... tai joku yllytä...
MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta
Jos ei ole parempaa tarjolla niin sitten sillä, jos nyt lähden.
Voipi olla, että olen silloin niin täynnä fillarointia, että teen jotain muuta. Mutta sen päätän vasta Juhannuksen jälkeen.
Ja jos lähden niin kaikki ajetaan mitä on tarjolla.
PS. Kaikille Antoisaa Uutta Vuotta.
Tahko mökit varattuna. Otin samat kuin viimeksi. (Annabella A ja B). Hinnasta sain tingitty vähän pois. Lopullinen olisi 552 +toimistokulut 20€.
Listalla jo 13 nimeä. 3 nopealle paikka varma paikka vapaana. Myöhäiset matoset saa odotella peruutuspaikkoja tai varata oman mökin.
Ei muuta kun reenaamaan.
Suo, kalja ja läski.
En pystynyt nököttämään sisällä tällaisella ilmalla. Uhmasin kuolemantautia ja kävin poluilla polkemassa. Ihan vähän vaan, noin 45 min Isosuon kierto, ja koko matka mummorattaalla. Tuntui oudolta kun syke ei juuri noussut eikä tullut hiki. Hyvää teki kuitenkin!
On se lumi mennyt vähiin flunssan potemisen aikana. Pari tuntia pyörällä kävin puhaltamassa nenää auki Kalliobaanoilla. Polun kohta oli monin paikoin sulanut paljaaksi ja loputkin piukkaa kantavaa lunta jopa normi kumeille. Läskit kelluivat varmaan joka paikkassa tänään. Hiihtämällä ei olisi enää päässyt, kuin pururadalla tai jollain rajatuilla metsäalueilla.
Koukkasin Jäkärlän kautta; fatsoilla varmaan nastaa vähemmänkin tallatuilla osilla, mutta 2.2 WXC ei kantanut vielä ihan riittävästi 71,8 kg kuskia. Jo 1,1 kg sulanut joulunajan pikamassakauden saavutuksista!?!
Samalla palasi elävästi mieleen, notta miksi olen keskittynyt talvikaudella enemmän kevlin/maantienlaidan hinkkaamiseen: lasien kanssa ei talvikauden mettänopeuksissa näje mitään, ilmankin niitä aivan liian vähän ja senkin yleensä liian myöhään. V-käyrä vaan nousee, kun ei näe sen vertaa eteensä, ettei ajaisi jatkuvasti mutkia suoraksi tai päin esteitä, siit on flow aika h*l*v*tin kaukana...
Noh, joku viitisen kilsaa polkua, vähän yli kymmenkertainen määrä leveämpää baanaa. Palauttava lenkki, pah...
'Älä ikinä lähde palauttavalle lenkille yksin, älä ikinä lähde palauttavalle lenkille yksin, älä ikinä lähde palauttavalle lenkille yksin, ...'![]()
MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta
Laseista puheenollen www.laservisioon.fi . Mä kävin vajaa 6 vuotta sitten korjauttamassa silmät, hyvin on pelittänyt. Ei tarvitse enää pelata kakkuloiden kanssa.
Ei mene mun painoisella tasurilla järkevää vauhtia, ei kestä sauvat, eikä kyllä hiihtäjäkään typpillistä yli 10 kierroksen lenkkiä. Lasikuitu ja halvat hiilikuitusauvat notkuu ja varoittaa sillä rajojen vastaantulosta, alumiinisauvoja voi oikoa sitten kotona, kalliit hiilikuitusauvat kestää eniten, mutta kun tarpeeksi lykkää, niin voi kerätä palaset ladun varresta. Ostin partiovarusteesta startin kalleimman mallin sauvat, kun hyvässä halvennuksessa oli (129€, normaalihinta 249€). Kivahan nillä oli hiihdellä. Eivät notkuneet ja kesti lykkiä kohtullisesti, paljon enemmän kuin yhdetkään aikaisemmat omistamani. Lauantaina meni kuitenkin yksi startin kilpasauva pamahtaen pätkiksi. Kolme pätkää keräsin (1 jäi käteen, 1 maahan ja yhden löysin aika kaukaa katkeamispaikalta, mutta ei niistäkään vielä lähellekkään täyspitkää sauvaa tullut
Montakohan jäi metsään? Aika kauas tuntui palaset lentelevän, ei kannata napsaista poikki ainkaan lapsen kohdalla, ettei ole pätkät jonkun silmässä pystyssä. Oli niin hyvät hiihtää, että hain toiset samanlaiset. Ompahan nyt yksi varatikku ja jonkinlainen tieto sauvan kestotasosta.
Lauantain keli (lähinnä jäähilettä, ei lunta) impparissa oli kyllä sellainen, että ei siellä purkkivoiteilla kunnon pitoa saanut. Voiteet pistetty pohjavoiteineen kaikkien taiteen sääntöjen mukaan, mutta silti tahtoi hieman lipsua. Nanogripeillä ei mitään pitoa, mutta hiihtikö joku pitoteipillä ja jos hiihti, niin pitikö? Liisteriä olisi varmaan tarvinnut olla. Liisterisuksita olin vain hiihtänyt edellisessä paikassa (kaarina, lauste, koivula, katariinanlaakso) liisterit loppuun.
Pitoteippi toimii kohtuullisesti aika monella kelillä, mutta välillä tökki, jäätää, kerää lunta, lipsuu. Kaikki tuo on paikattavissa, jos mukana sopivaa purkkivoidetta, jota sipaisee kevyesti teipin päälle. Teippi toimii tarvittaessa myös mainiona pohjavoiteena.
Suksista pyöriin. Nyt taitaa läskipyörällä mennä hyvin hankia pitkin. Käytiin pellolla koittamassa ja melkein kantoi kapearenkaisen peräpyöräyhdistelmänkin. Tallatut polut loistavassa kunnossa. Ei uppoa kapearenkainenkaan ja pitoa riittää ainakin nastakumeilla. Nyt jos joskus kanttaa tutustua talvisiin metsiin polkupyörällä.
Joo, onhan siellä yks kohta kun meinaa meno tyssätä. Saa olla aika nopea tempo, että pääsee mäen ylös. Mutta suurin osa kuitenkin hyvää tasuribaanaakin. Tai mille tyylille vaan.
Mä en ole enää viime vuosina viistinyt noiden voiteiden kanssa pelata. Samoilla voiteilla menee lenkkeilyt joskus jopa monta viikkoa putkeen. Jos on raskaampaa niin parempi treeni![]()
Vaihdan suksia/tyyliä kelin mukaan.
Mulla on luistelusuksia ja tavallisia pertsoja, mutta ei pitopohjia. Tällä kaudella tähän mennessä olen käyttänyt vain yksiä aika vanhoja skateja ja yksiä vähän uudempia pertsoja.
Eiköhän noita muitakin tule vielä käytettyä ennenkuin telkkä pärähtää pönttöön.
Niin ja talvimtbkelit metsissä on parhaasta päästä.
Paraisilla oli viikonloppuna maakuntaviesti ja osa laduista hienossa kunnossa. Tervetuloa pienen matkan päähän Turusta hiihtelemään! Kilpaladun profiili ei ole huonokuntoiselle meikäläiselle kovin nautinnollinen, mutta jos vaan tulee hiukan lisää lunta, niin saavat tehtyä golfkentälle mukavan 5km pertsareitin.
Mulla on kahdet pertsasukset, vapaata en hiihdä. Toisia käytän liisterin kanssa ja toiset on purkkivoiteelle. Tämä käytännön syistä koska ..tuttaa sotkea paikkoja sen liisterin kanssa. Paimion keskustan latu on mun mielestä lähialueen paras paikka kuntohiihtoon. Ladun profiili on erinomainen koska tiukkoja nousuja tai laskuja ole juurikaan. Saa lipsutella rauhallisesti omaa tahtia niin kauan kuin jaksaa. Parkkipaikka löytyy joko hiihtoputken pihalta tai sitten liikuntahalleilta.
Mistä pääsee ladulle? Mihin auto kannattaa jättää?
Taitaa olla yhtä lähellä, kuin impivaara mulle (15 km). Monta kertaa on vuosien varrella pitänyt tulla paraisille, mutta aina jäänyt siihen, että en ole jaksanut selvittää lähtöpaikan koordinaatteja.
Lauste lisälenkillä on mun ehdoton suosikki. Sopivasti lyhyttä pikku mäkeä, mäet voi profiilin puolesta kävellä rauhallisesti haarakäyntiä tai luistella/hiihtää kierroslukumittari punaisella ihan fiiliksen mukaan.
Tuo Parainen täytyy käydä tsekkaamassa ensi tilassa. Mää kävin viikonloppuna hiihtämässä tuolla Itäsuomessa. On niillä hienot paanat hiihdelläkin, eikä pelkästään maastopyöräillä. Oon kade.
Törmättiin Pikken kanssa tänään huoltiksella. Päätettiin tulla kevään aikana ankkureiksi jollekin torstailenkille, ettei vauhdit vallan karkaa.
Fuck e-bikes
Fuck StravaFuck tubeless
Fuck e-bikes
Fuck StravaFuck tubeless
Mää voin tulla ladun varteen huutelemaan ja tarjoamaan mustikkasoppaa!
Joo olen taas ollut niin liikkumaton, että hävettää ja olo on notkea kuin perunalla. Jotain tarttis vissiin tehrä, fillaroida esmes. Finbyn laduilla en pysty raivostumatta hiihtämään, paitsi niillä tasamaan laduilla ehkä. Joskus nimittäin kokeilin ja on niin ärsyttäviä mäkiä, ettei sovi mun kropalleni. Mä tykkään enempi hiihdellä jotain pellonreunoja kuunvalossa tai muuten hämärässä.
crash-test-Pikke™
Jeps, Paraisilla pätee sama sääntö ladulla ja polulla, eli ylös alas ylös alas... Kuulin juuri, että golfkentän "tasamaan" latu ei ole kunnossa, ainoastaan noin 2,5 km kilpalatua. Kävin äsken suunnistajien kuntopiiriä testaamassa ja rankkaa on, ihanan rankkaa.
Kävin eilen kolmen tunnin pikavisiitillä, ei polut ihan kelvottomia olleet. Osa reitistä oli kantavan ja hyvin pitävän lumikerroksen alla, paikoitellen maa oli kuiva ja ukolla kesäinen hymyoli siellä tietty jäätäkin, ainakin siinä kohtaa kun kaaduin ja rikoin lampun kiinnikkeen.
Sääennuste lupaa kylmenevää joten voisi kuvitella että torstaina saisi lenkkiä aikaiseksi, ainakin jos joku paikallisopas sattuisi vetäjäksi. Anyone?
www.pyörätarvike.com
Akut pistetty lataukseen, torstaina siis Itäharjun Prisman tolppa klo 18.00. Ajellaan sillai rauhallisesti ja aloittelijaystävällisesti.
Kävin eilen katsastamassa. Räntäsateessa, mutta oli siellä muitakin hörhöjä. Oikein mukavaa vaihtelua. Pääsi sen 5km lenkinkin heittämään, nippa nappa. Monennäköistä koukeroa ja kumparetta siellä on. Paljon tehty hommia hiihdon eteen. Pitää käydä joskus paremmalla kelillä uudestaan, kun alkaa kotiladut tökkimään.
Minäkin taidan tulla torstailenkille tänään.
www.yetirides.com
www.instagram.com/yetinylund
Kirjanmerkit