HephaFillariGiantElectrobike
Sivu 43 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 33 41 42 43 44 45 53 93 143 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.261 - 1.290 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

Jees, nimenomaan enskafillaria haussa, pitkät lenkit menee muilla vehkeillä. Pistän YVtä koeajosta, kiinnostaa tottakai!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henkka.k Katso viesti
    Saksassa Mavic kehät maksaa noin 100-110€, esim Stans Flow Ex samoissa hinnoissa. Mavic pinnoja saa 30€:lla 12kpl, tai yksitellen 4-5€. Oon 4 vuotta ajanu Mavic Deemax ja Crossmax kiekoilla ja pari pinnaa sekä yhden Deemax takakehän oon uusinu. Tosi tyytyväinen. Pari kertaa on renkaasta ilmat purpannu ja silloinkin kyseessä on ollu Maxxiksen yli löysä rengas. Oon huomannnu että Maxxiksella on laatu ongelmia renkaissa ja jotku on jo heti uutena niin löysiä että mahdoton ajaa tubeleksena.
    Ootteko tietoisia ,että ihan suomesta saa mavicin tubeless kehää todella edukkaasti.
    http://www.hi5bikes.fi/~yf7xx0000001/?Y999=PIF&Y104=MA-XM819

Itse tilasin kehän tuolta ja paikallinen kauppias kasas mulle käytetyn navan ympärille kiekon joka on kyllä kestänyt mitä tahansa pommitusta ja ajovirheitä.
    Enpä ole noin edulliseen hintaan vastaavaa kehää mistään löytänyt.
    - Fear is a mindkiller -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti syklopaatti Katso viesti
    Ootteko tietoisia ,että ihan suomesta saa mavicin tubeless kehää todella edukkaasti.
    http://www.hi5bikes.fi/~yf7xx0000001/?Y999=PIF&Y104=MA-XM819

Itse tilasin kehän tuolta ja paikallinen kauppias kasas mulle käytetyn navan ympärille kiekon joka on kyllä kestänyt mitä tahansa pommitusta ja ajovirheitä.
    Enpä ole noin edulliseen hintaan vastaavaa kehää mistään löytänyt.
    Deemax ja Crossmax on vähän eri hintaluokan kehiä kuin XM819

Maastopyörä Enduroon!

Ei ne kehät nyt niin paljoa kalliimmat ole jos erikseen löytää, kasaaminen on vain hankalaa.

Sääli, että Mavic vaikuttaa haluavan antaa tuon markkinasegmentin muille.

Enpä olisi huolissani Mavicin valmiskiekkojen kehien kestosta. Vuodesta 2009 on paukuteltu noilla Crossmax ässäxillä, eikä tee heikkoakaan vielä. Pinnoja uusin taakse vetopuolelle syksyllä, kun ketju ja kivet olivat niitä syöneet. Sinänsä melkoista hätävarjelun liioittelua, jos päätyy johonkin "perinteisemmän" malliseen kiekkoon varaosa saatavuuden takia. Kuinka moni oikeasti rikkoo niitä kehiä niin usein?
    Love me, love my bike.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Deemax ja Crossmax on vähän eri hintaluokan kehiä kuin XM819
    Veikkaan ,että deemax on EX823 kehä eri tarroilla joka sekään järin kallis tuolla ole.
    http://www.hi5bikes.fi/~Sshxx0000001/?Y999=PIF&Y104=MA-EX823
    Korjatkaa joku jos meni mönkään.
    - Fear is a mindkiller -

Mites Avekkiksen ja Verska-Vesan fillariprokkikset etenee, vai eteneekö?
    Mud, sweat and beers.

Maastopyörä Enduroon!

Veikkaan ,että deemax on EX823 kehä eri tarroilla joka sekään järin kallis tuolla ole.
    http://www.hi5bikes.fi/~Sshxx0000001/?Y999=PIF&Y104=MA-EX823
    Korjatkaa joku jos meni mönkään.
    Ei ole, vaan aika paljon kevyempi versio. Deemax ultimate taas on 21mm sisämitalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Ehkä olen vähän kallistumassa Fiven suuntaan.
    Onko kellään kokemusta Fivestä + CCDB Airista? Saako perän pogoamista hillittyä LSC:tä säätämällä niin että xc-lenkilläkin on kivaa (mutta niin ettei se silti mene ihan tönköksi)?
    Painoa ja hintaahan tuosta tulisi Foxin Floattiin verrattuna, mutta noi CTD-hommelit ei oikein innosta.

Onko kellään kokemusta Fivestä + CCDB Airista? Saako perän pogoamista hillittyä LSC:tä säätämällä niin että xc-lenkilläkin on kivaa (mutta niin ettei se silti mene ihan tönköksi)?
    Painoa ja hintaahan tuosta tulisi Foxin Floattiin verrattuna, mutta noi CTD-hommelit ei oikein innosta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Ainakin Elkassa onnistui, miksei CCDBssäkin, toisaalta, fillariosa varmaan voi kanssa viritellä CCBDA'ta tarpeen mukaan jos on jotain toiveita..

Tässä kun tuntuu olevan itse kullakin pyöräkuumetta päällänsä, niin laitetaampa vähän lisää vettä myllyyn.

Bongasin jokinaikaa sitten MTBR foorumilla jonkun tekemän Excel listan AM pyörien geometria mitoista, ja pyöräytin oman vastaavan, johon on koottuna hieman enemmän relevantteja mittoja ja attribuutteja. Listasta näkee aika hyvin minkälaisia eroja eri pyörien välillä on, mutta se sitten että mitenkä ne vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin ja omiin mieltymyksiin on toki katsojan silmissä, mutta tuosta on ainakin helppo vertailla....

Mitoissa saattaa olla pikkuvirheitä, mutta suurinpiirtein pitäisi olla ainakin sinneppäin, jos näkyy räikeitä virheitä niin saapi ilmoitella niin korjaillaan sitä mukaa...
    (voin lähettää myös Excel fileenä spostilla, jos sellaisessa muodossa tuota kaipaa)

I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

Odottelen tarjouspyynnölle vastausta Tampereen Pelotonshopista, kaks s-postia eri henkilöille ja puhelu, ei vastausta.. Liekkö kiirettä suksien kanssa..
    Transition Covert, Norco rangekillerb, Banshee rune650 listoilla myös.
    Covert Carbon 2 inan päälle 5000, Norcoa vois kai sportaxista kysyä mutta kuka diilaa Bansheeta?
    Mega AM Prota ei saa ajoissa (tarvin fillarin hyppysiini huhtikuun ekalla viikolla) ,Nomad tippui kyydistä hinnan takia..

Vielä on aikaa : )

Mahtava taulukko Vertti83! Oma kalpeaa tuon rinnalla, tosin mulla on hinnat ja osat myös ei vain noin montaa mallia..

Tuossa listassa äkkivilkasulla näyttäs olevan 2012 ja 2013 geometriaa sekasin, esim Covert ja Covert Carbonissa on sama geometria nettisivun mukaan.

Vielä kolmas putkeen, Slayerin koeajo sovittu parin viikon päähän.

Tää speksailu on kyllä paskalla netillä niin kovaa hommaa että saisivat palkkaa maksaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Avekkis Katso viesti
    mutta kuka diilaa Bansheeta?
    Sweden, Finland
    Behindbars

info@behindbars.se
    www.behindbars.se

Tuossa listassa äkkivilkasulla näyttäs olevan 2012 ja 2013 geometriaa sekasin, esim Covert ja Covert Carbonissa on sama geometria nettisivun mukaan.
    Covert Carbon on samalla geometrialla kuin 2013 alumiini Covert, taasen näissä vanhemmissa Covert v2(2009-2012) on eri geometria... Jälkimmäinen listalla lähinnä siksi kun sellainen löytyy tällähetkellä omasta tallista
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

The webhosting subscription for this domain: behindbars.se
    This domain has expired and is pending renewal or deletion.

behindbars.com pikku onkelma

The webhosting subscription for this domain: behindbars.se
    This domain has expired and is pending renewal or deletion.

behindbars.com pikku onkelma
    http://bansheebikes.com/contact-us

tai kysy lärvikirjassa/twitterissä kenellä on runkoja, vastaavat yleensä nopeasti

Oukei pitää kokeilla, kiitos!

Ainakin Elkassa onnistui, miksei CCDBssäkin, toisaalta, fillariosa varmaan voi kanssa viritellä CCBDA'ta tarpeen mukaan jos on jotain toiveita..
    CCDB:n ideahan on just se ettei sitä tarvi sisäisesti viritellä. Jos laittaisi riittävästi LSC:tä ja riittävän vähän HSC:tä, niin sillä saisi varmaan vähän semmoisen propedal-fiiliksen jos semmoista alkaa haluamaan?

CCDB:n ideahan on just se ettei sitä tarvi sisäisesti viritellä. Jos laittaisi riittävästi LSC:tä ja riittävän vähän HSC:tä, niin sillä saisi varmaan vähän semmoisen propedal-fiiliksen jos semmoista alkaa haluamaan?
    No eii vältsysti, pitäis olla oikeenlainen simmipakka tai se vipu että tuollaisen saisi... en sano mitään varmaksi kun en koskaan ole nähnyt ko, värkin sisuksia, toisin kuin foksin ja rokkarin sisämyksiä on tullut katseltua joskus..

Ja ohan aina ilmakannun koko sellainen mikä pitää olla oikea, CCBllä taisi olla omasta takaa speisserikittejä.

Joo, no ilmakannua täytyy tietty viritellä omien mieltymysten mukaan, mutta koska CCDB:n vaimennus ei perustu pääasiassa simmipakkaan, ei siihen simmipakkaan tarvi kajota. Niissä high speed-vaimennuksen istukkaventtiileissä pitäisi ilmeisesti riittää säätövara melkein mihin tahansa runkoon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Ei ole, vaan aika paljon kevyempi versio. Deemax ultimate taas on 21mm sisämitalla.
    Jaa. Linkkiä kiitos. Aika kevyt saa olla jos ust kehä on. Valaiskaa minua.
    Kiinnostaa. Kai niitä kehiä saa erikseenkin ostettua?
    - Fear is a mindkiller -

Jaa. Linkkiä kiitos. Aika kevyt saa olla jos ust kehä on. Valaiskaa minua.
    Kiinnostaa. Kai niitä kehiä saa erikseenkin ostettua?
    Juu saksassa on, 129 - 110 euroo laaki.

Juu saksassa on, 129 - 110 euroo laaki.
    Okkei. Luulin siin aivan väärin. Noh...Kysymällä oppii.
    - Fear is a mindkiller -

Varmasti saa hillittyä Fivessä, koska saa Patriotissakin. CCDBA:ssa tuntuisi vaimennus siirtyvän huomattavan (tai huomaamattoman...) saumattomasti hitaalta puolelta nopealle, joten sen voi säätää aika jämäkäksi ilman, että herkkyys kärsii terävissä pateissa. Itselläni on aika reilusti LSC:tä ja LSR:ää, mutta HSC kokonaan auki enskatyyppisessä ajossa. Näin se toimii niin kuin hyvä platform-vaimennus eikä tarvi ajaessa väännellä mitään vipuja eestaas. Itse ajan Patriotilla kaikki ajot mukaan lukien paikalliset xc-kisat ja ei jousituksen pogoaminen ole kertaakaan ahistanut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti AaJiiKoo Katso viesti
    Itse ajan Patriotilla kaikki ajot mukaan lukien paikalliset xc-kisat...
    llmankos se pyörä kulkeekin ihan kohtuullisesti
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

-Queen

Mulla uus Alpine Float CTD Trail Tune BV iskarilla, vaikuttaa oikeen soivalta toikin iskari. Sitä karvalakki Float CTD:tä, mikä Fivessä vakiona tarjolla ei kannata ottaa, eri sisuskalut kuin Trail Tune BV Kashima mallissa ja siten ihan eri iskari. CTD Trail Tune on Float takaiskareiden osalta oikeestaan lähinnä uudella tavalla markkinoitu ProPedal...

Pogoilua en ole kokenut ongelmaksi pyörissä joissa yksi nivel ja sekin korkealla (esim. Oranget).

En tosin yhtään epäile etteikö CCDB olis hyvä tahi parempi, Float halvempi ja kevyempi.
    "I think a bike is a major part of anybody winning races." Steve Peat

Uusimmassa saksankielisessä Mountain Bike-lehdessä on enduropyörien vertailutesti. Mukana ovat mm. Scott Genius LT, Trek Slash, Specialized Enduro, Rocky Mountain Slayer, Norco Range. Testin ylivoimainen ykkönen oli Specialized Enduro Expert Carbon.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •