-Mika :: http://goo.gl/7OtRW
Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010
Mulla on toi Gomadic ja toimii hyvin Edge 500:n tallennuksen aikana, latailin 320 km kohalla kun ajettiin 448 km. Puolen tunnin tauon aikana lataus nousi n. 20-30:stä jonnekin 70-80 paikkeille ja sillä ajeli mukavasti kotiin.
Ei niin, että olisin tilaamassa, mutta onko joku nähnyt jo myynnissä Euroopassa?![]()
Ilmeisesti kyse mallista 810. Ainakin gsp24.de on jo hinnoitellut ja ennakkotilauksia voisi tässä vaiheessa tehdä (hinnat alk. 449 EUR -2%). Toimitusaikaa ennakoidaan helmikuulle (siinä vaiheessa niitä voi olla Marineassakin).
Onko Edge 500:n liitännässä jotakin ihmeellistä, jos sen lataus ei onnistu ajon aikana? Itse olen ladannut kaikkia Garmineita (Edget 305, 705 ja 800) aina pidemmillä matkoilla tarpeen mukaan.
Voihan sitä ladata myös ajon aikana dynamosta, niin ei virta lopu käytännössä ikinä kesken. Ainoastaan kerran viime talvena -15°C pakkasessa paksussa lumessa, kun valot veivät napadynamon tehosta valtaosan, sain Edge 705:n akun tyhjenemään.
500 ei takuuvarmasti lataudu normaaleilla usb - mini-usb kaapeleilla ajon aikana. Kokemusta kahdella firmwarella, alkuperäisellä 2.80 ja nykyisellä 3.00 versioilla.
Googlailin aikani ja löysin muutaman vinkin jossa oli kaapelia modaamalla saatu laite lataamaan ilman että se menee muistilaite tilaan. Samalla lailla toimii jokunen muukin Garmin-laite mutta eivät ilmeisesti mainitsemasi mallit.
Mä oon tässä nyt seurannu jo jonkin aikaa tätä ja 500 mallin keskustelua ja tutkinut noita neljää siinä toivossa että sais jonkin näköisen päätöksen siitä että minkä niistä hankkis. Väri karta tolis kiva olla, mutta navigoinnista en niin välitä ainakaan suomessa ajellessa sillä ei pahemmin tee. Olen siis kallistunut vähän 800 mallin suuntaan kun uus malli ei näköjään tajoa paljoa vastinetta sen korkeammalle hinnalle. 800 kuitenkin löytyy pahaimmillaan alle 278e + toimitus. Kadenssianturan joudun ostamaan erikseen koska perusmallin muokkaus sopivaksi nojapyörään on vaikeeta/mahdotonta. Sykevyön valinta on mietityttänyt kans. Suunnittelin ostavani garminin premium mallin, mutta ilmeisesti se ei ole kauheen hyvä ja luotettava.
"The only thing necessary for evil to triumph is for enough good men to do nothing"
Mulla on 800 ja ensimmäisen edgen sykevyö. Toiminut ihan hyvin, mitä nyt pari kertaa patteri vaihdettu. 810 yli meinsin mennä, kun ei tullu mitään isoja uudistuksia.
fillari10.blogspot.fi
www.kareisenpyorakorjaamo.net
Itse yrittäjä
^Minä ainakin odotin isompaa uudistusta.
1. Parempi näyttö
2. Vähiintää uusin BT versio, mutta mieluumin sisäänrakennettu puhelin
3. Tuki Windows puhelimille
Itselleni uudistukset vaikuttivat aika huonolita ja tarpeettomilta en osta, vaan jään odottamaan seuraavaa versiota
Jari
Itse alan olemaan kyllästynyt suunnon sykevyön toimintaan. Sykkeen mittauksen virheprosentti on usein yli 30. Sen sijaan haluaisin jatkaa firsbeat athleten käyttöä mutta sykevälivaihtelua ja sitä kautta harjoitusvaikutusta ja tiedon siirtoa athlete-ohjelmaan ei taida pystyä tekemään kasisatasella tekemään. Toisaalta tosiaan tuo alle 300 euron hinta houkuttais. Garminilta firstbeat athlete tuki training effectin kanssa olis vain 910xt ja 610 rannemalleille ymmärtääkseni.
Sisäänrakennettu puhelin olisi mielestäni huono idea. Windows-tuki varmaan tulee, jos joku joskus ostaa Windows-puhelimia.
Onko näytössä muuta vikaa kuin huono näkyvyys suorassa auringonvalossa? Muihin huomioihin en ole itse törmännyt. Resoluutiolla ei tuossa käytössä liene merkitystä.
Live&reittien suurin riemu lienee siinä, että ajot voi synkata nettiin mistä tahansa. Liveä sinänsä tarvitsee aika harvoin. Tärkein käyttö varmaan yhteislenkeillä, kun tietää mihin jengi on lähtenyt ja/tai miten kaukana joku myöhässä tuleva on.
Miksi se sisäänrakennettu puhelin on huono idea? Eihän sitä ole pakko käyttää, minun mielestäni se olisi vallan mainio, ei tarvitsisi olla kuin yksi härpäke mukana.
En ole vielä tavannut täysin toimivaa BT liitäntää missään puhelimessa ja minkään lisälaitteen kanssa. Ne pätkii ja hukkaa yhteyksiä aina. Työkäytössä olen kokeillut vaikka mitä, ei vaan toimi.
Tuo on auringossa näkyvyys on suurin puute. Ainoa puhelin jota tietääkseni pystyy auringossa käyttämään edes jotenkin on Lumia 900. Uudemmista Lumioista ei tietoa.
Lisäksi tuo näyttö saisi navigointiin olla pikkuisen suurempi.
Live&reittien seuraaminen onnistuu puhelimella jo nyt vallan mainiosti, ei siihen Edgeä tarvita.
Mielestäni eri asia olisi ollut jos synkkaaminen onnistuisi suoraan esim Trainingspeakiin tai Stravaan.
Jari
Joo, sanoisin että 500 ja 800 ovat erittäin hyvä vastine rahalle. Toi mun 500 kitti makso 260 jota pidin halpana, 800:n alle kolmen setelin on jo kohtuu hinta.
Metassa mulla on tuo kombo vain kadenssia mittaamassa. Muissa maantiepyörissä on myös pyöräsensori. Möykkärissä ei ole (vielä) sensoriakaan mutta näin treenikaudella taidan pölliä lowracerista kadenssisensorin. Maastossa kun takapyörä sutii ja laahaa jarrutellessa joten turhaa laittaa pyöräsensoria, GPS riittää. Ei maastossa tule tuota kadenssiakaan kateltua...
Edge 500 kitissä tuli ei-comfort sykevyö joka sekin oli ihan mukava ja varmatoiminen. Mutta jos ostat värkin erikseen niin pari kolme kymppiä kalliimmalla saat Garminin comfort-vyötä vastaavan CycleOps:lta, nimittäin PowerCal mallin joka valehtelee olevansa tehomittari.
Ei tietysti ole vastine kampi- tai pyörämittaukselle mutta tuo teholuvut kuitenkin Edgen näytölle ja paljon lisää ihmeteltävää treeninkien kehittämiseen.
Itse en ole huomannut noilla sykevöillä juurikaan eroa, minun on ollut helppo pitää niitä kaikkia ilman ongelmia. Vanha kova malli on ehkä luotettavin ja kestävin.
Jari
In triathlon, the suffering is so central and the other rewards so peripheral that one could only do it for the suffering.
Niin ja vaikka nokian lisäakulla pääsee muutaman vuorokauden, eikä maksa kovin paljon. Integroitu puhelinmoduli taitaa nykyisellään maksaa kympin verran. Garminilla on noissa maastotuotteissa semmoinen jo olemassa.
Mikä siinä oikein on ettei näihin näyttöihin saada tarpeeksi taustavaloa, että näkyisi auringossa.
Minä luulen, että tämä 810 oli pelkästään ohjelmistopäivitys. BT 2.1 moduli taisi olla jo tuolla 800 mallissa valmiina.
Jari
Sellaisella tai sitten esimerkiksi Nokia DC-16. Tietysti koko on vähän isompi. Alkaline ja NiMH AA:t on aika jykevää tavaraa energia/tila suhteeltaan.
Itselläni oli pohjoisen reissussa mukana tällainen sonyn akku jolla latailin 4 päivää garminia. http://www.sony.fi/product/usb-kanne...nlahde/cp-a2ls
Hyvin riitti laitteessa virta viiden päivän reissuun. Päivämatkat olivat pituudeltaan sellaisia 4-8h ja garminin mukaan navigoitiin lähes koko ajan.
Respect is not given, it is taken.
̈́
Mulla on tuota vastaava mutta suuremman kapasiteetin Sanyo "mobile booster" :
Mukana tulee verkkolaturi, USB - MiniUSB kaapeli ja Mini-Micro adapteri. Jaksaa ladata kärkiryhmän "älypuhelimia", tabletteja ja siinä sivussa vaikkapa Garmineita.
Menin ja tilasin 800:n kun 810 ei kiinnosta eikä 510 ole siinä määrin halvempi että se innostaisi. Ostin johdollisen anturan joka toivottavasti toimiimaan kiltisti mittarin kanssa ja saan modattua nojapyörä sopivaksi.
Wacky muokkasi tätä : 16.01.2013 at 05.48
"The only thing necessary for evil to triumph is for enough good men to do nothing"
Olen yhden GSC-10:n joutunut avaamaan, koska se rupesi virtasyöpöksi ilmeisesti saatuaan pesuvettä sisäänsä. (Arkipyöräni GSC-10 ei ole temppuillut.) Pinnatunnistimen viiksi on johdoilla kiinni piirilevyssä. Periaatteessa sitäkin johtoa voisi siis pidentää, jos vain keksii vesitiiviin ja siistin ratkaisun pidentää sitä viikseä.
Nojailijat on perinteisesti modanneet kyseistä sensoria katkaisemalla (tai vaihtamalla) viiksen johdon jotta yltää. Kuitenkin kätevämpää on käyttää kahta erillistä langatonta anturia. Tällaiset on mulla lowracerissa.
Etuvetosessa on kombo-sensori jossa on noin 10cm johtoa välissä, yltää just sopivasti kammelle ja pinnoille. MetaPhysic:ssä on sitten kombo laitettu adapterilla keskiöpalkin kylkeen ja toimii vain kandenssille:
Kuvassa on samalle magneetille siis sekä GSC10 että Suunnon sensorit.
Tilasin tällaisen kombosensorin joka on luultavasti aika sama kun kaikki muutkin johdon pätkällä varustetut, ainakin näin kuvan perusteella niissä on vaan kyljessä eri tekstit. Suunnitelmana oli pidentää johtoa niin että saan helanderin kuvan mallisessa Metassa, kadenssin ja nopeuden mitattua joka vaatii n. 60 cm johtoa siihen väliin.
Jatketaan tätä 810 offaria vielä. :-)
Onko jollain käsitystä mitä laitteesta tai hr&cadence bundlesta kuuluu maksaa? Wigglessä näyttää olevan 444/500.
Kirjanmerkit