Jees, nimenomaan enskafillaria haussa, pitkät lenkit menee muilla vehkeillä. Pistän YVtä koeajosta, kiinnostaa tottakai!![]()
Jees, nimenomaan enskafillaria haussa, pitkät lenkit menee muilla vehkeillä. Pistän YVtä koeajosta, kiinnostaa tottakai!![]()
Ootteko tietoisia ,että ihan suomesta saa mavicin tubeless kehää todella edukkaasti.
http://www.hi5bikes.fi/~yf7xx0000001/?Y999=PIF&Y104=MA-XM819
Itse tilasin kehän tuolta ja paikallinen kauppias kasas mulle käytetyn navan ympärille kiekon joka on kyllä kestänyt mitä tahansa pommitusta ja ajovirheitä.
Enpä ole noin edulliseen hintaan vastaavaa kehää mistään löytänyt.
- Fear is a mindkiller -
Ei ne kehät nyt niin paljoa kalliimmat ole jos erikseen löytää, kasaaminen on vain hankalaa.
Sääli, että Mavic vaikuttaa haluavan antaa tuon markkinasegmentin muille.
Enpä olisi huolissani Mavicin valmiskiekkojen kehien kestosta. Vuodesta 2009 on paukuteltu noilla Crossmax ässäxillä, eikä tee heikkoakaan vielä. Pinnoja uusin taakse vetopuolelle syksyllä, kun ketju ja kivet olivat niitä syöneet. Sinänsä melkoista hätävarjelun liioittelua, jos päätyy johonkin "perinteisemmän" malliseen kiekkoon varaosa saatavuuden takia. Kuinka moni oikeasti rikkoo niitä kehiä niin usein?
Love me, love my bike.
Veikkaan ,että deemax on EX823 kehä eri tarroilla joka sekään järin kallis tuolla ole.
http://www.hi5bikes.fi/~Sshxx0000001/?Y999=PIF&Y104=MA-EX823
Korjatkaa joku jos meni mönkään.
- Fear is a mindkiller -
Mites Avekkiksen ja Verska-Vesan fillariprokkikset etenee, vai eteneekö?
Mud, sweat and beers.
Ehkä olen vähän kallistumassa Fiven suuntaan.
Onko kellään kokemusta Fivestä + CCDB Airista? Saako perän pogoamista hillittyä LSC:tä säätämällä niin että xc-lenkilläkin on kivaa (mutta niin ettei se silti mene ihan tönköksi)?
Painoa ja hintaahan tuosta tulisi Foxin Floattiin verrattuna, mutta noi CTD-hommelit ei oikein innosta.
Ehkä olen vähän kallistumassa Fiven suuntaan.
Onko kellään kokemusta Fivestä + CCDB Airista? Saako perän pogoamista hillittyä LSC:tä säätämällä niin että xc-lenkilläkin on kivaa (mutta niin ettei se silti mene ihan tönköksi)?
Painoa ja hintaahan tuosta tulisi Foxin Floattiin verrattuna, mutta noi CTD-hommelit ei oikein innosta.
Tässä kun tuntuu olevan itse kullakin pyöräkuumetta päällänsä, niin laitetaampa vähän lisää vettä myllyyn.
Bongasin jokinaikaa sitten MTBR foorumilla jonkun tekemän Excel listan AM pyörien geometria mitoista, ja pyöräytin oman vastaavan, johon on koottuna hieman enemmän relevantteja mittoja ja attribuutteja. Listasta näkee aika hyvin minkälaisia eroja eri pyörien välillä on, mutta se sitten että mitenkä ne vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin ja omiin mieltymyksiin on toki katsojan silmissä, mutta tuosta on ainakin helppo vertailla....
Mitoissa saattaa olla pikkuvirheitä, mutta suurinpiirtein pitäisi olla ainakin sinneppäin, jos näkyy räikeitä virheitä niin saapi ilmoitella niin korjaillaan sitä mukaa...
(voin lähettää myös Excel fileenä spostilla, jos sellaisessa muodossa tuota kaipaa)
![]()
I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...
Odottelen tarjouspyynnölle vastausta Tampereen Pelotonshopista, kaks s-postia eri henkilöille ja puhelu, ei vastausta.. Liekkö kiirettä suksien kanssa..
Transition Covert, Norco rangekillerb, Banshee rune650 listoilla myös.
Covert Carbon 2 inan päälle 5000, Norcoa vois kai sportaxista kysyä mutta kuka diilaa Bansheeta?
Mega AM Prota ei saa ajoissa (tarvin fillarin hyppysiini huhtikuun ekalla viikolla) ,Nomad tippui kyydistä hinnan takia..
Vielä on aikaa : )
Mahtava taulukko Vertti83! Oma kalpeaa tuon rinnalla, tosin mulla on hinnat ja osat myösei vain noin montaa mallia..
Tuossa listassa äkkivilkasulla näyttäs olevan 2012 ja 2013 geometriaa sekasin, esim Covert ja Covert Carbonissa on sama geometria nettisivun mukaan.
Vielä kolmas putkeen, Slayerin koeajo sovittu parin viikon päähän.
Tää speksailu on kyllä paskalla netillä niin kovaa hommaa että saisivat palkkaa maksaa.
Sweden, Finland
Behindbars
info@behindbars.se
www.behindbars.se
I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...
The webhosting subscription for this domain: behindbars.se
This domain has expired and is pending renewal or deletion.
behindbars.com pikku onkelma
http://bansheebikes.com/contact-us
tai kysy lärvikirjassa/twitterissä kenellä on runkoja, vastaavat yleensä nopeasti
Oukei pitää kokeilla, kiitos!![]()
No eii vältsysti, pitäis olla oikeenlainen simmipakka tai se vipu että tuollaisen saisi... en sano mitään varmaksi kun en koskaan ole nähnyt ko, värkin sisuksia, toisin kuin foksin ja rokkarin sisämyksiä on tullut katseltua joskus..
Ja ohan aina ilmakannun koko sellainen mikä pitää olla oikea, CCBllä taisi olla omasta takaa speisserikittejä.
Joo, no ilmakannua täytyy tietty viritellä omien mieltymysten mukaan, mutta koska CCDB:n vaimennus ei perustu pääasiassa simmipakkaan, ei siihen simmipakkaan tarvi kajota. Niissä high speed-vaimennuksen istukkaventtiileissä pitäisi ilmeisesti riittää säätövara melkein mihin tahansa runkoon.
Varmasti saa hillittyä Fivessä, koska saa Patriotissakin. CCDBA:ssa tuntuisi vaimennus siirtyvän huomattavan (tai huomaamattoman...) saumattomasti hitaalta puolelta nopealle, joten sen voi säätää aika jämäkäksi ilman, että herkkyys kärsii terävissä pateissa. Itselläni on aika reilusti LSC:tä ja LSR:ää, mutta HSC kokonaan auki enskatyyppisessä ajossa. Näin se toimii niin kuin hyvä platform-vaimennus eikä tarvi ajaessa väännellä mitään vipuja eestaas. Itse ajan Patriotilla kaikki ajot mukaan lukien paikalliset xc-kisat ja ei jousituksen pogoaminen ole kertaakaan ahistanut.
Mulla uus Alpine Float CTD Trail Tune BV iskarilla, vaikuttaa oikeen soivalta toikin iskari. Sitä karvalakki Float CTD:tä, mikä Fivessä vakiona tarjolla ei kannata ottaa, eri sisuskalut kuin Trail Tune BV Kashima mallissa ja siten ihan eri iskari. CTD Trail Tune on Float takaiskareiden osalta oikeestaan lähinnä uudella tavalla markkinoitu ProPedal...
Pogoilua en ole kokenut ongelmaksi pyörissä joissa yksi nivel ja sekin korkealla (esim. Oranget).
En tosin yhtään epäile etteikö CCDB olis hyvä tahi parempi, Float halvempi ja kevyempi.
"I think a bike is a major part of anybody winning races." Steve Peat
Uusimmassa saksankielisessä Mountain Bike-lehdessä on enduropyörien vertailutesti. Mukana ovat mm. Scott Genius LT, Trek Slash, Specialized Enduro, Rocky Mountain Slayer, Norco Range. Testin ylivoimainen ykkönen oli Specialized Enduro Expert Carbon.
Kirjanmerkit