ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 110 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 60 100 108 109 110 111 112 120 160 210 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.271 - 3.300 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #3271
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    199
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti viskaali Katso viesti
    Moi. Keula on Steinbach Superlight. itse ostin http://www.bikepalast.com/product_in...ght-I-MTB.html . Saattaa saada jostain halvemmallakin, en tiedä. Kuvassa kaulaputki lyhentämättömänä 30cm. Moni Kiinan kuitukeula häviää painossa mennen tullen. Keula vastannee geometrialtaan 80mm joustokeppiä
    Tänks. Ei tuo 109e mitenkään järjetön hinta tuntuis oleva. Köykänen keppi kyllä! Näyttää pahasti siltä et menee palkkapäivänä tilaukseen!

  2. #3272
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti GynZi Katso viesti
    Ja levyjarru asennettu.
    Mitenkään haluamatta lannistaa (mutta kun välillä huimaa nämä DIY-jarruviritykset) pieni kriittinen ääni: oletko riittävällä tavalla varmistunut siitä, että ei-levyjarrulliseksi suunniteltu runko varmasti kestää levyjarrun rungolle tuottaman rasituksen? Vai tuleeko tuon virityksen kautta edes kauheasti lisärasitusta rungolle? Konan takakolmio on vaan niin ohutta putkea, että väkisin epäilyttää.

    Itsellä 2005 vuoden Fire Mountain jossa on levyjarrukorvake, voin vaikka myydä sen sinulle ns. hengespelastushintaan, ettet telo itseäsi pahemmin tuon kanssa.

    -Lauri
    LJL muokkasi tätä : 08.01.2013 at 20.30 Syy: EDIT: Teräsrunkohan se! Mutta kai sekin voi ylirasittua.. Vai voiko
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  3. #3273
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    157
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Mitenkään haluamatta lannistaa (mutta kun välillä huimaa nämä DIY-jarruviritykset) pieni kriittinen ääni: oletko riittävällä tavalla varmistunut siitä, että ei-levyjarrulliseksi suunniteltu runko varmasti kestää levyjarrun rungolle tuottaman rasituksen? Vai tuleeko tuon virityksen kautta edes kauheasti lisärasitusta rungolle? Konan takakolmio on vaan niin ohutta putkea, että väkisin epäilyttää.

    Itsellä 2005 vuoden Fire Mountain jossa on levyjarrukorvake, voin vaikka myydä sen sinulle ns. hengespelastushintaan, ettet telo itseäsi pahemmin tuon kanssa.

    -Lauri
    Heh, en ole varmistunut siitä millään lailla. Kyllä se kertoo jos ei kestä, viimeistään siinä vaiheessa kun runko antaa periksi

  4. #3274
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti GynZi Katso viesti
    Heh, en ole varmistunut siitä millään lailla. Kyllä se kertoo jos ei kestä, viimeistään siinä vaiheessa kun runko antaa periksi
    In Finland this thing has been called terve urheiluhenki

    ...kuten joku muistaakseni jostakin jarruvirityksestä lausui, ei muuta kuin onnea ja siunausta

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  5. #3275
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    99
    Pientä edistystä ja koesovittelua, vaijerit piisaa, kuoria pitää lyhennellä.

    Huono puhelimella otettu kuva.


    Vielä odotuksessa ohjainlaakeri, 24 ja 34 hampaiset eturattaat + ne jarrut, sikäli mikäli ne nyt oikeasti on tulossa........

    Ainiin, se tuli selväksi mitä tarkoittaa German Bike Tehnology, osat ei sovi toisiinsa ilman viilausta... Vaihtajankorvajetta piti viilata jotta mahtuu kiekko paikalleen, yritin vaikka miten kikkailla vaan ei mennyt paikalleen.




    Noin milli piti ottaa tavaraa pois niin meni kuin tarkoitettu paikalleen, seuraava ropleema olikin että Lite Axles:in pikalinkku ei enään yllä läpi asti. Noh, pitänee hakia BBB versiot samalla kun ohjainlaakeri saapuupi.

    Josko sitä enskuussa pääsisi testaamaan miten EvoII kulkeepi. Vaikka keulan ja iskarin toimittanut kaveri heitti pieniä epäilyksen siemeniä "äksvuusionin" talvikestävyydestä

  6. #3276
    juhoju Guest


    Tästä tarttis jotain tehä...

  7. #3277
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    99



    Ööö, Blast from the past & Back to the 90´s

    Mikähän idea lie taas oli, kaitpa tästä sellainen epämuodikas 26" jäykkäperä talveksi tulee, ehkä... Aloitellaan varovasti perusteellisella putsaamisella ja korjataan tarvittavat pikkuviat pois.

    Mielenkiinnolla odotan koeajoa että miten senaikaiset Sramin 9.0 vaihteet toimii ja Maguran nestejarrut toppaapi, jos vaan löydän varaosat huoltoa varten.

  8. #3278
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902


    Tuosta keltaisesta pitäisi saada jotakin aikaisesksi.

  9. #3279
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    99



    Pikkuhiljaa Merida mutteroituu, eli purkautuu.


    Kun taas thö other projekti on enään satulaa, kettinkiä ja takavaihtajan vaijeria vailla kun pääsee koeajamaan ja hieromaan ajoasentoa. Vanha reuhka satula paikallaan koska oli aika nafti sovitus satulaputkella



  10. #3280
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Turkkus
    Viestit
    5.999
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannurs Katso viesti
    Ainiin, se tuli selväksi mitä tarkoittaa German Bike Tehnology, osat ei sovi toisiinsa ilman viilausta... Vaihtajankorvajetta piti viilata jotta mahtuu kiekko paikalleen, yritin vaikka miten kikkailla vaan ei mennyt paikalleen.




    Noin milli piti ottaa tavaraa pois niin meni kuin tarkoitettu paikalleen, seuraava ropleema olikin että Lite Axles:in pikalinkku ei enään yllä läpi asti.
    Sen verta huonosti istuu korvake dropin muotoon tuolta takareunastaan, että on tod.näk. saanut pienen iskun kuljetuksessa ja taipunut eteenpäin sulkien samalla hahloa? Käy kovin helposti, jos korvake on kiinni rungossa kuljetuslaatikossa ja laatikko saa 'normaalia sikaa' huolitsijoiden käsittelyssä...
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

  11. #3281
    [IMG][/IMG]

    Siinä on osat verstaan lattialla. Kampisetti puuttuu koska On-One ei sellaista muistanut pakettiin laittaa eivätkä ainakaan ensimmäisen sähköpostin perusteella näytä uskovan että näin todella kävi. Kyllä siitä hyvä pyörä vielä tulee.

  12. #3282
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Pois eestä, mää oon Iistä!
    Viestit
    424
    Mp:n rakentelun ohessa innostuin viimein hieromaan tuota polkupyöräprojektiakin, ensimmäisenä operaationa maalijämien poisto. Aihio on -96 Kona AA ja tarkoitus kasata ajokelpoinen laitos ylijäämäosista, toivottavasti jo ens kesäksi. Keulaksi tullee RS SID ellen innostu kasaamaan kaverilla joutilaana olevaa Manitou Bomber Z2:sta toimintaan. Kiekoiksi tulee hyllystä Mavicin Crossmax XL:t, joita varten tarvii tinata korvakko levylle runkoon. Samoin hyllyssä on valmiina suunnilleen rungon ikäinen XT-takavaihtaja, mutta etuvaihtajaa en aatellu laittaa, joten 1x9 voimansiirrolla mennään. Kampisetiksi kaavailin, ellei parempaa osu kohalle, niin ikään ennestään jemmassa olevaa Shimano 430:stä josta poistan pikkurattaan ja isoimmasta rattaasta hampaat. Väriksi on tulossa näillä näkymin vaalean keltainen tai kerman valkea lähes alkup. Kona-tarroilla (tarrasetti on -94 Kona HOT, siksi "lähes"), renkaiksi Shwalben Fat Frank Cremet ja pienemmät osat mustalla.

    Tuossa vaiheessa siis nyt.


  13. #3283
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Mulla rojekti nytkähti tähän vaiheeseen, poika oli varsin tyytyväinen.



    Runko NS Surge.
    Iglumies muokkasi tätä : 18.01.2013 at 14.53

  14. #3284
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    99
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pave Katso viesti
    Sen verta huonosti istuu korvake dropin muotoon tuolta takareunastaan, että on tod.näk. saanut pienen iskun kuljetuksessa ja taipunut eteenpäin sulkien samalla hahloa? Käy kovin helposti, jos korvake on kiinni rungossa kuljetuslaatikossa ja laatikko saa 'normaalia sikaa' huolitsijoiden käsittelyssä...
    Näin sen täytyy olla, piti sitä käännellä ja väännellä pariin otteeseen ennenkuin vaihtaja istui suorassa ja pykälät rupesi löytymään.




    Mutta aisaan.



    Koeajon jälkeen, on poutas... ei kun naama virneessä Kuvan jälkeen ohjaustanko ja ruotoputki katkaistu sopivaksi, vielä satula vaihtaa ja eteen ne hammasrattaat. Stemmi vaihtuu vielä valkoiseen myös.
    Olipa jarruissa ruutia, ei nyt ihan OTB mutta tuntui että seinään pysähtyy kun renkaissa 2bar painetta ja lumella testasi tehoja.

    Ja joo, Merida mutteroituu edelleen.



    Ja samalla pikkuhiljaa puhdistautuu.



    Jarrujen kanssa vielä arvoitus että saaneeko entrattua takajarrua ehjäksi, alkaa olemaan jo wanhaa tuotantoa.

  15. #3285
    Ensimmäistä kertaa pyörää nyt rakentamassa ja monia asioita tekemässä ensimmäistä kertaa. Vanteen ja takanavan vein hi5bikesille kasattavaksi koska kiekon kasaukseen ei taidot riitä, mutta jotain saanut tehtyä itsekin. Tänään sain leikattua haarukan kaulaputken ja istutettua kävyn putkeen. Onneksi sain rautasahalla suoraa jälkeä. Canti-tappien poisto haarukasta tapahtui myös lopulta rautasahalla. Vaikka ne näyttivät olevan kierteillä paikallaan niin auki niitä ei saanut väännettyä sitten millään. Poraaminenkaan ei onnistunut

    Hydraulisten levareiden jarruletkujen lyhennys onnistui puoliksi, eli ensimmäinen onnistui. Toisella kerralla en onnistunut saamaan aluksi jarrusylintereitä pumpattua riittävän ulos sillä seurauksella että letkua katkaistaessa nesteitä karkasi. Nyt en tiedä pitäisikö ostaa itse ilmaussetti ja nesteitä vai viedä sekin hi5bikesiin laitettavaksi. Kumpaa suosittelette ensikertalaiselle hinnat ja onnistumisprosentti huomioiden? Pelkään että haaskaan vain enemmän rahaa jos yritän ja epäonnistun.

    On-one ei suostunut lähettämään kampisettiä joten tilasin bike-componentsilta. Shimano M545 tulossa.

  16. #3286
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti runttaaja Katso viesti

    On-one ei suostunut lähettämään kampisettiä joten tilasin bike-componentsilta. Shimano M545 tulossa.
    Eikun reklaamaatiota luottokorttiyhtiön kautta, siis jos luottokortilla maksoit, eihän noihin muuten saa mitään järkeä.

  17. #3287
    Pojat siellä on-onella sekoilivat ja lähettivät mulle kampisetin tilalla etuvaihtajan. Pikku virhe, samannäköisiä osia kun ovat. Kippo kaatui minulla nurin siinä vaiheessa kun eivät suostuneet lähettämään sitä kampisettiä ennen kuin saavat etuvaihtajansa takaisin. Eli saisin kampisetin noin 4 viikon kuluttua, kunhan ensin saan aikaiseksi postittaa sen vaihtajan.

    Näyttää jarrun ilmaus maksavan 20 euroa. Taidan maksaa sen ja harjoitella omatoimista ilmausta sitten vaikka vuoden päästä.

  18. #3288
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    99
    Mattsin keulasta löytyi tälläinen.



    Rebound shimmi saanut kipeää, täytynee paikallisista kysyä sattuisiko olemaan sopivaa kokoa saatavilla.

    Eli nyt pitkään muhinut ajatus keulan purkamisesta ja tutkimisesta että mitä sellaiset on syöneet vihdoin toteutui tämän pyöräprojektin puitteissa Vielä pitää päättää että kummat öljyt laittaisin, heavy ligthweigthit vai ligthweigthit. 5Wattista on alkuperäisöljy.

  19. #3289
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Porvoo
    Viestit
    969
    Mun projekti alkoi tänään, ensin tärkein eli kiekot



    Seuraavaksi odotten rungon saapumista...
    Sometimes you need to wander off from the path to find what you are really searching for

  20. #3290
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    99



    Niin, oliko ihan välttämätöntä.... No mätsääpä paremmin stemmiin, spacereihin, kampiin ja satulaputken klemmariin. Ja muutenkin tuli harrastettua rikollista toimintaa, eli "myllytetty" Fareclalla runko ja vaha päälle. Ei se täydellinen ole mutta pikkaisen yleisilme siistiytyi. Taitaa olla että ensimmäinen risukko kun tulee eteen niin kiljun kuin pikkutyttö ja pysäytän pyörän kiertääkseni risukon



    Siitä on hyvä alkaa kasaamaan.

    Rojektin luonne nyt vähän lipsui alkuperäisestä suunnitelmasta (minimibudjetilla talvilelu) kun otin sittenkin uudet vaihdevaijerit takaihtajan rissapyörien ja satulatolpan klemmarin pultin kanssa, vanha pultti kun oli pikalinkkujen tavoin muljottu pilalle alkuperäisen irroitettavan avaimen puuttuessa juuri sillä hetkellä kun sitä tarvisi Etujarruun sain vaihdettua öljyt ja vielä pitää koeponnistaa että onko vuotoja.

    Niin, vielä se Ice Spikerit vaatiipi ollakseen talvilelu. Kesäksi on Big Applet valmiiksi odottamassa.

  21. #3291
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Modified by Konga:

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  22. #3292
    Pyörä on kasattu. Osat tilattiin bike-componentsista, bike-discountista ja on-onelta. On-one sekoili tuotteiden kanssa mutta saksan firmat olivat erittäin nopeita ja toimivia.
    Rakensin ensimmäistä kertaa fillarin osista ja opin matkan varrella mm keskiön ja kampien asennusta, jarruletkujen lyhentämistä ja ilmausta, keulan ja kävyn sovittamista ja asentamista, vaijerien / letkujen / jarrujen asentamista, alfine navan kasaamista ja säätöä. Lisäksi opin valtavasti erilaisista standardimitoista, vanneleveyksistä, ketjulinjoista sun muista.
    Oppimatta jäi ohjainlaakerin asennus sekä kiekon kasaus. Luulen että nyt onnistuu jo fillarin melko kattava omatoiminen huolto. Kiekkojen rihtaus pitää käydä hoitamassa liikkeessä kun sen aika tulee. Pyörä tuntuu enemmän omalta kun sen on itse rakentanut Loppuhinnaksi tuli 1025 euroa, josta takakiekon rakennus 53 euroa ja postikuluja yhteensä noin 45 euroa.

    Suurin ongelma oli alfine ketjulinjan suoristaminen. Alkuperäinen ajatukseni oli kääntää alfinen ratas ympäri jolloin ketjulinjaksi tulisi noin 49mm. Shimano M545 kaksirattaisen kampisetin ketjulinja on 46,8 milliä, jolloin isompi ratas osuisi mukavasti tuohon 49 milliin. Ongelmaksi muodostui tuo kuvassa mittanauhan takana oleva vaihdevajjerin "rauta" joka otti kiinni ketjuihin.
    [IMG][/IMG]

    Takaratas piti siis kääntää takaisin alkuperäiseen asentoon ja etupäässä keskiön avaruudettimia piti siirtää oikealta vasemmalle puolelle. ( tai no 1kpl siirsin). Lisäksi laitoin pari milliä prikkoja eturattaan pultteihin siirtääkseni ratasta keskemmälle. Niitä piti vähän sivareilla leikellä jotta mahtuivat ja pari milliä oli myös maksimi mitä niitä pystyi vakiopulteilla laittamaan. Ennen ja jälkeen:
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]

    Nyt ketjulinja on edessä noin 45mm ja takana tuo 42,7mm. Kuvan mittanauha hieman valehtelee. Kultaiseen ketjulinjaan en siis päässyt mutta eiköhän tuolla pärjätä.

    Lopputuote on tässä:
    [IMG][/IMG]

    Runko: On one inbred 29er slot dropout 19,5"
    Etuhaarukka: Surly Karate Monkey 29er
    Ohjainlaakeri: On one smoothie
    Tanko: On one fleegle pro 25,4mm
    Tupit: On one bob on lock on
    Stemmi: On one 3D
    Spacerit: On one
    Kampisetti: Shimano M545 175mm 36t
    Polkimet: DMR V8
    Satulatolppa: On one twelfty
    Satula: Selle italia XR XC Flow
    ketju: Sram 9speed
    kumit: contact II 42-622
    eturengas: Mavic TN 317 vanne XT navalla
    takarengas: Alfine 8 napa 20t Mavic TN 319 vanne
    jarrut: Shimano Deore m596

    Valmiina itselläni oli ainoastaan stemmi sekä yksi nastarengas. Toiseksi nastakumiksi osti Schwalben marathon winterin. Voin suositella kasausprojektia muillekin keltanokille. Oppii paljon ja on mukavaa puuhaa niin kauan kuin tilaamasi osat sopivat yhteen.

    Painoa 13,7kg eli ei varmaankaan foorumin kevein pyörä

  23. #3293
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    99
    Tässä kuvassa ei ole pointtia, vai olisiko... hm.



    Siinäpä sitä pikkuhiljaa kasautuupi, voimansiirto koeponnistettu.




    Enään yksi pienen pieni shimmi mitä odotellaan kuin kuuta nousevaa, sekin löytyi kun aikansa etsi.

    Rengashommatkin on selvät, Ice Spikeri eteen ja Noksun Extreme taakse. Syy tähän "kun niin halvalla sain"

    Takajarrukin pelaa, voipa olla että varoiksi tilaan BBTeamilta uuden kahvan, mutta mikään ei ole niin toimiva kuin väliaikais ratkaisu.

  24. #3294
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    圖爾庫
    Viestit
    582
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti runttaaja Katso viesti

    Suurin ongelma oli alfine ketjulinjan suoristaminen. Alkuperäinen ajatukseni oli kääntää alfinen ratas ympäri jolloin ketjulinjaksi tulisi noin 49mm. Shimano M545 kaksirattaisen kampisetin ketjulinja on 46,8 milliä, jolloin isompi ratas osuisi mukavasti tuohon 49 milliin. Ongelmaksi muodostui tuo kuvassa mittanauhan takana oleva vaihdevajjerin "rauta" joka otti kiinni ketjuihin.
    Nyt ketjulinja on edessä noin 45mm ja takana tuo 42,7mm. Kuvan mittanauha hieman valehtelee. Kultaiseen ketjulinjaan en siis päässyt mutta eiköhän tuolla pärjätä.
    Hienostihan se meni kun ei tuon enempää ongelmia ollut.
    Se vaihteensiirtäjän "rauta" ottaa siksi kiinni rattaseen kun se on sellaisessa asennossa mihin sitä ei ole suunniteltu. Se on tarkoitettu laitettavaksi niin että se jää ketjun väliin eli sinun pitäisi laittaa valkoinen&hopea lukkoprikkat akselinpäihin ja vetää vaijeri alakautta.
    Rungon alaputkessa ei ole tosin vaihdevaijerille kiinnikkeitä mutta niitä saa ostaa selaisia jälkiasennettavia jotka tulee tarrateipillä kiinni. Pysyvät hyvin maalatussa rungossa.
    Tai sitten laitat sen vaihdevaijerin nippusiteillä takajarruletkun kylkeen.
    esim. Jagwire

    Jotkut myös ovat vääntäneet sitä rautaa hieman ettei se osu ketjuun. Jos vääntöhommiin pätyy niin se vaihteensiirtomekanismi pitää purkaa ja laittaa pelkkä rauta ruustukkiin kiinni niin ettei se pääse taipumaan väärästä kohdasta.
    Eikä saa vääntää liikaa kun se on niin kovaksi karkaistua tavaraa että saattaa napsahtaa poikki.

    Tai jos kaikki toimii niin jätät noin kun se on.

    Tässä taulukko noista lukkoprikoista, näkee mihin asentoon se rauta tulee erivärisillä prikkayhdistelmillä. (Asentovaihtoehtoja saa vielä lisääkin vaihtamalla oikean ja vasemman prikan paikkaa keskenään).
    hartsu muokkasi tätä : 25.01.2013 at 22.18

  25. #3295
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Modified by Konga:

    doh, pyörä on varmasti jo läjässä notta missä kuvat viipyy?

    Peukaloita runttaajan onniwannlle. Hieno tuli.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

  26. #3296
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hartsu Katso viesti
    Tai jos kaikki toimii niin jätät noin kun se on.
    .
    Tuota raudan vääntämistä yritinkin mutta vaikka otin sen irralleen niin vääntäminen osoittautui lähes mahdottomaksi. On niin kovaa tavaraa että jätin vääntämättä rikkomisen pelossa.

    Huomasin kasausvaiheessa että vaihtoehtona on tuo vaijerin veto alakautta mutta hylkäsin sen vaihtoehdon heti alkuunsa. Nippusiteillä vaijerin kiinnittäminen runkoon olisi häirinnyt liika silmää enkä tiennyt tuollaisista kiinnikkeistä. Olisi ehkä pitänyt antaa sillekin vaihtoehdolle vähän enemmän ajatusta. Vaijeri on nyt kuitenkin jo lyhennetty enkä usko että noin pieni heitto ketjulinjassa haittaa mitään joten antaap olla.

  27. #3297
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    507
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti runttaaja Katso viesti

    Takaratas piti siis kääntää takaisin alkuperäiseen asentoon ja etupäässä keskiön avaruudettimia piti siirtää oikealta vasemmalle puolelle. ( tai no 1kpl siirsin). Lisäksi laitoin pari milliä prikkoja eturattaan pultteihin siirtääkseni ratasta keskemmälle. Niitä piti vähän sivareilla leikellä jotta mahtuivat ja pari milliä oli myös maksimi mitä niitä pystyi vakiopulteilla laittamaan. Ennen ja jälkeen:
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]

    Nyt ketjulinja on edessä noin 45mm ja takana tuo 42,7mm. Kuvan mittanauha hieman valehtelee. Kultaiseen ketjulinjaan en siis päässyt mutta eiköhän tuolla pärjätä.
    Mikset vaan kääntäny ratasta toisi päi?
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

  28. #3298
    Ratas on täysin suora. Kuvassa ei ehkä siltä näytä.

  29. #3299
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    507
    sitte sulla ois vielä spaceri tuolla keskiölaakerin ja muhvin välissä siitä saat 2mm sisään
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

  30. #3300
    Siihen liittyen voinkin alleviivata tietämättömyyttäni: Luin vaan kasausohjeista että 68 milliseen keskiöön 2+1 spacereita. Meneekö se keskiö nätisti pohjaan asti ilman spacereitäkin ja mitä virkaa niillä sitten on?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •