ElectrobikeGiantHephaFillari
Sivu 44 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 42 43 44 45 46 54 94 144 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.291 - 1.320 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #1291
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    44
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Ei ole, vaan aika paljon kevyempi versio. Deemax ultimate taas on 21mm sisämitalla.
    Vanha deemaxi oli kai sama kun EX823.

    Itseäni häiritsee suunnattomasti se, että Mavicilta puuttuu nykyaikaisen käsityksen mukainen enska/AM vanne.
    Olen jopa jossain määrin pahoittanut mieleni asiasta.

    Tuo puuttuva vanne saisi olla painoltaan XM819:n luokkaa ja leveydeltään EX823:n luokkaa. Mielellään UST.

  2. #1292
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Jaa. Linkkiä kiitos. Aika kevyt saa olla jos ust kehä on. Valaiskaa minua.
    Kiinnostaa. Kai niitä kehiä saa erikseenkin ostettua?
    http://www.sicklines.com/2009/05/19/...-mavic-deemax/

    2009 kehä muuttui kevyemmäksi ja samalla kiekkosetin paino tippu ~300g (ei pelkästään kehien vuoksi, mutta pääasiassa). Sama koneistus on sen jälkeen tullu kaikkiin muihinkin valmiskiekkoihin, mutta irtokehät ovat vielä niitä ~10v samoina pysyneitä malleja (vähän liioittelen).

    Ja kuten tuossa mainittu, Mavicilta todellakin puuttuu varteenotettavat modernit kehät. Esim. EX821 vannetta on kaivattu jo vuosia, ja kun ovat nyt tuota koneistusta tehneet jo 4v niin luulis että sen voisi tuoda pikkuhiljaa myös irtokehiin. Veikkaan kuitenkin, että heillä on niin hyvät marginaalit noissa valmis-kiekoissa ja navoilla huono maine, että pelkäävät kaikkien ostavan pelkkiä kehiä jolloin voitot laskisivat (en mä muuta selitystä keksi).

    Useimmissa valmiskiekoissa Mavicilla on 24-28 pinnaa joten niiden vanteiden käyttäminen 32 pinnaisen navan kanssa olisi haastavaa. Takarenkaan Deemaxissa on kuitenkin 32-pinnaa ja olen nähnyt kuvia siitä kun joku kokosi semmosen kiekkosetin Chris Kingin navoilla. Yritin kaivaa jotain tietoja, mutta henkilö kommentoi (ehkä mtbr'n foorumilla) että kokoaminen oli niin tuskaista ja hankalaa ettei ole jaksanut suremmin siitä kirjoittaa.

    http://www.ridemonkey.com/forums/f19...x-hubs-240654/

    Saksassa oli vielä viime vuonna paljon noita myynnissä, nyt en heti löytänyt.
    drop muokkasi tätä : 11.01.2013 at 12.00

  3. #1293
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    990
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr Hyde Katso viesti
    Uusimmassa saksankielisessä Mountain Bike-lehdessä on enduropyörien vertailutesti. Mukana ovat mm. Scott Genius LT, Trek Slash, Specialized Enduro, Rocky Mountain Slayer, Norco Range. Testin ylivoimainen ykkönen oli Specialized Enduro Expert Carbon.
    Hohhoijaa...

    onkohan noissa Saksan lehdissä koskaan muita voittajia ollutkaan kuin saksapyörät ja spessu?
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

  4. #1294
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    Nonniin, homma edistyy taas tai ei.
    Kilpailulistalla on nyt Rocky Mountain Slayer ja Knolly Chilcotin (kiitos Syklopaatti kun mainitsit, on muuten makee pyörä)

    Slayerin koeajo on sovittu, Chilcotiniä pitäs Kuopioon... Molemmat fillarit inan vaikeita hommata mutta ainahan se nyt onnistuu.
    Mielipiteitä? Nuohan on molemmat vähän helkkarin hyviä pyöriä varmasti...
    En ole muuten saanut hintaa vielä kummallekkaan muuten kun runkona, saas nähä.

  5. #1295
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Eiköhän nuo tosiaan ihan päteviä ole. Slayer taitaa silti olla aika paljon helpompi hankkia kuin Chilcotin, jota käsittääkseni pitää tilata ihan Ameriikasta asti.
    Mud, sweat and beers.

  6. #1296
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    990
    Eiks täällä foorumilla ollut joku briteistä Knollyn tilannut?
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

  7. #1297
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zort Katso viesti
    Eiks täällä foorumilla ollut joku briteistä Knollyn tilannut?
    Se joku taisi olla PaH jolla knolly on.

  8. #1298
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Täällä kuopiossa yks kaveri tilas Knolly chilcotinin briteistä hyvällä alella. Tai se tilas vaan rungon.
    Kovasti kehuu pyörää ja pirun hienohan se on.
    - Fear is a mindkiller -


  9. #1299
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zort Katso viesti
    Hohhoijaa...

    onkohan noissa Saksan lehdissä koskaan muita voittajia ollutkaan kuin saksapyörät ja spessu?
    Oon aina kuullut ,että saksalaislehdissä voittaa saksalainen ,mutta ,että spessu... Ne on varmaan lahjoneet sen raadin.
    On muuten mielenkiintoista nähdä miten demo kulkee enskaudella kun Gwin meni spessulle.
    - Fear is a mindkiller -


  10. #1300
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    990
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Oon aina kuullut ,että saksalaislehdissä voittaa saksalainen ,mutta ,että spessu... Ne on varmaan lahjoneet sen raadin.
    On muuten mielenkiintoista nähdä miten demo kulkee enskaudella kun Gwin meni spessulle.
    Eihän niissä muita koskaan saksalaisten lisäksi oo. Tai no, trekki, cännäri ja gigantti. Lehdestä toiseen, vuodesta toiseen. Pikkasen lokeroitunutta meininkiä. No ihan sama, sen kun vaan.
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

  11. #1301
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    Briteistä juu tulee kilkotin jos tulee, tai sitten Norjasta. Pitää vaan selvitellä tässä että täytyykö maksaa tulli+alv jos Norjasta tulee. Pistin tullille jo viestiä...
    Peloton shopissa Tampereella ei normituonnissa ole Slayeria, mutta saa kyllä kuulemma jotenkin hoidettua. Onko tietoa muista Rocky Mountain diilereistä?

  12. #1302
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Avekkis Katso viesti
    Briteistä juu tulee kilkotin jos tulee, tai sitten Norjasta. Pitää vaan selvitellä tässä että täytyykö maksaa tulli+alv jos Norjasta tulee. Pistin tullille jo viestiä...
    Peloton shopissa Tampereella ei normituonnissa ole Slayeria, mutta saa kyllä kuulemma jotenkin hoidettua. Onko tietoa muista Rocky Mountain diilereistä?
    CRC:llä on slayereitä ollu ainakin joskus myynnissä. Hyvällä alella vielä.
    - Fear is a mindkiller -


  13. #1303
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    223
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Avekkis Katso viesti
    En ole muuten saanut hintaa vielä kummallekkaan muuten kun runkona, saas nähä.
    Knolllylehän löytyy build kit UK diilerin sivuilta hintaan 2600£. Tiedä sitten onko järkihinta niille osille vai ei: http://www.knollybikes.co.uk/chilcotin.html.
    Jukhaha muokkasi tätä : 11.01.2013 at 15.42
    Rennosti paikat jäykkänä

  14. #1304
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    No joo, laskeskelin tosiaan että ei tunnu kovin edullisilta osilta.. Jospa ite kasais lyric rc2dh soloair/xtjarrut/X0kammet+takavaihtaja+ohjuri/kslev/muutasälää kuten satula,vaijerit,jarrulevyt,headset niin jäis alle 2000euroa kun netistä keräilee osat. Mulla on jo hopeprot/flowt ja nukeproofin warhead stemmi ja tanko..
    Tohon voisi sitten jotku raskaammat kiekot hommata ja takaiskarin vaihtaa ehkä.
    Runko Float rp23 1599puntaa eli 1942 euroa. ei paha setti.
    Pitää nyt katella

  15. #1305
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukhaha Katso viesti
    Knolllylehän löytyy build kit UK diilerin sivuilta hintaan 2600£. Tiedä sitten onko järkihinta niille osille vai ei: http://www.knollybikes.co.uk/chilcotin.html.
    Tolla setin hinnalla saisi kokonaisen YT Industriesin Wicked Pron (klik).
    To ride, shoot straight and speak the truth

  16. #1306
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukhaha Katso viesti
    Knolllylehän löytyy build kit UK diilerin sivuilta hintaan 2600£. Tiedä sitten onko järkihinta niille osille vai ei: http://www.knollybikes.co.uk/chilcotin.html.
    Toi buildkit on hinnoiteltu aikas tiukasti - ero runkoon+RP23:een on ööö... 800£, joka tuosta rekkulamäärästä on ihan kelpo hinta.
    Keula ei oo huono ja SixC- kammet on irtonaisena u*tun tyyriitä. Kiekot on vähintään hyvät, jos Hopen vapaaratas ei tuota näppylöitä.
    Muutakaan ihan sysipaskaa tuossa ei ole, paitsi et SixC:tä en ottais kammiks kun oon jo kolmet moiset rikkonu.

    RP23 pelaa 4x4-perän kans, mut vaatii vähintäänkin ilmakammioon kuristusta. DB Air on kummiskin parempi ja ottaisin itse suoraan sen.

    Mullon ollu Chilly (meedio-koko) lokakuusta -11 saakka -oli eka tommonen tällä mantereella -ja oon ulkoiluttanu sitä >500 ajotuntia aika
    monessa kokoonpanossa ympärivuotisessa käytössä sekä kotimaassa että isommilla mäjillä. Jos ken halajaa jotain kysellä niin yv:llä
    saa lisätietoa. Härveli asuu pohjoisessa h-gissä ja jos paikalle pääsee niin on se livenäkin kummasteltavissa / ajettavissa.

    Muuten en tuohon rungon / buildkitin hintaan suhteessa muihin (Wicked / Insera / tms) kantaa ota, paitsi totean omana kantanani et jos nyt olis tarve 26"
    approx tuon verran joustavalle rungolle eikä €/£/$ olis se juttu niin en epäilis hetkeekään ottaa toi Chilcotin uudestaan.

    Muoks: no olishan se ollu halapa tuo setti jos buildkitin hinnassa olis ollu se runkoloinen matkassa... I´ll take my coat..
    PaH muokkasi tätä : 11.01.2013 at 20.30

  17. #1307
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    Knolly UKn mukaan:
    So pricing for the build kit is an extra £2599.00 inc UK VAT
    Full spec is here: http://www.knollybikes.co.uk/chilcotin.html

    Eli siis jos oikein ymmärsin tuo 2599 puntaa tulee rungon lisäksi.

    Aika vauhdilla aloin jo selaamaan nettikaupoista osia

  18. #1308
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    223
    Kyllä kyllä, itsekin ennen rungon tilausta olin tuota build kittiä hamuamassa.. kun vaikutti hyvältä diililtä, mutta käsittää tosiaan pelkät osat tuo hinta.

    PS. oman Chilin pitäisi olla matkalla kohti pohjolaa näillä näppäimillä.
    Rennosti paikat jäykkänä

  19. #1309
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    Noniin, taas nöyhtäpylly kyselee:

    Knolly chilcotin tais voittaa tarjouskilpailun, nyt alko sitten jumalaton osien kanssa säätäminen. Koitan hommata tuon suoraan CCDBcoililla, mutta keula, keula...
    Alunperin meinasin Lyrik RC2 DHta, mutta sitten menin lukemaan jostain että on olemassa Bosia, Xfusionia, Marzocchia...

    Bosin devilleä kehutaan joka paikassa, samoin Marzocchin jousikeuloja. Xfusionin vengeage kai on myös pätevä?
    Onko tietoa miten hankalat nuo on huoltaa? Huoltelen itse mielelläni..
    Hinta ei ehkä ratkaise nyt, ei sitä satasta paria enää kohta muista.

    Muuten osalistaan on melkolailla sinetöity Saint vaihtaja, SixC 1x10 (saan halvalla), the ONET (myös halvalla)

    Nykyset hope/flowt jää kiekoiksi. Niihin on jo renkaiksi fat albert 2.4, tekisi mieli kokeilla jotain uutta mutta pitäiskö noi nyt ajaa loppuun ensin..
    Raskaammiksi kiekoiksi ajattelin CRCltä hope/mavic ex729, joihin litkutan muddymary/hans dampf (nekin on jo)

    Mikähän se keula sitten olisi...

  20. #1310
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    65
    marsun 55 rc3 evo ti. tosin ei niitä taida löytyä tällä hetkellä enää mistään. enkä mä tiiä kui helppo tuo on huoltaakaan, mut pirun hyvältä se kyl tuntuu ajossa

  21. #1311
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lyrikit on ainakin aika helppohoitoisia. Tai en mä osaa, mutta kaverit kyllä Varaosiakin on saatavilla kivasti.

    Mulla on Saint vaihtaja+liipasin ja ne on kyllä hyvät, mutta väittävät että Zee olisi melkolailla yhtä hyvä, mutta halvempi. Ei kai Onetkaan huonot ole, mutta XT:tä en toistaiseksi vaihtaisi mihinkään.
    Mud, sweat and beers.

  22. #1312
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    330
    Itse en sijoittaisi Marzocchiin, kun edes noissa "huippuvaimentimissa" ei ole simmitettyä paluuvaimennusta. Uusissa RC3 EVO V2 malleissa pitäisi olla valmistajan tietojen mukaan, mutta mm. MTBR:n foorumeilla on ollut keskustelua asiasta ja niissäkään sitä ei ole. Aikamoista vedätystä valmistajan puolelta. Omat aikaisemmat (jonkun vuoden takaa) kokemuksetkaan ko. valmistajasta ei ole kovin hyviä toimivuuden, suorituskyvyn (RC3, TST2), luotettavuuden ja takuun kannalta.
    http://forums.mtbr.com/shocks-suspen...ck-833354.html

    Bosista ei itsellä ole tietoa, mutta X-fusionin Vengeance tai Rockshox Lyrik RC2 DH itselle simmitettynä pitäisi olla ainakin asiallinen valinta. Molemmat toki myös itse huollettavissa, eikä sieltä hankalimmasta päästä huoltaa (Lyrikin ollessa kuitenkin helpompi huoltaa). Rockshox antaa myös aika perusteelliset huolto-ohjeet toisin kuin moni muu.

    Se CCDB:n vakio simmipakka ei muuten aivan välttämättä sellaisenaan toimi yhteen kaikkien runkojen kanssa aivan suoraan (vaikka niitä säätöjä kuinka säätelisi). Maailmalla on ollut jonkin verran juttua, että iskari lyö nopeat iskut läpi kun simmipakka ei avaudu kunnolla. Tietty riippuu mm. rungon vipusuhteesta paljonkin ilmeneekö ko. ongelmaa. Vaikka niillä venttiileillä pystyykin vaimennusta säätämään, niin se simmipakka on silti merkittävä osa vaimennusta. Esim. Nicolai tarjoaa CCDB:tä custom tunella omiin runkoihin sopivaksi ja ihan syystä. Yhtään erikoisempaa vaimennusta (mitä esim. monivaiheisilla simmipakoilla saavutetaan) ei myöskään noilla ulkoisilla säädöillä saada aikaan (jos sellainen syystä tai toisesta on toivottavaa). Uudelleen simmitys toki korjaa tässäkin tapauksessa asian tarvittessa...

  23. #1313
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    Kiitoksia vastauksista. Rock Shoxin revelationin olen huoltanut kerran, aivan loistavat ohjeet sivuilla. Niin ja ennen sitä muutin remote lockoutin ihan kruunusta kierrettäväksi, joka myöskin tosi simppeli homma.
    Uskoisin, että se iskari nyt jokseenkin toimii alkuun, kun kuitenkin Knollyltä tarjoavat sitä runkoon valmiina. Simmitykseen sitten tarpeen mukaan..

    Nimenomaan tuo huollon helppous houkuttelee lyrikissä.

  24. #1314
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Rokkarin Lyrik RC2 DH ilmakeulaa pääsin pomputtamaan tossa viime viikonloppuna kun kaveri sellasen oli pyöräänsä laittanut.
    Aikas herhältä ja hyvältä tuntu keula.

    Kyllä minä ottasin silti tohon Foxin180 vanin jousella tahi ilmalla ja Kashimapinnoiteella tottakai.
    Tai sitten Marsun Ti 55:sen tai ehkä BOS.....Kyllä on Avekkisilla nyt herkullinen tilanne päästä valitsemaan keulaa tommoseen runkoon ilman budjettirajoitteita.
    Katteeks käy.
    - Fear is a mindkiller -


  25. #1315
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    Lyrikkiä en oo ajanu kun dual position airina, tykkäsin kyllä siitäkin. Boseista tai marsuista ei ole mitään tietoakaan..

  26. #1316
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    Jaajuu, taitaa tulla Fox Van 180 testattua kohtapuoliin Gran Canarialla Claymoren kyydissä
    Pääseepähän vihdoin salipyörän selästä ulkoilmaan.

  27. #1317
    Embrace the moment

  28. #1318
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    330
    Niin pitikin mainita, että 2013 X-fusionille ei kuuleman mukaan tule tuota Gold Slick Ano -pinnoitetta liukuputkiin (toisinkuin X-fusion mainostaa). Ei sillä että tuo välttämättä olisi mikään täysin mullistava pinnoite, mutta hyvä tiedostaa, ettei tule pettymyksiä hankkimisen jälkeen. Silti kannattaa harkita tosissaan myös Vengeancea. Rockshoxillahan ei myöskään ole mitään kovin erikoista pinnoitetta liukuputkissa (ainoastaan anodisointi, kuten monilla muillakin).
    Lähde: http://forums.mtbr.com/shocks-suspen...-825901-2.html

    Jep, noita simmityksiä ei kannata tehdä heti. Vaan ajella jonkin aikaa ja sitten kun on selvillä mikä alkuperäisessä vaimennuksessa ei ole niinkuin haluaisi, niin voi hoitaa simmitykset kuntoon (muuten ei välttämättä osu simmitykset kohdalleen jos ei edes tiedä mikä on pielessä).

  29. #1319
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tune Katso viesti
    ...Se CCDB:n vakio simmipakka ei muuten aivan välttämättä sellaisenaan toimi yhteen kaikkien runkojen kanssa aivan suoraan (vaikka niitä säätöjä kuinka säätelisi). Maailmalla on ollut jonkin verran juttua, että iskari lyö nopeat iskut läpi kun simmipakka ei avaudu kunnolla. Tietty riippuu mm. rungon vipusuhteesta paljonkin ilmeneekö ko. ongelmaa. Vaikka niillä venttiileillä pystyykin vaimennusta säätämään, niin se simmipakka on silti merkittävä osa vaimennusta. Esim. Nicolai tarjoaa CCDB:tä custom tunella omiin runkoihin sopivaksi ja ihan syystä. Yhtään erikoisempaa vaimennusta (mitä esim. monivaiheisilla simmipakoilla saavutetaan) ei myöskään noilla ulkoisilla säädöillä saada aikaan (jos sellainen syystä tai toisesta on toivottavaa). Uudelleen simmitys toki korjaa tässäkin tapauksessa asian tarvittessa...
    Faktaa vai niksun markkinointimateriaalista luettua tuo custom tune DoubleBarreliin? Mullon se käsitys et sekä CaneCreek että Nicolain dealerit
    ovat kertoneet et kyseessä on vain ko. rungoille passatut hanikoiden asennot, ei sisuksien minkäänlainen muuttaminen ? Tosta oli aikas paljon
    keskustelua silloin kun juttu oli uusi; parisen vuotta sit, sekä germaanien että mtbr:n foorumeilla eikä kukaan toista todistanut.

    Sinällään CCDB coilin simmipakkojen muuttaminen voipi olla joskus tarpeen. Mullon ollu kaks noita vieterivehkeitä ja niiden simmejä on
    muokattu kumpaakin kahteen kertaan. Kahdesti dg:in (mr Stendec) ja kahdesti mcMarkuksen toimesta - joka kerta on saavutettu se
    mitä on haluttu. Niksussa DB:n ongelma ei juurikaan ollu läpilyönti; päinvastoin yyberdegressiivistä perää tartti kompensoita valiota
    nopeemmalla iskarilla. DB Airin simmitys ei oo tullu vielä vastaan, sen säätöalueet kun on vähintään tuplat coiliin verrattuna. Eikä taida hetkeen
    tullakaan, iskarin paikan vallannut Woodie on siirtänyt noi DB:t varavaraiskareiks.

  30. #1320
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    330
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Faktaa vai niksun markkinointimateriaalista luettua tuo custom tune DoubleBarreliin? Mullon se käsitys et sekä CaneCreek että Nicolain dealerit
    ovat kertoneet et kyseessä on vain ko. rungoille passatut hanikoiden asennot, ei sisuksien minkäänlainen muuttaminen ? Tosta oli aikas paljon
    keskustelua silloin kun juttu oli uusi; parisen vuotta sit, sekä germaanien että mtbr:n foorumeilla eikä kukaan toista todistanut.

    Sinällään CCDB coilin simmipakkojen muuttaminen voipi olla joskus tarpeen. Mullon ollu kaks noita vieterivehkeitä ja niiden simmejä on
    muokattu kumpaakin kahteen kertaan. Kahdesti dg:in (mr Stendec) ja kahdesti mcMarkuksen toimesta - joka kerta on saavutettu se
    mitä on haluttu. Niksussa DB:n ongelma ei juurikaan ollu läpilyönti; päinvastoin yyberdegressiivistä perää tartti kompensoita valiota
    nopeemmalla iskarilla. DB Airin simmitys ei oo tullu vielä vastaan, sen säätöalueet kun on vähintään tuplat coiliin verrattuna. Eikä taida hetkeen
    tullakaan, iskarin paikan vallannut Woodie on siirtänyt noi DB:t varavaraiskareiks.
    Kyllä tuo on Niksun markkinointimateriaalista on peräisin. Kummallista jos vaan säätöjen asennot ilmoittavat custom tunena ja kun ovat kuulemma tunen viilanneet kohdilleen Cane Creekin kanssa. Mutta ei mulla sen tarkempaa tietoa ole tuosta asiasta ja kummallisempaakin kuulee välillä.

    Joillain on kuuleman mukaan vakiopakka ollut turhan jäykkä, jonka seurauksena virtaus on jäänyt pieneksi ja iskari hakkaa läpi joustamatta nopeissa iskuissa. Mutta rungon vipusuhteellahan on tuohon merkittävä vaikutus ja saattaa olla jotain harvinaisempia tapauksia kyseessä. Esim. runko jossa on reilusti matalampi vipusuhde kuin keskimäärin.

    Edit:
    Pakko muuten vielä mainita, että Niksun dokumentissa lukee "Custom Shimming" voisi ainakin äkkiseltään luulla ettei tuo jätä juurikaan epäilyjä tulkinnan suhteen (ellei tuolla sitten viitata muihin iskareihin). Tuon otsikon alla kyllä kerrotaan myös samassa tekstissä, että eri tune saavutetaan simmejä muokkaamalla ja että he ovat Cane Creekin kanssa kehittäneet CCDB:n "specific tunen" omiin runkoihinsa. Mutta ei tuo taida muuten selvitä kuin availemalla ja vertailemalla iskareita todellisuudessa. Lähde (sivu 19): http://www.nicolai.net/files/nicolai-2011-web.pdf
    tune muokkasi tätä : 15.01.2013 at 22.01

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •