

    Oletkos muuten yrittänyt etsiä muitakin osia Marzocchin keuloihin, kun yleisiä tiivisteitä kyllä löytyy (kuten useisiin muihinkin keuloihin). Itse kun aikoinaan kyselin osia/huoltoa eräästä pk-seudun legendaarisimmista liikkeistä, niin vastaus oli ulkomuistista kutakuinkin näin: "Valitettavasti ei pysty auttamaan. Tiivisteiden lisäksi varaosia ei juuri löydy hyllystä ja italialaisten kanssa pelleily ei kiinnosta. Kun sieltä tilaa sopivan osan, niin postissa voi tulla aivan mitä sattuu.". Voihan tuohon toki olla tullut muutostakin viimeisen muutaman vuoden aikana.

  7. #1327
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    125
    Joo, itselläni on ollut tuo 9v saint, medium häkillä kyllä mutta aika kivasti se on tossa alpinessa kestänyt tuota kuritusta sitten kun se sanoo sopimuksen irti niin vaihtuu varmaan tuohon Zeehen. Mutta makeeta pyörää oot kasaamassa jos oikein käsitin niin oot kouvolasta? Ite oon kotkasta, vois tuossa sulien saapuessa koittaa eksyä sinne pyörällä käymään jos vaikka jotain enskalenkin tynkää tjsp. Pitää vaan ensi saada tuo oma polvi kuntoon, tuo ulompi kierukka meni :/ . Tänään totesi tohtori että leikataan...

  8. #1328
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Saakos Zeessä tiputettua vaihdetta (jäykemmälle) useemman rattaan yhellä painalluksella kuten uudessa Saintissa? Tähän kun on tottunut, niin vanhat vaihtajat/vivut tuntuu ihan kivikautisilta, kun pitää kelata yks ratas kerrallaan alaspäin. Väittäisin, että enska- ja dh-kisan lähdössä niillä menettää 0.x sekuntia.

  9. #1329
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862

    Maastopyörä Enduroon!

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henkka.k Katso viesti
    Aina kun aletaan puhua Marsun keuloista niin löytyy joku joka alkaa valittaa, että on ollu luotettavuus ongelmia, firma kohta konkassa, ei ole varaosia jne..

    Marsulla oli pahoja laatuongelmia muutama vuosi sitten kyllä. Mutta nykyiset vehkeet on ihan eri laatuisia joten tuo kortti on jo aika kulunu ja minusta sillä on ihan turha pelotella ihmisiä ku siitä on kuiteski jo monta vuotta.

    Ja sit toi firma menee kohta konkkaa homma. Marsuhan meinas mennä konkkaa jo 2008 mutta sitten se myytiin. Marsun uusi omistaja jatkoi toimintaa normaalisti. Ei Tenneco sanonut, että niitä vanhoja malleja ei enää takuukorjailla. Vaikka se nurin menis niin en olis yhtään huolissaan keulan omistajana. Kyllä niitä vielä senkin jälkeen joku tekee/huoltaa. Ja toisekseen ainakin nykyiset Marsun jousikepit on tosi luotettavia. Itse olen omistanu 3 eri mallia: 888 RC2X, 888 ATA, 888 RC3 keulat. Mun keulat on ollu niin hyviä että vain yhden kerran olisin tarvinnu yhden tiivisteen ilmakammioon. Tämä ilmakammion tiivistevika ATA malleissa oli varmaan pää syyllinen minkä takia Marsulla meni maine. Sitä tiivistettä ei paikallisella pyöräkauppiaalla ollu, sanottiin vaan että ei voi mitään. Sit kävin hakemassa sen tiivisteen viereisestä tiivistekaupasta 20 sentin hintaan ja pistin paikoilleen.

    Jos lukee arvosteluja 55 rc3 keulasta viimesen parin vuoden ajalta niin melkoista hehkutusta. Nyt ne vielä paranteli reboundia 2013 malleissa. En tiiä tuliko simmejä vai mitä ne muutti, mutta tuskin se huonompaan suuntaan meni! Just möin Fox 36 VAN Kashiman pois ja 55 RC3 on potentiaalinen korvaaja.
    Luotettavuuden kanssa ei ollut ongelmia, mutta varaosia en meinannut saada mistään. Marzocchi ohjasi kaikki kyselyt maahantuojalle joka vastasi aina että homma toimii niin huonosti etteivät tilaa mitään. Nykyisellään fillariosalta kai saa varaosia, kuvittelisin kuitenkin että voi loppua nopeasti jos heidän saatavuus heikkenee.

    Mun ymmärtääkseni marzocchi siirtää taas valmistuksen muualle säästääkseen kustannuksia joka oli viimeksikin vuosien epäluotettavuuden takana, sama voi toistua eivätkä ihmiset tule olemaan yhtä ymmärtäväisiä. Mallivalikoimaa on karsittu ja kaikki ylemmät insinöörit irtisanoutuivat... Ei toi nyt kovin vakaalla pohjalla tuntuisi olevan.

  10. #1330
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Saakos Zeessä tiputettua vaihdetta (jäykemmälle) useemman rattaan yhellä painalluksella kuten uudessa Saintissa? Tähän kun on tottunut, niin vanhat vaihtajat/vivut tuntuu ihan kivikautisilta, kun pitää kelata yks ratas kerrallaan alaspäin. Väittäisin, että enska- ja dh-kisan lähdössä niillä menettää 0.x sekuntia.
    Niin ja Sainttihan heittää tarvittaessa 3 pykälää kerralla suuntaansa. Oon pitänyt sitä kyllä kätevänä systeeminä. Ja tuntumakin on hyvä ja napakka, ei siis yhtään perinteisen shimanomainen (=epämääräisen löysä).
    Mud, sweat and beers.

  11. #1331
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    Rahka, ilman muuta :P Katellaan keväämmällä...
    Nimenomaan kehutun toiminnan ja kestävyyden takia tulee saint. Jos ostaa 2500 euron rungon niin 20 euroa lisää takavaihtajaan ei ole kauhean paha.

    Kun ei ole mitään kokemusta noista marsun keuloista niin näillä puheilla jo taidan jättää sen ulos laskuista, on niitä muitakin....

  12. #1332
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    104
    Itse en lyttäis Marzocchia heti näiden keskusteluiden perusteella. Itse ajoin viime kesän 44Rc3 ti keulalla ja täytyy sanoa että päivääkään ei ole tarvinnut katua että kyseisen keulan vähän "riskilläkin" hankin. Verrokkina Foxin 32 Float RL ja Rock Shoxin sektor RL solo-air ja Marzocchi hakkaa molemmat mennen tullen kun alkaa vauhti ja röykky suurenemaan. Tältä pohjalta voisin todellakin kuvitella että "isoveli" 55 toimisi enska tyylisessä ajossa hyvin. Tuossa jonkun sortin pisteytystä keuloista, jokaisen itsensä pääteltävissä kannattaako nämä miten vakavasti ottaa. http://www.bikeradar.com/mtb/gear/ar...n-forks-33423/

  13. #1333
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Hassua että ihmiset tykkää noista monta vaihdetta kerralla vaihtavista vivuista, itse haluaisin että kevyemmälle vaihteellekin vaihtuisi vain yksi vaihde kerrallaan, usein tulee rytkyttävissä paikoissa vaihdettua vahingossa liian monta pykälää kerrallaan.

  14. #1334
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    Itellä tulee käytettyä kyllä. Loppukesästä huomasin että maratonpyörän XTt vaihtaa myös pienemmälle rattaalle kaks naksua kerrallaan.
    Kivaa kun oppii uutta parin kuukauden ajon jälkeen..

  15. #1335
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    168
    Onko kellään mitään käryä onko Bos:lta tulossa päivitettyä 2013 mallistoa? Edes uusia tarroja vai onko 2012 tasan sama kuin 2013?

  16. #1336
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henkka.k Katso viesti
    Onko kellään mitään käryä onko Bos:lta tulossa päivitettyä 2013 mallistoa? Edes uusia tarroja vai onko 2012 tasan sama kuin 2013?
    Kyllä hävettäis ajaa ikivanhoilla 2012-tarroilla

  17. #1337
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    Juu, myöskään 2012 Lyrik ei missään tapauksessa kelpaa vaikka saisi halvalla käytettynä

    2013 mallit on kyllä oikeesti hienoja miun mielestä

  18. #1338
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Avekkis Katso viesti
    Juu, myöskään 2012 Lyrik ei missään tapauksessa kelpaa vaikka saisi halvalla käytettynä
    Linkkejä näihin?

    edit: vai pettikö sarkasmitutka?
    Rennosti paikat jäykkänä

  19. #1339
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Tuolta saa moniin keuloihin uusia tarroja, jos homma on siitä kiinni -> http://www.slikgraphics.com
    Sit vielä keulan huolto ja tuunaus Fillariosassa, niin ei tarvi vaihtaa uuteen. Eikä uudet keulat suoraan paketista kuitenkaan oo niin hyviä kuin vanhat tuunatut.

  20. #1340
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    jaa-a, meneekö mainonnaksi jos linkkaa toisen tuotetta katotaan

    http://www.fillaritori.com/index.php...dh-tapered-12/

    teinköhän just ison virheen kun linkkasin, pitäskö ite ostaa kuitenkin. :P

  21. #1341
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    168
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Kyllä hävettäis ajaa ikivanhoilla 2012-tarroilla
    No miks maksaisit nyt 2012 mallista täyden hinnan jos 2013 mallit tulis parin viikon päästä ja sen sais samaan hintaan? BOS:n 2012 keuloista ei saa nytkään kuin max ~10% alennuksen. Vaikka vaan tarrat vaihtus niin viimestään siinä vaiheessa ku alat itse sitä sitä parin vuoden päästä myymään eteenpäin niin kukaan ei halua ostaa vanhaa mallia. Sit on jälleenmyyntihinnassa eroa melko paljon. Vois vähän harmittaa.

  22. #1342
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    Voishan ton ostaa pois kuleksimasta, eihän tossa 2013 mallissa kai ole mitään uutta tullut? Sama keulahan tuo on? 170mm single air DHpatruunalla..

    Tossa myynnissä olevassa on 195mm putkeä jäljellä. Chilcotinin emäputki 118mm ja siihen vielä 20mm laakereita (cane creek40)
    eli 195-118-20=57mm
    Eli siis luultavasti saa vain yhden spacerin maksimissaan stemmin alle? En nyt muista kuin korkea nukeproofin warhead stemmi on, jotain 5-7mm kai?
    Avekkis muokkasi tätä : 17.01.2013 at 14.26

  23. #1343
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henkka.k Katso viesti
    No miks maksaisit nyt 2012 mallista täyden hinnan jos 2013 mallit tulis parin viikon päästä ja sen sais samaan hintaan? BOS:n 2012 keuloista ei saa nytkään kuin max ~10% alennuksen. Vaikka vaan tarrat vaihtus niin viimestään siinä vaiheessa ku alat itse sitä sitä parin vuoden päästä myymään eteenpäin niin kukaan ei halua ostaa vanhaa mallia. Sit on jälleenmyyntihinnassa eroa melko paljon. Vois vähän harmittaa.
    Jos ~1000€ keulasta saa edes 10% pois tyytymällä vanhoihin tarroihin (olettaen että ne on muuten identtiset), niin en kyllä kahta kertaa miettisi laitanko satasen kiinni johonkin tarroihin. Vaikka sen sitten saisi takaisin pois myydessä (jota en kyllä usko), niin silti en haluaisi sitoa rahaa kiinni niihin.

    Jos siinä 2013-mallissa on jotain oikeata parannusta, niin sitten ymmärrän halun ostaa uusin ja hienoin.

  24. #1344
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Avekkis Katso viesti
    Voishan ton ostaa pois kuleksimasta, eihän tossa 2013 mallissa kai ole mitään uutta tullut? Sama keulahan tuo on? 170mm single air DHpatruunalla..

    Tossa myynnissä olevassa on 195mm putkeä jäljellä. Chilcotinin emäputki 118mm ja siihen vielä 20mm laakereita (cane creek40)
    eli 195-118-20=57mm
    Eli siis luultavasti saa vain yhden spacerin maksimissaan stemmin alle? En nyt muista kuin korkea nukeproofin warhead stemmi on, jotain 5-7mm kai?
    Siis 50-70mm? Thomssoni on kai 40mm, kuvittelisin että useimmat on jossain 40-50mm välillä.

  25. #1345
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    No jaa, kattelin sivukuvaa, pikkasen korkeempi kuin tuo 31,8mm reikä tangolle, eli varmaan 40mm tuokin. eipä ole ongelma sitten ja vaikka olis 50mm

  26. #1346
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Avekkis Katso viesti
    jaa-a, meneekö mainonnaksi jos linkkaa toisen tuotetta katotaan

    http://www.fillaritori.com/index.php...dh-tapered-12/

    teinköhän just ison virheen kun linkkasin, pitäskö ite ostaa kuitenkin. :P
    Tjoo, älä huoli, itselle tulossa XL runko, joten leikattu putki auttamatta lyhyt.
    Rennosti paikat jäykkänä

  27. #1347
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    412

    Maastopyörä Enduroon!

    Itsellä viimekausi alkoi BOSin Devillellä, joka rupesi klappaamaan puslista 10 ajokerran jälkeen. Pitkällisen kirjeenvaihdon johdosta keula lähti takaisin tehtaalle, josta palattuaan klappi palasi 2 ajokerran jälkeen. Seuraavaksi Deville kyykkäsi Aurinkorannikon kuumuudessa. Oli pojilta unohtuneet alajalkojen öljyt kokonaan pois. Tuo Deville on ihan nätti laatikossa. Sen sijaan Marsun 55 RC3:n on toiminut ilman mitään puljaamista. Varaosia ei kyllä netistä ole vielä löytynyt. Näinhän se on, että Italia on osa Pohjois-Afrikkaa ja ranskalaiset eivät ole onnistuneet tekemään yhtään luotettavaa mekaanista laitetta sitten Concorden :-)
    Urheilua ja ulkoilua kuvina IG: mikkopiispa

  28. #1348
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    ^

    Kyllä musta jälleen vaikuttaisi siltä, ettei noita Rokspokseja ja Voxeja ihan pelkästään "nimien" vuoksi niin paljoa hehkuteta. X-Fusion taitaa olla noiden lisäksi varteenotettavin vaihtoehto.
    Mud, sweat and beers.

  29. #1349
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    Jeah, tässä kattelen nyt tosiaan Lyrik170 DHta käytettynä ja tai jos eräs päätyy myymään niin sitten pyörästä löytyykin 160 VAN RC2.

    Eiköhän pärjäile kummalla vain
    Muuten alkaa osalista olla kasassa, kunhan saan rungon koon testattua niin tilaus lähtee..

  30. #1350
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Meinaatko ajaa kesällä kilpaa tuolla Kilkuttimella? Jos, niin varaisin mahdollisuuden parkkipaikkapompotukseen!
    Mud, sweat and beers.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •