ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 42 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32 40 41 42 43 44 52 92 142 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.231 - 1.260 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #1231
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henkka.k Katso viesti
    Saksassa Mavic kehät maksaa noin 100-110€, esim Stans Flow Ex samoissa hinnoissa. Mavic pinnoja saa 30€:lla 12kpl, tai yksitellen 4-5€. Oon 4 vuotta ajanu Mavic Deemax ja Crossmax kiekoilla ja pari pinnaa sekä yhden Deemax takakehän oon uusinu. Tosi tyytyväinen. Pari kertaa on renkaasta ilmat purpannu ja silloinkin kyseessä on ollu Maxxiksen yli löysä rengas. Oon huomannnu että Maxxiksella on laatu ongelmia renkaissa ja jotku on jo heti uutena niin löysiä että mahdoton ajaa tubeleksena.
    Flow Ex suomessa (hi5) 90 euroa, pinnat noin ~2x DT Swiss compin hinta, siihen vielä se mavicin oma speciaali lukkonippa päälle olikohan euron laaki... väitän että kallista on, edelleen.

  2. #1232
    Liittynyt
    06/2007
    Viestit
    168
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Flow Ex suomessa (hi5) 90 euroa, pinnat noin ~2x DT Swiss compin hinta, siihen vielä se mavicin oma speciaali lukkonippa päälle olikohan euron laaki... väitän että kallista on, edelleen.
    Ne lukkonipathan on niissä Mavicin pinnoissa valmiina! Ei niitä tartte erikseen ostaa. Ja pointti oli muutenkin että niitä pinnoja ei edes tartte ostella ja että Mavic tuotteita ei kannata vältellä ku on oikeesti hyvä laatuista kamaa.
    Henkka.k muokkasi tätä : 31.12.2012 at 22.45

  3. #1233
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    208
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Avekkis Katso viesti
    Pivot ja Specialized jää multa oikeestaan ulos ihan sen takia, että niitä on oikeesti aika monella. Jostain syystä sillä on mulle väliä :P
    Tässähän käy lopunperin niin, että ostan minkä tahansa asiallisen fillarin, niin en tule pettymään. Speksailu jatkukoon Hyviä ehdotuksia ja linkkejä tullut, kiitos.
    Ja vasta reilu vuosi sitten ostin yksilöllisen Pivotin. Toisaalta nyt erikoisempaa ja harvinaisempaa pyörää hakevalle voisi vakavissaan suositella Trekin Remedyä. Äkkiäpä ajat ovat muuttuneet.

  4. #1234
    Liittynyt
    03/2000
    Paikkakunta
    Rollofunkcity!rulexzz
    Viestit
    8.506
    Onko tuo minunkin mainitsema titus liian sippi kampe?

    On-onelta sen saapi tyyliin ccdb airin hinnalla. Toki taiwanin kamaa, mut eiköhän niin ole 85-90% kaikissa tapauksissa?

  5. #1235
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Viime syksynä alkoi tuntua siltä että vois vaihtaa lenkki-/enskapyörän taas täpäriin reilun viiden vuoden jäykistelyn jälkeen. Tai siis rungon vaihtoa vain olen ajatellut, jäykkisrunko luovuttaa komponentit (ainakin suurimmaksi osaksi).
    Tällä hetkellä seuraavat rungot aiheuttaa hankkimishaluja, lähinnä paperilla toimivien speksien (noin 17" satulaputki ja silti noin 420mm reach, loivahko (66-67) keulakulma, riittävän lyhyt perä (n. 425-430 mm), sopiva joustomatka (140mm +-10mm)) ansiosta:

    Nukeproof Mega TR
    Orange Five
    Banshee Spitfire (uusi 2013-malli)
    Cotic Rocket

    Onko kellään mitään syytä, miksi jotakin noista pitäisi erityisesti välttää? Tosin Nukeproofia ja Bansheeta ei vielä edes saa kaupasta, joten ei niistä voi kellään kokemusta ollakaan. Tai olenko unohtanut jonkin potentiaalisen vaihtoehdon (kriteerit tuolla ylempänä)?
    Kaikki nuo on melko identtisellä geometrialla ja taitavat olla suunnilleen samanpainoisia. Kaikki on suunniteltu toimimaan 140-160 mm keulalla, vaikka takajuuston määrä rungoissa vaihtelee välillä 130-150 mm.
    Kauhean vaikea valita, tosin kaikkien hintaa en vielä tiedä, se voi ehkä kallistaa vielä kuppia johonkin suuntaan.

  6. #1236
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Mulle kelpais noista kaikki. Nyt tallissa on Mega 2012 eli mark I ja nuo uudet näyttää vähintäänkin yhtä näppäriltä. Mites olis noiden lisäksi sitten esim. SC Butcher? Sportaxissa 2012 M-koko karvan alle pari tonnia. Geossa ilmoitetaan 67,5 keulalle kulmaksi, mutta se on mittailtu 529mm A-C keulalla.

    Coticciakin on tallissa, mutta työmatkapyöräversiona. Siihenkin olen tyytyväinen kyllä ja Coticin laatu hivelee täydellisyyttä mun mielestä, runko on nätisti viimeistelty.
    Mud, sweat and beers.

  7. #1237
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Viime syksynä alkoi tuntua siltä että vois vaihtaa lenkki-/enskapyörän taas täpäriin reilun viiden vuoden jäykistelyn jälkeen. Tai siis rungon vaihtoa vain olen ajatellut, jäykkisrunko luovuttaa komponentit (ainakin suurimmaksi osaksi).
    Tällä hetkellä seuraavat rungot aiheuttaa hankkimishaluja, lähinnä paperilla toimivien speksien (noin 17" satulaputki ja silti noin 420mm reach, loivahko (66-67) keulakulma, riittävän lyhyt perä (n. 425-430 mm), sopiva joustomatka (140mm +-10mm)) ansiosta:

    Nukeproof Mega TR
    Orange Five
    Banshee Spitfire (uusi 2013-malli)
    Cotic Rocket

    Onko kellään mitään syytä, miksi jotakin noista pitäisi erityisesti välttää? Tosin Nukeproofia ja Bansheeta ei vielä edes saa kaupasta, joten ei niistä voi kellään kokemusta ollakaan. Tai olenko unohtanut jonkin potentiaalisen vaihtoehdon (kriteerit tuolla ylempänä)?
    Kaikki nuo on melko identtisellä geometrialla ja taitavat olla suunnilleen samanpainoisia. Kaikki on suunniteltu toimimaan 140-160 mm keulalla, vaikka takajuuston määrä rungoissa vaihtelee välillä 130-150 mm.
    Kauhean vaikea valita, tosin kaikkien hintaa en vielä tiedä, se voi ehkä kallistaa vielä kuppia johonkin suuntaan.
    Femmahan on voittanu n+1 kertaa, ei voi vikaan mennä tuossa?

    Bansheessä on taasen flip chipit että sitä voi viritellä eri geometrioille/BB korkeudelle, ilmeisesti siihen on tulossa vielä 650b dropoutit ja runkoon voi uittaa jousi-iskareita jos haluaa ja akselikokoja voi muuttaa dropouttien kanssa sopivaksi.

  8. #1238
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Mulle kelpais noista kaikki. Nyt tallissa on Mega 2012 eli mark I ja nuo uudet näyttää vähintäänkin yhtä näppäriltä. Mites olis noiden lisäksi sitten esim. SC Butcher? Sportaxissa 2012 M-koko karvan alle pari tonnia. Geossa ilmoitetaan 67,5 keulalle kulmaksi, mutta se on mittailtu 529mm A-C keulalla.

    Coticciakin on tallissa, mutta työmatkapyöräversiona. Siihenkin olen tyytyväinen kyllä ja Coticin laatu hivelee täydellisyyttä mun mielestä, runko on nätisti viimeistelty.
    Ootko testannut? Onkohan kuinka mahtava pyörä?

  9. #1239
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Butcher on omaan makuun (ainakin paperilla) liian korkea/lyhyt, jos se olisi mediumin korkuinen ja largen pituinen niin se saattaisi olla tuossa listassa myös.
    Tosin keula voisi silti olla loivempi, satulakulma jyrkempi ja keskiö matalampi. En tosin ole ikinä ajanut tuolla pyörällä, eli tämä ei perustu käytännön kokemukseen

  10. #1240
    Liittynyt
    05/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    125
    Banshee kyllä vaikuttaa muokattavuudeltaan aika monipuoliselta. Femman kanssa ei voi tosiaankaan mennä pieleen, itselläni olisi moinen jos ois DH-pyörä tallissa . Alpine siis hoitaa mulla ainoan pyörän virkaa.

  11. #1241
    Pakon edessä saan onneksi/pitää omaa Rocky Mountainin Slayeria päivittää voimasiirron osalta.

    Viime vuodet on mennyt 1 x 9 voimansiirrolla, eturattaaan ollessa 32 tai 34 piikkinen, ja samoilla spekseillä jatkan myös tulevaisuudessa. Nyt olisi menossa kammet vaihtoon.

    Mikä se suuntaus on, pitäisikö laittaa jotkin freeride kammet, joissa paikka vain yhdelle rattaalle, vai ostaa edelleen kammet joissa mahdollisuus kahdelle hammasrattaalle? Mitkäs ne on tällä hetkelle kovimmat tekijät/mallit kampi-markkinoilla?

  12. #1242
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    611
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    ...jäykistelyn jälkeen...
    Aiotko oikeasti luopua mahdollisuudesta kantaa kotiin maailman kauneimman pokaalin tulevana kautena?!
    Att inte cykla är att gå för långt

  13. #1243
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti polkukettu Katso viesti
    Pakon edessä saan onneksi/pitää omaa Rocky Mountainin Slayeria päivittää voimasiirron osalta.

    Viime vuodet on mennyt 1 x 9 voimansiirrolla, eturattaaan ollessa 32 tai 34 piikkinen, ja samoilla spekseillä jatkan myös tulevaisuudessa. Nyt olisi menossa kammet vaihtoon.

    Mikä se suuntaus on, pitäisikö laittaa jotkin freeride kammet, joissa paikka vain yhdelle rattaalle, vai ostaa edelleen kammet joissa mahdollisuus kahdelle hammasrattaalle? Mitkäs ne on tällä hetkelle kovimmat tekijät/mallit kampi-markkinoilla?
    XX1

    http://www.sram.com/sram/mountain/family/xx1

  14. #1244
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik Katso viesti
    Aiotko oikeasti luopua mahdollisuudesta kantaa kotiin maailman kauneimman pokaalin tulevana kautena?!
    Eikös se ole vähän tylsää, jos vaan voittaa
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


  15. #1245
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jooseppi Katso viesti
    Ootko testannut? Onkohan kuinka mahtava pyörä?
    En ole ajanut parkkipaikalta pidemmälle, mutta vaikuttaa sangen asialliselta. Kaveri sellaisella ajelee sekolaiset maastoporukkalenkit. Kyseisestä konkelista oli jossakin F-lehdessäkin foto noin vuosi takaperin.

    Omaan Megaani oon kyllä tyytyväinen, nyt kun iskari alkaa olla asetuksissa. Offset reducerit tuohonkin piti laittaa, kuten laittaisin moneen muuhunkin 2012 ja 2013 AM-runkoon. Bansheet menisivät ehkä sellaisenaan, kun niissä on säätövara firman puolesta jo ihan jees.

    Onhan se reilua, että Vesa antaa muillekin saumoja jäykkissarjan voittoon
    Mud, sweat and beers.

  16. #1246
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti polkukettu Katso viesti
    Mikä se suuntaus on, pitäisikö laittaa jotkin freeride kammet, joissa paikka vain yhdelle rattaalle, vai ostaa edelleen kammet joissa mahdollisuus kahdelle hammasrattaalle? Mitkäs ne on tällä hetkelle kovimmat tekijät/mallit kampi-markkinoilla?
    Voihan sitä laittaa vain yhden rattaan mihin kampiin tahansa. FR-kammet on helvetin painavia, että jollei sellaiselle kestävyydelle oikeasti ole tarvetta, niin mieluummin jotkin pykälää kevyemmät. Shimanon SLX on ollut parisen vuotta sellainen perus/järkivalinta hyvällä hinta/paino/kestävyyssuhteella. Jos on taskussa muutakin ku kädet niin sitten vaikkapa SRAMin X0 (hiilaria) tai RaceFacen SixC (hiilaria).
    Mud, sweat and beers.

  17. #1247
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Voihan sitä laittaa vain yhden rattaan mihin kampiin tahansa. FR-kammet on helvetin painavia, että jollei sellaiselle kestävyydelle oikeasti ole tarvetta, niin mieluummin jotkin pykälää kevyemmät. Shimanon SLX on ollut parisen vuotta sellainen perus/järkivalinta hyvällä hinta/paino/kestävyyssuhteella. Jos on taskussa muutakin ku kädet niin sitten vaikkapa SRAMin X0 (hiilaria) tai RaceFacen SixC (hiilaria).
    X0 kampiin voi rakentaa spiderless rattaan myös näillä:

    http://www.fillariosa.fi/epages/fill...BLINGRING-0001

  18. #1248
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Vähän lisää spämmiä:

    Tässä on runkoloidi, joka multa jäi ostamatta. Last Bikes Herb 160.



    En tiedä onko hyvä, mutta geot näytti lupaavalta. Valkkasin kuitenkin Megan lopulta.
    Mud, sweat and beers.

  19. #1249
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    221
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Butcher on omaan makuun (ainakin paperilla) liian korkea/lyhyt, jos se olisi mediumin korkuinen ja largen pituinen niin se saattaisi olla tuossa listassa myös.
    Tosin keula voisi silti olla loivempi, satulakulma jyrkempi ja keskiö matalampi. En tosin ole ikinä ajanut tuolla pyörällä, eli tämä ei perustu käytännön kokemukseen
    Moro.
    Miulta löytyy Butcher M-kokosena ja oon ajanu sillä viime kesän kaikki maastolenkit ja Kolin Kieroksenkin 80km,aikaa meni jos oikein muistan niin 5h40min. Ite tykkään tosi paljon pyörästä, siitä saa keulaa vaihtamalla moneen ajoon sopivan. Siinä nyt paikallaan 36 rc2 foxi ja dhx 5 löytyy perään jos haluu hyppiä (lue uskaltaa). Voimansiirto on 2x9. Keula on "järeä" mutta mielestäni sopii hyvin. Jos kiinnostaa kokemukset niin vastailen mielelläni

  20. #1250
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    185
    Tuota Last Herbiä on aika monessa paikassa kehuttu. Viimeisin luettu arvostelu taisi olla What mountainbike -lehdessä.
    Aika painava tosin näyttää olevan.


  21. #1251
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zeizei Katso viesti
    Eikös se ole vähän tylsää, jos vaan voittaa
    Eipäs unohdeta kuinka Lampenin Antti palautti tylysti takaisin maan pinnalle viimeisessä kisassa

  22. #1252
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    Hei taas, speksailu jatkuu.

    Mites Slayer 70, keksittekö syitä miksei kannata? Tottakai tota runkoa on kehuttu maailman ääriin arvosteluissakin

    Itseani viehättää rock shoxin lyric DH ilman pituussäätöä mutta high/lowspeedillä, 75satulakulma + reverb, ja tottakai Rocky Mountain (löytyy jo ihana Element).
    Taakse saa sitten jotain muutakin joskus.. Onko tuossa 2013 reverbissä muuten kaapeli sivussa eikä takana hissiankkurin alla? olin katselevinani kuvista.

    Pohdin tuossa vähän mitä eroja haluan tulevalta nykyseen Canyoniin verrattuna. Nykynen 68.5keulakulma on aika ankea alamäissä, ja tuntuu että ohjaamo on liian lyhyt. Geometriataulukot ovat jo kadonneet, mutta hetken trigonometriajumpan ja 2012 malliin vertaamisen jälkeen olen aika varma, että vanhassa reach on jossain 390 paikkeilla.
    Lyhyys tuntuu nimenomaan silloin, kun satula on laskettu pois häiritsemästä, normi ajoasento 590 top tubella ja 55mm stemmillä on ihan jees.
    Rocky Mountainissa reach ilmeisesti noin 420-425, top tube on 595 (large eli 19'') ja satulakulma 75astetta, kai se suurinpiirtein tuli oikein laskettua.
    Ajelin viime keväänä päivän Cube Fritzzillä Gardalla, se tuntui aika sopivalta, taitaa olla hitusen lyhyempi ohjaamo kun L koon Slayerissa.

    Vanhassa myöskin 9mmQR eessä ja takana, mutta sehän korjautuu millä tahansa nykyfillarilla (paitsi mondrakerin karvalakkiversioilla)
    170/165 joustot on jees, pärjäilee varmasti bike parkeissa, ainakin kivempaa luultavasti kun Canyonilla.

  23. #1253
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    Niin joo vielä tuli mieleen:
    Ehdoton miinus on reverb stealthin puute, mutta jos sitte vaihtaa vaikka Leviin.
    Tuossahan on sama linkku kun nykysessä RSL Elementissä. Ainakin Elementissä olen ollut todella tyytyväinen tuohon ratkasuun, putkelta pientä notketta, mutta tolla ajelee aika kivasti alamäet kun ottaa huomioon 70,5kulman ja 100mm joustoa.

  24. #1254
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    65
    tuolla näkyy olevan slayer 50 testi -> http://www.redbull.com/en/bike/video...o-bike-reviews

    niin, eihän noi hirveesti perustele juttujaan nuissa .

  25. #1255
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    Tossa on mulla se ongelma että Rocky mountainin testivideon alla on aina vaan Ghost Caguan arvostelu : (

  26. #1256
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    turq
    Viestit
    33
    Siinä hieman alempana slayer testi, tässä vähän helpotusta: http://www.redbull.com/en/bike/episo...tain-slayer-50

  27. #1257
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    The next MTB to feature in our review series with mtb-freeride.tv is the Rocky Mountain Slayer 50

    Ghost Cagua Lector Details:
    •Carbon main frame, aluminium rear triangle
    •Suspension: Anti Squat platform with Rock Shox Monarch Plus RC3 160mm
    •Fork: Fox 36er Talas FIT RC2 170mm travel Kashima Custom


  28. #1258
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    211
    Tuossa on se ongelma, viteo näkyy kyllä mutta tekstiosa kertoo Saksalaisesta tuotteesta
    http://www.redbull.com/en/bike/stori...ountain-slayer

  29. #1259
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    turq
    Viestit
    33
    Kappas, en huomannutkaan kun kuvatkin oli slayeristä. :S

  30. #1260
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    187
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Avekkis Katso viesti
    Hei taas, speksailu jatkuu.

    Mites Slayer 70, keksittekö syitä miksei kannata? Tottakai tota runkoa on kehuttu maailman ääriin arvosteluissakin

    Itseani viehättää rock shoxin lyric DH ilman pituussäätöä mutta high/lowspeedillä, 75satulakulma + reverb, ja tottakai Rocky Mountain (löytyy jo ihana Element).
    Taakse saa sitten jotain muutakin joskus.. Onko tuossa 2013 reverbissä muuten kaapeli sivussa eikä takana hissiankkurin alla? olin katselevinani kuvista.

    Pohdin tuossa vähän mitä eroja haluan tulevalta nykyseen Canyoniin verrattuna. Nykynen 68.5keulakulma on aika ankea alamäissä, ja tuntuu että ohjaamo on liian lyhyt. Geometriataulukot ovat jo kadonneet, mutta hetken trigonometriajumpan ja 2012 malliin vertaamisen jälkeen olen aika varma, että vanhassa reach on jossain 390 paikkeilla.
    Lyhyys tuntuu nimenomaan silloin, kun satula on laskettu pois häiritsemästä, normi ajoasento 590 top tubella ja 55mm stemmillä on ihan jees.
    Rocky Mountainissa reach ilmeisesti noin 420-425, top tube on 595 (large eli 19'') ja satulakulma 75astetta, kai se suurinpiirtein tuli oikein laskettua.
    Ajelin viime keväänä päivän Cube Fritzzillä Gardalla, se tuntui aika sopivalta, taitaa olla hitusen lyhyempi ohjaamo kun L koon Slayerissa.

    Vanhassa myöskin 9mmQR eessä ja takana, mutta sehän korjautuu millä tahansa nykyfillarilla (paitsi mondrakerin karvalakkiversioilla)
    170/165 joustot on jees, pärjäilee varmasti bike parkeissa, ainakin kivempaa luultavasti kun Canyonilla.
    Mulla on vuoden ollut nyt ajossa tuommoinen 2011 Slayer 70. Kyllähän sillä pääsee hienosti ainakin alamäkeen, mutta lenkkikäyttöön löytyy varmasti parempiakin. Silti voinen sitä suositella endurokäyttöön, jos sen suuntainen meno miellyttää. Poljettavuudeltaan tuo ei ole paras mahdollinen, mutta muuten jousitus toimi vallan hienosti jopa vakiona ja geometriakin on ok. Rungon punnitsin 3350 g vakioiskarilla.

    Saa tulla koestamaan, L-kokoinen 55 mm:n stemmillä(2013 mallissa sisäiset vaijerinviennit, muutoin sama).

    Viime kesänä Slayereitä taisi pyöriä säännöllisesti noin 3 kpl kisapaikoilla, joten muillakin on kokemuksia.
    Love me, love my bike.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •