GiantElectrobikeGarmin
Sivu 32 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 30 31 32 33 34 42 82 132 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 931 - 960 / 4143

Aihe: Canyon maantiepyörä

  1. #931
    Liittynyt
    01/2013
    Viestit
    26
    Olen etsimässä itselleni ensimmäistä puhdasveristä maantiepyörää, ja yksi vaihtoehdoista voisi olla Canyon (tälle oma threadinsa: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?47646-Maantie-suosituksia-2000%80)
    Lähinnä pohdin, että jos valintani osuu tähän saksalaineen teokseen, niin onko Ultimate CF (tai AL) ainoa järkevä vaihtoehto, vai onko syytä edes harkita Aeroadia näihin suomen olosuhteisiin?

    Tähän liittyen -> sattuisiko kenelläkään olemaan PK-seudulla jompaakumpaa (Ultimate AL/CF tai Aeroad) koeajettavaksi? Koot XS/S & 50/52 lähinnä hakusessa. Rullat/traineri luonnollisesti tähän vuoden aikaan riittävää menoa...
    RoyalV muokkasi tätä : 04.01.2013 at 14.03

  2. #932
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.133
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PTM Katso viesti
    Palataanko aiheeseen...
    Hyvä idea, yhteisö voisi kertoa että kannattaako Roadlite 6.0 SL ottaa normi-Roadlite 6.0:n sijaan koska SL:ssä punamusta on kivemman näköinen runko Hiukan on eri osaa.

    Ja jos joku osaa tuohon geometriajuttuunkin vastata... vähän ynnäilin jonkun excelin kanssa niin näytti kyllä Canyon lyhyemmältä.
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

  3. #933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti RoyalV Katso viesti
    Olen etsimässä itselleni ensimmäistä puhdasveristä maantiepyörää, ja yksi vaihtoehdoista voisi olla Canyon (tälle oma threadinsa: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?47646-Maantie-suosituksia-2000%80)
    Lähinnä pohdin, että jos valintani osuu tähän saksalaineen teokseen, niin onko Ultimate CF (tai AL) ainoa järkevä vaihtoehto, vai onko syytä edes harkita Aeroadia näihin suomen olosuhteisiin?

    Tähän liittyen -> sattuisiko kenelläkään olemaan PK-seudulla jompaakumpaa (Ultimate AL/CF tai Aeroad) koeajettavaksi? Koot XS/S & 50/52 lähinnä hakusessa. Rullat/traineri luonnollisesti tähän vuoden aikaan riittävää menoa...
    Aeroad on ainakin joidenkin tälle forumille linkitettyjen testien perusteella(oliko vuosimalli 11 vai 12, sitä en tiedä) sekä painavampi että vähemmän jäykkä kuin Ultimate CF, olisikohan jopa hävinnut näissä Ultimate Al:lle. Aeroadin aerodynaamisuuttakaan ole testeissä erityisemmin kehuttu. Tuli kaverilla käydessä taas havaittua että Canyonin alumiinirungot ovat kyllä varsin nättejä luonnossa, myös roadlite.

  4. #934
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.958

    Canyon maantiepyörä

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    187 pitkälle riittää huomattavasti lyhempi vaakaputki. Omasssa fillarissani on 574 mm.
    Tässä oli kyseessä maastopyörä, maantiellä minullakin vaakaputki on 565 - 575 mm...


  5. #935
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Etelä-Pohojanmaa
    Viestit
    171
    Joo sori OT. Oikee merkki kumminki ja kiitos avusta. Mitä ilmeisemmin vaihdan rungon L-kokoon. Tuun sitte avautumaan jos on pieni..

  6. #936
    timamasa Guest
    Ehkäpä osaisitte auttaa yhtä ensikertalaista Roadliten kokovalinnassa. Competitive cyclistin laskuri antoi mitoiksi seuraavat:

    The Competitive Fit (cm)
    -------------------------------------------
    Seat tube range c-c: 56.4 - 56.9
    Seat tube range c-t: 58.1 - 58.6
    Top tube length: 53.7 - 54.1
    Stem Length: 11.2 - 11.8
    BB-Saddle Position: 78.0 - 80.0
    Saddle-Handlebar: 52.6 - 53.2
    Saddle Setback: 5.9 - 6.3

    Roadliten M (56) -koossa Seat tube on 54,5 ja Top tube 54,2. L (58) -koossa Seat tube 57,0 ja Top tube 55,4. Kumpaahan kokoa kannattaisi harkita (56 voi olla liian matala, mutta 58:ssa liian pitkä vaakaputki)? Pituutta on 176 ja inseam 87.

  7. #937
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti timamasa Katso viesti
    Ehkäpä osaisitte auttaa yhtä ensikertalaista Roadliten kokovalinnassa. Competitive cyclistin laskuri antoi mitoiksi seuraavat:

    The Competitive Fit (cm)
    -------------------------------------------
    Seat tube range c-c: 56.4 - 56.9
    Seat tube range c-t: 58.1 - 58.6
    Top tube length: 53.7 - 54.1
    Stem Length: 11.2 - 11.8
    BB-Saddle Position: 78.0 - 80.0
    Saddle-Handlebar: 52.6 - 53.2
    Saddle Setback: 5.9 - 6.3

    Roadliten M (56) -koossa Seat tube on 54,5 ja Top tube 54,2. L (58) -koossa Seat tube 57,0 ja Top tube 55,4. Kumpaahan kokoa kannattaisi harkita (56 voi olla liian matala, mutta 58:ssa liian pitkä vaakaputki)? Pituutta on 176 ja inseam 87.
    Satulaputken pituudella on väliä vasta silloin kun tolppa ei riitä. Olen melko (ehkä jopa hyvin...) varma että tuo 58 olisi liian iso.

  8. #938
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    38
    Löytyykö Canyonin sivuilta vanhoja geometriataulukoita? Ei pistänyt silmään. Haussa mitat 2012 Ultimate CF SLX:lle (56cm).

  9. #939
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti timamasa Katso viesti
    Ehkäpä osaisitte auttaa yhtä ensikertalaista Roadliten kokovalinnassa......Pituutta on 176 ja inseam 87.
    Minun mitat 175/86 ja käytössäni on Ultimate CF kokoa 54 joka on sopivan kokoinen laitettuani 20mm pidemmän stemmin, joten älä ihmeessä mene ostamaan kokoa 58... 54 tai 56 on sulle ok
    Privileged muokkasi tätä : 09.01.2013 at 19.39

  10. #940
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    646
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pihatonttu Katso viesti
    Löytyykö Canyonin sivuilta vanhoja geometriataulukoita? Ei pistänyt silmään. Haussa mitat 2012 Ultimate CF SLX:lle (56cm).
    Siinä oli sama geometria kuin Ultimate CF:sä

  11. #941
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    5.318
    Fillari-lehden Torilla näkyy muuten olevan Veikkasen 'signature' canyoni myynnissä..aika killerin näköinen masiina.

  12. #942
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    22
    Ainakin Ultimate AL/CF:ssä kompaktikampien mukana tulee korkeampi spacer ja lyhyempi stemmi kuin normikampien kanssa.

    Mistä tämä mahtaa johtua? Haetaanko normikampien pariksi urheilullisempaa ajoasentoa tms...

  13. #943
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    5.318
    Ehkä katsotaan potentiaalisen compact-kohderyhmän olevan enemmän kuntoilijoita jolloin asentoa rakennetaan mukavammaksi.

  14. #944
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    København, Danmark
    Viestit
    9
    Moikka,

    Toivoisin kokeneemmilta hieman vinkkejä ensimmäisen "oikean" maantiepyörän valintaan. 200-senttisenä ja 100-kiloisena (riding inseam 96 cm) olisin varsin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia eritoten 62-, 64- ja 65-senttisistä Canyoneista. Pitkän vertailun tuloksena 65-senttinen Cayonin Ultimate AL (SRAM Force groupsetillä) vaikuttaisi geometrian, arvosteluiden sekä hintalappunsa vuoksi meikäläisen kohdalla parhaalta vaihtoehdolta.

    Viimeiset 12 kk oon ajanut teräsrunkoisella Tange 2 Championilla (ST 62 cm c-c, TT 57 cm c-c), joka ei kokonsa puolesta riitä alkuunkaan yli 50 km lenkeille. Pyöräilykärpänen puri siis siinä määrin, että nyt olisi hakusessa ihan vakavasti otettava peli. Pääasiallinen käyttötarkoitus siis pidemmät (nopeat) lenkit melko tiuhaan, geometrian puolesta siis jotakin sportiven sorttista.

    Competitive Cyclist antoi mulle seuraavat arviot geometrian suhteen:

    The Competitive Fit (cm)
    -------------------------------------------
    Seat tube range c-c: 61.6 - 62.1
    Seat tube range c-t: 63.5 - 64.0
    Top tube length: 60.4 - 60.8
    Stem Length: 13.2 - 13.8
    BB-Saddle Position: 87.7 - 89.7
    Saddle-Handlebar: 61.9 - 62.5
    Saddle Setback: 7.6 - 8.0

    Joten, löytyykö vinkkejä runkokoon suhteen? 65-senttinen vaikuttaisi turvallisemmalta valinnalta, mutta Canyonin asiakaspalvelu väitti jostain syystä 64-senttisen riittävän mun mittaiselle (ehkä ne toivoi myyvänsä mulle sittenkin kalliimman hiilikuituisen).

    Kaikki apu on mitä suuremmassa määrin tervetullutta, suurkiitos!

  15. #945
    Oma Canyoni (kylläkin mb) tuli myös todella ripeästi nettitilauksen jälkeen. Olisikohan arvioitu toimitusaika ollut alunperin viisi viikkoa ja tsygä oli lähipostissa jo kolmen viikon päästä nettitilauksen tekemisestä. Oon ite ollut todella tyytyväinen ja nyt olis ideana myös etsiskellä vähän samanlaista katufillaria..

    Olis mielenkiintosta kuulla vielä lisää kokemuksia eri ihmisiltä Canyonin katufillareista, koska tosiaan on harkinnassa sellainen hommata..

    Tyytyväinen Canyon tsygän omistaja, kohta toivottavasti kahden.
    Markku Liitiä muokkasi tätä : 17.01.2013 at 12.00 Syy: mainoslinkki poistettu

  16. #946
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Steingarten Katso viesti
    Joten, löytyykö vinkkejä runkokoon suhteen? 65-senttinen vaikuttaisi turvallisemmalta valinnalta, mutta Canyonin asiakaspalvelu väitti jostain syystä 64-senttisen riittävän mun mittaiselle (ehkä ne toivoi myyvänsä mulle sittenkin kalliimman hiilikuituisen).

    Kaikki apu on mitä suuremmassa määrin tervetullutta, suurkiitos!
    Suosittelen tutkimaan tätä kuvaa ja Canyonin geometriataulukkoa.



    Eli oli keulan kulma kuinka jyrkkä tahansa, niin harukan muoto on sama. Isosta Canyonista tulee äkäinen ohjattava, koska keula on optimoitu eniten myytävän rungon mukaan. Olen ajoittain lenkillä harkinnut oman 2011 XXXL Roadliteni etuhaarukan vaihtamista suorempaan.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

    "Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

  17. #947
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    København, Danmark
    Viestit
    9
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    Suosittelen tutkimaan tätä kuvaa ja Canyonin geometriataulukkoa.

    Eli oli keulan kulma kuinka jyrkkä tahansa, niin harukan muoto on sama. Isosta Canyonista tulee äkäinen ohjattava, koska keula on optimoitu eniten myytävän rungon mukaan. Olen ajoittain lenkillä harkinnut oman 2011 XXXL Roadliteni etuhaarukan vaihtamista suorempaan.
    Kiitti, asb! Huomasinkin, että olit maininnut omistavasi 66-senttisen Roadliten. Paljonko teikäläisellä on pituutta?

    Ylimääräisen haarukan hankkiminen ei oo henk.koht. mikään iso ongelma, rungon liian pieni mitta kylläkin. Vaihtoehdot on joko tuo 2013-malliston 65-senttinen Ultimate AL, tai sitten mittoihin rakennettu titaanirunko. Jälkimmäinen tosin pirusti kalliimpi..

  18. #948
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    506

    Canyon maantiepyörä

    Ei se 64 ole liian pieni. Se on valtava! Itekin olen suht pitkä 189cm ja ajan 58 Ultimate CF rungolla enkä ottaisi mistään hinnasta isompaa.


    Sent from my iPad using Tapatalk HD

  19. #949
    Ensikertalaisella voi tuo lyhyemmän rungon tuoma matalampi asento tuoda ongelmia. Hyvin asentoon taipuvan kuskin ei kait kannata katsella kuin reachia ja sitä että minkä korkuinen emäputki on. Pituuden puolestahan Xl-koon Aeroad menis ja saa samalla säädettävän haarukan (mikäli kokee asb:n tapaan ohjauksen liian nopeaksi). Emäputki vaan 6cm matalampi eli kuskin parempi taipua...

    Olen ajanut isompikokoisella canyonilla ja minusta ohjaus ei ole mitenkään erityisen nopea. Esim jos vertaa palstalla suht suosittuun Gir'siin, joka on aivan levoton Canyoniin verrattuna.

  20. #950
    Liittynyt
    01/2013
    Paikkakunta
    København, Danmark
    Viestit
    9
    Kiitos kaikille vastauksista, hyviä pointteja.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti erkkk Katso viesti
    Ensikertalaisella voi tuo lyhyemmän rungon tuoma matalampi asento tuoda ongelmia. Hyvin asentoon taipuvan kuskin ei kait kannata katsella kuin reachia ja sitä että minkä korkuinen emäputki on. Pituuden puolestahan Xl-koon Aeroad menis ja saa samalla säädettävän haarukan (mikäli kokee asb:n tapaan ohjauksen liian nopeaksi). Emäputki vaan 6cm matalampi eli kuskin parempi taipua...

    Olen ajanut isompikokoisella canyonilla ja minusta ohjaus ei ole mitenkään erityisen nopea. Esim jos vertaa palstalla suht suosittuun Gir'siin, joka on aivan levoton Canyoniin verrattuna.
    Eli isompienkin kanjonien ohjaus ei siis ole liian nopea, sitäkö tarkoitat?

    Semisti offtopic, mut jurppii et Canyoneita ei voi koeajaa tuon niiden bisnesmallin takia. Varmaan vaan ostettava se "paras arvaus" ja toivoa että se osuu oikeaan.

  21. #951
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937

    Re: Canyon maantiepyörä

    On tuo 60cm Canyon aika hätäinen 100mm stemmillä. Kokoa pienempi olisi varmaan kuin eri pyörä jos pituuden pitäisi samana pidemmällä stemmillä.

  22. #952
    Liittynyt
    02/2006
    Viestit
    1.479
    Liityin Canyon-porukkaan käytetyllä.

  23. #953
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.133
    Nopeasti tuli fillari. 1.2. perjantaina klo 19:00 tilasin pyörän, tänään torstaina UPS:n lähetti kiikutti fillarin töihin. Eli käytännössä 4 arkipäivää...
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

  24. #954
    Liittynyt
    02/2006
    Viestit
    1.479
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti snowfake Katso viesti
    Nopeasti tuli fillari. 1.2. perjantaina klo 19:00 tilasin pyörän, tänään torstaina UPS:n lähetti kiikutti fillarin töihin. Eli käytännössä 4 arkipäivää...
    Oliko hankala koota, saako kuvan uutukaisesta!

  25. #955
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.133
    Noo, UPS:n kaverille ei oikein muuten sopinut niin toi fillarin töihin. Siellä se on vieläkin sermin nurkassa pahvilaatikossa. Ehkä sen ensi viikolla saa Tuskinpa noissa muuta on kuin etupyörä ja tanko kii ja jarrut paikalleen ja menoksi.
    Tsätti: #fillarifoorumi @IRCNet

  26. #956
    Tarvetta vaimolle ostaa ensimmäinen maantiepyörä, paljon topikkeja lukenut jo täällä aiheesta. pituutta on 167cm, inseamia en nyt muista.
    Tämä miellyttäisi tällä hetkellä eniten. Tuntuisi olevan hintalaatu kohdallaan.
    Osat perus 105 sekä ei tarvitse olla heti päivittämässä kumeja.

    Canyon roadlite 6.0 AL
    http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=3073

    Kokemuksia kyseisestä mankelista?

  27. #957
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    506
    Kyllähän tuo on hyvä mankeli. Itellä ei ole mutta monta olen jututtanut jolla tuollainen on ja kaikki kehuneet. Jopa naiset. Eikä parempaa osaa saa pyörään kiinni tuolla rahalla.

  28. #958
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Espoo, Tillinmäki
    Viestit
    22
    Itsellä olisi tarve ostaa 3 vuoden harrastamisen jälkeen maantiepyörä. Tähän saakka ajeltu Ridleyn peruscyklokrossarilla, jossa 23 mm kumit, koko 54. Loppukesästä 80 - 150 km porukkalenkit menneet 30 - 33 km/h vauhtia. Tällä hetkellä vaihtoehtona Canyonin uudet Ultimate CF SLX -mallit 8.0 - 9.0 SL, jossa hintahaarukka n. 3.600 - 4.300 euroa. Pyörät eroavat lähinnä osasarjan ja renkaiden osalta. Lähtökohtaisesti kaikki osasarjat käyvät, nyt pyörässä menty Velocella. Jos joku on ehtinyt pähkäillä samoja pyöriä, niin kysyisin perusteluja lähinnä siihen, missä pyörässä eurot ja ominaisuudet ovat parhaiten tasapainossa. Kannattaako satsata uuteen satulatolppaan tai ovatko R-Sys renkaat selkeästi paremmat kuin Ksyriumit taikka Elitet. Kokolaskuri ehdottaa kokoa L (eli 58), kun mitat ovat 185 cm / 88 cm. Mahtaakohan Canyonissa olla kuinka kilpailullinen geometria vai saako asennon mukavaksi harrastelijallekin.

  29. #959
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    66
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti opander Katso viesti
    Itsellä olisi tarve ostaa 3 vuoden harrastamisen jälkeen maantiepyörä. Tähän saakka ajeltu Ridleyn peruscyklokrossarilla, jossa 23 mm kumit, koko 54. Loppukesästä 80 - 150 km porukkalenkit menneet 30 - 33 km/h vauhtia. Tällä hetkellä vaihtoehtona Canyonin uudet Ultimate CF SLX -mallit 8.0 - 9.0 SL, jossa hintahaarukka n. 3.600 - 4.300 euroa. Pyörät eroavat lähinnä osasarjan ja renkaiden osalta. Lähtökohtaisesti kaikki osasarjat käyvät, nyt pyörässä menty Velocella. Jos joku on ehtinyt pähkäillä samoja pyöriä, niin kysyisin perusteluja lähinnä siihen, missä pyörässä eurot ja ominaisuudet ovat parhaiten tasapainossa. Kannattaako satsata uuteen satulatolppaan tai ovatko R-Sys renkaat selkeästi paremmat kuin Ksyriumit taikka Elitet. Kokolaskuri ehdottaa kokoa L (eli 58), kun mitat ovat 185 cm / 88 cm. Mahtaakohan Canyonissa olla kuinka kilpailullinen geometria vai saako asennon mukavaksi harrastelijallekin.
    Itselläni on vastaavan tyyppinen tilanne, eli aiemmin polkenut cyklokrossarilla (Kona Jake the Snake 2009) ja nyt haluaisin hankkia ensimmäisen maantiepyöräni. Canyon CF ja CF SLX vaikuttavat erittäin varteenotettavilta vaihtoehdoilta itsellenikin, tosin SLX-mallien hinnat ovat omaan budjettiini ehkä liian kalliita. Uskoisin, että 'perus' CF-malleissa saa enemmän vastinetta rahoilleen, mutta mitään käytännön kokemustahan minulla ei näistä pyöristä ole. Toisaalta taas SLX-runko on testeissä piessyt paljon kalliimpiakin kilpailijoita.

    Canyonin kokolaskurista on aiemminkin ollut täällä puhetta ja edelleenkin vaikuttaa siltä, että se huomioi ainoastaan inseam-mitan. Omat mittani ovat 177/82 ja CF SLX:n runkokooksi laskuri ehdottaa 53(S)-kokoa. Jos kasvatan sisäsauman mitan 83 senttiin niin sitten suositus onkin 56(M), joka oman käsitykseni mukaan olisi ehkä sopivampi, sillä sen reach- ja stack-mitat ovat lähempänä nykyistä 54-kokoista cyklokrossarini mittoja. Itselläni pisti silmään erityisesti 53-suosituskoon reach-mitta joka on 11mm lyhyempi kuin nykyisessä pyörässäni ja oletuksena Canyoniin tulisi vielä 5mm lyhyempi stemmikin. Olen käsittänyt, että maantiepyörissä ajoasento olisi kuitenkin pidempi kuin cyklokrossareissa. 56-koon reach olisi sekin vielä pienempi kuin nykypyörässäni stackin olessa 2mm korkeampi. Tällä hetkellä pyöräni stemmin alla on n. 1,5 cm verran spacereita ja en ole hakemassa myöskään kilpailullista asentoa vaan ennemmin mukavuuspainotteista. Kuulisin mielelläni kommentteja muilta asiasta paremmin tietäviltä ja mahdollisesti saman kokoisilta Canyon-kuskeilta mikä olisi minulle sopivin koko.

    Canyonin CF SLX stack/reach-suhdeluku ovat runkokoosta hiukan riipppuen jotain 1.46 luokkaa, joka ei käsittääkseni tarkoittaisi vielä kovinkaan kilpailullillista asentoa eli sopisi 'rennonpaankin' menoon hyvin. Jotkin muut saman pituiset rungot agressiivisemmalla geometrialla saattavat olla pari senttiä matalempiakin. Tämän vuoden CF SLX vaikuttaisi olevan vielä himpun verran rennonmpi kuin 'perus' CF-malli, jonka geometria edustaa vanhaa SLX-mallia. Nämä päätelmät perustuvat siis täysin geometriatietoihin enkä omaa käytännön kokemusta näistä pyöristä

  30. #960
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    506
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti opander Katso viesti
    Itsellä olisi tarve ostaa 3 vuoden harrastamisen jälkeen maantiepyörä. Tähän saakka ajeltu Ridleyn peruscyklokrossarilla, jossa 23 mm kumit, koko 54. Loppukesästä 80 - 150 km porukkalenkit menneet 30 - 33 km/h vauhtia. Tällä hetkellä vaihtoehtona Canyonin uudet Ultimate CF SLX -mallit 8.0 - 9.0 SL, jossa hintahaarukka n. 3.600 - 4.300 euroa. Pyörät eroavat lähinnä osasarjan ja renkaiden osalta. Lähtökohtaisesti kaikki osasarjat käyvät, nyt pyörässä menty Velocella. Jos joku on ehtinyt pähkäillä samoja pyöriä, niin kysyisin perusteluja lähinnä siihen, missä pyörässä eurot ja ominaisuudet ovat parhaiten tasapainossa. Kannattaako satsata uuteen satulatolppaan tai ovatko R-Sys renkaat selkeästi paremmat kuin Ksyriumit taikka Elitet. Kokolaskuri ehdottaa kokoa L (eli 58), kun mitat ovat 185 cm / 88 cm. Mahtaakohan Canyonissa olla kuinka kilpailullinen geometria vai saako asennon mukavaksi harrastelijallekin.
    Tuo 58 on varmasti ihan nappikoko sinulle. Itellä mittaa pari senttiä enemmän mutta koivet samaa pituutta ja Ultimate CF 58 on just passeli. Tai mä vaihdoin siihen pidemmän stemmin. Ei noi mitenkää huippusporttisia ole geometrioiltaan. Emäputket on suhteellisen pitkiä ja pyörän pituuskaan ei ole mitenkään mahdoton. Harrastelijoilla on noita paljon.

    Herneelle sanoisin että miellummin 53 ja sitte vaikka pidempi stemmi siihen. Onko uusissa vielä 1 1/4" ohjainputki? Joten se voi rajoittaa hiukan stemmin valintaa. Siihen sopivia tekee Richey, niitä saa Canyonilta (kalliilla), Syntacea saa monestakin paikasta ja FSA (OS115 halvalla PlanetX:stä).

    Ultimaten paras puoli on sen käsittelyssä, se on niin näppärä ajettava ja jos ottaa liian ison rungon tämä etu ehkä katoaa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •